Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 14:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Skt Hans nærmer sig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hælløj!

Skt. Hans nærmer sig!
Er der nogen der har et sæt Eben, SA, Peak, Dynaudio, der bare står og fylder, så kunne de jo varme dejligt sådan en råkold dansk sommeraften
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 789
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hælløj!

Skt. Hans nærmer sig!
Er der nogen der har et sæt Eben, SA, Peak, Dynaudio, der bare står og fylder, så kunne de jo varme dejligt sådan en råkold dansk sommeraften

Jeg fandt et sæt sony højttalere i kælderen, kunne de have interesse ?

Hvaaaa hvorfor kan du nu ikke lide Puch ??? har du fået baghjul af en gamel VZ-50 eller ???



__________________
Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde
 
kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Be nice Herr Kubik you Badass 

 Respect fra vestegnen.....



__________________
MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
Til top Vis kimhvid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimhvid
 
brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 319
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

vær hilset

til pøbelen:

Nej nu må jeg be' om mine himmelblå??!! Tror i nu ikke hans ærværdighed vil løse et støjmiljøproblem for så at skabe et luftmiljøditto.

til baronen:

Har I (korrekt tiltale til adelige) tænkt over konsekvenserne for flora og fauna som følge af syreregn? Eller har I stadig ein "hinterscheisse" fra det royale bryllup?

ærbødigst grænsende til krybende hilsen fra ridder krydsmads

Til top Vis brorlille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brorlille
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

brorlille skrev:

vær hilset

til pøbelen:

Nej nu må jeg be' om mine himmelblå??!! Tror i nu ikke hans ærværdighed vil løse et støjmiljøproblem for så at skabe et luftmiljøditto. Jeg kan normalt hørme min ukrudtsbrænder op på temparaturer, der begrænser dioxinudslippet ganske væsentligt, bare det ikke blæser for meget.
Ghammel & Suhr og jeg er i øvrigt i toptræning til den dejlige midsommeraften

til baronen:

Har I (korrekt tiltale til adelige) tænkt over konsekvenserne for flora og fauna som følge af syreregn? Eller har I stadig ein "hinterscheisse" fra det royale bryllup?

ærbødigst grænsende til krybende hilsen fra ridder krydsmads

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Hælløj!

Skt. Hans nærmer sig!
Er der nogen der har et sæt Eben, SA, Peak, Dynaudio, der bare står og fylder, så kunne de jo varme dejligt sådan en råkold dansk sommeraften

Jeg fandt et sæt sony højttalere i kælderen, kunne de have interesse ? Send dem til Japan, dem der skabt problemet må også hellere løse det

Hvaaaa hvorfor kan du nu ikke lide Puch ??? har du fået baghjul af en gamel VZ-50 eller ??? Puch er en møgskude, der ikke kan stilles ordentligt i dysen.
Den duer heller ikke rigtigt til en ordentlig omgang hjulspin i et kuld kattekillinger.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Ih men dog. Mester QBIK er rigtig i humør idag

Må jeg ikke have lov til at foreslå ceromoniel antændelse af bålet ved kortslutning af en god stabel Denon-forstærkere? Gerne nogle af de ældre modeller der af uforklarlige årsager har ry for at kunne bruges til at reproducere musik.


/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
Järven
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 160
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Kom nu - kom nu...

Der må da være flere, der har behov for at få styrket deres selvværd ved at svine danske hi-fi produkter til. Tænk hvad I kan spare i behandlingsudgifter...

God pinse

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven
 
Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1596
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hej Järven,

Hvis du virkeligt tror det er nok til at der kan spares en behandling, vil jeg da gerne donere en forstærker

Og god pinse til alle herfra



__________________
Med Venlig Hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen
 
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1099
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Hallå i riddersalen!

Nej, hvor er det excellent, som det griber om sig... jeg kan næsten ikke få luft for bare røggas!

Indtil nu har jeg kun brugt ukrudtsbrænderen til at svide fjerdene af kyllinger med. Men man skal jo altid være åben for nye muligheder. Det er jo ved den nævnte højtid meget vigtigt med nogle ordentlige og indholdsrige adspredelser.

Og for nu at komme i ordentlig form til den store aften, kan jeg anbefale en håndholdt dåsegasbrænder. Sådan en tingest fylder ikke særlig meget, og kan nemt være i en jakkelomme. Således kan man ubemærket smugle den forbi det i forvejen uopmærksomme personale i den lokale Expert butik. Og så er der også plads til en hel flaske Arnbitter i den anden inderlomme. Husk at tage en avis under armen, en søndagsudgave med otte sektioner vil være passende. Derudover en æske Tordenskiold Tændstikker (50 stk.).

Vel ankommet bruger man et par minutter til først at orientere sig i butikken. Når man så har observeret væggen med SA højttalere, bevæger man sig diskret hen foran den første såkaldte højttaler. Her er det igen vigtigt at orientere sig, da personalet helst ikke bør stå og ånde én i nakken.

Fra inderlommen fremdrages nu gasdåsen med den påmonterede brænder (udstyret kan heldigvis fås i ethvert byggemarked), og apparatet tændes behørigt med en støjsvag lighter. Bemærk den herlige gasblå flamme. Den er din ven. Flammen justeres nu til passende længde og intensitet.

Ret nu flammen mod yderkanten af frontstoffet, mens der med rolig hånd laves en jævn, rektangulær bevægelse i frontstoffets yderkant. Træd gerne et par skridt tilbage, for at beundre resultatet af denne indledende øvelse. Man har nu lov til at åbne flasken med Arnbitter.

Dernæst rettes flammen mod mod det på bagsiden af højttaleren monterede Harvarti-kabel. Pas på det ikke også skriger i død tilstand. Når der er afbrændt cirka en meter af højttalerkablet, føres flasken med Arnbitter til munden, og der tages en god slurk, da det er velfortjent.

Gå igen hen foran højttaleren, og ret nu den venlige gasflamme mod membranen på først den øverste, dernæst den nederste af de små mellemtoneenheder. Afbrænd således membranen, så der bliver synligt hul ind i kabinettet. Gentag øvelsen svarende til antallet af medbragte avissektioner. Ser det rigtigt ud, så tag endnu en tår af flasken med Arnbitter, det er nemlig meget fortjent.

Således varmet godt op til hovedøvelsen, fremtages nu en enkelt sektion af den medbragte søndagsavis. Avissektionen bredes ud, sammenkrølles let på langs, og stoppes derefter grundigt ind i hullet ved den nederste, afbrændte højttalerenhed. Avisanbringelsen gentages svarende til antallet af medbragte avissektioner.

Med den nu velmonterede avis, hældes der forsigtigt et skvæt Arnbitter ind gennem hullet ved den øverste, afbrændte højttalerenhed. Endnu engang gentages øvelsen svarende til antallet af medbragte avissektioner. Man er nu klar til den afsluttende del af øvelsen. Husk endelig, at gemme en pæn del af Arnbitteren.

Æsken med Tordenskiold Tændstikker fremtages (pas på ikke at rasle for meget med den, selvom det lyder godt), og der antændes på myndigt vis tre tændstikker på een gang. De nu brændende tændstikker lempes nonchalant ind gennem hullet ved den øverste, afbrændte højttalerenhed. Igen laves øvelsen svarende til antallet af medbragte avissektioner.

Står nu alle højttalerne således i lys lue, tages der en grundig tår af flasken med Anbitter, det er virkelig fortjent.

Med glædestårene trillende ned af kinderne nydes den sidste rest fra flasken, alt imens butikkens sprinkleranlæg forgæves forsøger at få bugt med den spritnærede brand.

I den opståede forvirring kan stedet diskret forlades, og øvelsen er dermed fuldendt.

Skulle man være så uheldig at blive forstyrret under øvelsen, kan det desværre være nødvendigt, at afbryde den.

Dog skal man ikke være bange for at blive beskyldt for drikfældighed, da Arnbitter lugter af hospital. Det utrænede personale udi SA-afbrændingens ædle kunst vil derfor blot tro, man er en arbejdsom læge, der er ude og ose.

Held og lykke!


Med velantændt lørdagshilsen
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hællååå derude!

Jeg tror i sandhed denne Skt. Hans vil blive noget ganske særligt.
Jeg er allerede blevet kontaktet af en ganske vist lettere cognac marineret svensker, der gerne ville køre sin Volvo C70 op på bålet, der sidder nemlig Dynaudio bilstereo i .
Gad vide hvad der sidder i en Scania?
Nå! men det udvikler sig sørme - ja det gør.

Jeg tror faktisk vi med lidt held kan starte en klan.
Jeg foreslår at den skal hedde "Båt båts klan".
Aktiviteterne går ud på indtagelse af Arnbitter og rituel afbrænding af højttalere fra fortinsvist høreskadede eller basforskrækkede konstruktører.
Aktiviteterne kan evt. senere udvides, hvis det f.eks. vil lykkes at få flammerne til at vælte ud af et Densen produkt, uden overdreven brug af petrokemi, så kan de jo evt. også komme under klanens varme behandling . Thomas ser jo ud til, at ville sponsorere den første af egen lomme .

Henvendelse kan rettes til Baronen ham "absolut selvophøjede" selv eller til G&S vernichtung Gmbh. tlf. 28457777.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Puch er en møgskude, der ikke kan stilles ordentligt i dysen.
Den duer heller ikke rigtigt til en ordentlig omgang hjulspin i et kuld kattekillinger.

Den var ligegodt grov.. Jeg ville nu ligegodt hellere have min gamle Puch Grand Prix 3-gears tilbage end sætte mig op på en Tomos endsige MZ

Men, derudover foretrækker jeg nu vilddyret her på en omgang godt snoede veje..
Mig in action: http://www.jjaz.dk/privat/pictures/2004_04_25_sturup/hylle/i mg_4448_1280.jpg

Dyret i pitten: http://www.jjaz.dk/privat/pictures/2004_04_25_sturup/hylle/i mg_4314_1280.jpg

Hygge
JJ



__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
G&S vernichtung Gmbh. tlf. 28457777.

Jeg måtte jo lige slå det nummer op på krak engang....


/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Kurt von Kubik skrev:
G&S vernichtung Gmbh. tlf. 28457777.

Jeg måtte jo lige slå det nummer op på krak engang....

/U.

LOL.. Endnu et bevis på at jyderne er vanvittige

__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Puch er en møgskude, der ikke kan stilles ordentligt i dysen.
Den duer heller ikke rigtigt til en ordentlig omgang hjulspin i et kuld kattekillinger.

Den var ligegodt grov.. Jeg ville nu ligegodt hellere have min gamle Puch Grand Prix 3-gears tilbage end sætte mig op på en Tomos endsige MZ

Men, derudover foretrækker jeg nu vilddyret her på en omgang godt snoede veje..
  Mig in action: http://www.jjaz.dk/privat/pictures/2004_04_25_sturup/hylle/i mg_4448_1280.jpg

  Dyret i pitten: http://www.jjaz.dk/privat/pictures/2004_04_25_sturup/hylle/i mg_4314_1280.jpg

Hygge
JJ


Hælløj da!
  Mener du virkeligt i ramme alvor, at farmand skulle placere de ædlere dele på en sprøjtestøbt bambusraket HatchetChainsaw

Never ever!

PS! Hvad mener du med at den var li´godt grov?Shocked Sick

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Ih men dog. Mester QBIK er rigtig i humør idag

Må jeg ikke have lov til at foreslå ceromoniel antændelse af bålet ved kortslutning af en god stabel Denon-forstærkere? Gerne nogle af de ældre modeller der af uforklarlige årsager har ry for at kunne bruges til at  reproducere   musik.


/vilmann

Øhhh!
Jeg tror ikke rigtigt der er smæld nok i de gamle skuder til at lave gnister der rykker.
Fporresten havde jeg en fantastisk smuk drøm i nat - et sønderrivende flammehav, hvor konturerne af et sæt Komrier pludselig tydeligt trådte frem - faktisk var det hele fabrikken der røg  Hi Brows Too Funny Smiles HystericalSmiles mon G&S er i Scotland for tiden?





Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hælløj da!
Mener du virkeligt i ramme alvor, at farmand skulle placere de ædlere dele på en sprøjtestøbt bambusraket HatchetChainsaw
Never ever!

Så absolut.. Ovennævnte gule brumbasse er et stykke ganske lækkert og velkørende stykke teknisk mekanik, og lyden af en 1000ccm V2 for fuld power ned af langsiden bliver ikke slået af noget som helst andet (det skulle da lige være Honda's V5).

Hygge
JJ



__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6629
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Kan en wadia 861 brænde ? .

Ikke langtid siden jeg futtet mit GTI 4400 af , jeg kunne ikke få nok for det synes jeg , så futtet det sgu af .

Jeg har også en del oile maling nok 40L og smide på så det kan godt blive sjovt .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Hælløj da!
Mener du virkeligt i ramme alvor, at farmand skulle placere de ædlere dele på en sprøjtestøbt bambusraket HatchetChainsaw
  Never ever!

Så absolut.. Ovennævnte gule brumbasse er et stykke ganske lækkert og velkørende stykke teknisk mekanik, og lyden af en 1000ccm V2 for fuld power ned af langsiden bliver ikke slået af noget som helst andet (det skulle da lige være Honda's V5).

Hygge
JJ



Smile Bow Down
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

 Hej Jensen!

Du er en rigtig guttermand!

Respekt fra hovedlandet 


 Peek A Boo Waving Wakka Wakka

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes