Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 02:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Yamamoto Sound Craft Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 18 Marts 2024 kl. 20:21 | IP-adresse registreret Citér bergholt

Til os, der er glade for japanske-produkter,


Tråden her udviklede sig i retning af diskussion af den japanske
producent Yamamoto Sound Soundcraft. Så der var stemning for at åbne en ny, fokuseret tråd om denne producent.

Der blev spurgt til, hvor produkterne kan købes, og Exclusive Audio blev nævnt.

I tråde på andre fora kan man læse, at folk har haft succes med at bestille direkte fra producenten. Jeg har forhørt mig omkring bestilling af
deres rørbaserede DAC, men ikke hørt noget svar tilbage.

Hjemmesiden virker ikke særlig overbevisende.

Hører meget gerne om konkrete erfaringer med dem - og eventuelt også, om der er nogen, der forhandler i Europa.



__________________
-- Kasper Bergholt
Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 18 Marts 2024 kl. 21:06 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

Fantastisk! Jeg glæder mig til at følge tråden her.

Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 19 Marts 2024 kl. 20:18 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

Jeg kender kun til deres headshells som jeg har set i ekslusive materialer.

Måske en ekspert på rør kan fortælle lidt om modellerne ud fra de tekniske data?
Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 05 April 2024 kl. 06:17 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

Tillægsspørgsmål:

En af modellerne som Yamamoto producerer bruger 45 rør. Jeg har hørt meget om disse rør og især i forhold til, at det skulle være
godt til jazz, da det giver naturlig, detaljeret lyd, hvorimod 300B kan være en anelse slapt i bassen og 2A3 klinger meget lyst. Kan
nogen udfordre denne påstand lidt eller komme med erfaringer fra egen lyttepraksis?

Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 05 April 2024 kl. 17:24 | IP-adresse registreret Citér bergholt

Godt spørgsmål, Baudelaire.

Jeg har for resten en historie på vej om en Yamamoto Sound Craft CA-04-forforstærker, jeg bestilte i midten af marts.

Den følger på den anden side af weekenden. Jeg tror ikke, den ender godt, desværre. Men ikke Yamamotos skyld.

__________________
-- Kasper Bergholt
Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 05 April 2024 kl. 18:13 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

Åh nej. Hvad mon det kan være?

Jeg håber alt ok.
Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 
Musikelsker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 September 2019
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 06 April 2024 kl. 11:46 | IP-adresse registreret Citér Musikelsker

Jeg har en lille smule erfaring med Yamamoto A-011 med 2A3 rør. Designet kan man diskutere og man kan i hvert fald ikke undgå at tage stilling:)

Men byggekvalitet og lyd er vanskeligt at blive uenige om. For begge er ganske enkelt fremragende. Og jeg vil gerne melde mig i gruppen af entusiaster der er beundrere af Japansk hifi. Jeg mener, at det er et af de få steder i verden, hvor hifi stadig er et ægte håndværk. Jeg har ejet rigtig mange japanske produkter og jeg har aldrig været skuffet. Jeg har også været i Japan flere gange, jeg har besøgt flere producenter. Og det er stolte mennesker, som sætter en ære i at lave unikke produkter

Lidt generelt om 300b, 2A3 og 45: 300b er langt det mest almindelige rør af de 3. Det skyldes nok for en stor del, at 7-8 watt udgangseffekt er brugbart for rigtig mange. Rigtig mange højtalere kan drives med 300b. Det er ikke tilfældet med 2A3 og 45 Lyden fra en SET forstærker, afhænger ikke udelukkende af røret. Men selvfølgelig også af fx kvaliteten af trafoer osv. Men hvis jeg skal være meget generel, så er 300b røret romantisk, varm, lidt udefineret i bassen, ikke så opløst - men det er rart og let at lytte til.

2A3 leverer optimalt 3,5 watt. Men subjektivt virker røret ofte langt kraftigere. Så længe røret ikke går i "knæ" og falder sammen. 2A3 har et bredere frekvensområde end 300b. Der er en oktav mere i bunden og en oktav mere i toppen. De største forskelle mellem 2A3 og 300b er at 2A3 er mere opløst, lidt slankere (men mere neutral) og har langt bedre bas end 300b. Men det gælder kun, hvis man har tilstrækkelig følsomme højttalere.

Hvilket er endnu mere aktuelt med 45 røret. Ca 1.5 watt, det er kritisk hvis man ikke spiller på meget følsomme højttalere. Lyden er knap så dynamisk som 2A3 i den dybeste oktav. Men ellers er det utrolig dynamisk og velopløst. Spiller helt vidunderligt og naturligt. Ikke romantisk farvelade som 300b, men ærligt.

Jeg har et højtaler system med følsomhed på ca 112 dB. Aktiv bund, 250 hz og opefter er horn, 2"" og 1" drivere. Jeg skal altså ikke bekymre mig om udgangseffekten. 300b er ikke aktuelt for mig, det er for farvet. Jeg sætter pris på 2A3 og PX25. Men vil rigtig gerne også have en 45 forstærker
Til top Vis Musikelsker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Musikelsker
 
Hylle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 08 April 2024 kl. 13:33 | IP-adresse registreret Citér Hylle

Det lyder da som et spændende højttaler system "Musikelsker" Hvad med at beskrive det lidt mere. Hvilke horn og drivere bruger du, deler du aktiv eller
passiv osv? Er 1" driver bedre en en bullit tweeter ? Hvilket bassystem?
Jeg vil gerne selv igang med noget lignende højttalersystem.

Til top Vis Hylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hylle
 
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 08 April 2024 kl. 14:43 | IP-adresse registreret Citér bergholt

Baudelaire skrev:
Åh nej. Hvad mon det kan være? Jeg håber alt ok.


Det blev lidt melodramatisk indledt. Her er historien. Jeg vandt Yamamoto CA-04-forforstærkeren på eBay UK. Ordren gik igennem deres
Global Shipping-afdeling, som sørger for at inddrive moms på ordren. Det gik rigtigt fint.

Efter 10 dage blev jeg lidt bekymret efter ikke at have hørt nyt. Sælgeren var blevet kontaktet af eBay, som havde fået følgende besked:

"I’m reaching out to you regarding Global Shipping Order: 03-11347-XXXX ‘Yamamoto CA-04 preamplifier Line level tube’ sold to buyer: xxxxx.

This order has been received at the UK GSP Shipping Centre however, it cannot be forwarded to your buyer in Denmark. Our third party
shipping partner notified us that the shipment contains amp tube(s) possibly manufactured pre-70s. In that era most lamps & tubes had
mercury reflectors. Detailed specs not available.

In absence of clear data ruling out the risk, item has been rated UN3506, Mercury contained in manufactured article. Class 8, Corrosive &
Toxic. Restricted to all countries.

The usual process when this occurs is eBay refund your buyer in full, and you retain the original payment from the transaction. The item itself
would be liquidated by a third party.

However, this item seems to be unique and is of high value and as an exception to our usual process, if you would prefer, we can have the item
returned to you. If you choose this option, you will be responsible for refunding your buyer or organising shipping to them direct.

Please reply to this email within the next 72 hours to let us know which option you would like to proceed with:

1. A refund is issued, the item liquidated.

2. Item returned, you then issue refund or ship directly to buyer.

If no response received, we would instruct the Shipping Centre to processed with option 1, and you and your buyer will be updated via an
automated email. Hope to hear from you soon. Please remove Global Shipping from this item on eBay."

Så det er endt med, at jeg har fået mine penge tilbage fra Ebay. Sælger er uafklaret omkring, hvorvidt han ønsker varen destrueret med fuld
økonomisk dækning fra Ebay, eller om han vil have den tilbage og sælge på en anden platform.

Først troede jeg, at det var en form for phishing / scam.

Hvorom alting er - ingen Yamamoto-forstærker til mig i denne ombæring.

Jeg har skrevet til Yamamoto for at høre, om de kan levere til Danmark, men jeg kan godt blive lidt nervøs for, om jeg kunne ramle ind i
samme situation. Dog har jeg aldrig tidligere oplevet problemer med at få rør leveret til DK, heller ikke fra UK.

Det er ærgerligt, at de ikke har nogen forhandlere i EU.

__________________
-- Kasper Bergholt
Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 08 April 2024 kl. 17:16 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

Det er jeg ked af at høre. Jeg kan forstå at det også at svært (umuligt) at få Shindo forstærkere til Danmark da de er konstrueret
med lodninger af bly. EU har forbud mod anvendelse af bly pga. giftigheden i metallet.

Jeg havde glædet mig til at høre om din erfaringer ellers.

Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes