Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 15:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Front surround? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JSH1979
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2022
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 28 Marts 2022 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Prøver her igennem at få meninger og tilkendegivelser omkring nyt højttalere setup. Jeg har en Marantz Sr 7013 jeg skal ha koblet nogle nye højttalere til. Kravet er det godt må være gulvhøjttalere men ikke de største af slagsen. Jeg kigger brugtmarked og budget er 5-10.000 kr for et sæt. Jeg er startede med at kigge B&W CM8 S2 eller Cm9S2 de ville umiddelbart leve op til kravene med hensyn til størrelse samt at det er nemt at finde andre fra samme serie man ville kunne bruge til center og bagkanaler:)

Så har jeg hørt fra andre hvorfor ikke kigge efter noget andet end B&W så gode er de heller ikke og du kan finde bedre til samme pris eller billigere hos andre mærker.
Så her har man anbefalet Audiovector QR3
https://audiovector.com/qr-3/
Eller SystemAudio Explorer eller Ranger Master
https://system-audio.com/product/sa-explorer/
https://system-audio.com/product/sa-ranger-master/
Designet passer mig ganske udenmærket jeg ved dog ikke noget om hvordan de spiller og om det er nemt at finde både center og bagkanaler fra samme serie. nypris for dem er da ihvertfald ikke helt billige så tænker at det burde spille ok.

Men derfor mit opslag her måske nogen kender dem eller har andre gode de kan anbefale ?

Mvh
Til top Vis JSH1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JSH1979
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 28 Marts 2022 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt svært at rådgive om? Men god sammenhæng mellem de 5...7...9 højtalere er vigtig. Evt. 3 af den samme højtaler i
front/center. Og en god sub. Især det sidste er vigtigt for mig når jeg ser film. Hvis det mest/kun er til surround, ville jeg gå efter et
sæt med det hele. Stereo og film er to ting, der ofte er bedst at skille ad. M&K kunne være et bud. Dyrt men godt. To subs og nogle
ens højtalere?

Men ellers , som du er ind på, et sæt fra samme serie? Smag er personligt og svært at rådgive omkring.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
JSH1979
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2022
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 29 Marts 2022 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

1000 tak fordi du lige gav dig tid til at svarer �� jeg ved godt ultimativt så skulle man vælge et rent stereo setup kun til musik , jeg tænker bare jeg vil ha glæden af surround og samtidig kunne lytte til musik fra de 2 front højttalere hvor musikken og lyden er til acceptere så hvis man finder et par rimelige 2.5 eller 3 vejs gulvhøjttalere man normalt ville bruge i et rent stereo setup
også er man ok stillet. Hvilke subwoffer ville du kigge efter hvis det skulle være 2 ens (hvilket jeg går udfra er det bedste) ?
Til top Vis JSH1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JSH1979
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 30 Marts 2022 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hvis du løber med B&W prøv noge af deres? Men tænker at mærke sammenhæng, ikke er så nødvendigt ved dækning af bassen.
Prøv af med én sub, hvis du er tilfreds, bliv ved det, eller køb en mere. Der kan rodes en del med placering og kalibrering. Pas dog
på brummende subs, hvis du køber brugt. En del står med strøm på forstærkeren konstant og det kan give skader. Det en muligt at
finde gode tilbud på udsalg, hvis du søger på nyt. Men...hvis der virkeligt skal flyttes luft, så koster det....
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes