Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 13:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: ? inden køb af Technics SA-DX940. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJ Plexi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 19 Juni 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hey igen...

Jeg overvejer at købe ovenstående surround reciever, men inden jeg gør det, vil jeg lige forhøre mig hos Jer.

Sælger har givet 2.999kr for den for ca 3 år siden, og han mener, han vil have 1650kr for den. Er det en OK pris? Den er ganske lidt brugt og den har nogle få skrammer på fronten.

En anden ting, som jeg er usikker på..: Min Thomson DTH 211 E/U DVD afspiller har coaxial digital udgang og stereo phono udgang... Kan jeg så få det rette surround resultat ud af det, når ovenstående reciever kun har optiske digitale indgange og 6-channel audio indgang?

Håber på hurtigt svar, da sælger tager den tilbage i morgen, hvis jeg ikke vil købe...



__________________
Med venlig hilsen,
Plexi ¤ Dennis Lykke Jensen
Til top Vis DJ Plexi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Plexi Besøg DJ Plexi's Websted
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Håber at du stadig kan nå, at aflevere den tilbage!!! Technics lyder ikke særligt godt; en lidt flad lyd uden rigtig hul igennem!!! Desuden er der sket en del indenfor surround på de 3 år, så max 1200kr bør du give!!! Men rigtig glad tror jeg ikke at du bliver!!! Havde det så bare været en Pioneer, Sony eller Harmon/Kardon eksempelvis, så desværre!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
DJ Plexi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg skam godt... Han er min kammerat, så jeg har fået lov at have den på prøve...

Men flad lyd vil jeg ikke give dig ret i (måske er det bare mine ører) . For mig har Technics altid stået som et kvalitetsmærke idet, jeg i '92-'93 købte en CDafspiller, som STADIG spiller uden det mindste bøvl, og den har aldrig være til rep...

Dit bud er altså 1200, fair nok. Tak for svaret!



__________________
Med venlig hilsen,
Plexi ¤ Dennis Lykke Jensen
Til top Vis DJ Plexi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Plexi Besøg DJ Plexi's Websted
 
Lar5
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 116
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg solgte for en uges tid siden min gamle SA-DX930.
Den fik jeg 950,- for.

Så 1200 er ikke helt ved siden af. 1650 er i hvert fald for meget.
Til top Vis Lar5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lar5
 
DJ Plexi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hey Lar5...

Tak for dit svar...

Så må jeg se, hvad han siger til disse svar... Jeg vil i hvert fald vise ham dem.

Jeg kan selvfølgelig stadig bruge flere bud på dette emne...



__________________
Med venlig hilsen,
Plexi ¤ Dennis Lykke Jensen
Til top Vis DJ Plexi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Plexi Besøg DJ Plexi's Websted
 
Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 509
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

må gide de andre ret. 1650 er i overkanten af hva jeg ville give. hvis det er din ven ska han da ikk tage overpris!
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus
 
DJ Plexi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Tak for din mening, Nautilus...

Min beslutning er hermed truffet: Jeg køber den ikke...

Tak til alle for Jeres indlæg...



__________________
Med venlig hilsen,
Plexi ¤ Dennis Lykke Jensen
Til top Vis DJ Plexi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Plexi Besøg DJ Plexi's Websted
 
Junior
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Nautilus skrev:
må gide de andre ret. 1650 er i overkanten af hva jeg ville give. hvis det er din ven ska han da ikk tage overpris!

Det er ikke et spørgsmål om at ta'e overpris, blot det jeg finder rimeligt for min forstærker da den er i fin stand og ganske lidt brugt.

Falder lige ind i tråden her. Måske er det fordi jeg er snæversynet, men at fremhæve Sony fremfor Technics forstår jeg intet af  Men der er vi jo så forskellige, og hver sin smag!



__________________
Frederik :: Junior
Til top Vis Junior's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Junior
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 05:26 | IP-adresse registreret  

Jamen så forklarer jeg lige; skal det være japansk og det kan det sagtens være; det er jo holdbart, kan alting og ser jo også nydeligt ud, så er Technics altså det svageste mærke i forstærkere, de lyder altså ikke særligt åbne og detaljer og dyb bas kan fåes bedre. Her er Pioneer og Sony mere "rockede", men er man til udstrakt diskant og roligere musikformer, så er Yamaha et oplagt bud. De fleste i dette forum vil hellere have NAD, Rotel og H/K til de samme penge og det forstår jeg godt, men igen smag og behag!!! Min mor havde også en Technics 3´er serie fra rundt regnet 1990, den har heller aldrig fejlet noget, men er sendt på pension, da CD-lyden er bedre i en KISS 1000 DVD og hurra for det!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Technics har jeg lidt blandede følelser overfor.

Deres billige CD og MD er rigtigt gode. De er grimme med lyder godt. Deres forstærkere er tilgengæld ekstremt underdimensionerede i strømforsyningen.

Et eksempel er en surroundforstærker Technics solgte omkring 2000/01. Den kostede ca. 3000 kr (måske den her nævnte?) og var opgivet til 5*105 watt i 6 ohm. Målinger med alle kanaler belastet på en gang viste dog 5*36 watt i 8 ohm.

Dette går igen uanset om der er tale om stereo eller surround, og selv i en temmeligt dyr forstærker (hed noget med 10 og var i gold look) var der ikke meget saft og kraft bag fronten.

Jeg er enig i at sony, yamaha, kenwood er klart bedre japanske alternativer.

Sony er lidt til den svage side (blød venlig lyd), hvor kenwood har masser af kræfter i forhold til det de opgiver.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
DJ Plexi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jeg tror da på det, I skriver, men det afhænger vel 100% af smag og behag, hvad man kræver og hvad, man har brug for.

Derudover tror jeg da, at sammensætningen af anlægget har en del at sige..?

Det nytter vel intet at spænde et par 100.000 kroners højtalere foran en "billig" forstærker som denne omtalte Technics...

Jeg er ikke topklog på dette område, så det kan godt være, jeg ikke har ret i ovenstående udtalelser!

Ydermere vil jeg sige, at hvis jeg finder en reciver, der tilsvarer 1) mit budget, 2) mit behov for indstillinger/opsætninger og 3) min smag mht til lyden, og at jeg mener mærket er godt nok, ja så går jeg ikke ud og lytter til 50 forskellige.

Jeg tror også, at alt for mange går op i målinger af dit og dat i stedet for bare at gå efter det, som øret kan lide...

Tror dette er starten på en sund debat..?



__________________
Med venlig hilsen,
Plexi ¤ Dennis Lykke Jensen
Til top Vis DJ Plexi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Plexi Besøg DJ Plexi's Websted
 
schrez
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Jamen hvis du synes den dækker dit behov, mht lyd, pris, design etc, så synes jeg da bestemt du skal købe den!!
Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez
 
DJ Plexi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

@ schrez: Alle de features, du nævner er opfyldt med undtagelse af prisen... Jeg synes ganske enkelt, den var for dyr i forhold til hvis jeg nu giver 700kr mere og køber en (ja jeg tør næsten ikke skrive det!) DENON 1604, som jeg har forelsket mig helt vildt i!

__________________
Med venlig hilsen,
Plexi ¤ Dennis Lykke Jensen
Til top Vis DJ Plexi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Plexi Besøg DJ Plexi's Websted
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 05:59 | IP-adresse registreret  

Nåja, lidt malurt i bægeret; køberne til "hifi" kan også opdeles i primært 2 grupper; dem der vil have features og blinkende lamper og så dem, der vil have vellyd og intet andet, ikke engang tonekontrol og fjernbetjening. Endnu engang er det smag og behag som tæller, heldigvis er der noget for enhver smag!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
DJ Plexi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

@ F.Christians:

Jeg hører skam ikke til den gruppe, der "Bare vil have features og blinkende lamper"! Jeg vil også have en god lyd og jeg tror ikke på, at bare fordi en reciever har mange features, så lyder den som en papkasse med en CPU højtaler i!

Men som du siger: Smag og behag... Nogle vil have det ene og nogle vil have det andet, og sådan skal det også være, ellers ville verden være aaaalt for kedelig!



__________________
Med venlig hilsen,
Plexi ¤ Dennis Lykke Jensen
Til top Vis DJ Plexi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Plexi Besøg DJ Plexi's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes