Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 15:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: 100" lærred B&W NAD og PTAE500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
McDave
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Her er så endelig nogle billeder af husalteret!

 

først et billede af sweetspot lige under projektoren:

og et closeup af panny pt AE500 med hjemmelavet ophæng. måske ikke det kønneste, men ihvertfald billigt, og virker perfect.

såddan ser lærredet ud hvis man hedder PtAE500!

og her er lærredet lidt tættere på... (er ikke den store tømrer)

lærredet er lavet af sortlakerede skyggelister, og den største masonitplade jeg ku finde! malingen er en grå-hvid glans 10, og det virker meget bedre end den hvide væg. man kan godt holde ud at se film/tv om dagen, men næste projekt bliver at få lavet en effektiv mørkelægning af rummet.

og der er ingen der skal sige at DR ikke laver informationsrigt og lærerigt fjernsyn. jeg betaler gladeligt min licens. specielt efter at de reklamerer for Mc-D når der vises EM

blondes have more fun:

her er vi oppe i 16:9... go for it Lloyd!!!

 

Hvis der er nogen der memer at lærredet hænger for højt, så er det fordi stuen skal bruges til andet end at se film.... en gang i mellem skal man jo også spise!

så kom tuneren endelig hjem. alfaview tvtuner100pro. får min væg til at opføre sig præcis som et fjernsyn, med teksttv og det hele! og DVI out! lækkert. her placeret oven på rumlekassen fra dali: ASW12

mine elskede B&W DM601S2 jeg har lige skiftet diskanten ud i højre side, da min nevø har meget lange og nysgerrige fingre, og da aluminium er et meget blødt materiale (børn og hifi går bare ikke i spænd. havde lige givet ham en feltration, så han gik rundt og troede at han var en superstærk soldat! det gik så ud over min højtaler!!!)

 

centerhøjtaleren behøver vist ikke nærmere præsentation.

baghøjtalerne snakker vi ikke om, da de er købt brugt hos D-E-R for 700kr i et fjernt fjernt land for lang lang lang tid siden af en meget dum og naiv prins

til at levere juice til højtalerne: en NAD t742

og til film og musik: Nad t550 og c521i

det var vist det...

til slut et billede af sweetspot,

...og et set fra en centerhøjtalers synspunkt! ville gerne have haft en super lækker model, men i må nøjes med mig

 

nogle kommentare eller forslag til ændringer modtages gerne!



__________________
Mit Grej
Til top Vis McDave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McDave
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ser sgu da fedt ud, og så 100" damn, syns mine 92" er mere end rigeligt

Men lækkert setup, en forbedring kunne måske være at få et sæt BagHT fra B&W meeeen det går vel nok gør det ik...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
McDave
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

nej... ikke lige foreløbig, men hvis der er nogen der har et par 601ere serie 2, så vil jeg da gerne byde på dem:)

ellers så skal der spares op til denne x2: http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|41|41|3283|pdetail

B&W DS6 S3 baghøjttaler



__________________
Mit Grej
Til top Vis McDave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McDave
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

McDave skrev:

nej... ikke lige foreløbig, men hvis der er nogel der har et par 601ere serie 2, så vil jeg da gerne byde på dem:)

ellers så skal der spares op til denne x2:

http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|41|41|3283|pdetail#

Det er også en fed BagHT den der, jeg benytter selv DM600 S3, men de skal også skiftes ud til, med nogle fra Vienna Acoustics, det samme gælder min center...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
McDave
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

bryder mig ikke om den grå kant på serie3... skal heller ikke købe noget foreløbig, da jeg skal en tur til kosovo det næste ½år, og så er det lidt omsonst at opgradere på nuværende tidspunkt

 

hvorfor virker mine links ikke... de virker fint hvis man copy-paster dem



__________________
Mit Grej
Til top Vis McDave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McDave
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Lækre komponenter skal jeg lige love for....!

Du bør få noget orden på dine kabler, det forstyrrer specielt meget ovre ved anlægget. Det kan satan'eddeme (!) komme til at se godt ud, med de grejer der driver værket, og så hvis kablerne bliver gemt væk!

Så er der også det mindre for nevøen at pille ved..

Hifiklubbens link virker aldrig når man sætter dem ind i forummet. Jeg ved ikke hvorfor.

Sidste punkt på dagsordenen er ophænget til din projektor. Billigt måske, kønt? Nej. Yder det retfærdighed til så køn en projektor? Nej.

Skaf dog et ordentligt, det ville lige sætte prikken over i'et i når resten af biografen er så godt sammensat!

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det ser fedt ud- godt med et indlæg med en masse billeder!!

Det eneste der måske ku få det til at se pænere ud er kablerne fra din projektor og omkring anlægget- så er det vist i orden :=)

Mvh Søren

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 509
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

det ser da lækkert UD TILLYKKE MED DET
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

for fedt

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

ja er man for nærrig til at købe et org. pj ophæng, så kan bagageremme jo bruges ... lækker detalje.

Rart at se hvordan andre har lavet deres DIY lærred, jeg skal selv igang her i løbet af sommeren, så nu ved jeg hvordan det også kan se ud. lækkert.

Ellers et nydeligt anlæg, men som Kim F. er inde på.. kablerne, få styr på dem

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
McDave
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

lyder som om der er mange kabel-ninjaer herinde, så de må også have et bud på hvordan man får styr på disse:

de andre kabler skal der nok komme styr på, og så opdaterer jeg self. billederne. men skal først lige have købt en kabel-bakke...

desuden skal de grå pletter til venstre for lærredet også males over. det var der anlæget hang, før jeg måtte vige pladsen til fordel for en masonitplade og nogle få skyggelister!

er der forresten nogle der har lavet deres egne Projektor-ophæng, som er mulige at lave uden at man skal være født på en drejebænk, og som man kan lave af let tilgængelige materialer?

det skal lige siges at loftet er pænt gammelt, og ikke tåler særlig stor belastning. det nuværende ophæng er for en sikkerheds skyld sat op med 5 store"gips-plugs" (mener jeg de hed)

een ting jeg ville gøre om, hvis jeg gad, er malingen af masonitpladen. jeg havde kun en lille rulle at male med, og efter lærredet kom op at hænge kan man når lyset falder ind fra siden, og når man ser en film med et objekt i hurtig bevægelse ovenpå en ensfarvet baggrundesfarve... feks. et fly på himmel (topgun rox!) så kan man se disse striber.. jeg prøvede at fange dem så tydeligt som muligt. det skal siges at det slet ikke er så tydeligt som billedet illustrerer. men et lille iritationsmoment stadig... har prøvet med sandpapir (efter 6 lag maling er der nok at file i!):

nogle forslag til at udbedre dette?... jeg turde ikke bruge et særlig groft sandpapir.



__________________
Mit Grej
Til top Vis McDave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McDave
 
McDave
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

og nautilus... så i et andet indlæg at du spurgte om folk brugte deres PJ til at se fjernsyn på... det gør jeg! 

har nemlig ikke noget fjernsyn, da jeg brugte ASW12 som fod til mit nu afdøde 29"sony... en eller anden spade satte noget techno på, og så var det ligefør den 42kg tunge fjernkasse sagde goddag til underboen!

men erstatningen for fjernsynet er jeg fuld tilfreds med.. har dog aldrig takket spaden!

BTW, så er det utroligt at jeg ikke har fået nogle klager endnu over støjniveauet. bor på 4. sal, og den eneste der klager er en sur og tvær kælling i stueetagen!!! som føler sig chikaneret over de mindste ting (ikke den høje musik)

... der SKAL åbenbart være såddan en i enhver opgang!



__________________
Mit Grej
Til top Vis McDave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McDave
 
tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 260
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Kender godt det der med børnefingre og aludiskanter... 450 ,- ud i luften...
Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 05:16 | IP-adresse registreret  

rigtig lækkert, men skal du ikke have en sofa mere, så der er plads til alle os andre når du holder film aften ?
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 622
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

McDave skrev:
er der forresten nogle der har lavet deres egne Projektor-ophæng, som er mulige at lave uden at man skal være født på en drejebænk, og som man kan lave af let tilgængelige materialer?

det skal lige siges at loftet er pænt gammelt, og ikke tåler særlig stor belastning. det nuværende ophæng er for en sikkerheds skyld sat op med 5 store"gips-plugs" (mener jeg de hed)

Hej McDave.

Fed opsætning du har.

Som du kan se på nedenstående billeder, kan det sagtens lade sig gøre at lave et fedt ophæng uden at være DKmester i sløjd.:

Jeg har hængt mit ophæng på bagvæggen, hvad også må kunne gøres hos dig, da jeg kan se at din projektor kun hænger få cm fra bagvæggen.Så har man ingen problemer med loftet. Med de 2 højtalerbeslag mellem ophæng og pj, kan jeg justere hældningen trinløst...

vh Thomas



__________________
Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted
 
McDave
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

ja...det ser lækkert ud...kan det også justeres horisontalt?

 

kan dog ikke sætte min op ad bagvægen, da luft udblæsning sker på bagsiden, og jeg har rent faktisk 50cm mellem bagvæg og PJ...

 

nej... der er ikke plads til en sofa mere, selv om det kunna havet været tiltrængt under specielt kampen mod sverige... tror vi var lige så mange folk i lejligheden som ved storskærmen på gammeltorv! ærgeligt vi ikke kom længere, men tillykke til grækenland!.. heldet følger de tossede:)



__________________
Mit Grej
Til top Vis McDave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McDave
 
BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 12 September 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Det ser sgi godt ud!!

Har lige et spørgsmål - Din center er det en LCR600??

jeg spørger fordi jeg kan se den står på en audio magic hylde, og jeg har selv en men så vidt jeg ved er en LCR600 for stor til at stå på sådan en hylde...

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 12 September 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Top nice

100t. der er da for cool. Det sidste er netop nye bag ht. samt kabelbakker. De kan jo købes i et hvert byggemarked. Glæder mig til at se det færdigt.



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 12 September 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

BenFi skrev:

Har lige et spørgsmål - Din center er det en LCR600??

Niks, det er en CC6 skulle jeg bestemt mene. LCR600 er vist først kommet i S3 serien. Har selv en LCR600, du kan se den ved at klikke på linket i min signatur...

McDave: Lækkert! Men hvor ville det pynte med nogle kabelkanaler, som de andre også har sagt. Du har ikke overvejet at søge på brugtmarkedet efter et sæt 603 S3 og så bruge 601'erne som fronter?



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 12 September 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Vedr. gode råd til kabelskjuling.

Jeg kan se, at du har ældre plankegulve, alm. paneler samt fejelister.

Det har jeg også. Har du undersøgt, hvor lang afstand/mellemrum der er bag fejelisten mellem panel og gulv. Tit er der over 1 cm, rigelig plads til almindelige ledninger, antennekabler og tynde højttalerkabler.

Har selv lagt 4 alm. ledninger ind bag fejelisten. Intet ses nu, ikke engang en kabelbakke!!!! Du kan sikkert ikke skjule alle dine kabler på denne måde, meeeen alligevel.

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes