Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 12:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Subwoofer defekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 559
Sendt: 07 April 2022 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Det mere et spørgsmål om jeg er den eneste der oplever at subwoofere ikke har så lang levetid som resten af systemet.
Mine SUBs har altid stået i auto standby mode, når jeg ikke bruger dem, men jeg har haft både en JBL og derefter en XTZ
og det gælder for dem begge at de først ikke altid vil vågne når receiveren sender signal, (er testet med lånt sub at det ikke var receiveren
der var defekt), forøvrigt er det også to forskellige receivere til henholdsvis JBL og XTZ. Men det ender altid med at de til sidst ikke starter
overhoved,
hvis man kikker på dba, er der en del ældre subs, som ejeren siger virker perfekt, det kan godt være jeg bare er uheldig men mine
blev 4 og 5 år.
Hvad er jeres erfaringer.

M.v.h
Michael
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 07 April 2022 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Skal din beskrivelse forstås sådan at subwooferne mister evnen til automatisk at tænde når de får tilført signal i auto stand-by
indstilling eller slet ikke vil tænde uanset signalstyrke. Også selv om auto stand-by er deaktiveret.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 559
Sendt: 07 April 2022 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Skal din beskrivelse forstås sådan at subwooferne mister evnen til automatisk at tænde når de får tilført signal i auto stand-by
indstilling eller slet ikke vil tænde uanset signalstyrke. Også selv om auto stand-by er deaktiveret.


Hej Kaj

De begge startede med at ikke ville autostarte, og efter nogle måneder vil de slet ikke noget, min XTZ sub 12.17 kunne sættes til konstant ON
det hjalp et par uger, så blev den helt stille, det kan da godt være der er nogen der kan lave den, men jeg mister tilliden til mærket og er ikke
meget for at bruge penge på det.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 08 April 2022 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Du har været uheldig. Jeg har kørt med Velodyne DD12 (2 stk.) i mit stereo setup siden 2007. De spiller stadigvæk upåklageligt.

Lars
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 10 April 2022 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Xtz har problemer med deres forstærkere i den første generation af 12.17. De dør oftes lige omkring garantiens udløb. Den
danske importør sælger den nye forstærker, som også er i den nye version af subben, 12.17 Edge til indkøbspris, og giver
dermed mulighed for at man kan opgradere subben samtidig. Personligt har jeg ikke kunne mærke forskel på de 2 forstærkere.
Selve udskiftning er til at udføre, man kan gøre som jeg selv, skrue den ene basport ud, skrue skruerne til enheden ud, og så
presse enheden ud igennem hullet fra basporten. Når enheden er ude skrues forstærkeren løs, og kan presses ud forfra.
Grunden til at enheden ikke bare kan demonteres, er at den sidder klistret fast. Man kan også gøre som xtz åbenbart gør, og
brække enheden fri med et koben eller en skruetrækker, det ser selvfølgelig forfærdeligt ud, men det er op til en selv.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 559
Sendt: 11 April 2022 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Du har været uheldig. Jeg har kørt med Velodyne DD12 (2 stk.) i mit stereo setup siden 2007. De spiller stadigvæk
upåklageligt.

Lars


Tak
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK
 
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 559
Sendt: 11 April 2022 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Xtz har problemer med deres forstærkere i den første generation af 12.17. De dør oftes lige omkring garantiens udløb. Den
danske importør sælger den nye forstærker, som også er i den nye version af subben, 12.17 Edge til indkøbspris, og giver
dermed mulighed for at man kan opgradere subben samtidig. Personligt har jeg ikke kunne mærke forskel på de 2 forstærkere.
Selve udskiftning er til at udføre, man kan gøre som jeg selv, skrue den ene basport ud, skrue skruerne til enheden ud, og så
presse enheden ud igennem hullet fra basporten. Når enheden er ude skrues forstærkeren løs, og kan presses ud forfra.
Grunden til at enheden ikke bare kan demonteres, er at den sidder klistret fast. Man kan også gøre som xtz åbenbart gør, og
brække enheden fri med et koben eller en skruetrækker, det ser selvfølgelig forfærdeligt ud, men det er op til en selv.


Hvem er importøren
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 13 April 2022 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Dans TV og hi-fi center hjalp mig med en ny forstærker.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 559
Sendt: 13 April 2022 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Dans TV og hi-fi center hjalp mig med en ny forstærker.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK
 
Stig78
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Februar 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 14 April 2022 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har 2 XTZ sub 10.17

Og var lige en tur i mailboxen, mine var 8 mdr gamle da den første amp gik. Jeg brugte autosense (gør jeg stadig væk)

Det var samme tid de introducerede Edge - Så fik tilbudt at de ville bytte de gamle ud til Egde, og det gjorde jeg.

De har virket uden en bøvs siden sep 2018.
Til top Vis Stig78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig78
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes