Sendt: 10 Maj 2022 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Made i England/Kina ?? Jeg havde set frem til, da jeg skulle modtage min nye Rega Aethos forstærker, som jeg havde prøvet af inden jeg besluttede mig for at købe den. Jeg fik den helt nye forstærker hjem, efter få minutter konstanterede jeg at der var en periodisk fejl på volumeknappen når man benyttede fjernbetjeningen, nogle gange virkede den andre ikke.
Jeg kontaktede straks forhandleren, der med det samme tilbød endnu en fabriksny. Der gik 1 uge og den første forstærker blev byttet til endnu en fabriksny forstærker. ØV ØV ØV, den havde nøjagtig samme fejl som den første. Ringede til forhandleren igen, de skulle nu kontakte REGA i England mm. Efter 1 måned fik jeg endnu en fabriksny og den virkede. Jeg havde også læst på internettet at der havde været problemer med volumeknappen, samt at den havde en forkert bias hvor forstærkeren blev varm, samt at den brummede.
Jeg kommer til at tænke på den gang Jeg havde NAIM, hvor min CD afspiller, blev repareret flere gange og forstærkeren der også havde periodiske fejl samt at displayet "løbud" .Cd afspilleren endte modvilligt hos Naim i England.
2 helt nye forstærker i 30.000 kr klassen med fejl på. Jeg tænkte at det kunne havde noget at gøre med, at engelske firmaet producerer små enheder, hvor man fremstiller den i hånde og der herved opstår fejl. Ellef de har været på Pub og fået 3 øl for meget i frokostpausen,
Måske havde REGA ikke styr på deres underlevandører, hvor de så har sendt forstærker på marked med fejl på, uden at vide hvilke forstærker det har drejet sig om.
Mange andre HIFI producenter udvikler i Europa og får det produceret i Kina, hvor en fejl straks vil blive rette, samt at de er produceret på maskine med få/ingen fejl.
Så måske ef Made in England ikke at foretrække frem for Made in China.?????
|