Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 14:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: JBL 240Ti, 250Ti og XPL-200 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 18 Juli 2022 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at downsize og bruger anledningen til at prøve lidt nyt. Jeg har altid haft en drengedrøm om at eje nogle af de gamle JBL'er fra 80'erne. Jeg har været forbi et sæt L100T, men kort efter faldt jeg over nogle 240Ti, som jeg spiller på nu. De har en fed bund men de har mistet noget i mellemtonen ift hvad jeg er vant itl - og diskanten er også lidt hårdere, men det er nok prisen for at gå fra Focals beryllium-enheder.

Jeg er på jagt efter 250Ti der efter sigende skulle være lidt mere afbalanceret men ellers er jeg interesseret i at højre lidt erfaringer fra folk der kender forskel på JBL'erne. Hvordan lyder XPL-serien? Jeg kan se der dukker XPL200 til salg af og til, og jeg har hørt dem en enkelt gang for længe siden, hvor jeg mindes at de var ret fede. Men hvordan er de ift. 240Ti/250Ti?

Og er der nogen der kan fortælle lidt om forskellen på 240 og 250 Ti? Jeg søger den der tørre og kraftige bas men uden at gå alt for meget på kompromis med resten - og der skal være pubch og tyngde i bassen men uden at det mudrer eller slæber.

__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 19 Juli 2022 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

nu er JBL jo ikke specielt stærke i bassen i min verden, og nok det svageste på xpl serien, i min verden, er jo også kun en 12" i xpl200, jeg har selv L112 L250ti le k2 S9800 og noget stort diy system med jbl drivere og 18sound basser og MB dette kører helt aktivt, fra 40-50hz og ned har jeg sub på,også på l250 hvor jeg har en snell sub1800...og har også lyttet til svs pb16 til mine k2 s9800 synes dog l250 der er til salg har nået en for høj pris, tror folk glemmer deres alder, selv har jeg haft mine fra ny d 24/5-91, når det er sagt, så fra 40hz og opefter da sparker jbl helt sikke røv, og er dynamiske.....jeg er måske en af de få der elsker compresionsdrivere, mine k2 er så dynamiske man næsten p***er i bukserne....k2 driverne har også berylium membraner, og det høres......ser du bor i sydjylland, så du skal være velkommen her til at lytte, så bare skriv et PB.....

vh Velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Ole-i-Kbh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2015
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 19 Juli 2022 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har over flere omgange haft JBL 250 ti jubilee..... Hvis man jagter JBL, så er det i min smag en god mulighed....


Til top Vis Ole-i-Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole-i-Kbh
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 19 Juli 2022 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Ole-i-Kbh skrev:
Jeg har over flere omgange haft JBL 250 ti jubilee..... Hvis man jagter JBL, så er det i min smag en god mulighed....


Enig, har hørt 250 TI en del, har nu JBL LS80, de er også en god mulighed.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Ole-i-Kbh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2015
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 19 Juli 2022 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

I min optik er der en del forskel på 250 ti Jubilee og og 250 ti.....
Til top Vis Ole-i-Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole-i-Kbh
 
moppy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 20 Juli 2022 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

JBL L250 blev oprindeligt lavet med en tilhørende subwoofer B460 (18") Har selv haft den combo og her var der rigeligt med bas
Til top Vis moppy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moppy
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 20 Juli 2022 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Jeg endte med at hente et sæt 250Ti classic. De er godt nok store og slet ikke stillet ind til rummet endnu. Men første indtryk er at det er en mere harmonisk højttaler hvor mellemtonen ikke er så tilbagelænet som 240. JEg har sådan set en sub (SVS SB16ultra) til f.eks. at hjælpe under 40 Hz men umiddelbart mangler der ikke ligefrem bas - og det er jo begrænset hvor meget der sker i det område ved langt det meste musik.

__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 21 Juli 2022 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

jeg bruger også kun min snell sub 1800 unde de 40 hz, men til noget musik som yello og lign, ligger der trods alt en del...sjovt du har sb 16 ultra, jeg har lige hørt dem og pb 16ultra, det er dog mere tiltænkt mine k2 9800, og ville nok vælge pb16 og så ha to stk, men den endelige beslutning er ikke taget endnu...men tror det ender med det......

vh velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 29 Juli 2022 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Pb16 er fede men jeg ville være lidt bekymret for om de er hurtige nok til musik. Jeg bruger kun min til film og havde jeg plads
gad jeg godt have en åben konstruktion.

__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes