Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 16:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvad er dit bedst tweak? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mulle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2016
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 27 September 2022 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Ole-i-Kbh skrev:
"Hvad oplevede du af forskel med kabelløfterne?..."

Alene hjemme jeg havde løftet højttalerkabler og strømkabler. Disse løftet med noget så simpelt som grydesvampe. Anlægget havde herefter spillet et par timer da min hustru kom hjem og lyttede kort : "Hvad har du gjort ved anlægget ?" spurgte hun. Helt ærligt. Meget mere ro.... Om det er fordi at kablerne er løftet fra trægulvet ved jeg ikke. Men altså : Bedre lyd !



Bare vent til din hustru finder ud af, at det er hendes svampe, du har brugt. Nu har jeg ikke selv løftet mine kabler til nye højder, men vrid dog muldvarpeskindet lidt og brug f.eks. nogle Thermaflex rørskåle 15/9mm. (9,-/m.) til formålet.
Til top Vis mulle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mulle
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 28 September 2022 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Et af mine bedste tweaks var at stille mine HT-standere på meget bløde skumgummi/silicone klodser, idet mit gulv er flydende
trægulv. Det spillede lystigt med, men jeg vil helst kun høre på mine højttalermenbraner, og ikke gulvbrædderne.

Derudover en masse små tweaks, såsom Duelund modstande, forskellige powerkabler og interconnects, Mad Scientist Discs,
apparatafkoblinger, fjernelse af apparater med indbyggede højttalere (et Lars Kristensen fif!) og sikkert mere - alt sammen noget
der var lidt hørbart med hjernen, men som meget sandsynligt slet ikke vil kunne afdækkes i en godt gennemført blindtest.
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 28 September 2022 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Helt uden sidestykke er det at fluek.... azimut på min pickup.

Det tog mig 2 aftener med Feikert Adjust-Pro software samt dertilhørende plade med passende signaler. Min Kuzma CAR-40 gik fra røvsygt kedelig til røvgod smæk for skillingen. Det som tager lang tid er at Azimuth med en arm som Kuzma 4Point påvirkes af SRA, Zenith og dermed også VTF.

Men med MEGET tålmodighed og masse kaffe fik jeg pickupen til at have crosstalk på begge kanaler bedre end -35dB, kanalforskel på 0,3dB og med fase på præcis den samme 160 grader. Se det var sgu noget som rykkede og så kostede det gratis da jeg havde udstyret i forvejen.

mvh. Asger

PS: Næst største tweak vil nok være de nye fødder på mine Wilson Audio, men det er vel mere en factory upgrade end et tweak.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes