Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 01:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Abbas dac kvalitet? Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 07 Februar 2024 kl. 18:41 | IP-adresse registreret Citér bergholt

Kloge mennesker,

For et lille års tid siden købte jeg min første rør-baserede DAC, en 0.1x fra britiske Audio Note efter at have lyttet til den hos forhandleren.

For at finansiere køb af en rørbaseret RIAA besluttede jeg mig for at sælge den. Det har jeg lidt fortrudt. En begrænsning ved den var, at røret (af typen 6111WA) er fastloddet i modsætning til længere oppe i serien, hvor de kan skiftes. Det var jeg ikke helt klar over, da jeg købte den. Så nu er jagten gået ind på en afløser.

Jeg har læst meget godt om Abbas (Esoteric) Audio, som på papiret vækker mindelser om Audio Notes sager, men til meget lavere priser. I diverse tråde ser man også, at der er problemer med samlekvaliteten. Hvilket leder til mit spørgsmål.

Hvordan vil I vurdere kvaliteten i denne. Konkrete erfaringer med andre modeller vil jeg også meget gerne høre om. Vil også gerne høre andre inputs - måske noget mere seriefremstillet uden at det bliver kedeligt. Og egentlig også gerne noget med et ensretterrør i designet.

Takker på forhånd

__________________
-- Kasper Bergholt
Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 07 Februar 2024 kl. 21:58 | IP-adresse registreret Citér 2-mas

Har haft en Abbas dac 4.1se. Den lød rigtig godt, og der var intet at udsætte på "byggeriet". Nu er jeg så heller ikke kyndig på samlekvalitet,
men vi er 3 der har haft/har Abbas Audio dacs, og alle pænt tilfredse..
En ting man dog skal ta' i betragtning er, at der ofte bruges ældre analogt lydende dac chips, som IKKE nødvendigvis understøtter mere end
16bit/44.1..
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 08 Februar 2024 kl. 10:17 | IP-adresse registreret Citér bergholt

Tak for indspark - det var lige præcis sådan noget, jeg var ude efter. Og god pointe i forhold til hvad der understøttes. Min DAC 0.1x havde USB-port, så tænker, at jeg også skal ud og finde en USB -> SPDIF-adaptor/bufferdims.


__________________
-- Kasper Bergholt
Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 10 Februar 2024 kl. 11:18 | IP-adresse registreret Citér 2-mas

Har kørt en Audio-GD di20he foran Abbas Dac'en. Det var superb ! Ellers har jeg en kineser USB-SPDIF, du gerne må låne...men det er en selvhenter
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 13 Februar 2024 kl. 19:46 | IP-adresse registreret Citér bergholt

Synes lige, jeg så sådan en fætter til salg brugt et sted, alså Audio-GD'en. Men jeg må lige finde DAC'en først.

Jeg faldt over en japansk TRIODE TRV-DAC1.0SE som visuelt ville gå rigtig fint sammen til mit Leben-setup. Men kan kun finde udgaver til salg i Japan, hvor jeg formoder at strømforsyningen ikke er kompatibel out of the box med dansk spænding. Var ved at brænde fingrene lidt på det med en forholdsvis billig Accuphase-forstærker på et tidspunkt, hvor jeg ikke havde tænkt, at der kunne være forskel.

__________________
-- Kasper Bergholt
Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes