Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 14:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Yes: nu Meadowlark Osprey opdat. 01-07-04 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Her er en fortsættelse af: Nøj! hvor kan man skuffes, men bare med billeder, det handler kort fortalt om hvor svært det egentligt er af finde nogle nye højttalere til stuen.

Jeg har her i eftermiddag hentet et sæt nye Meadowlark Osprey i Light Ash som jeg har på prøve, da de skal tilspilles betyder det at dette indlæg i denne tråd ikke er det sidste om disse højttalere, men der vil komme flere kommentarer efterhånden som de vil blive mere og mere tilspillede.

Da min kone ikke havde mulighed for at være med og høre disse højttalere første gang hos StudioSound da jeg var der, var jeg noget spændt på hvad hun ville sige når jeg nu troppede op med dem her i eftermiddag der hjemme, den første kommentar da kasserne blev båret ind var, er de ikke lidt store.

 

Okay, jeg har måske nok undgået at svare på størrelsen af disse højtalere når jeg blev spurgt, for det er jo lige som lyden der er den vigtigste syntes jeg  .

Og så skal man jo tænke på at der er noget der hedder indpakning så de fylder ikke hele kassen ud .

Efter endt udpakning bliver de stillet hurtigt og midlertidigt op, det er jo ikke lige den helt store tålmodighed man er i besiddelse af efter ikke at have nogle højttalere i stuen de sidste 3 md. , men nu skal det f......r være slut.

Det er godt nok ikke sådan at grejet skal stå, der rokeres allerede rundt med møblerne.

Dog havde vi ikke hørt mere end tre numre før jeg fik at vide at de trods deres manglende tilspilning lød klart bedre end flere af de andre højttalere vi har hørt, så hvis bare det fortsætter kan det ikke gå helt galt.

De næste par uger skal der leges lidt med forskellige kabler både til CD afspilleren og til højttalerne samt noget om møbelering, det skulle gerne med den helt rigtige lyd i stuen.

Endvidere er det en meget lækker forarbejdning de er gjort i, der er en utrolig flot finish med nogle lækre detajler, man kan se der virkelig er kælet for dem "lækkert", hvilket der er mange andre der godt kunne lære noget af.

Jeg vil nu kaste mig hen i en stol godt tilbagelænet med en god skive på for at nyde synet samt lyden.  

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

de ser lækre ud! hvad koster de? glæder mid til at høre din mening om dem, når du kommer så langt.

mvh malthe

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

Hej.

For dælen da, de ser sgu da godt nok spændende ud, og flotte er de også, ser frem til at læse din mening om dem, men tillykke med dem

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 03:49 | IP-adresse registreret  

de ser rigtig lækre ud.. dem gad jeg godt høre lidt til..

God fornøjelse med lytningen.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Hej kiro !

Tillykke med dem, de er dælme flotte !

Fortæl endelig om dine lytteindtryk !!!



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
ralle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

ja hvad koster sådan et par højttaler. de er virklig fede, de må nok spille som en drøm.

Rasmus



__________________
Film skal ses i hjemmebio.

Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
Til top Vis ralle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ralle
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Ja de spiller bedre og bedre det er der ingen tvivl om, vi har igen i dag møbeleret lidt om for optimal lyd med de kompromier der nu en gang altid vil være når man bor flere i samme hus.

Jeg har prøvet og skifte mellem Monster Interlink 400 MK II Kabler og Audioquest Emrald kabel mellem forstærker og CD, og der er noget mere hul igennem AQ kablet, det giver meget præcis lyd med fornemmelse at kontrol, hvor Monster kablet fik det hele til at flyde mere sammen.

Der vil komme flere kabel rokeringer og billeder samt kommertare til hele baladen senere.

Til ralle & MalteK i kan se på www.studiosound.dk priser på de forskellige Meadowlark højttalere.

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hej Kiro !

Hvis du eksperimenterer med valg af kabler, bør du afprøve  ArtSound eller Mictor. Jeg er selv meget begejstret for disse kabler !



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg

Jeg er åben for at prøve nogle forskellige kabler, hvem forhandler de kabler du nævner der ?.

 

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej Kiro !

Prøv at gå ind på deres hjemmeside. Begge er nogle meget flinke jyder   

Bedst af alt....... De laver nogle fremragende sølvkabler, uden tendens til "sølvlyd".  

Bruger dem i mit eget setup. Det spiller bare MAX !!

Her kan du få flere oplysninger:   

Hans Iversen : www.artsound.dk

Michael Nielsen : www.mictor.dk

 



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 509
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

HURRA HURRA HURRA TILLYKKE (har forrsten sommerferien nu )
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Min sommerferie på fredag skal godt nok fejres med bajre og hifikøb lørdag

__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Min sommerferie på fredag skal godt nok fejres med bajre og hifikøb lørdag

Halløj Fournais !

Nysgerrig !!!!!!

Hifikøb ???? Fortæl, fortæl  



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem - så må man jo håbe at du endelig har fundet det der skal stå i stuen. Flot finish og rart at se dem med frontstof - det er ikke et hverdagssyn!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

de ser lækre ud! hvad koster de? glæder mid til at høre din mening om dem, når du kommer så langt.

mvh malthe

Lige knap 27000 kr./sættet i vejl. pris!

Er du nysgerrig så læs iøvrigt testen af storebroderen her på siden!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Fournais skrev:
Min sommerferie på fredag skal godt nok fejres med bajre og hifikøb lørdag

Halløj Fournais !

Nysgerrig !!!!!!

Hifikøb ???? Fortæl, fortæl  

 
Hvis jeg kan finde en god brugt Thule forstærker snupper jeg den, ellers bliver den en ny DVD, sandsynligvis en af Pioneers billigste. Står og mangler begge dele, men der er kun penge til den ene, men det kender du jo nok


__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Jeps, det gør jeg !

Spændt på at høre hvad du får "støvet" op !

Good luck ! 



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Nu er det så en uge siden Meadowlark Osprey kom ind i varmen og jeg tror næppe den kommer ud igen, de har spillet stort set døgner rundt dog med lydnivuet på 0 om natten, d.v.s. at de har spillet i ca 120 timer, ifølge Meadowlark skal man forvente en tilspilnings tid på mellem 200 til 300 timer hvilket så vil sige at der er et stykke vej endnu.

Men allerede nu er der mærkbare forandringer i lydbilledet, de er meget faste med en kontant og meget præcis lyd, bassen er den sidste uges tid også blevet mere dyb, det er en højttaler der ikke farver lyden på nogen måde, ligesom nogle andre har tildens til at gøre, de har ikke den der egen lyd men gengiver lyden som der er tænkt.

Efter jeg havde fjernet frontstoffet fra den ene højttaler en eftermiddag, var den første kommentar fra min kone da hun kom hjem, den er da meget flottere uden frontstof, der efter gik der ikke mange minutter før det sidste røg af, vi er her i huset meget enige om at det er en meget lækket forarbejdet højttaler.

Jeg har siden mandag haft JPS labs model Superconductor FX bi-wire kabel på, den næste uges tid har jeg tænkt mig at prøve mit Audioquest Crystel kabel for at høre hvilken forskel der er på de to kabler.

   

Her er så et frisk billed af Osprey uden frontstof, efter flere omrokeringer på invenaret i stuen er vi vidst ved det endelige, i denne opstilling er der i hvert fald suveren lyd.

 

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Så er der gået godt 4 uger siden Osprey landede i stuen, og tiden er kommet til at gøre op med sig selv om den skal blive eller der skal vælges noget andet.

Valget har egentligt ikke været så svært som jeg frygtede i starten, for som tiden er gået er Osprey vokset med opgaven, som hele tiden har været at formiddle musik, det har den klaret virkeligt godt.

Som andre nok kender køre man på et tidspunkt fast i de samme 5 til 6 cder, og det kan være svært at komme i gang med at høre noget af alt andet man har, jeg har virkelig denne gang taget mig sammen og hørt noget andet end jeg plejer.

Og hold da op lyder den skive sådan, det gjorde den da ikke sidst, sådan har der været mange oplevelser, hvilket jo bare gør det endnu mere lækkert at få noget nyt grej, som tiden er gået er der kommet mere bund i og lyden som helhed er fast og præcis og meget detaljeret, sådan har jeg slet ikke oplevet lyden fra nogle af mine gamle højttalere.

Mandag havde jeg fred og ro til at prøve de sidste test med JPS labs Superconductor FX bi-wire og mit eget Audioquest Crystel også termineret til bi-wire, jeg har altid syntes rigtigt godt om mit Audioquest der nu har sidet på et stykke tid, så jeg var lidt spændt på hvordan det ville gå nå der nu skulle skiftes nogle gange i løbet af dagen.

Konklution:

Audioquest kablet er da ikke dårligt det når bare ikke JPS kablet som har en meget mere neutral let og ukompliseret lyd, hvor imod Audioquest får musikken til at virke lidt tungere og kompliseret (svært at beskrive skal opleves). Der er ingen tvivl om at jeg de næste måneder vil prøve at få testet nogle flere kabler inden jeg køber et, for med så stor en forskel er det ikke nok kun at have prøvet to.

 

  

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

ja tilykke med "barnet". og lykke til med kabel valget, det er et af livets svære, men dejlige valg

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes