Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2024 | 03:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Indretning af ny lejlighed, billeder s. 3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 22 September 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Du lovede......

Skal vi ikke snart se den HTPC indeni eller hur? Det kan være der er nogle spændende designs su kan dele med resten af HTPC-folket

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
_Johansen_
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 23 September 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Nå jo det er rigtigt... tak for påmindelsen... billeder er ikke så kønne og det er gået lidt hurtigt med at tage dem. Samtidig med at Htpc'en ikke var helt færdig da billederne blev taget, men kunne ikke vente...

Htpcen kører i øjeblikket med Windows 2000, fordi det ikke bruger helt så mange ressourcer som XP. Maskinen kører med 512 mb ddrram pc2100, da det er det højeste bundkortet kan køre med

Her er overbliksbillede. Jeg har skået hul i toppen, det ene ned over bundkortet og det andet ned over strømforsyningen. Det er 15 db 80mm blæsere fra TT der sat deri sammen med det tilhørende blæsergitter

Herefter ses bundkortet, Via M epia m 933 mhz processor på. Billedet er desværre lidt rystet, og der er heller ikke ryddet helt op i ledningerne, som I nok kan se

Men for lige at forklare, hvis det er svært at se. Så er vi i øverste højre hjørne på videoen, når man ser den forfra, det gule i bunden er IDE-kablet til den 40 GB harddisk der sat deri. Bundkortet er sat fast med de medfølgende bundkortskruer, som er sat fast på en tilskåret plexiglas plade, denne er så limet til bunden af videoen.

Det næste billede er af strømforsyningsdelen. Den var jeg nødt til at save toppen af for at denne kunne være der, men det giver samtidig mulighed for at køle den ned med blæseren fra låget. Igen ledningsrodet.

Den lille grønne printplade i bunden af billedet, er indmaden fra modtageren til en trådløs mus. Denne er blevet lagt helt frem, der hvor displayet var på videon, det er selvfølgelig pillet ud nu, så modtageren ligger lige bag det mørke glas på fronten af videoen. Harddisken ses liggende under denne modtager på billedet.

Her er et billede af bagsiden. Den har jeg pillet helt ud af videoen og erstattet denne med en plexiglasplade. Det er nok svært at se men den er der godt nok. Metalpladen som bundkortet sidder i er den medfølgende, til bundkortet, selvfølgelig. Men der er skåret et nøjagtig hul i plexiglaspladen, så at denne metalplade lige passer og dermed sidder fast. Ledningen man kan se der sidder i bundkortets usb-port, er til "muse-modtageren" der ligger inde i computeren

Et sidste billede af samme bagside, bare med strømforsyningen i billedet også. Blæseren i PSU er en pabst 12 db som er sat til at suge varme ud af kabinnettet.

Htpc'en er i øjeblikket skilt af, for at prøve et andet graffikort, for at se om dette vil give et bedre resultat end det graffikkort der sidder på bundkortet. Det er et club 3d Radeon 9200. Det var det største kort jeg lige kunne finde til pciporten på bundkortet. Desuden har jeg købt sådan en pci-riser således at graffikkortet kan ligges vandret i maskinen. Ellers kunne det simpelthen ikke være der i højden. Dette har så imidlertid givet det problem at PSU ikke kan være der, på samme måde som tidligere, så det bakser jeg lidt med nu.. Det bliver nok noget med at skille psu af og så flytte lidt rundt på komponenterne i denne, så den bliver mere aflang.

Jeg har desværre ikke et billede af midten af htpcen, men der sidder altså et dvd-drev. Frontpladen på videoen, der før bukkede op når man satte et videobånd i. Er nu pillet af disse hængsler og limet på fronten af dvd-drevet, dvs at denne plade kører med ud og ind når man åbner drevet. Åbning foregår med musen inde fra Windåse.

Desuden er powerknappen lavet således at den virker. Jeg har taget en kontakt fra et gammelt kabinet og sat den således at det passer inde i kabinettet. Reset knappen er sat ved en af videoens kanalvælgere

det var vidst det...

Mvh Johansen



__________________
Love is when someone you trust, cuts a smile in your face
Til top Vis _Johansen_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af _Johansen_
 
_Johansen_
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 23 September 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Men jeg har lavet indretning om siden billederne på side 1

Her er den nye indretning...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13874&P N=2



__________________
Love is when someone you trust, cuts a smile in your face
Til top Vis _Johansen_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af _Johansen_
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes