Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 13:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Backbox til JBL SCL-6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andersmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 02 Februar 2022 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Jeg bestilt 3 stk JBL SCL-6, som bliver leveret om 3 mdr, de de ikke backboxes skal jeg have lavet det, de må max være 10cm dybe da de skal monteres i væggen når jeg på et tidspunkt får bygget nyt hus med større biograf :-) De skriver at de minimum skal bruge 32 liter, så en løsning kunne være at lave dem 90*37*10 (HxBxD)

Men hvordan laver man sådan nogen bedst, jeg kan se at der er nogen som skriver man skal bruge green glue, men det er ikke til at fremskaffe i Danmark, er der et alternativ?

Hvad ville I fore boxen med indvendig. Højtaleren i sig selv er 9,71cm dyb, er en dybde på 10cm, så nok når kassen skal fores. Hvilken slags skruer skal man bruge. Hvor tyk skal MDF pladen være. Hvordan ville I lave tilslutning til højtalerterminalerne. Hvordan får jeg enhederne til at hænge fast på forpladen når kassen er så meget bredere end højtaleren?

__________________

Design af ny biograf
Til top Vis Andersmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersmi
 
moppy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 03 Februar 2022 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Er det ikke bare at spørge hos forhandleren? Der findes jo modeller fra JBL med backbox, så hvis der er et behov til SCL-6, så kan de måske hjælpe
Til top Vis moppy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moppy
 
Andersmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 03 Februar 2022 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Har spurgt JBL Synthesis de vil ikke hjælpe. Som de selv skriver "liability reasons"
Har også spurgt ved forhandleren og de har hjulpet lidt, men er holdt op med at svare på de spørgsmål, tror muligvis han har
snakket med JBL og fået afvide at han ikke må hjælpe med det.

__________________

Design af ny biograf
Til top Vis Andersmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersmi
 
moppy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 03 Februar 2022 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Sikke da en god kundeservice
Til top Vis moppy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moppy
 
dichael
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 371
Sendt: 03 Februar 2022 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Som jeg læser det, behøver de ikke en bacbox?

JBL Synthesis SCL-5, SCL-6, SCL-7, and SCL-8 loudspeakers have been designed as traditional open-back in-wall and in-ceiling
products that can be simply installed into a conventional wall or ceiling cavity without the need for a dedicated rear enclosure. In
this infinite-baffle type of installation, they will provide optimum acoustical performance.

__________________
Mvh. Michael B.
Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael
 
Andersmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 03 Februar 2022 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft snakket med importøren af dem, og de sagde at det var en fordel at sætte dem i en backbox, det giver umiddelbart også fin mening, da det handler om fysik, de skal flytte luft bag fra højtaleren og ud i rummet, og hvis de bare sidder i væggen kan de få langt mere eller langt mindre luft end nødvendigt. Her skriver de hvad minimum volumen skal være på backboxen på de enkelte modeller.

https://www.jblsynthesis.com/on/demandware.static/-/Sites-ma sterCatalog_Harman/default/dwe28a4438/pdfs/Minimum%20Enclosu re%20Volume%20(JBL%20Synthesis%20Technical%20Bulletin)%20V2. pdf

I min situation tror jeg så det vil være nødvendigt ligegyldigt hvad, da de i første omgang ikke skal monteres i en væggen, men skal bag en baffelvæg hvor de skal erstatte mine JBL 4722, så der kommer til at være meget luft omkring dem, planen er så på sigt at de skal erstattes af nogen JBL M2, og så skal SCL-6 bruges som surround, men stadig ikke indbygges i væggen, dette skal de først når vi bygger nyt hus.



__________________

Design af ny biograf
Til top Vis Andersmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersmi
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes