Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 11:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dumbo’s Gejl! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 65
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

JBL TI-5000: Synes da også at 5000'ern er flot, men disse blev købt under min "spare-runde" for nogle måneder siden. Og de gør det sgu egentlig ret godt......men står som sagt nok til udskiftning næste år....man skal jo prøve lidt nyt.....

Hehe. Når du skriver sådan bliver jeg næsten nød til at høre hvor meget du har givet for dem?
Men var det ikke også til fordel for en ny knallert at du nedgraderede? En knallert kan jo også bringe én langt i hifi sammenhæng. Bare se på Hr. Von Tomos...

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
proac D15
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2004
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

He he.....den er også vild jensen.....rigtig vild.

Det er en Suzuki GSX 1400, har ca. 120 hypper på baghjulet efter montering af Akrapovic 4-1, og et moment på knap 130 Nm, også på hjulet....pænt vildt....

Det er iøvrigt ren hifi-lyd som kommer ud af potten....

FED SKOLE CYKEL.

Se mere på dette link: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=734

Til top Vis proac D15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac D15
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7533
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Herligt med billeder af det nye setup - forstærker og cd matcher jo hinanden endnu bedre end man turde håbe. Det ser nice ud, Brian!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1117
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Aaaarh Dumbo, du skal da have noget Accuphase, Dét er sgu noget der virker!! Nej seriøst. Den Kenwood ser meget seriøs og gedin (staver man det sådan?) ud, er dog ikke vild med disse metalbørger i dine JBLer, min f**k min mening!

Du havde en Accu. effekt som jeg husker det, hvad brugte du af pre? Hvor gammel var din Accu. effekt?

Jeg er jo selv lige hoppet på den lille Accuphase E211, og jeg synes at det er den bedste integreret forstærker, JEG har hørt i min tid, som hifi dimmelim. (hvordan mon ikke de største integreret dimmelimere lyder??????

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7533
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:

Aaaarh Dumbo, du skal da have noget Accuphase, Dét er sgu noget der virker!! Nej seriøst. Den Kenwood ser meget seriøs og gedin (staver man det sådan?) Er dog ikke vild med disse metalbørger i dine JBLer, min f**k min mening!

Du havde en Accu. effekt som jeg husker det, hvad brugte du af pre? Hvor gammel var din Accu. effekt?

Jeg er jo selv lige hoppet på den lille Accuphase E211, og jeg synes at det er den bedste integreret forstærker, JEG har hørt i min tid, som hifi dimmelim. (hvordan mon ikke de største integreret dimmelimere lyd??????

Gedigen.....

Accu-effekten er 9 år gammel, og hygger sig andet steds nu!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1117
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Mr. High Fy skrev:

Aaaarh Dumbo, du skal da have noget Accuphase, Dét er sgu noget der virker!! Nej seriøst. Den Kenwood ser meget seriøs og gedin (staver man det sådan?) Er dog ikke vild med disse metalbørger i dine JBLer, min f**k min mening!

Du havde en Accu. effekt som jeg husker det, hvad brugte du af pre? Hvor gammel var din Accu. effekt?

Jeg er jo selv lige hoppet på den lille Accuphase E211, og jeg synes at det er den bedste integreret forstærker, JEG har hørt i min tid, som hifi dimmelim. (hvordan mon ikke de største integreret dimmelimere lyd??????

Gedigen.....

Accu-effekten er 9 år gammel, og hygger sig andet steds nu!

Tillykke Ronin. Som jeg har sagt om meget andet grej jeg har haft: Jeg sælger ALDRIG min ___________ igen, for den er for fed!  (på stregen har stået: Holfi, Sugden, Luxman, Audio Note, Copland, Kenwood, mm) (nu står der Accuphase)

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

JBL TI-5000: Jeg gav noget der ligner 1500 kr. under det jeg sidst har set dem til brugt, så prisen fejler intet! Måtte dog udskifte frontstoffet, men det kostede mig 15 kr. så det overlever jeg nok....

Proac D15: Jepper.....den kører også som en lille-bitte skole-cykel....

Ronin: Jo tak, er også godt tilfreds med dette her grej, bestemt ikke det værste jeg har haft!

Mr. High Fy: Kenwood'en spiller skam også fint, havde dog ALDRIG troet at jeg nogensinde skulle have Kenwood, men når det nu er en halv Accuphase overlever jeg nok! Dens specifiktationer minder lidt om den Accuphase som hedder E-306, dog med en anelse mindre trafo, men til gengæld dobbelt så mange udgangs-transistorer (ret mig hvis det er forkert Ronin)....så den kan skam godt...  Kunne godt tænke mig en E-406 engang og tilsvarende cd, men det er der vist ikke råd til lige foreløbeligt!!!!!!

Som forforstærker til min Accuphase effekt, brugte jeg en Sony TA-E90Es, som gjorde det rigtigt godt. Drømte dog om en Accuphase også, men havde ikke lige tid!

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg fat i et XLR-kabel, nærmere betegnet et Madrigal CZ Gel-1 0,5 m.

Lavede en byttehandel med mit Taralabs Axiom og lidt penge, og det har jeg da bestemt ikke fortrudt. Der er kommet MEGET mere hul igennem, og bassen er blevet strammet yderligere op......så det har sgu været en god investering.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Så fik jeg fat i et XLR-kabel, nærmere betegnet et Madrigal CZ Gel-1 0,5 m.

Lavede en byttehandel med mit Taralabs Axiom og lidt penge, og det har jeg da bestemt ikke fortrudt. Der er kommet MEGET mere hul igennem, og bassen er blevet strammet yderligere op......så det har sgu været en god investering.....

Ja tak for kaffe. Det er det samme kabel jeg har i en 1,5 meters længde. Mellem mine trin.  Det er et ganske potent kabel. Der ikke set ud af meget. Men som er det. Tilmed rimelig dyrt. Mit står til 7,5K.

Så det er du ganske godt tjent med! Nu er det bare svært at sammenligne de to kabler. Da der jo er en noget anden lyd teknik i anlægget bag dit CZ 1 Gel XLR kabel. End der var med dit Taralabs.

Syntes også dit Axiom var spændende. Imponator effekten manglede ikke at se til på dit gamle Rca - Rca kabel.



__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Ja....det ser sgu ikke ud af meget, og som du selv skriver, så var der langt større imponator-effekt med taralabs'et. Og det er da også svært at sammenligne når man ikke kan skifte over, men skal huske hvordan det gamle lød. Det mener jeg alligevel tydeligt at kunne høre forskel......

Det virker som sagt som om der er mere hul igennem, og alting står lidt klarere end før. Og igen er bassen strammet lidt yderligere op, hvilket den bestemt også blev da jeg fik Sony 707'ern på Kenwood'en....

Det her står til en nypris på 4495 for 0,5 m.....også en slat penge....

Godt man kan købe brugt.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Skulle man køre en rigtig lyd AB test på kablerne. Så skulle de ha været af samme type. Begge af Rca. Eller begge af XLR.

XLR systemet kan jo i sig selv ændre lyder til det bedre. Sådan hos mig. Men det skal man ikke tro blind på. At bare fordi man køre med balanceret tilslutning, at det dermed også er bedre. For ikke alle produkter er lige overbevisende, hvad det angår.

Så selv om de har balancerede kredsløb. Kan de sagtens formå at spille, bedre med RCA - phono tilslutning. Det er før hørt.

Acoustic hukommelse har mennesker ikke særlig meget af. Det siges af læger, og de må vide bedre. At vi er i stand til at huske ca. 16 sek. Tilbage. Så for at kunne høste fordel af det, skal man hurtig switche over. Altså en hurtig AB test.

Omvent kan man så altid huske en god oplevelse af noget. Men at præcisere direkte hvad det var i lyd. Skulle ikke kunne lade sig gøre.

Ja det er noget kringlet noget.  

Da vi første gang anvende dette gode kabel Madrigal CZ 1 Gel. Var også et hurtig skift. Fra Kimber PBJ. Dette var en positiv opdagelse. Men det var også grundet produkternes klare kvalitets konstruktions fordele ved XLR tilslutning.  Det hele går op i en højre helhed.  

 

Så skal man konkludere din påstand af bedre hul igennem. Må det være en bedre fornemmelse - oplevelse af mere hul igennem. Og det er også ganske godt. Bare at man syntes at det hele er bedre. Behøver man ikke tænke mere over det. End bare nyde det.

Gad som sagt godt at lyt med.



__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Ja....det er ganske vist noget kringlet noget.....

Nogen gange bilder man måske sig selv ind, at det lyder bedre pga. man ved det er et bedre/dyrere kabel som er kommet på! Det er sgu svært at afgøre......specielt når man ikke kan lave en direkte A-B test......og som du siger: det er også svært når det ene kabel er med rca og det andet med xlr-stik.

Men jeg er i hvert fald godt tilfreds......synes bestemt dette er et af mine bedste setup's. Det lyder godt, og giver mig stor spille-glæde.....og det er jo det, det hele handler om....ikke sandt....

Og som tidligere sagt, du er altid velkommen forbi til en lytter.....det er helt sikkert....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Giver dig så ganske ret.

Kunne ik lade være med at grine at det du sagde.At ved det man ved, det er et bedre kabel der er på. Fristes man også til at mene det så ER bedre. hehe  Hvilket det jo også i de fleste tilfælde er. Heldigvis. Men ik noget der skal tages for givet. Men vore kabler er langt bedre end gennemsnittet.

Nok om det.



__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

He he.....ja, det er jo ikke ligefrem altid at dyrere er lig med bedre!!!

Men som du også skriver, så fristes man nok til at tro det. Men det gælder vel "bare" om at slå lytte-lapperne ud......det må i sidste ende være det bedste til at bedømme med.....ik' sandt...???

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Jow så sandt. Man kan måle mange ting. Men at høre dem er klart det bedste. Når en producent siger. Vi har gjordt det & det for det skal være bedre. Så er det ikke meget bevendt hvis man ikke kan høre det.

Således var jeg i er mindre men rolig diskussion, med en sælger på messen om højttalere og net kabler. Nu vil jeg ikke nævne mærker. For så valfarter andre mig med deres meninger. Og de er jeg ligeglad med.



__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 19 November 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Så er jeg ikke JBL-ejer mere, de er lige blevet afhentet, håber den nye ejer blir glad for dem. Har midlertidigt lånt et sæt B&W 604 S2, af en flink kammy, som alligevel bare havde dem til at stå og glo!

Hvad de næste speakere blir for nogle, ved jeg ikke helt endnu. Skal knokle hele julen og få sparet lidt penge sammen. Så må vi se om jeg falder over et godt tilbud til Januar/Februar....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
270961
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 19 November 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hej Dumbo. Jeg kan vældig godt lide din forstærker og CD. Er i høj grad  klassisk designede hifi. Lækker opstilling. Hvad bliver det med med dit højtalerkøb ?

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 19 November 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Tak for det Dr. Lyd....

Hvad det næste blir, ved jeg ikke helt endnu. Hørte nogle QRS Merkurius den anden dag, og de spiller virkeligt godt. Men finish'en på dem er ikke helt i top, synes finéren på dem så lidt billig ud!

Ellers kunne nogle bud være Avance Super Magnum og Dali Grand. Ved dog ikke om Kenwood'en er stor nok til de Grand's.....men det må jo komme an på en prøve!

Skal lige have sparet lidt penge sammen.....så håber jeg der dukker noget spændende efter nytår engang....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
270961
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 19 November 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Har selv haft Dali Grand. Den mest fortryllende diskantgengivelse, samt behagelige mellemtone, men pas på bassen....den er boostede, men meget eksplosionsvillig. Grand Diva ville måske være bedre......jeg kender ikke dine preferencer. Prøv at lytte til en Martin Logan Mosaic.......du vil blive forelsket.

Mvh

 

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 19 November 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Kan nu godt lide godt med bas, men det kan selvfølgelig også blive for meget....ingen tvivl om det. De Martin Logan kender jeg ikke lige.....har faktisk aldrig fået en ordentlig demo af sådan nogle højtalere.

Kan de købes i Jylland også, eller er det nogle man skal kigge efter brugt???

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 

<< Forrige Side af 65 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes