Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. marts 2024 | 06:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: System Audio 1070 vs. 2070 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 03 Marts 2022 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Har tidligere spurgt til erfaringer med lydmæssige forskelle mellem System Audio 1070 vs. 1280, dog uden nogen respons.

Nu prøver jeg så igen, denne gang om lydforskelle mellem 1070 og storebroren 2070. Umiddelbart ser de jo ret identiske ud, og størrelses og bestykningsmæssigt, men tænker kvaliteten af enhederne (og måske delefilterkomponter?) er højere i 2070's favør?

Har netop selv hørt 1070'eren her i weekenden for 1. gang, et sæt som jeg fandt til en kammerat der skulle have et ordentligt hifianlæg. Det var en stor overraskelse hvor stor en lyd der kom ud af de æsker, og bassen fulgte også meget godt med hvilket jeg var lidt skeptisk omkring med det snlanke kabinet og de små enheder. Lige umiddelbart kunne det måske lyde som om lyden var mere forward og åben end mine egne DLS R55, som har samme dimensioner, men kendt for en ret magtfuld bas for størrelsen

Hvis jeg nu påtænker at skifte mine DLS ud med disse, vil jeg så vinde yderligere ved at gå efter et sæt 2070. Og hvordan opleves forskellen mellem lille og storebror om nogle har gjort sig erfaringer?
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 03 Marts 2022 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

PS: Det velkendte råd med at lytte selv, behøves jeg selvsagt ikke få. Det ved jeg udmærket, men her spørges til erfaringer da jeg jo ikke lige har mulighed for at lytte til sådanne et par gamle for længst udgåede modeller op mod hinanden
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes