Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 15:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hi-fi lyt for første gang Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music-Nerd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 04 Februar 2022
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 04 Oktober 2023 kl. 12:54 | IP-adresse registreret Citér Music-Nerd

https://www.youtube.com/watch?v=Y6r4axsOE9o
Lidt spøjs video. Ikke så videnskabeligt, men alligevel siger det lidt om at man skal interesse sig for at lytte, før man kan høre hvad god lyd er.
Til top Vis Music-Nerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music-Nerd
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 04 Oktober 2023 kl. 13:24 | IP-adresse registreret Citér Mikkel G

Jeg får lignende oplevelser og kommentarer fra familie og venner, når de hører mit setup første gang...:

"Wauv, kan det virkelig lyde sådan...", "Det har jeg aldrig selv hørt før i nummeret" osv.

Men også... "Hvad sagde du dit anlæg kostede?!?!... det kan man jo købe en stor familibil for!!!"



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2767
Sendt: 06 Oktober 2023 kl. 09:36 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Jeg har mødt mennesker, der er interesseret i at lytte og de der virker tæt på “ligeglade”. De der nærmest falder halen over,
hvad de hører og de der tilnærmet kun har et skuldertræk til overs og allerhelst vil fortælle om sig selv og det de har gjort for at
få, deres anlæg til at lyde rigtigt. Sidstnævnet endog med “tasken fyldt med diverse gadget”, de helst ser brugt, inden de er i
stand til at danne sig en mening om noget som helst. Sat på spidsen ganske vist, men det er tæt på sandheden.
Mennesker som nemmest lader sig imponere er de der ikke kæmper med sammenligningen mellem deres eget og det ukendte
anlæg de lytter til. Det er for det meste mennesker som et MUSIK INTERESSERET uden reference til et specifikt anlæg. Og så er
det jeg tænker - hvorfor nu det?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 06 Oktober 2023 kl. 18:56 | IP-adresse registreret Citér allanowich

Kaj. skrev:
Jeg har mødt mennesker, der er interesseret i at lytte og de der virker tæt på “ligeglade”. De der nærmest falder halen over,
hvad de hører og de der tilnærmet kun har et skuldertræk til overs og allerhelst vil fortælle om sig selv og det de har gjort for at
få, deres anlæg til at lyde rigtigt. Sidstnævnet endog med “tasken fyldt med diverse gadget”, de helst ser brugt, inden de er i
stand til at danne sig en mening om noget som helst. Sat på spidsen ganske vist, men det er tæt på sandheden.
Mennesker som nemmest lader sig imponere er de der ikke kæmper med sammenligningen mellem deres eget og det ukendte
anlæg de lytter til. Det er for det meste mennesker som et MUSIK INTERESSERET uden reference til et specifikt anlæg. Og så er
det jeg tænker - hvorfor nu det?
En MUSIK INTERESSERET, går nok ofte til koncerter og evt spiller et instrument selv. Mange af
disse, giver totalt pokker i et anlæg og dets kvaliteter. Der er mange, der går meget op i anlægget, som har aldrig været til en rigtig koncert
og hørt hvordan det lyder i virkeligheden.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes