Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 19:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector defekt enhed Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hurtigkarl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2024
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 27 Marts 2024 kl. 18:33 | IP-adresse registreret Citér hurtigkarl

Hej forum.

Jeg har for nyligt postet her inde for at få hjælp til at finde en forstærker til mine nyindkøbte brugte Audiovector Mi3 Super. Højttalerne spiller nu, og de lyder langt bedre end mit gamle "anlæg".

Desværre har jeg dog opdaget i dag at tweeteren (tror jeg den hedder, den lille øverste enhed) ikke spiller på den ene højttaler. Jeg lagde ikke mærke til at dette skulle have været et problem da jeg hentede højttalerne, men de stod også relativt nær hinanden hos sælger. Det gjorde de også til en start i min stue, men da jeg eksperimenterede med positionen i dag opdagede jeg at tweeteren tilsyneladende er helt død i en ene højttaler. Ingen støj, eller noget som helst.

Det er selvfølgelig ærgeligt, men det er jo den risiko der er når man køber brugt. Jeg er usikker på om sælger har vidst det, eller om det muligvis er opstået under transport. Siden jeg ikke havde øret henne ved hver enkelt enhed da jeg købte dem, så kan jeg selvfølgelig ikke klantre sælger for noget. Han virkede også som en flink og ærlig fyr, så min mistanke er mest at der er opstået en defekt under transporten.

Jeg tænker at mine muligheder nu inkluderer at sende en mail til Audiovector og høre hvad de anbefaler. Jeg forestiller mig at det må være muligt at eventuelt få højttaleren til rep et sted, måske. (Jeg antager ikke at der er nogen garanti eller noget, så jeg må formentlig betale for det).

Men jeg tænkte at det også var en god ide at spørge om nogen her inde har et godt forslag. Eventuelt en god hifi shop eller noget i Midt- eller Sydjylland, som måske kunne give et tilbud på at fixe det?

Eller er det bare at cutte sit loss her, og acceptere at man har en defekt højttaler?
Til top Vis hurtigkarl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hurtigkarl
 
hurtigkarl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2024
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 27 Marts 2024 kl. 18:39 | IP-adresse registreret Citér hurtigkarl

Lidt afhængig af hvor avanceret sådan en operation ville være, så kunne jeg også være indstillet på at forsøge selv at fixe det (forudsat at det er et løseligt problem, altså fx udskiftning af en komponent som man kan få fat i).

Jeg kan godt til nøds lodde lidt (så længe det ikke er super-små komponenter, men det tror jeg ikke er tilfældet.

Jeg er også i besiddelse af et digitalt multimeter, men besidder ikke evnerne til at bruge det til fejlsøgning (har kun brugt det i forbindelse med et semester på uni for meget længe siden). Men jeg ville alligevel nævne at jeg har det i tilfælde af at det er relevant for fejlsøgning. Så kunne nogen måske henvise mig til en youtube tutorial på hvordan man gør det, var min tanke.

Ellers er alle råd og vejledning velkomne. Fyr løs.
Til top Vis hurtigkarl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hurtigkarl
 
Audioloud
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2022
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 27 Marts 2024 kl. 19:44 | IP-adresse registreret Citér Audioloud

Hej Hurtigkarl .

En diskant burde jo ikke gå i stykker pga. af transport !

Mål med det multimeter om der er gennemgang med højttaler-terminalerne på bagsiden af højttalerne , alle 3 skal have
forbindelse , henholdsvis left ( venstre ) og right ( højre ) .

Hvis det ikke er problemet ?

Skru enheden løs , afmonter stikkene og mål med dit multimeter om der er gennemgang ( laveste Ohm ) , skulle gerne
måle mellem 4 Ohm og 8 Ohm .
Til top Vis Audioloud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioloud
 
hurtigkarl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2024
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 01:05 | IP-adresse registreret Citér hurtigkarl

Ved afhentning var jeg klar til at tage højttalerne med øjeblikkeligt efter at have hørt dem. Jeg burde have tjekket mere grundigt, men jeg blev nok revet med må jeg indrømme. Her var det sælger der stoppede mig og spurgte om jeg ikke lige skulle undersøge dem nærmere ift nogle visuelle skrammer (som han også havde nævnt i annoncen). Jeg er enig i at det er underligt hvis de skulle være gået i stykker under transport, men jeg er nødt til at give sælger the benefit of doubt her. Jeg tjekkede ikke hver enhed, og det burde jeg i retrospekt have gjort.

Jeg har sammen med en kammerat meget forsigtigt haft enhederne pillet ud af fronten på højttaleren (uden at afmontere kabler). Jeg har nogle billeder jeg eventuelt kan dele, men jeg er lidt usikker på hvad der måske kan være af regler og præferencer her på hifi4all. Er der fx regler ift antal billeder eller format eller noget (vil helst ikke sætte moderator på overarbejde).

For mig så det umiddelbart ud til at kablerne er loddet fast på enhederne. Så hvis enhederne skal af for fejlsøgning, så skal jeg muligvis lodde dem fri. Jeg skal også have undersøgt hvordan jeg bruger et multimeter til det her formål. Jeg har brugt det én eller to gange for 15 år siden, så jeg er praktisk talt på bar bund. Jeg vil forsøge at undersøge det nærmere i morgen. Der må kunne findes en guide eller noget. Jeg forestiller mig at det her er en af de simpleste og mest ufarlige ting man overhovedet kunne bruge et multimeter til.

Efter hvad jeg og min kammerat kunne se inde i højttaleren, så er tweeterens kabel sikret og ubrudt hele vejen ned til printpladen, hvor kablet forsvinder ind i et hul og om på den anden side af printpladen. Jeg tror at højttaleren skal skilles mere ad for at se mere, hvilket jeg ikke havde mod på eller tid til i dag. Måske hidser jeg mig op til det over de næste dage.

Noget jeg undrer mig over er til gengæld at når man kigger ind i de store sorte porte (eller hvad man kalder de koniske udgange på bagsiden af højttaleren i top og bund). Så kan jeg se at tweeteren på de to højttalere tilsyneladende ikke er identiske. Jeg ved ikke om det er meningen, men de ser forskellige ud. Den ene har en ring eller et hul eller noget i bagsiden (den der ikke spiller). Den der spiller er bare en metal-plade på bagsiden. Den der spiller har tilsyneladende også en samlemuffe som jeg kan se, men der var ingen samlemuffe at se i den højttaler vi havde skildt ad. Dette kan jeg muligvis også poste billeder af, hvis det er til nogen hjælp.
Til top Vis hurtigkarl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hurtigkarl
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2765
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 05:02 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Fejlsøgning af diskantenheden.
Skru enheden ud og lod den ene ledning af.
Mål med dit multimeter hvor stor modstanden er mellem enhedens terminaler. Den skal være mellem 4 og 8 ohm, som
Audioloud skriver. Årsagen til at du skal afbryde den ene ledning er at målingen risikerer at påvirkes af delefilteret.

Noget tyder på højttalerne tidligere er repareret og at den defekte er den originale enhed.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2765
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 05:22 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Ligner det her noget af det du ser?

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
hurtigkarl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2024
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 10:36 | IP-adresse registreret Citér hurtigkarl

Jeg vil forsøge at finde mit multimeter i dag, og muligvis foretage en måling senere i dag eller i morgen. Jeg kommer som sagt til at skulle undersøge hvordan jeg bruger det, så jeg ikke splitter noget ad.

Enhederne jeg har kigget på ligner lidt dem du poster foroven, men er ikke identiske. Billederne her er alle fra højttaleren med den tilsyneladende defekte enhed.

Her kan vi se printpladen. Ingen synlige spor af en kortslutning eller afbrændte komponenter. Umiddelbart ser printpladen sund ud såvidt mine øjne kan vurdere. Men den røde og sorte ledning længst til højre (som er dem der kommer fra tweeteren) forsvinder som I kan se ind gennem huller i printpladen, og jeg må antage at de er loddet på den anden side.


Her er den nederste enhed (spiller som den skal)



Og den i midten (spiller også efter hensigten)


Og så til sidst den problematiske tweeter (den som ikke spiller).

Min tweeter har et hul i bagsiden ala den du har postet foroven. Men som sagt synes jeg ikke at det ser ud til at være tilfældet på den anden højttaler, så jeg tror også at de har fået minimum én enhed skiftet før i tiden.

Jeg skrev også en mail til Audiovector i går, for at høre hvad deres anbefaling er. Det er muligt at de ikke gider tage sig af det for ældre højttalere, men tænkte at det værste der kunne ske vat at de sagde rend og hop.
Til top Vis hurtigkarl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hurtigkarl
 
hurtigkarl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2024
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 10:48 | IP-adresse registreret Citér hurtigkarl

Jeg bør måske nævne at farverne snyder lidt på billedet af printpladen. Det der på billedet godt kan ligne nogle brændte plamager under nogle af komponenterne, ser altså ikke så mørkt ud i virkeligheden. Det er (såvidt jeg kunne se) lim der fastgør komponenterne. Jeg tror at flashen fra kameraet får dem til at se underlige ud på billedet. I virkeligheden er de halv-gennemsigtige og kun let mørke. Lidt mørkere end olivenolie.
Til top Vis hurtigkarl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hurtigkarl
 
hurtigkarl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2024
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 11:22 | IP-adresse registreret Citér hurtigkarl

Inden jeg skiller højttaleren ad igen, så vil jeg også lige forsøge alle de "åbenlyse" ting. Forsøge at skifte højttaler kablerne ud osv.

Alt peger på at enheden er død. Jeg forsøgte i går at bare skifte venstre-kablet over i en højre højttaler og vice versa. Samme resultat, stadig død tweeter i den ene højttaler.

På mine højttalere er der ikke sådan en kobber-plade mellem terminalerne, men en tidligere ejer har sat små sølvkabler mellem terminalerne. Det burde give det samme. Det fungerer som sagt også fint på den ene højttaler. Jeg har sågar haft byttet rundt på sølvkablerne også, for 100% at udelukke en defekt der. Samme resultat.

Men jeg fortsætter nok i dag med den type fejlfinding. Ind til videre har jeg ikke fundet noget der peger i andre retninger end en død tweeter.


I øvrigt. Jeg er lidt usikker på om det måske er en dårlig idé at lodde enheden fri inden jeg har været i kontakt med en rep-shop og fået et tilbud. Jeg tænker også at jeg helst ikke vil bruge hele min påske på at skrue i den her højttaler, hvis det alligevel ender med at den skal på værksted.
Til top Vis hurtigkarl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hurtigkarl
 
hurtigkarl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2024
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 11:24 | IP-adresse registreret Citér hurtigkarl

Ville det være noget i vejen for at fjerne koblingerne mellem terminalerne og så KUN fodre den døde tweeter? Tanken her var at hvis jeg fjernede "broen" mellem terminalerne, så burde det jo reducere setuppet til forstærker --> tweeter, uden involvering af de andre enheder, og derved understrege at problemet skal findes mellem tweeter terminaler og tweeter enhed.
Til top Vis hurtigkarl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hurtigkarl
 
godtnok
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 11:51 | IP-adresse registreret Citér godtnok

Hvis du ikke er sikker med multimeter kan du bruge 1,5v batteri mellem terminalerne på diskanten. Når der er forbindelse bevæger membranen
sig og du hører et lille klik. Polernes retning er ligegyldig da det ikke er enhedens fase du skal finde.
Hvis jeg husker ret er din diskant "Low Compression" dvs. der er intet bagkammer på enheden, måske er der en slags net der dækker for hullet
bagfra men er luft transparent deraf "Low Compression".
Da diskanterne sikkert er custom made til Audiovector for mange år siden har du måske en udfordring i og finde identisk erstatning.
Desværre er du blevet offer for en uærlig båtnakke der har snydt dig.
Til top Vis godtnok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af godtnok
 
hurtigkarl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2024
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 12:45 | IP-adresse registreret Citér hurtigkarl

Jeg kan mærke at jeg måske lige har brug for en pause fra at rode med højttalere. Tror at jeg samler det op igen i morgen. Det er simpelthen så ærgerligt. Altså, det er jo ikke verdens ende, og jeg har købt mange ting brugt gennem tiden. Har altid været heldig og fået solidt hardware der har virket som beskrevet. Det her er første gang jeg har været uheldig, så overall er det nok stadig et net positive, vil jeg tro.

Som I måske kan fornemme fisker jeg lidt efter upsides i det her.

En anden upside er også at selv med en død diskant i den ene højttaler er det her setup stadig milevidt bedre end hvad jeg kom fra.

Jeg skrev en besked til sælger, mest for at se om jeg kunne få noget mere info (evt om de måske havde været til rep et sted tidligere eller noget), men sælger giver udtryk for ikke at have haft problemer med højttalerne. Han virker som en ærligt person, så min gut-feel er at de formentlig har været i stykker da jeg hentede dem, men at sælger (ligesom jeg selv) ikke har lagt mærke til det fordi de stod så tæt sammen (der var vel cirka et 80" tv  og lidt luft imellem dem), så de har vel stået med knap 2m imellem dem. Først da jeg fik 4-5m imellem dem blev det åbenlyst at der var et problem.
Til top Vis hurtigkarl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hurtigkarl
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 14:00 | IP-adresse registreret Citér gabetta

Hvis du kan lodde til husbehov og har remedierne til det, så kan du prøve at bytte om på diskant-enhederne, for derved at se om fejlen stadig
følger diskant-enheden. Hvis ikke, så er det delefilteret den er gal med.

__________________
Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
hurtigkarl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2024
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 14:24 | IP-adresse registreret Citér hurtigkarl

Jeg synes at det er nogle rigtig gode forslag. Jeg har mere træning i lidt hobby lodning, end jeg har i at bruge et multimeter, så forslaget med at bytte rundt på diskanterne er ret godt. Den mulighed havde jeg ikke overvejet, men det er en god idé. Jeg risikerer ikke at den fungerende diskant dør ved at sætte den til et potentielt defekt delefiltler, eller vice versa? Måske er det et dumt spørgsmål, men jeg er ikke sikker på hvad et delefilter er.

Jeg tror dog stadig lige at jeg afventer svar fra Audiovector, for at høre deres anbefaling inden jeg begynder at lodde enhederne fra hinanden. Jeg har lidt en forventning om at det potentielt vil være for dyrt at få dem til rep (med mindre jeg kan finde en relativt lokal shop der tilfældigvis kan skaffe komponenter til det). Pt overvejer jeg også at prøve at tage kontakt til Aktiv Hifi i Esbjerg for at høre om de har nogen forslag, eller om det eventuelt er noget de kan kigge på. Men jeg tror at chancerne er ret smalle for at det kan svare sig. Det er muligt at jeg er bedst tjent med bare at finde og købe et andre sæt højttalere, selvom det er en skam.
Til top Vis hurtigkarl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hurtigkarl
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2765
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 14:28 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Jeg kan ikke undgå at sidde og rive mig i håret over alle de krumspring du foretager dig hurtigkarl !
Diskantenheden spiller ikke.
Find dit måleinstrument og mål enhedens modstand, som beskrevet i mit tidligere indlæg. Action!

Viser målingen tilnærmet NUL ohm (kortsluttet) eller UENDELIG (afbrudt) er den naturligvis defekt.
Derefter skal der en ny til. Og kan du ikke finde en enhed tilsvarende den som fungerer skal der to nye erstatninger til.

Der er ingen grund til at arbejde med nye kabler eller andet i den retning inden du præcis ved om enheden er defekt.
Det kan du lege med, når enhederne alle intakte. Delefilterne er sjældent årsag til den beskrevne fejl.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2765
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 14:38 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

hurtigkarl skrev:
Måske er det et dumt spørgsmål, men jeg er ikke sikker på hvad et delefilter er


Du har allerede vist et delefilter man må gå ud fra er fra DIN højttaler

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
hurtigkarl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2024
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 15:14 | IP-adresse registreret Citér hurtigkarl

Kaj, beklager hvis jeg virker lidt ubeslutsom. Jeg skal prøve at klargøre min intention her.

1. Ingen intentioner om at lodde på højttaleren inden jeg har været i kontakt med en professionel og fået et tilbud på at få det tilset. Jeg er indstillet på selv at forsøge hvis professionel rep ikke svarer sig (hvilket jeg lidt formoder, men ønsker at afsøge den mulighed først).

2. Jeg er i besiddelse af et multimeter. Jeg er pt ved at finde det (i en flyttekasse et sted). Når jeg har fundet det, så skal jeg have undersøgt følgende:
 a. Hvordan jeg tænder for det.
 b. Hvilken indstilling den skal stå på for at måle det jeg er interesseret i.
 c. Have researchet præcist hvordan jeg foretager målingen korrekt.

Hvis jeg bare sætter polerne fra multimeteret på terminalerne, uden at have nogen idé om hvad jeg foretager mig, så tror jeg hverken jeg eller forum her bliver klogere på situationen. Forestil dig en person der første gang i sit liv ser et digitalt multimeter. Jeg er ét skridt fra at være den person. Jeg ved hvad det er for et redskab, og jeg har en grov idé om hvad det bruges til, men jeg har alrig rigtig selv brugt det (med undtagelse af en enkelt eller to gange for 15 år siden).

3. Ovenstående billede er rigtig nok fra min højttaler. Mine evner rækker til at jeg kan se ledninger, en printplade, 3 spoler (kobber), 3 gule komponenter som jeg tror er resistorer og så 3 eller 4 hvide firkantede komponenter, som jeg ikke har nogen ide om hvad er. Jeg ved ikke om delefilteret er én af de hvide komponenter, om det er en sammensætning af dem, eller om hele konstruktionen her (dvs printplade inkl komponenter) er det man kalder et delefilter.

Jeg har aldrig haft en højttaler åbnet og kigget ind i den. Det her er første gang for mig, så min manglende terminologi på området er en hemsko for at kommunikere klart. Jeg forstår godt hvis det er frustrerende, når man selv har styr på det. Jeg håber at I vil bære lidt over med mig på den front.

Når jeg tager tingene lidt roligt og langsomt her, så handler det nu for mig om ikke at gøre noget overilet. Du har muligvis ret i at den eneste fornuftige løsning her er at få højttalerne pillet fra hinanden, og i såfald skal jeg også nok holde jer opdateret her inde. Men lige i øjeblikket skal jeg lige sunde mig lidt på situationen, og sikre mig at jeg gør det der er mest hensigtsmæssigt.
Til top Vis hurtigkarl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hurtigkarl
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2765
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 15:28 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Fint nok, hurtigkarl.
Med din detaljerede forklaring er min oprigtige anbefaling at få en erfaren til at udføre opgaven.
Jeg vurderer der er for mange ting, du skal have lært, inden du med succes får anlægget til at spille.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
hurtigkarl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2024
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 15:37 | IP-adresse registreret Citér hurtigkarl

Tak. Jeg hælder også mest til at få hjælp til det, hvis det lader sig gøre. Og her mener jeg, hvis det ikke bedre kan svare sig at køre til Vejle og handle et tilsvarende brugt sæt i sort (og den her gang sikre at alle enheder spiller!!!).

Det jeg måske har været utydelig omkring, det er at intentionerne om selv at gå til det er lidt min backup-løsning her. Og netop pga mine manglende evner inden for kredsløbs-analyse, var jeg også begejstret for forslaget med at bytte rundt på diskanterne, fordi jeg på den måde kunne eliminere et redskab som jeg pt er uerfaren med fra ligningen, og derved læne mig mere op af de styrker jeg besidder.

Samlet set kan jeg godt se at jeg virker lidt til at jeg ikke aner hvad jeg skal gribe og gøre i, men jeg er mega glad for alle de forskelligartede inputs. Selv hvis dit forslag er dét der principielt giver bedst mening. Jeg har bestemt ikke udelukket at jeg giver det et skud. Hvis slut-resultatet er at det ikke kan svare sig med rep, så kan jeg jo lige så godt "mishandle" højttaleren inden den bliver arkiveret/solgt til reservedele.
Til top Vis hurtigkarl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hurtigkarl
 
hurtigkarl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2024
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 28 Marts 2024 kl. 15:42 | IP-adresse registreret Citér hurtigkarl

Min erfaring med tech er primært IT, og hardware relateret til det. Min erfaring med lodning og kredsløb kommer fra et semester på uni for 15ish år siden, hvor vi havde om sensorer. Så jeg har loddet nogle sensorer på ledninger og sat dem i en Arduino, og skrevet noget kode til at gøre noget med inputs fra sensorer.

Derfor har jeg en grov idé om hvad de individuelle komponenter måske kan være, men mangler al terminologien der relaterer til hvordan de her ting omtales i forbindelse med højttalere og hifi.

Jeg håber at det hjælper til at give lidt baggrund og kontekst. Tror det hjælper lidt til at give et billede af hvorfor der står en person her med en defekt højttaler og en multimeter og bare nægter at bruge det (lige nu i hvert fald).
Til top Vis hurtigkarl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hurtigkarl
 

Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes