Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 07:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvor god en streamer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dichael
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 367
Sendt: 22 Juli 2022 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har startet et par tråde tidligere, da jeg skal have lagt mine CD’er på en HD. Alt dette er nu afklaret og tak for de mange inputs. Nu melder spørgsmålet sig så til valget af streamer; hvor god “behøver” den, at være?

Jeg har en Lyngdorf CD-1 og en TDAI 2200. Hvor god en streamer behøver jeg, hvis jeg skal matche lyden fra min CD-1? Kan jeg slippe afsted med en Bluesound, Innuos, eller skal vi op på niveau med f.eks Lumin?

__________________
Mvh. Michael B.
Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 22 Juli 2022 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

måske dyr løsning
brug din mac og kom jriver på til extern harddisk
brug usb addon til tdai2200
kunne være gustard u18
og brug aes indgangen
kvailtet mæssig på lyden, er ikke stor forskel
det billig løsning



Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 23 Juli 2022 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

det er jo altid et personligt valg, mange ting spiller ind, lyd design betjening og lign, jeg har så valgt det nye audio cocktail,her gik jeg efter en x50d uden dac og valgte så den nye ha500h dac hvor der er fuld mqa hvis man er til det, men her vælger man bare hvad man vil køre, streaming eller de rippede cd, og alt vælges fra ipad app musicX neo, som bare downloades....har nu haft det i 3 år, og eneste fejl der har været opstået det var da Tidal lavede om på deres log ind ydermere kan den rumme 2 hd som kan stilles op til 3 forskellige indstillinger, og jeg valgte at koble den op i mirror, og med to 8 tb hd sku den så ku rumme op til 32000cd i FLAC.....ydermere er der netradio, fm og DAB+ tuner i den......og kan stilles som pre også, læs lidt om den på AV-Connection.dk side, som jeg finder som den bedste hjemmeside at surfe rundt på....go fornøjelse

vh Velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
dichael
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 367
Sendt: 23 Juli 2022 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Hej doittt: Jeg skal lige forstå dig ret: hvad mener du, når du skriver, at der ikke er stor forskel på lyden?

Velkommen: Coctail Audo ser lækker ud, men jeg har kun brug for en black box, der skal i et skab, så det er nok lidt overkill

__________________
Mvh. Michael B.
Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael
 
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 23 Juli 2022 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Lumin U1 Mini koblet til min TDAI2200 via AES/EBU indgangen, og det lyder fortræffeligt.

For streamere er det lige så vigtigt som lydkvaliteten, at brugerinterfacet er godt. Det synes jeg Lumin har rimeligt styr på, omend
der er plads til forbedringer.

Har haft Auralic streamer også, og mht. brugerinterface ligger de rimeligt ens som jeg lige husker det.



Du kan tilkøbe en fjernbetjening til Lumin'en, hvis du ønsker dette.
Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 23 Juli 2022 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  


Hvis din Lyngdorf har digital input, så kommer du meeeget langt med en Bluesound Node N130.

Lumin er noget tyndbenet stads hvis du spørger mig, forhandleren sagde godt nok at den skulle have mindst 1000 timers burn-in før den åbnede
op.........jeg gav op efter 100 timer hvor den stadigvæk lød som da jeg pakkede den ud. Lumins app er ganske ok, men jeg syntes stadigvæk at naim,
sonos og bluesound er dem der kører bedst.
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 23 Juli 2022 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

ja med usbaddon til tdai2200 lyder det godt, der stortset, ingen forskel i lyden, mellem cd og rip
en mac og jriver extern harddisk og topping 10d og godt usbcabel ,vil koste 1500kr
jeg har også noget i skuffen som kan bruges
med mindre du skal køre trådløs
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 23 Juli 2022 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Bluesound Node N130 kan kun tage 32gb harddisk fat 32
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
Helterskelter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2021
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 23 Juli 2022 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Vil anbefale Innuos. Har en Zen Mk.II som kan køre Roon eller deres egen Innuos Sense og I øjeblikket synes jeg Sense giver en
bedre lyd og giver et bedre overblik. Innuos support er også noget af det bedste jeg har oplevet.
Til top Vis Helterskelter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Helterskelter
 
dichael
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 367
Sendt: 23 Juli 2022 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Helterskelter.



Jeg er ret varm på Innuos Zen mk3.

Kan god lide ideen med, at jeg kan rippe skiverne direkte, samt den generelle gode kritik de får.

Samtidig, skal jeg ikke rode med SW.



Doittt: hvad er din erfaring med Macmini? Hvor ofte skal man rode med det? Starter de altid op problemfrit?

__________________
Mvh. Michael B.
Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 23 Juli 2022 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

doitttt skrev:
Bluesound Node N130 kan kun tage 32gb harddisk fat 32




Den kan tage meget større, jeg har haft flere hundrede giga på
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 24 Juli 2022 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har erfaring med Innous Zenith Mk. 3., og den er jeg glad for. Har lyttet til og sammenlignet den med Innous Zen Mk.3., som er lidt ringere,
men forskellen var ikke stor. Så jeg forstår dit valg. Husk, ar du også skal bruge penge på kabling. Enten et godt kabel fra router til
streamer, eller, som jeg, et rimeligt kabel fra router til switch og derfra et godt kabel fra switch til streamer. Det sidste er dyrere, men bedre.
Mvh Jens.
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 25 Juli 2022 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

dichael skrev:
Hej doittt: Jeg skal lige forstå dig ret: hvad mener du, når du skriver, at der ikke er stor forskel på lyden?

Velkommen: Coctail Audo ser lækker ud, men jeg har kun brug for en black box, der skal i et skab, så det er nok lidt overkill


det kan du nu også få i audio cocktail.....men jeg synes det er fedt at ha ripper og streamer i samme apperat, og man kan få billed på af numre og omslag på sit tv er dælme glad ved mit siger jeg dig....

vh
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
dichael
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 367
Sendt: 27 Juli 2022 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er fristet af en Mac Mini, da det giver mig nogle fordele, som jeg først nu ser:



- mulighed ripping, via Mac Superdrive.

- mulighed for DSP/EQ, enten via Roon, eller via apps.



Jeg bygger selv højttalere, så EQ vil være en stor hjælp, da det er lettere. EQ kan senere lægges i mine Hypex moduler.

Hypex er lækkert, men lidt omstændigt!

Der er jo nye Mac Mini og lidt ældre og jeg kan ikke hitte ud af, om jeg kan klare mig med en ældre model, eller skal gå efter
den nye M1, der har SSD drive, så den jo nok starter hurtigere?

Et andet sted læste jeg dog, at de gamle udgaver, har bedre USB kvalitet, men det ved jeg ikke, om er sandt?



Jeg skal jo nok bruge en Digital-Digital converter, for at rydde lidt op i signalet fra computeren.

De Gustard dimser, I henviser til….renser de også signalet, eller skal jeg kigge efter andet, eks Singxer?



Min ide er, at køre med en USB disk, kombineret med trådløst internet. Dermed undgår jeg en masse støj fra mit netværk.

Kan Audivarna køre fornuftigt med en USB disk, eller er det bedst med NAS? Jeg laver selvfølgelig back-up på min NAS ☺️

__________________
Mvh. Michael B.
Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael
 
Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 977
Sendt: 27 Juli 2022 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Jeg brugte i flere år en Mac Mini sammen med pure music. Det fungerede godt, men det er en computer og der er fra tid til anden situationer, hvor den
kræver lidt opmærksomhed. Jeg skiftede på et tidspunkt til Bluesound og er glad for det. Det fungere nemmere, efter min erfaring.
Ps., det er relativt nemt at skifte til en ny SSD og flere RAM i en ældre Mini, købt brugt, så det ville jeg gå med, hvis jeg skulle gå den vej.

__________________
Hilsen Pihl
Til top Vis Pihl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pihl
 
Torben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 440
Sendt: 09 August 2022 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Mit setup er pt.

DEQX HDP-5 ROON ready > ethernet kabel > Uptone etherregen > ethernet kabel > Innuos Zenmini mk2 hvor jeg har monteret 2TB SSD disk i. Jeg
spiller via ROON og har prøvet med MAC mini og ROCK software fra ROON labs, men der Zenmini har drev så har det sine fordele og nu med SSD disk =
ingen disk støj :)

Mvh
Torben
Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben
 
dichael
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 367
Sendt: 10 August 2022 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hej Torben!

Tak for input.

Jeg har allerede købt en Mac Mini, der står og venter på, at jeg får rippet mine CD’er….er nået til “K” �� Computeren er med indbygget SSD, men den skal kun bruges til afvikling af Audirvana og REW, samt nogle EQ, jeg bruger i forbindelse med tuning af mine hjemmebyggede højttalere.

Jeg har dog et spørgsmål til dig: jeg vil gerne slippe for en fortrådet opkobling til mit netværk, da det jo kan give en masse støj. Derfor planlægger jeg, at lægge musikken på en HD, koblet via USB. Jeg bliver ikke generet af larmen fra en klassisk HD, da det hele ligger i et skab. Er der nogle ulemper ved en sådan løsning?

Som jeg læser, rundt omkring, er der ikke nogen særlig forskel på SSD og klassisk HD, når det gælder selve FLAC-filerne. Alternativt, anskaffer jeg en SSD med USB.

__________________
Mvh. Michael B.
Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes