Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 00:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker eller rør-problemer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 10 August 2022 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Har købt en forforstærker, en Belles VT-01 version 2, og den driller mig sgu lidt!

Da jeg fik den hjem, havde der siddet et sæt JAN 6189 i under transport, de røg begge ret hurtigt, som i ingen glød eller lyd! Havde et sæt helt nye Psvane 12AU7 Art Series liggende, de kom i og jeg lod straks mærke til at det ene rør var uden glød ved opstart = ingen lyd! Fik dem ombyttet ved forhandler til et sæt nye, som spillede i 3-4 timer, så røg det ene igen………muligvis pga torden? Havde ladet den stå og spille, og glemt den stod tændt……..så måske min egen fejl?

Den røg til reparation gennem en forhandler herhjemme, og de kunne ikke finde nogen fejl, den havde bare spillet hos dem. Nu fik jeg den tilbage igår, sammen med et sæt Lorens 12AU7, de er begge blevet “spist”, et sæt Primaluna 12AU7 har den også taget det ene af, samt et sæt brugte Psvane 12AU7-T. Nu har jeg kun et sæt NOS Mullard CV4003 tilbage, som jeg simpelthen ikke tør smide i, sæt de ryger også!

Det skal siges den har spillet 3-4 timer til aften med de Primaluna, indtil jeg prøvede og skifte til Psvane rørene………måske min egen fejl, at den ikke kølede af først, eller hvad?

Hvad gør jeg forkert? Har haft masser af rørforstærkere før, men aldrig bøvlet sådan her, har bare smidt rør i, så kørte de!
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 10 August 2022 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Det er helt klart forstærkeren, der har en fejl, når den "spiser" så mange rør... prøv med et andet værksted, gerne med speciale i rørforstærkere.

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 12 August 2022 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Den må afsted igen ja……..det andet er sgu for dyrt i rør!
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 25 August 2022 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Nå, så kom sælger endelig hjem fra ferie, og han har valgt at købe Belles Pre tilbage. Det er nok fint nok, så må jeg på kig efter
en anden spændende rør-pre
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Music-Nerd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 04 Februar 2022
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 28 August 2022 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Det var da dejligt at sælger er så large Så træls med udstyr der driller uden at man finder en løsning. Har prøvet det med en hovedtelefonforstærker for
en del år siden. Her fandt sælger og jeg også en løsning med at jeg købte en anden af han i stedet.
Til top Vis Music-Nerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music-Nerd
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 28 August 2022 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Det var rigtig rart ja, nu er den sendt tilbage til butikken som havde den stående som kundesalg. Så venter bare på at sælger får
overført mine penge, men det stoler jeg nu fuldt ud på

Ville nu ønske den havde virket som den skulle, men det her er da næstbedste løsning……….så kan jeg da finde mig en anden
god pre



Ja ok, det var da også en super-løsning
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes