Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 18:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Mqa Streaming (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Polle1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2017
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 14 Januar 2022 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hej
Har jeg virkeligt spildt så mange timer af mit liv på baggrunds musik……….
Jeg kender ikke Mikkels streaming setup, men tvivler på, at det har fået samme opmærksomhed som vinyl/cd.
Jeg mener rigtig streaming tjeneste og optimering af hele afspilnings kæden er ret brugbart….læg dertil den store jukeboxe, som
er tilgængelig.
Mvh
Polle
Til top Vis Polle1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Polle1
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 15 Januar 2022 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

MQA har vist sig flere gange at være lidt for meget marketing og lidt for lidt en lydforbedring.
Men....hvis du ønsker at prøve og det passer ind i dit system... så ville jeg da kigge på en rimelig billig men stadig fornuftigt ydende en af slagsen, som f.eks: NuPrime uDSD

Hvad der lyder bedst, er ofte meget subjektivt - især hvis man kan se hvad man lytter til. Det er mest min erfaring, at det meste kan lyde glimrende. Det vigtigste er højttalerne og rummet, samt hvordan man afspiller hhv. cd, lp eller streamer. Man må absolut heller ikke glemme at nogle optagelser bare er bedre end andre - det ændre mediet ikke så meget på.

Husk også på, at uanset den videnskabelige kvalitet af det meste i denne verden - så er chancen for overlevelse af et givent produkt, hovedsageligt afgjort af hvor mange der køber skidtet.
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
biostud
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 16 Februar 2022 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Helt grundlæggende skal man vel bare ikke kalde MQA for lossless når det ændrer data i lydfilen. Jeg er selv skiftet fra yousee musik til Tidal Hifi og der er lydkvaliteten helt sikkert bedre og betaler kun 10 kr. mere pr. måned, så er ganske tilfreds. Det svarer vel i bund og grund til at smide alle filerne igennem et "forbedrings filter" og påstå at man ikke har ændret noget på filerne. Nogen synes det lyder fint, puristerne vil være utilfredse, men i bund og grund har firmaet ikke fortalt sandheden.
Til top Vis biostud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biostud
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 16 Februar 2022 kl. 04:03 | IP-adresse registreret  

biostud skrev:
Nogen synes det lyder fint, puristerne vil være utilfredse, men i bund og
grund har firmaet ikke fortalt sandheden.


Du har ret..... Puristerne er ikke helt tilfredse
Og med god grund. Ta´r du i udgangspunktet en 16bit CD-fil, gør (meget simplificeret) MQA det,
at de reducerer filen til 13bit og fylder 3 bit på med ikke musikrelateret indhold. Det kalder de så for
"bedre end lossless". Det lyder stadig bedre end 128bit MP3, men en original musikfil er det s´gu ikke.
Det værste er så, at hvis man skal købe MQA-musik, er det dyrere end ægte HiRez 24/192.
Ja...... verden VIL bedrages

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
biostud
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 16 Februar 2022 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Pt. giver jeg 60 kr./md for TIDAL hi-fi i stedet for 50 kr./md Yousee musik, gennem mit mobil abonnement og det meste musik jeg hører har jeg som FLAC. Pt. har jeg kun et anlæg hvor jeg kører aptX-HD som streaming, så der er TIDAL fint også når man tænker på prisen. Men når jeg engang får opgraderet til et anlæg hvor jeg kan streame lossless, skal jeg også have en streaming tjeneste der ikke snyder på vægten. :)
Til top Vis biostud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biostud
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 Februar 2022 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har som pensionist modtaget pension regulering på 99 Kr. pr. mdr. fra
1 Jan 2022. Stort IK'. Så jeg har ansat en hushjælp, og droppet streaming. 



Så nu er mit Beogram setup kommet til ære og verdighed.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 16 Februar 2022 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hvilke tjenester finder der som supporterer lossless eller bedre (DSD)?
Hvis Google er min ven, må jeg konstatere at vi ikke er helt gode venner.
TIDAL kommer ofte op som værende det bedste kompromis.

__________________
Hvis det lyder godt - så ER det godt!
Til top Vis Lobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lobo
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 16 Februar 2022 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Polle1 skrev:
Hej
Har jeg virkeligt spildt så mange timer af mit liv på baggrunds musik……….
Jeg kender ikke Mikkels streaming setup, men tvivler på, at det har fået samme opmærksomhed som vinyl/cd.
Jeg mener rigtig streaming tjeneste og optimering af hele afspilnings kæden er ret brugbart….læg dertil den store jukeboxe, som
er tilgængelig.
Mvh
Polle


Præcis. Det kræver en stor indsats og også investeringer at få streaming til at lyde godt.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4538
Sendt: 16 Februar 2022 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Streaming kræver mindst samme opmærksomhed, som et godt vinylsetup... og ender med at blive lige så dyrt. Der er ingen smuthuller med streaming!

Allerførst skal kildematerialet være i orden, og det er det sjældent fra diverse streamingtjenester på nettet. Stort set alle komprimerer musikken så det fylder mindre. Sparet plads og båndbredde betyder større overskud... Den bedste løsning er rippede CD'er til harddisk.

Og så kan man prøve sig frem med alle mulige krumspring - kabler, router osv., men når det kommer til stykket så kommer data enten frem eller ej. Og så er det op til streameren at samle det op og sende det korrekt afsted til dac'en. Så en streamer svarer til drevet i en CD-afspiller... det bliver ikke bedre end det er opsamlet og sendt afsted!

Årsagen til, at jeg holder streaming simpelt hos mig er, at CD og vinyl allerede er så velfunderet, og det fungerer fint. Men det bedste anlæg/setup jeg nogensinde har hørt, er baseret på streaming, digital korrektion i tidsdomænet, kl.D forstærkere og dipole højtalere.

Men mit eget setup kommer ind på en tæt 2. plads...  Og bevares... jeg har da et Spotify abonnement, der benyttes flittigt i køkken, bil osv. Men her stiller jeg heller ikke krav til lydkvaliteten - ligesom 98% af befolkningen!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 17 Februar 2022 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Streaming kræver mindst samme opmærksomhed, som et godt vinylsetup... og ender med at blive lige så dyrt. Der er ingen smuthuller med streaming!

Helt enig. Man skal ikke kaste sig over streaming i forventning om at spare penge. Benchmarket for min quest for at opnå god streaminglyd har været at matche lyden fra mit langt billigere vinyl-setup.


Mikkel G skrev:
Allerførst skal kildematerialet være i orden, og det er det sjældent fra diverse streamingtjenester på nettet. Stort set alle komprimerer musikken så det fylder mindre. Sparet plads og båndbredde betyder større overskud... Den bedste løsning er rippede CD'er til harddisk.


Når der er tale om samme mastering, så kan jeg ikke høre forskel på streaming fra Qobuz og fra rippede CD'er fra min harddisk. Og ofte synes jeg at Qobuz har bedre udgaver end dem jeg har på CD. På en række af mine CD'er er niveauet alt for højt, og det medfører den der irriterende knasen når niveauet klipper. De tilsvarende udgaver på Qobuz er langt bedre. Af eksempler jeg lige kan huske er Plant & Krauss's Raising Sand og Willie Nelsons Stardust.

På andre albums er der i mellemtiden lavet en remastering, og det er ikke altid at det ødelægger lyden. Her tænker jeg specifikt på A-Ha's Hunting High and Low, som på CD jeg har er ubærligt 80'er-digital med hård, hård lyd. De har ikke kunnet redde den helt, men i den remasterede udgave er den væsentlig mindre styg.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
yahooboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 113
Sendt: 17 Februar 2022 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

biostud skrev:
Pt. giver jeg 60 kr./md for TIDAL hi-fi i stedet for 50 kr./md Yousee musik, gennem mit mobil
abonnement og det meste musik jeg hører har jeg som FLAC. Pt. har jeg kun et anlæg hvor jeg kører aptX-HD som
streaming, så der er TIDAL fint også når man tænker på prisen. Men når jeg engang får opgraderet til et anlæg hvor jeg
kan streame lossless, skal jeg også have en streaming tjeneste der ikke snyder på vægten. :)


Ved ikke om Du fortsat er studerende (biostud) men i såfald. Koster Apple Music (Lossless,musikvideoer, Atmos og
adgang til AppleTV+) Kr. 49,- om måneden
Til top Vis yahooboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yahooboy
 
biostud
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 17 Februar 2022 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Nej det er mange år siden, men tak for tippet. :)
Til top Vis biostud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biostud
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 17 Februar 2022 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter til plader, rip'ede CD'er samt streamer fra Tidal og Quboz, og min erfaring er, at højkvalitets streaming, dvs. 24-bit og 96kHz og opefter, er bedre end 16-bit 44,1kHz streaming og rip'ede CD'er (som også er 16-bit 44,1kHz), og at pladerne er en anden oplevelse, men næsten på niveau med
højkvalitets streaming (bortset fra pladestøj, selvfølgelig). Og mit setup er ikke specielt dårligt . Jeg tænker på at skifte Ethernet kabel fra router til switch og fra switch til streamer, og det specielt sidste er jeg spændt på, hvad har af konsekvenser - det er jeg åben overfor-
Mvh Jens.
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
biostud
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 17 Februar 2022 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Pt er dem der lossless vel:
Amazon Music HD
Qobuz
Apple Music
Deezer Hi-fi

Oggvorbis/mp3:
Spotify
Yousee Music/TELMORE musik

Og så er der TIDAL ed MQA som ikke er lossless, men heller ikke en åben standard, så præcist hvad der foregår med musikken
og hvor meget der bliver ændret og hvor meget der er Master Quality, er ikke til at gennemskue.

For mig lyder TIDAL helt sikkert bedre end Yousee Musik (men det siger nok mest om kvaliteten af Yousee musik). Jeg har ikke
med mit nuværende setup mulighed for at testet det mod mine FLAC filer, da jeg pt. streamer over aptX-HD eller AAC. Men med
dette setup var der en verden til forskel mellem TIDAL og Yousee musik.

Hvis man synes at MQA lyder godt, og man er tilfreds med det, så er der ingen ko på isen, men det kan jo være at man lige
bære tjekke en rigtig lossless streaming tjeneste ud, bare for at være sikker på, at man ikke går glip af noget.

I forhold til CD og streaming. Hvis streamingtjenesten og CD’en er samme master og streamingtjenesten er lossless og man
sender et digitalt signal fra sin CD-afspiller ned til sin DAC eller om streamer ned til den samme DAC, så burde de da, lyde helt
ens ik’?
Til top Vis biostud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biostud
 
biostud
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 17 Februar 2022 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Streaming kræver mindst samme opmærksomhed, som et godt vinylsetup... og ender med at blive lige så dyrt. Der er ingen smuthuller med streaming!

Allerførst skal kildematerialet være i orden, og det er det sjældent fra diverse streamingtjenester på nettet. Stort set alle komprimerer musikken så det fylder mindre. Sparet plads og båndbredde betyder større overskud... Den bedste løsning er rippede CD'er til harddisk.

Og så kan man prøve sig frem med alle mulige krumspring - kabler, router osv., men når det kommer til stykket så kommer data enten frem eller ej. Og så er det op til streameren at samle det op og sende det korrekt afsted til dac'en. Så en streamer svarer til drevet i en CD-afspiller... det bliver ikke bedre end det er opsamlet og sendt afsted!

Årsagen til, at jeg holder streaming simpelt hos mig er, at CD og vinyl allerede er så velfunderet, og det fungerer fint. Men det bedste anlæg/setup jeg nogensinde har hørt, er baseret på streaming, digital korrektion i tidsdomænet, kl.D forstærkere og dipole højtalere.

Men mit eget setup kommer ind på en tæt 2. plads...  Og bevares... jeg har da et Spotify abonnement, der benyttes flittigt i køkken, bil osv. Men her stiller jeg heller ikke krav til lydkvaliteten - ligesom 98% af befolkningen!



Ja, der er ingen smutveje. Personligt tror dog ikke på at bruge penge på dyre digitale kabler, hvor jeg gerne vil bruge nogle penge på analoge kabler.

Til top Vis biostud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biostud
 
KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 13 Marts 2022 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Jeg streamer Tidal via Roon, hvor Roon står for den første udpakning. Det lyder kendeligt bedre, end at gøre det fra Tidals egen app.

Roon Core kører på en halvgammel Lenovo, og forsyner DAC'en via et Roon Bridge program, der kører på en helgammel Lenovo.

Mht MQA, så synes jeg ikke verden er specielt sort/hvid. Ofte synes jeg MQA lyder bedre end FLAC - nok især ved 24 bit MQA, men her er der sikkert også bit mæssigt bedre plads til diverse MQA fiksfakserier. Jeg har desuden en fornemmelse der siger at MQA filerne ofte er remastered, eller i hvert fald anderledes end det FLAC mæssige alternativ - men der er jo også ofte utallige versioner af mange CD'er og FLAC .... og forskellige tryk af LP'er

F.eks findes Fleetwood Mac Rumours i en 24 bit MQA - den er jeg glad for !!!
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 16 Marts 2022 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Jeg fik lyst til at teste plade, afspilning af rip'et CD og højkvalitets streaming overfor hinanden simpelthen ved at sammenligne lyden af det samme nummer på alle tre platforme.

Mit setup er:
- Plader, Rega RP8 m. Rega Apheta 3 pickup og NLE22 RIAA. Kabel fra pladespiller til RIAA Nordost Frey.
- Streaming/rip-ning, Innous Zenith III. Kabel fra router til switch standard cat.6. Ethernet-kabel, og fra switch til streamer Audioquest Carbon. Fra streamer til Pre Nordost Heimdal 2.
- For og effektforstærker, Primare Pre60 med indbygget D/A-konverter og Primare A60. Kabel fra Pre60 til A60 Nordost Valhalla.
- Højttalere Dynaudio Confidence 50, kabel fra A60 til højttaler er NLE51.

Mine oplevelser er:
- Afspilning af plader er mere nærværende men knapt så rent som og mere støjende end højkvalitets streaming og rip-ning.
- Afspilning af rip'et CD er mere flad end plader og højkvalitets streaming.
- Højkvalitets streaming er mere nærværende end rip'ede CD'er.
Jeg ville gerne have sammenlignet afspilning af nummeret i streamet CD-kvalitet med rip'et CD-kvalitet, men kunne ikke finde det relevante track i streamet CD-kvalitet. Måske nogen er lykkedes med det. Min forventning er, at kvaliteten af det streamede er lidt dårligere end rip'et CD-kvalitet p.gr.a. den længere transmissionsvej. Måske man kan komme tæt på ved at bruge godt grej mellem router og streamer.

Jeg havde tidligere en GamuT CD3, som blev afløst af Innous'en og D/A-konverteren i Pre60. Det var en forbedring. I det nye setup skiftede jeg et standard cat 8 Ethernet-kabel fra switch til streamer ud med Audioquest Carbon, og det blev det sjovt nok renere af!

Mit næste træk er et lidt bedre kabel fra router til switch, og et væsentligt bedre kabel fra switch til streamer. Specielt det sidste burde, hvis ellers min lyttetest hos min hifi-pusher holder vand, give en forbedring.

Og så en undren - jeg kan se, at et koryfæ har anmeldt EtherRegen switch'en, og bedømt og målt den til virkningsløs, ligesom jeg har set en teknisk forklaring på, at der stort set ikke er forskel på transmission via Ethernet-kabler p.gr.a. den netværksprotokol (som angiveligt er tabsfri), der anvendes. Som civilingeniør (E) forstår jeg argumenterne. Men jeg kan bare ikke forstå, hvorfor det gør en forskel, når jeg lytter. En skriver, at det har noget med forventninger at gøre, at man hører det, men vil høre. Det var i hvert fald ikke tilfældet i min lille sammenligning, der refereredes til i begyndelsen af dette indlæg.

Med venlig hilsen
Jens.
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 556
Sendt: 16 Marts 2022 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Jens: En mulig forklaring kunne være at hjernen spiller os et puds. Hver gang vi laver forandringer, lytter vi mere intens og kan bilde os selv noget ind som ikke er der. Det omvendte kan også være tilfældet - bliver vi bedt om at lytte eller se efter noget bestemt, vil vi filtrere andet fra. Et ret berømt eksempel er "the invisible gorilla" eksperiment (find det på youtube). Det er et ret veldokumenteret fænomen.

Faktum er bare, at mediet (switche/wifi/netkabler) ingen indvirkning kan have. Data bliver jo bufferet i streameren og afspillet derfra, så det handler udelukkende om at have båndbredte nok. Nogle buffere at halvdelen af nummeret bliver uploadet efter få sekunder, og så er der ingen aktivitet på netværket.
Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum
 
Polle1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2017
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 16 Marts 2022 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hej
Det er et spare tip: I skal bare forestille jer der er købt nyt grej…. 😉
Jeg forstår ikke, at støj og ikke helt korrekte stejle “flanker” på digitalt signal, ikke har betydning på lydkvaliteten?

Mvh Polle
Til top Vis Polle1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Polle1
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 16 Marts 2022 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Fordi du skal skelne imellem hvad digitale og analoge signaler er Det digitale har 2 niveauer - højt og lavt = 1 eller 0. Dernæst skal rækkefølgen og timingen af disse selvfølgelig være i orden. Men for det meste i de fleste velkonstruerede - behøver på ingen måde at være dyre - apparater. Her vil det digitale signal blive opfattet glimrende - faktisk perfekt, fordi modtagerdelen lynhurtigt får sorteret alt andet fra - end lige netop om signalet var højt eller lavt. Nogle gange kan modtagerdelen ligefrem genopbygge et forstyrret signal eller modtage det i en buffer, så der er tid til at modtage det igen, indtil det er perfekt.

Med analogt er det selvfølgelig noget mere - skrald ind = skrald ud. Her kan man ikke genopbygge eller "spørge" en gang til, eller på anden måde bruger en buffer.

Så udfordringen er typisk, at man ser noget "snavs" og tænker - det må da lyde skidt. Men man skal lige huske i hvilken sammenhæng man beskuer "fejlene".

I analoge signaler kan man f.eks sagtens overhøre en større mængde 2 harmoniske, hvor man langt højere grad ikke bryder sig om f.eks 5 eller 7 harmoniske, fordi de er så at sige "skæve" i forhold til det oprindelige signal og bliver maskeret mindre jo højere harmoniske de er - de "stritter" simpelthen mere ud. Og så er det til og med frekvensafhængigt. Du kan ignorere langt højere forvrængning i f.eks. bassen end du har lyst til at have i diskant og mellemtone.

Igen, i digitale signaler handler det blot om ikke at gå fuldstændigt galt i byen. Så længe signalet er inden for en hvis margen, så kommer al informationen helt fint igennem og du oplever ingen tab

Sørg hellere for at have en god højttaler og få styr på bassen. Det er tæller LANGT højere på listen over ting vi kan spilde vores tid på at jagte. Og så får du til og med noget der gavner alt hvad du lytter på - ikke kun streaming

Husk på at de er villige til at fortælle dig alting, hvis bare du køber skidtet. Så er de sådan set ligeglade med hvorvidt ti-øren nogensinde falder, eller om du tror på det eller ej. Bare host op med pengene - og ignorer al grundlæggende forskning omkring den menneskelige opfattelsesevne - og mangel og fejl herved

Jeg har brugt al for langt tid på at prøve alt muligt af. Og det har vist sig at være rigeligt med besvær blot at få højttalerne til at spille godt. Digital streaming bør absolut være ekstremt meget mere simpelt.

Husk nu - en kæde er ikke stærkere end det svageste led. Men i dette tilfælde, så er kæden ikke sådan lige til at gennemskue - rent visuelt
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes