Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 12:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Førstegangskøb! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Det foreslåede Cambridge og SA anlæg (om det så er med SA1280 eller 1530) kan du sagtens være tilfreds med, underordnet hvad andre herinde mener, men du skal lytte til det inden du køber og du skal lytte længe, både med dine yndlingsplader og nogle du aldrig før har hørt, forretningerne har normalt noget "hifi"-rigtigt software liggende!!! Du kan normalt på under 3 minutter afgøre om et anlægs lyd tiltaler dig eller det "bare" er "ahr, ikke rigtigt noget" og så går du bare videre!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
schrez
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

På brut markedet er der et en harman kardon 675 forstærker med matchende cd til 4200. hertil kan du købe en fm radio i samme design eller deres dab til 3100 ialt max 7300, for noget nyt/næsten nyt, og som jeg personligt mener slår cambridge. har stået i samme valg

ang ht'ere er hk (harman Kardon) og sa (system audio) et godt match. vil som live også foreslå 1280 til expert pris. vær dog lige opmærksom på at der er et par stykker der har fortrudt købet og derfor sælger deres næsten nye 1280 med rabat. har set dem fra 'ny' til 5000/sæt.

der er da også mange andre gode ht'ere men det kræver nærmere lytning fra din side at pejle dig ind på netop din smag.

brugt buddet jeg lige er kommet med er så ialt 12300,- altså 4000 under dit. forskellen er at du får et bedre anlæg.

når du køber noget der er s lidt brugt er der jo stadig næsten fuld garanti på, så risikoen er yderst minimal

vh jeppe

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez
 
jonashaurum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juli 2004
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu lyttet til 1530, og jeg må sige at de tiltaler mig. Jeg har nu kigget på et helt andet setup, hvad siger i til det?

Forstærker 4.500 : http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|16|16|1966|pdetail&a mp;rv=3674#

CD 3.500: http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|18|18|1703|pdetail&a mp;rv=3221

Tuner 2.500: http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|19|19|2128|pdetail&a mp;rv=3652#

Højtalere 6.000: SA1530

Mhv Jonas

Til top Vis jonashaurum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonashaurum
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
1280 eller 3070 er ikke noget dumt bud

man skal være heldig for at finde et sæt 3070 nede i den prisklasse.

Jonas, selvom du synes SA1530 tiltaler dig, vil jeg alligevel anbefale dig at lytte til 1280. Den er, efter mine ører, den 2. bedste højttaler SA har lavet til dato.
SebElectro 175 koster 3995.- og er ganske fremragende.

Jeg giver F.Christians helt ret, det er utroligt vigtigt at man lytter på tingene inden man køber. Især når du er førstegangskøber.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes