Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 17:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Hvilke højtalere til min forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klausd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg står i den situation at jeg skal flytte sammen med min kæreste. Problemet er at jeg ligger inde med et sæt 5-10 år gamle PA-højtalere af mærket Mach M127i, hvilke hun ikke bryder sig så meget om.. Derfor vil jeg gerne have et par nye velspillende hi-fi højtalere. Jeg mener at mine Mach-højtaleres nypris ligger omkring 20000-25000 kr. pr. stk. Hvad kan jeg mon få for disse nu??, og mere spændende er hvad der passer til min Harman/Kardon AVR75 surroundforstærker i prislejet 2000-3000 pr. stk.?

Mere information omkring højtaleren findes på adressen: http://www.mach.dk/product/product.asp?product=m127i

Information omkring forstærkeren kan jeg ikke finde..! Men måske på 5x65 ell. 5x75 watt i 8 ohm, og ca. 2x150 watt i stereo. Ingen DTS..! men ellers dolby digital og pro logic.. Den er 6 år gammel.

Håber nogen kan hjælpe mig, og på forhånd tak!!
Til top Vis klausd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klausd
 
sims
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

hej

mig bekendt, koste de ikke så meget dengang, men det er et par fede DISCO højt. jeg vil mene du kan få ca. 5000-6000 for dem nu.

jeg ville nok kigge på noget dali til din H/K. eller noget cerwin vega. nu hvor du kan kan li "GOD" bund...



__________________
Dit notepad-dokument er ændret. Windows vil nu genstarte.
Til top Vis sims's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sims
 
klausd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Hej!

Tak for et meget hurtigt svar!!!

Prisen fik jeg oplyst, dengang jeg fik dem, af en som arbejdede på Mach/Martin - men kram er det i hvert fald(følsomhed på 99 dB siger ikke så lidt)!

Prøver lige at checke Dali's udbub - gerne lidt bas, ja nemlig ja!!

Hvor vil det være bedst at sætte disse til salg - måske her på HIFI4ALL?
Til top Vis klausd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klausd
 
klausd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hej !

Snublede over to interessante modeller fra Dali, nemlig Suite 1.7 og Suite 2.8. Suite 1.7 koster ca. 3000 kr. og 2.8'eren ca. 4000 kr. Specifikationerne virker for mig ganske overbevisende..?
Ydermere Blue-serien herunder modellerne 5005 og 6006 til henholdsvis 1999 kr. og 2499 kr. også med udmærkede specifikationer.
Til top Vis klausd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klausd
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Fordi de har en følsomhed på 99db, betyder det jo ikke at det er kram, det garanteret bare fordi de bruger hornladning.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
klausd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Nu ved jo ikke lige hvad hornladning er, men oplysningen udtrykker vel hele højtalerens følsomhed?

Frekvensresponsen ser ellers udmærket ud, men har dog et kraftigt dyg på ca. 7 dB omkring 750 Hz. Desuden skal det jo lige bemærkes at det er PA-højtalere og ikke Hi-Fi, hvilket er derfor jeg gerne vil have dem skiftet ud..

De spiller ellers kanont, og højt uden at forvrænge!
Til top Vis klausd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klausd
 
m0tZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Klausd, jeg ville anbefale et sæt Cerwin Vega V10F eller V12F. De spiller kanon hvis man er til et bredt udvalg af musik genre og film med rigtige action effekter.

De har et bredt frekvens område, kan tåle mange watt, og de giver en go bund og dybde i bassen plus at de ikke ligner de andre af Cerwin Vegas modeller. Eller jo de ligner dem men de her er mere stilet og passer bedre i en stue!

www.cerwinvega.com

Til din oplysning er mine V15F på 102db, og mener 10 og 12'erne er på det samme. Men check siden ud og måske få dem hørt i din lokale hifiklubben butik.
Til top Vis m0tZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m0tZ
 
klausd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Jeg siger mange tak for hjælpen! Valget falder helt sikkert på en af de Cerwin Vega højtalere. Der er dog knapt så meget design over dem, altså i forhold til de andre jeg havde set på, men ørerne kan jo ikke se alligevel . Hi-Fi entusiast eller freak er jeg nu ikke, men specifikationerne lyder for mig som det rigtige!

Til top Vis klausd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klausd
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

 

 det lyder som om specifikationerne er vigtigere end lyden(dine ører)

 håber du træffer det rigtige valg for DIG

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

gå ud og hør et sæt KEF Q5, spiller perfekt til min H/K 8500 (ca.3000;-kilopenge pr. stk)

__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
klausd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Naturligvis ikke.. ! Men havde ikke lige mulighed for at komme i nærheden af HIFI-Klubben ell. lign. i dag. MEN i næste uge skal der ske sager!!

Jeg ved godt at specifikationerne ikke siger noget som helst..! Har igennem det sidste halve år arbejdet i en projektgruppe ved AAU, hvor vi designede vores egen AKTIVE højtaler! Efterfølgende var vi i et lyddødt rum for at måle på højtaleren. Udfra højtalerens impulsrespons fik vi via FFT-analyse en frekvensrespons - ca. 45-21000 kHz med nøjagtighed indenfor ca. 3 dB!

Igen siger dette ikke alt, men den lød ganske godt til at være et førstegangsprojekt!!
Til top Vis klausd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klausd
 
m0tZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Okay lidt sjovt der er så mange der har noget imod cerwin vega....tager man et sæt cerwin vega V15F og sætter dem op ved siden af et sæt infinity kappa gulvhøjtalere til 8000 stykket, så vil enhver person med sans for biograf bas/lyd vælge cerwin vega.

At andre producenter reklamerer med deres (den nye teknologi - special designede enheder osv osv) så spiller cerwin vega mindst lige så godt som modeller til priser langt over det dobbelte.

Og det er V serien fra cerwin vega jeg snakker om, de andre modeller (fx classic) er jeg ikke så begejstret for. Men efter designet og lyden at bedømme efter så er V serien klart det bedste cerwin vega har lavet nogensinde.

Så skuffet bliver du garanteret ikke hvis det blir dit endelig valg med en V serie

Venligst.
Til top Vis m0tZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m0tZ
 
klausd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Langt om længe har jeg fundet noget på min HK'er. Den kan levere -/+ 55 ampere til en 8 ohm's højtaler, med en effekt på 70 watt pr. kanal(stereo). Jeg er ikke umiddelbart selv i stand til at afgøre ret meget ud fra dette, men kan i hjælpe mig her?

Er det nok til et sæt Cerwin Vega v12f?

Mere information: http://www.harmankardon.dk/specifications.asp?cat=&ser=&prod =AVR75&sType=H

Venligst!
Til top Vis klausd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klausd
 
klausd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at mine Mach-højtaleres nypris ligger omkring 20000-25000 kr. pr. stk

Lige omkring dette jeg skrev i starten, var det ham der skaffede mig Mach-højtalerne, jeg fik informationen af. Har imidlertid fundet andre priser - ca. 6500 kr. pr. stk i Canada! Der er vist en væsentlig forskel...!!

Sorry !!
Til top Vis klausd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klausd
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

klausd skrev:
Langt om længe har jeg fundet noget på min HK'er. Den kan levere -/+ 55 ampere(hvor strømstærk den er) til en 8 ohm's højtaler, med en effekt på 70 watt pr. kanal(stereo). Jeg er ikke umiddelbart selv i stand til at afgøre ret meget ud fra dette, men kan i hjælpe mig her?
H/K opgiver 'Rigtige antal Watt' (så tæt på som muligt, hvilket (mange)andre mærker IKKE gør....

Er det nok til et sæt Cerwin Vega v12f?
Kender dem ikke, men ved CW er meget bassede, og H/K har en 'varm' lyd, jeg ville se på andre mærked (KEF;-)-Dali-)

Mere information: http://www.harmankardon.dk/specifications.asp?cat=&ser=& amp;prod =AVR75&sType=H

Venligst!



__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
klausd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet, men har nok lidt bas-entusiast i mig, og vil nok foretrække CV. De ligger også i det prisleje, som en fattig studerende kan få råd til.. !

Men du skriver at HK'en er meget 'varm i lyden' ?

ps. ikke den store entusiast..endnu.
Til top Vis klausd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klausd
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

klausd skrev:
Tak for tippet, men har nok lidt bas-entusiast i mig, og vil nok foretrække CV. De ligger også i det prisleje, som en fattig studerende kan få råd til.. !

Men du skriver at HK'en er meget 'varm i lyden' ?
Ja, men hvordan forklare man det?; JEG syntes at en Rotel er mere 'spids'-H/K er varm og fyldig-dennon er en 'mellemting'-...(????) men sådan noget skal jo høres;-)
ps. ikke den store entusiast..endnu.


__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes