Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 21:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Censur? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 03:38 | IP-adresse registreret  

Først har jeg lige et spørgsmål. Håber evt. Ronin kan være mig behjælpelig med besvarelse heraf?

Hvad var årsagen at lukke tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12487&P N=1&TPN=2

Det er da første gang jeg ser det sket herinde på dette forum. Det kan være det bare mig der ikke har haft øjnene med mig. 

Jeg troede Forhandler kategorien var oprettet med henblik på at udveksle erfaringer man har haft med forskellige sælgere.  Den ovennævnte tråd må da bestemt siges at kunne have interesse for mange af brugerene herinde på forummet. Kort sagt hvad er årsagen til denne censur?

 

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Måske kan jeg svare på vegne af Ronin..

Det er ikke meningen af en tråd skal være med til at tilsvine en bruger, eller en virksomhed.
Vi kunne se, af ren erfaring, at tråden var ved at dreje sig langt væk fra emnet, og blive til endnu en gang pladder.

Kald det censur, hvis det kan gøre dig glad. Det er nu ikke som jeg ser det. Vi vil ikke være med til, at nogen skal bruge vores forum til at svine nogen til.
Det er nu ikke første det gang det sker herinde, der bliver lukket MANGE tråde, pga folk ikke kan tale ordentligt.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Det er fint nok at man lukker tråde, hvis de indeholder stødende udtalelser. Men det gør den nævnte tråd jo ikke....

I skal nok passe lidt på, at i ikke kommer til atdiktere hvad der skal stå i trådene, og bare lukke dem fordi de ikke falder i jeres smag.... Der er sikkert også man af jeres egne udtalelser der ikke falder i alle vores andres smag, men derfor skal de jo stadig være der.

Begynder i at censurere materiale der ikke falder i egen interesse, begynder det jo at minde om diktatur, og det kan ingen være tjent med!

I øvrigt mener jeg det er fint, hvis folk 100% frit får lov at udtale sig om forandlere. Der er en del af de selvudnævnte "seriøse hifi butikker", der er alt andet end fair overfor deres kunder. Og man står rimelig meget med røven i postkassen så snart man har betalt.... Når pengene er røget i kassen, er man pludselig ikke interessant længere, og slet ikke hvis der opstår problemer. Så ryger man bagerst i køen (eller måske endda helt ud).

I sådanne tilfælde vil det være fedt, hvis andre kunne få disse historier helt ucensureret, så man kan gå i en lang bue udenom om denne butik....

Og jeg ved godt, at så snart der brokker sig over en butik, så kommer en anden og siger, at han altid har fået god service netop der. Ja, men det er nok fordi vedkomne aldrig har haft problemer med de produkter han har købt der. Det er jo klart, at service altid er god inden man har købt (det er det sælgeren er der til). Hvis man aldrig kommer tilbage med problemer med produktet, er det klart at oplevelsen har været god.

Men prøv at gå ned og forklar, at det produkt de har solgt dig slet ikke lever op til det lovede.... så skal du se hvor hurtigt den rare sælger kan skifte karakteristik.... så ved han pludselig ikke noget, og ham der står for det er pludselig på ferie, eller hvad de ellers kan diske op med at syge undskyldninger.

_________________________________

Jeg ved af erfaring, at folk er helt vilde med at misforstå mig.... det er som om der er gået sport i det. Men nej.... Indlægget er ikke lavet for at svine, men for at give min mening om hvordan vi sammen kan lave hifi4all endnu bedre!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

som udgangspunkt har folk frit lejde til at fortælle om deres dårlige oplevelser. Men vi ser gang på gang, at trådene udvikler sig forkert. også selvom det ikke var meningen, fra den som startede tråden.
Derfor lukker vi ofte tråde omhandlende butikker.

Vi er IKKE interesserede i, at nogen butikker skal svines til. men man kan godt udtrykke sin utilfredshed, på en pæn og sober måde.

Hurtig skrev:

Jeg ved af erfaring, at folk er helt vilde med at misforstå mig.... det er som om der er gået sport i det. Men nej.... Indlægget er ikke lavet for at svine, men for at give min mening om hvordan vi sammen kan lave hifi4all endnu bedre!

Vi er ikke vilde med at misforstå dig, men du har en tendens til at få det du skriver, til at lyde som om der er undertoner.. eller hentyde til noget vås.

Dog i dette tilfælde synes jeg at det er velformuleret, og positivt skrevet. så lidt ros for du idag.

 

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Postmanden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 385
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Synes lige den her skal med i den her tråd

 http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12524



__________________
Mvh Postmanden / Jan.

Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
Til top Vis Postmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Postmanden
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Det er fint nok at man lukker tråde, hvis de indeholder stødende udtalelser. Men det gør den nævnte tråd jo ikke....

I skal nok passe lidt på, at i ikke kommer til atdiktere hvad der skal stå i trådene, og bare lukke dem fordi de ikke falder i jeres smag.... Der er sikkert også man af jeres egne udtalelser der ikke falder i alle vores andres smag, men derfor skal de jo stadig være der.

Begynder i at censurere materiale der ikke falder i egen interesse, begynder det jo at minde om diktatur, og det kan ingen være tjent med!

I øvrigt mener jeg det er fint, hvis folk 100% frit får lov at udtale sig om forandlere. Der er en del af de selvudnævnte "seriøse hifi butikker", der er alt andet end fair overfor deres kunder. Og man står rimelig meget med røven i postkassen så snart man har betalt.... Når pengene er røget i kassen, er man pludselig ikke interessant længere, og slet ikke hvis der opstår problemer. Så ryger man bagerst i køen (eller måske endda helt ud).

I sådanne tilfælde vil det være fedt, hvis andre kunne få disse historier helt ucensureret, så man kan gå i en lang bue udenom om denne butik....

Og jeg ved godt, at så snart der brokker sig over en butik, så kommer en anden og siger, at han altid har fået god service netop der. Ja, men det er nok fordi vedkomne aldrig har haft problemer med de produkter han har købt der. Det er jo klart, at service altid er god inden man har købt (det er det sælgeren er der til). Hvis man aldrig kommer tilbage med problemer med produktet, er det klart at oplevelsen har været god.

Men prøv at gå ned og forklar, at det produkt de har solgt dig slet ikke lever op til det lovede.... så skal du se hvor hurtigt den rare sælger kan skifte karakteristik.... så ved han pludselig ikke noget, og ham der står for det er pludselig på ferie, eller hvad de ellers kan diske op med at syge undskyldninger.

_________________________________

Jeg ved af erfaring, at folk er helt vilde med at misforstå mig.... det er som om der er gået sport i det. Men nej.... Indlægget er ikke lavet for at svine, men for at give min mening om hvordan vi sammen kan lave hifi4all endnu bedre!

Det har ikke det fjerneste med censur at gøre - det er censur hvis vi går ind og slører tekster og lægger lidt andre ord ind osv.

Dette er IKKE tilfældet - det der ER tilfældet er at tråden giver nyt brænde til folk som i forvejen har et problem med Hifi Klubben. Det er ikke første gang at der har været lignende tråde, og det er ikke første gang at man kan se hvor den er på vej henad. Indtil han har fået en afklaring med Hifi Klubben omkring hans køb og mulighed for returret eller mangel på samme, er der ingen grund til at køre den længere ud. Han skal med garanti nok give en melding når tiden kommer hvor han får noget afklaring på det. Desuden er der 2 sider af samme historie plus alt det som en del andre ynder at tilføje - længere er den ikke, det er set så mange gange efterhånden at det ikke er til at tælle! Og Hifi4all er til for brugerne, men det er ikke til for at køre smæde-kampagner mod forretninger og leverandører fordi en kunde har haft en uheldig sag - indtil alle facts er kommet på bordet er der ingen grund til at trække den over 5 sider med teorier, brok og unødvendige kommentarer som at "man vidste at det var en l**tebutik" osv.

Vi skal ikke passe på noget som helst - vi er ikke ude på at diktere hvad der skal stå i trådene. Var vi det, var der nok allerede lavet et regelsæt for hvad der må skrives i indlæggene - dette ser jeg ingen steder. Men det er så sikkert som amen i kirken at vi blander os når trådene begynder at gå i selvsving. I alt for lang tid har redaktionen været meget large og givet folk relativt frit spil. Dette har vi i den seneste tid kunnet se, at det fungerer bare ikke - voksne mennesker der næsten opfører sig som var de i en børnehave. Og når det kommer dertil, så er vi desværre nød til at skrue lidt op for blusset og skære igennem - gør vi ikke det, går det hele i selvsving, og hvor er vi så henne??

Og du mener at det ikke er sikkert at I (hvor mange snakker du for??) kan lide vores udtalelser, men derfor skal de stadig være her - jamen, hvis vi går ind og skælder ud er det såmænd baseret på facts - er det så fordi at du ikke kan lide sandheden hvis vi går ind med en løftet pegefinger?? Hvordan tror du det hele ville køre uden nogle til at forsøge at håndhæve lidt lovgivning?

Det hele er ikke længere væk end ganske almindelig god opførsel - hvis alle kunne finde ud af det var det ikke nødvendigt at lukke tråde, sende folk advarsler osv. Hvordan i alverden kan det være så svært??



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Postmanden skrev:

Synes lige den her skal med i den her tråd

 http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12524

Ja, men der er jo ingen der svare på den, hvorfor mon.......?



__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
Postmanden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 385
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Skal jeg ikke kunne sige ?. Det var bare samme emne der snakkes om, det er såmænd den eneste grund til at jeg linkede til den.

__________________
Mvh Postmanden / Jan.

Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
Til top Vis Postmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Postmanden
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Postmanden skrev:
Skal jeg ikke kunne sige ?. Det var bare samme emne der snakkes om, det er såmænd den eneste grund til at jeg linkede til den.

Tak for at du linkede til den.. jeg var lige ved at overse den

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

For lige at skærer helt igennem, så blev den seneste tråd lukket, da det var en sag mellem sælger og køber.

Erfaringer med oplevelser med handler er lige som velkommen, som alt andet skrevne materiale.

Vi skal dog ikke medvirke, uanset hvilken forhandler eller om det er en af være annoncører, at være en slags pressionsmiddel for en given bruger!

Hvis en bruger vil have en opbakning i sådanne sager, er ForbrugerKlageNævnet helt egnet hertil!

Indlægget have fået lov til at "leve", hvis den på gældende have fortalt om oplevelsen EFTER sagen var afsluttet.!

Og lad mig så endnu engang slå fast, er HIFI4ALL.DK ikke ligger under for nogen - annoncør eller ej! Gud hvor er det trættende, at det er konklusionen!
Hvor mange gange skal det siges???
(ref: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12524  )
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

for at svare på zerocool's oprindelige spørgsmål, så var der nogle ting forfatteren til tråden havde glemt at nævne, foruden de ting witzel nævner.

desuden var det ved at udvikle sig til en debat om en enkelt butik, og ikke hifiklubben som helhed, og dermed gik det så småt over imod at det var bestemte ekspedienter og personer der stod for skud, og da de ikke kunne forsvare sig er det naturligvis uacceptabelt.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Lucky 7
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Ethvert indlæg hvor man beskriver en oplevelse med en butik, er da mellem køber og sælger og ingen anden. Det var dog et elendigt argument for at lukke tråden. Så fjern dog Forhandler forummet, man kan jo ikke bruge det til noget.

Jeg sagde intet negativt i min tråd. Nogen gjorde, ja, men henvend jer til dem.



__________________
Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
Til top Vis Lucky 7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lucky 7
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

en tråds lukning afhænger ikke kun af forfatteren, du skal nok ikke tage det personligt at man valgte at lukke din tråd...

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes