Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 10:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Egoist Biografen - opdateret 06.11.2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hej Martin - waow for et setup

Det ser sgu' virkelig godt ud - jeg kan også godt lide dit "rack"/bord

Det kan godt være det er mig der er langsom - men du skriver 6.1 setup og jeg kan kun "finde" 5 højttalere - hvor er bagerste center?

BTW jeg kan se du har 2*POA2200 - hvordan synes du de spiller i forhold til POA6600A Jeg har selv overvejet at opgradere min 2200 til et sæt 6600 - men er i tvivl om hvor meget jeg vinder...



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud ! Eneste minus er som du også er klar over - kablerne .. men hva' skidt, det går nok!

Jeg kender udemærket godt dine højttalere, de er rigtig lækre - kan godt forstå du er glad for dem .. og så ens hele vejen rundt, det er jo perfekt!

Masser af effekt har du også, det er jo bare top nice!

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Tusinde tak for alle jeres rosende ord! Jeg skal nok svare lidt mere konkret på nogle af de manglende spørgsmål i morgen....er tvunget i seng nu
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Super fedt set up, specielt med FEM effekt blokke. Er de direkte forbundet med din surround eller er der en "kasse" til dem.

Til sidst, hvor stort er stuen?

Henrik300

Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

Hej Martin - waow for et setup

Det ser sgu' virkelig godt ud - jeg kan også godt lide dit "rack"/bord

Det kan godt være det er mig der er langsom - men du skriver 6.1 setup og jeg kan kun "finde" 5 højttalere - hvor er bagerste center?

BTW jeg kan se du har 2*POA2200 - hvordan synes du de spiller i forhold til POA6600A Jeg har selv overvejet at opgradere min 2200 til et sæt 6600 - men er i tvivl om hvor meget jeg vinder...

Hej CHTT...long time no hear.

Du har selv fået kombineret waf og surround ret godt i din stue - lækkert setup. Kan godt li dem måde som du har savet hul til din sub.

POA6600, ja du burde næsten låne et par for at høre dem ordenligt. Snakker vi 2 kanaler så er der stor forskel ned til 2200 - men i surround opdager man det nok ikke (jeg gør ikke). I daglig brug opdager jeg heller ikke effekt-forskellen til trods for at jeg skruer højt op. Jeg er selv meget glad for 2200 - 200W i 8 ohm.

Øhhh 6.1 set-up...du har ret der mangler en! Den er ikke pakket ud endnu - jeg mangler at opfinde en løsning.

Racket er et DIY-projekt i 22mm MDF med malet 4-5 gange med højgans alkyd maling. Det er jeg selv ret tilfreds med. Det vejer med udstyr over 200 KG.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Du har selv fået kombineret waf og surround ret godt i din stue - lækkert setup. Kan godt li dem måde som du har savet hul til din sub.

POA6600, ja du burde næsten låne et par for at høre dem ordenligt. Snakker vi 2 kanaler så er der stor forskel ned til 2200 - men i surround opdager man det nok ikke (jeg gør ikke). 

Hehe - ja den fik lige en tur med kniven: møblerne kommer jo i anden række efter anlægget  - konens mening er selvfølgelig den modsatte

Og så er jeg da glad for at det ikke er mig der er langsom og ikke kunne tælle til 6. Har du overvejet at smide den sidste ned bag sofaen og skyde op i luften?

 

... jeg tror du har overbevist mig om at jeg må afprøve et sæt 6600A. Bliver de iøvrigt ikke varme, når de står "klemt" inde i dit lækre DYI bord?

 



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Flot setup, totalt gennemført

jeg gad godt sidde i din stue og nye en god action film!

tillykke med det!

/M

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:
Har du overvejet at smide den sidste ned bag sofaen og skyde op i luften?

Ja det har jeg - f.eks lægge den ned og stille den på spikes. Jeg er bare bange for at den en baggudrettede basrefleks volder problemer så tæt på gulvet.

En af rødderne foreslog at hænge de tre bagerste forholdsvis højt på bagvæggen. I dont know....

PS. Ja, du skal klart prøve POA6600 - jeg tror at de vil falde i din smag og passe godt ind med dit grej. Varmen er ikke noget problem...de er konstant lune ligemeget hvor de står. Racket er åbent bag til.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Flot setup, totalt gennemført

jeg gad godt sidde i din stue og nye en god action film!

tillykke med det!

/M

Tak - Du er altid velkommen

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 05:46 | IP-adresse registreret  

Hej Martin

Hvis du vil lægge den sidste højttaler ned på gulvet, kan du "blænde" basporten af. Dine Dynaudio'er skulle gerne være leveret med en skumgummiprop, nøjagtig til det formål.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hej Svend - du har helt ret, men hvornår har man sidst fået noget godt ud af at stille/lægge en højttaler ned på sin bagplade? Men pyt...det skal prøves. Jeg har en ekstra Blackfoot stander på 45cm plus nogle spikes, mon ikke det kan bruges?

PS. Svend...du har det onde anlæg! Har i lang tid holdt af kigge forbi og savle

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hæ hæ, tak for rosen. Desværre ligger min hjemmebio brak, og har gjort det i snart et år. Jeg har købt hus og har bl.a. fået et rum gravet ud i kælderen til hjemmebio. De tager bare lang tid at få huset på højkant igen så jeg kan komme igang med bio'en.

Forstærkerne (pånær en) og projektoren er solgt. Men jeg regner med at komme stærkt igen om ca. 3-4 mdr. med 2 x 1000W til HVER af sub'erne,  en ny DLP projektor og Audience 52 som baghøjttalere og 2 stk Audience 52 SE som centerhøjttalere(de er købt), plus en HTPC.

 

 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget enig i din lydfilosofi - 2 stk 52'ere som center lyder konge, men mit rum er bare for lille..jeg har ikke behovet for at bruge to. SE'ere, ja så kommer du jo ikke til at klage...mine er kun finérede.

HTPC'en skal du bygge den fra grunden? Det er det fedeste når først den virker efter hensigten - HTPC kræver uden tvivl lidt mere forarbejde samt efterfølgende tuning, men det er det hele værd.

Byggerod...du må være godt utålmodig nu

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 559
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

CHTT skrev:
Har du overvejet at smide den sidste ned bag sofaen og skyde op i luften?

Ja det har jeg - f.eks lægge den ned og stille den på spikes. Jeg er bare bange for at den en baggudrettede basrefleks volder problemer så tæt på gulvet.

Der ville være mere at hente hvis du hængte den sidste højt, fly,både og biler flyver næsten altid over hovedet på en i filmen.  

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:
Martin_Kbh skrev:

CHTT skrev:
Har du overvejet at smide den sidste ned bag sofaen og skyde op i luften?

Ja det har jeg - f.eks lægge den ned og stille den på spikes. Jeg er bare bange for at den en baggudrettede basrefleks volder problemer så tæt på gulvet.

Der ville være mere at hente hvis du hængte den sidste højt, fly,både og biler flyver næsten altid over hovedet på en i filmen.  

Enig - men det kræver naturligvis bare et større "indgreb" i rummet - og i så tilfælde vil jeg mene at alle baghøjttalere skal hænge i samme højde (som foreslået af rødderne) så lydbilledet bliver mere homogent og "omsluttende" - jeg foretrækker selv den "høje" løsning.

"Ned-bag-sofa-løsningen" er tilgengæld den hurtigste og nemmeste at afprøve...



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

WOW det er rigtigt flot. DIY reolen er flot!

Er meget imponeret at det HTPC-kabinet, efter min mening det flotteste kabinet jeg har set intil videre. Har søgt lidt på google, men kan ikke finde ud af hvor man kan købe det henne......håber du kan hjælpe mig der.

Thumbs up champ .

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Hoffi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

<Skamros>

Hej Martin.

Jeg taler som en af de heldige som rent faktisk har hørt, eller rettere, oplevet din opsætning.

Lyden er ganske simpelt fantastisk. Lyden af tovværket der knirker mod skibets træværk i starten af Master And Commander, og lyden af træ der splintres af kanonkugler lidt senere i filmen giver en kuldegysninger. Det føles virkelig som om man står midt i skibet!

Selv inden filmen går i gang bliver man overvældet af ærefrygt, når strømmen bliver tændt og relæerne slår til med nogle kraftige klik. De giver en fornemmelsen af at der virkelig er muskler i anlægget. :)

Jeg synes at du går lidt for let henover dit lærred i beskrivelsen. Selvom der ikke er en sort kant rundt om det, så savner man den ikke fordi lærredet er skubbet nogle centimeter frem i forhold til væggen. Det giver en rigtig fed effekt, som jeg regner med at efterligne når jeg selv skal i gang med at lave en bif.

I den forbindelse kommer jeg nok lige og spørger en hel masse om din HTPC og al den slags. For det fungerer altså også rigtig godt. Når jeg selv skal i gang vil jeg nok forsøge at eliminere alle spor af Windows i opstarten, så besøgende ikke lægger mærke til at det ikke er en "rigtig" afspiller. Men det er jo småting.

Med andre ord, så er jeg så misundelig at jeg slet ikke kan klare det!

Tak for synet! Jeg glæder mig til at se det igen.

</skamros>

Til top Vis Hoffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoffi
 
Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 509
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Det ser da bare for lækkert ud, lidt træls at ledningerne ska gå hen af gulvet men du har vel ikk rigtig noget alternativ siden de er der.
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus
 
DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 312
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige at dit setup får mig til at savle!!! Og jeg er nu fast besluttede på at jeg vil følge dit eksempel, bare med en Denon 2803 eller 2805 og så seks eller syv (alt efter om jeg vælger at køre 6.1 eller 7.1) Denon POA-6600.

Men en ting jeg ikke kan lade være med at undre mig over er din sammensætning af POA-6600 og POA-2200??? Kommer det ikke et ulige lydbilled med forskellige forstærkere??? Tænker på POA-6600 er jo kraftigere end POA-2200.

 

 

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV
 
DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 312
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

WOW det er rigtigt flot. DIY reolen er flot!

Er meget imponeret at det HTPC-kabinet, efter min mening det flotteste kabinet jeg har set intil videre. Har søgt lidt på google, men kan ikke finde ud af hvor man kan købe det henne......håber du kan hjælpe mig der.

Thumbs up champ .

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87532

 

 

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes