Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 06:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Reflux Solo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juni 2022
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 04 Juni 2022 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Nogen herinde der kender til en ældre dansk 2-vejs højttaler kaldet Reflux Solo, som blev lavet af et midtjyst firma HiFi Analyse og skulle være solgt gennem SK sound i Vejle. Højttaleren benytter ScanSpeak diskant (måske D2905/970000) og Audio Tecnology bas/mellemtone (måske 5H). Det er samme enheder (måske) som Hifidelity brugte i deres Speak og som jeg har i min højttaler konstruktion. Har lige set den i Hifidelity nr 5 fra 97. En ret dyr sag dengang 30K for et sæt. Har forgæves googlet både navn firma og distributør og intet eksisterer i dag.

Jeg har selv et kit med de enheder fra Speak og sandsynligvis også fra Reflux Solo, men jeg er lidt nysgerrig på hvem der har lavet mit kit, dvs. designet delfilteret, som er noget anderledes end det som sidder i Speak. Mit kit er købt af noget der hed Trekantens Total Snedkeri, som lå i Middelfart, noget som heller ikke eksistere længere.

__________________
mvh
Henrik
Til top Vis Henrik A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik A
 
jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 04 Juni 2022 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Peak Consult incognito er den samme bare med flottere kabinet , Jan Hass og High fidelity udviklede SPEAK med batteri på
modstand ,hmm, men fed speaker ,scanspeak 7900 og Skaaning 18 H ,serie spole på 1,8 ,Serie kondensator 3,9 på diskant. Og
der efter finpudsning , men husk lige modstand i serie til diskant , 3:3 /4,7 duelund blyantspidser (toppen af poppen)
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad
 
Henrik A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juni 2022
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 04 Juni 2022 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Tak Jørstad. Ja Incocnito den første i al fald er samme enheder, og jeg troede egentlig også at mit kit var en klon af den indtil jeg så Reflux og tænkte at det også kunne være den. Mit delfilter ser dog noget anderledes ud.



__________________
mvh
Henrik
Til top Vis Henrik A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik A
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 05 Juni 2022 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Det er da sikkert Per Kristoffersen der har lavet det, hvis du googler trekantens totalsnedkeri vil du se, han var med i bestyrelsen, og firmaet
havde et par binavne på adressen heriblandt Peak Consult, Peak Consult startede som hjælp med kit og forslag til selvbyggere.

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
Henrik A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juni 2022
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 05 Juni 2022 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

1000 tak Jan. Det var lige det jeg havde brug for at vide. Mit kit er helt tilbage fra 1998, og ham jeg talte med sagde også, at det var noget der sad i højttaler til 40K (dengang). Det lød også som om det var en der viste hvad han talte om. Han har helt sikkert henvist til Speak som var et Kit i Hifidity i 95/96, for han omtalte at det med at have batteri i delfilteret som Speak havde, det var ikke nødvendigt mere da kondensatorerne var blevet så gode (det er mundorf supreme). Jeg har selv altid troet, at det var en Incognito klon eller måske nærmere hans kit der blev til Incognito, indtil jeg så Reflux, og tænkte at måske var det den. Har I de gamle Hifi blade også set at Peak Consult heller ikke startede med det vi kender i dag, med HighEnd snedkererede kabinetter, men mere sådan i det små med kit og selvbyg.

Jeg har været væk fra Hifi og lyd i mange år, og er derfor noget rusten i det. Jeg har dog det seneste halve år fået læste noget op på det. Jeg fik nemlig en ide til at lave kabinetter som ikke er set før, og det er håndværksmæssigt noget der kan måle sig med Peak Consult. Om man så kan lide designet, som er noget anderledes der er jo en smagssag.

Her kan mit kabinet ses, med de pågældende enheder. 




__________________
mvh
Henrik
Til top Vis Henrik A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik A
 
jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 22 Juni 2022 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der har speak eller incognito her i debatten , meget mystisk ,der jo lavet mange sæt både i det jyske og på Fyn
, vil gerne høre om de stadig er toppen af poppen til prisen eller man skal hoppe på et Burchart speaker?
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad
 
Henrik A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juni 2022
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 22 Juni 2022 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Jeg er ganske vist fra Sjællandssiden af bæltet, nærmere bestemt Nykøbing Falster. Du skal være mere end velkommen til at lytte til mine
hjemmelavede der måske er incognito kloner. Samme enheder og måske også samme delfilter eller ophavsmand er der i al fald en som var inde
på. Delfilteret er med mundorf supreme og luftspoler i fladt kobber. Og kabinettet som du kan se ovenfor, det er i al fald mindst lige så
håndbygget som incognito. De er ekstremt lyddøde, og refleksionsfri. Og prisen er ikke i nærheden af incognito altså fra nye i al fald. Og de så
falder i din smag med runde kabinetter det er så ikke sikkert, men unikt det er de i al fald. Det viste kabinet er blot til inspiration. Der kan vælges
andre træsorter eller blandes. Og det bliver nye enheder og komponenter

__________________
mvh
Henrik
Til top Vis Henrik A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik A
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes