Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. august 2022 | 20:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Øv øv øv... Made in England (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NobrainHIFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2021
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2022 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Made i England/Kina ?? Jeg havde set frem til, da jeg skulle modtage min nye Rega Aethos forstærker, som jeg havde prøvet af inden jeg besluttede mig for at købe den. Jeg fik den helt nye forstærker hjem, efter få minutter konstanterede jeg at der var en periodisk fejl på volumeknappen når man benyttede fjernbetjeningen, nogle gange virkede den andre ikke.

Jeg kontaktede straks forhandleren, der med det samme tilbød endnu en fabriksny. Der gik 1 uge og den første forstærker blev byttet til endnu en fabriksny forstærker. ØV ØV ØV, den havde nøjagtig samme fejl som den første. Ringede til forhandleren igen, de skulle nu kontakte REGA i England mm. Efter 1 måned fik jeg endnu en fabriksny og den virkede. Jeg havde også læst på internettet at der havde været problemer med volumeknappen, samt at den havde en forkert bias hvor forstærkeren blev varm, samt at den brummede.

Jeg kommer til at tænke på den gang Jeg havde NAIM, hvor min CD afspiller, blev repareret flere gange og forstærkeren der også havde periodiske fejl samt at displayet "løbud" .Cd afspilleren endte modvilligt hos Naim i England.

2 helt nye forstærker i 30.000 kr klassen med fejl på. Jeg tænkte at det kunne havde noget at gøre med, at engelske firmaet producerer små enheder, hvor man fremstiller den i hånde og der herved opstår fejl. Ellef de har været på Pub og fået 3 øl for meget i frokostpausen,

Måske havde REGA ikke styr på deres underlevandører, hvor de så har sendt forstærker på marked med fejl på, uden at vide hvilke forstærker det har drejet sig om.

Mange andre HIFI producenter udvikler i Europa og får det produceret i Kina, hvor en fejl straks vil blive rette, samt at de er produceret på maskine med få/ingen fejl.

Så måske ef Made in England ikke at foretrække frem for Made in China.?????

Til top Vis NobrainHIFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NobrainHIFi

KristianJ1324
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Maj 2022 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

England har vel egentlig aldrig været kendt for kvalitet?? Normalt siger man, at den letteste måde at adskille en engelsk motorcykel, er ved at lade den stå i tomgang i 10 minutter. Når man kigger på indmaden i mange engelske hifi produkter, så ligner det ren hobby-elektronik fra 80'erne. Det er pinligt ringe.
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Maj 2022 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Ahhh rolig nu Ved ikke hvilke påstande der fører dig til denne kommentar. Har haft Naim i mange år og det kører uhyre dtiftsikkert. Elektronikken er monteret med omhu og høj kvalitets standard og komponenter. Ihverfald ikke ringere end mange andre producenter. Engelske producenter er stok konservative men det fungerer og lyder godt

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Maj 2022 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

fy da du vil ikke trædes over tærende

hvordag går det ellers
Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Maj 2022 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Du kender mig Henrik

gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Maj 2022 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Roksan Xerxes 20+ med en DS1.5 strømforsyning kørende siden 2009, den har kørt upåklageligt alle år.
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2022 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes