Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 06:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: RIAA til MC Pickup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claudes1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Maj 2022
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 13 Juni 2022 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Hej

I en anden tråd fik jeg rigtig god hjælp til opsætning/justering af min nyindkøbte Thorens TD-321 – og tak for det! Jeg er totalt nybegynder på Thorens/MC-pickup-området – har haft ”plug and Play” Rega planar 2 og 3 over de sidste 20 år – men har fået fornyet interesse for vinyl – ikke mindst fordi min far er begyndt at komme forbi en gang om ugen med en stak af sine mint condition LPer (blues/rock), som han har købt over de sidste 65 år.

 
Nu er jeg på jagt efter en RIAA til MC pickup. Jeg har følgende i kikkerten, som er på brugtmarkedet lige pt.. Har nogle erfaringer, som de vil dele? Er der nogle, hvor man får meget for pengene?

Trichord R. Dino MK2 med/uden Dino+
Trichord Delphini
Vincent PHO-500
Pro-Ject Phono Box DS2 med/uden Accu Boc S2
Projekt Phone Box RS
Holfi Elipse
Holfi Battriaa SE

Jeg ved, at der er stor forskel i pris på disse!

På forhånd tak!

Til top Vis Claudes1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claudes1
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 13 Juni 2022 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Kender ikke de nævnte typers lyd og fordele. Skal det være luksus, køb en RIAA og en stepup hvis din MC er sart. Hvis den er med
high output kast en i en rimelig RIAA/MM ting. Men det er vel smag og behag som meget indenfor hifi er.....