Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 17:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: alt for lidt DTS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 03 August 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

er der andre end mig der synes der bliver udgivet alt for få film i DTS-format?

jeg er helt vild med DTS formatet, og jeg synes derfor det er syndt at der er så få DVD udgivelser med det. jeg mener, en stor-film som "ringenes herre" har det ikke  (i hvert fald ikke min udgave, ved ikke ekstra udgaven har) hvad er meningen med det!!!

jeg synes der er en verden til forskel mellem DTS og Dolby digital, og jeg kunne ikke drømme om og købe så noget som koncert optagelser hvis de ikke har DTS.

jeg håber på at høre jeres meninger, om en ting der for mig er et stort problem



__________________
Til top Vis Malmgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malmgren
 
MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har flere eksempler på koncertoptagelser, som både har DTS og Dolby, men hvor dolby (på trods af lavere bit rate) er mere velopløst og godt optaget!!

Mener foreksempel dette er tilfældet ved den nye Robbie Williamskoncert, hvor jeg synes, at instrumenterne står mere tydligt frem ved Dolby....

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge
 
Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

"LOTR Special extended editon" har DTS ES lydspor.

Derudover har de amerikanske DVD'er oftere DTS, i forhold til de europæiske DVD'er. Derfor køb region 1 DVD'er hvis du gerne vil have DTS.

Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Malmgren skrev:

jeg er helt vild med DTS formatet, og jeg synes derfor det er syndt at der er så få DVD udgivelser med det. jeg mener, en stor-film som "ringenes herre" har det ikke  (i hvert fald ikke min udgave, ved ikke ekstra udgaven har) hvad er meningen med det!!!

Hejsa

Ringenes Herre 1 + 2 har begge DTS i extended versionerne, og mon ikke at også 3'eren får det - alt andet ville da være mærkeligt. Normalt foretrækker jeg også DTS, men lige netop i tilfældet dem Ringenes Herre trilogien er jeg altså mest hooked på DD lydsporet. På DTS lydsporet lyder det ligesom om der er puttet et ekstra sæt frontstof på mine evidencer, og bassen  lyder ikke til at gå ligeså dybt som i DD. Måske det bare er mig den er gal med , men jeg syntes nu også at kunne huske at der har været andre der klagede over dette problem.

Tøffe 

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Damn! Du var for hurtig Madhouse.

Forresten så vil jeg da lige sige Malmgren, at det da ikke bør være et spørgsmål om hvorvidt musikken er optaget i DD eller DTS der afgør om du køber en koncert DVD, men vel snarere om det er noget musik man ka' lide. Go musik fortjener ganske vidst et godt anlæg, men kan høres på den mest snollede transistor radio og stadigvæk nydes - det er i hvert tilfælde min ydmyge mening

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er også stor tilhænger af DTS formatet, og det har stor inflydelse når jeg kommer film.

Jeg har dog ikke oplevet at DD lyder bedre end DTS.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Tøffe skrev:

Damn! Du var for hurtig Madhouse.

Forresten så vil jeg da lige sige Malmgren, at det da ikke bør være et spørgsmål om hvorvidt musikken er optaget i DD eller DTS der afgør om du køber en koncert DVD, men vel snarere om det er noget musik man ka' lide. Go musik fortjener ganske vidst et godt anlæg, men kan høres på den mest snollede transistor radio og stadigvæk nydes - det er i hvert tilfælde min ydmyge mening

Tøffe

jeg lader ikke en DVD udgivelse i DD afgøre om jeg kan høre en noget bestemt musik, men så køber jeg CD'en.

og foresten tak for tippet om region 1, Madhouse



__________________
Til top Vis Malmgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malmgren
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1320
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Tøffe skrev:
Malmgren skrev:

jeg er helt vild med DTS formatet, og jeg synes derfor det er syndt at der er så få DVD udgivelser med det. jeg mener, en stor-film som "ringenes herre" har det ikke  (i hvert fald ikke min udgave, ved ikke ekstra udgaven har) hvad er meningen med det!!!

Hejsa

Ringenes Herre 1 + 2 har begge DTS i extended versionerne, og mon ikke at også 3'eren får det - alt andet ville da være mærkeligt. Normalt foretrækker jeg også DTS, men lige netop i tilfældet dem Ringenes Herre trilogien er jeg altså mest hooked på DD lydsporet. På DTS lydsporet lyder det ligesom om der er puttet et ekstra sæt frontstof på mine evidencer, og bassen  lyder ikke til at gå ligeså dybt som i DD. Måske det bare er mig den er gal med , men jeg syntes nu også at kunne huske at der har været andre der klagede over dette problem.

Tøffe 

Jeg kunne ikke være mere uenig med dig heri Tøffe. Jeg har begge versioner af den første film, og dynamikken, detaljer og dybbas er i en helt anden klasse ved DTS lydsporet i extented udgaven end ved den normale DD. Kan det ikke skyldes, at din DTS dekoder ikke kan levere varen ?

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 03 August 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Tøffe skrev:
Malmgren skrev:

jeg er helt vild med DTS formatet, og jeg synes derfor det er syndt at der er så få DVD udgivelser med det. jeg mener, en stor-film som "ringenes herre" har det ikke  (i hvert fald ikke min udgave, ved ikke ekstra udgaven har) hvad er meningen med det!!!

Hejsa

Ringenes Herre 1 + 2 har begge DTS i extended versionerne, og mon ikke at også 3'eren får det - alt andet ville da være mærkeligt. Normalt foretrækker jeg også DTS, men lige netop i tilfældet dem Ringenes Herre trilogien er jeg altså mest hooked på DD lydsporet. På DTS lydsporet lyder det ligesom om der er puttet et ekstra sæt frontstof på mine evidencer, og bassen  lyder ikke til at gå ligeså dybt som i DD. Måske det bare er mig den er gal med , men jeg syntes nu også at kunne huske at der har været andre der klagede over dette problem.

Tøffe 

Jeg kunne ikke være mere uenig med dig heri Tøffe. Jeg har begge versioner af den første film, og dynamikken, detaljer og dybbas er i en helt anden klasse ved DTS lydsporet i extented udgaven end ved den normale DD. Kan det ikke skyldes, at din DTS dekoder ikke kan levere varen ?

Lars

Det tror jeg ikke! Det er som sagt også kun på disse 2 film (LOTR 1 +2 i extended udgaverne) at jeg føler at DD har et lille forspring i forhold til DTS. Måske fordi der er tale om DTS 6.1, og jeg ikke kan udnytte den sidste kanal at DTS er lidt bagefter på lydsporet??? Men på alle andre film jeg har lånt/set/hørt på mit anlæg (her snakker vi vel om en 30-40 stks med både DD & DTS lydspor - også enkelte med DTS 6.1) har jeg nu også altid foretrukket DTS.

Tøffe

ps. Nu ville jeg se om jeg var den eneste der mente dette og det var jeg åbenbart ikke. Her er et par links som jeg fandt efter 2 min på google - her klages der også lidt over lyden : http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=102312959188 86181 + http://film.intertain.dk/?review/item&it=49074

Men som det jo nok bør bemærkes så snakkes her kun strictly om R2 versionen, hvorimod R1 versionerne skulle være helt i topform.

Men nu var det jo egentlig ikke det tråden her handlede om - skal vi ikke komme tilbage på sporet?

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1320
Sendt: 03 August 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Som jeg kan læse ud af dine links, drejer det sig om nogle udgaver af R2, hvor der åbenbart er fejl i. DTS lydsporet er under alle omstændigheder imponerende på extended udgaverne - i hvertfald på mine udgaver!
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
manley
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 300
Sendt: 03 August 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

hej

jeg har tit oplevet at når der både er DD og DTS på en DVD, så et det DD der lyder bedst!! og jeg tror det har noget at gøre med at i EU, er standarten DD og derved får det mere plads på dvd pladen en DTS lyden gør, for hvis du køber en DVD kun med DTS så lyder det klart bedre end en kun med DD

MVH
      manley 

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley
 
pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 03 August 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes så småt at de europæiske udgivere er ved at blive dygtige til at inkludere DTS på de nye DVD'er. Du nævner selv at Ringenes Herre (normal version) ikke har DTS. For mig at se kan lydsporet på Kongen Vender Tilbage næsten ikke blive bedre. Det er ganske enkelt fænomenalt. Så Dolby kan altså også levere fremragende lydspor! Og selvom de tørre facts siger at DTS har en højere opløsning, afhænger det vel i sidste ende om hvem der sidder bag mixerpulten.
Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted
 
Therac
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 03 August 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Så kan men vel håbe på at de nye optagemedier (blu-ray, HD-DVD) snart kommer på gaden så vi kan få begge lydsystemer i en meget højere opløsning!

Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac
 
Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 03 August 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

manley skrev:

hej

jeg har tit oplevet at når der både er DD og DTS på en DVD, så et det DD der lyder bedst!! og jeg tror det har noget at gøre med at i EU, er standarten DD og derved får det mere plads på dvd pladen en DTS lyden gør, for hvis du køber en DVD kun med DTS så lyder det klart bedre end en kun med DD

MVH
      manley 

DD får aldrig mere plads end dts...

DD kører i 5.1/5.1EX-sammenhæng med bitraterne 384 og 448 kbps - og dts/dts-ES med 754 og 1509 kbps...

Og DD er ikke en standard for Europa - det varierer meget i Europa, hvorvidt der er dts på en given titel... Så at kalde DD for standard i Europa holder ikke.

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre
 
manley
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 300
Sendt: 03 August 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

hej

hvis man kikker på hvor mange dvder der bliver udgivet med DD og hvor mange med DTS, og efter hvad jeg har erfaret så et  80% af alle de film der komme ud i EU med DD og i USA er de 80% med DTS lyd.

og jeg går ud far, at når man både lægger DD og DTS på en DVD er det begranset plads de kan få, da er jo kun ca.9.5gb på en DVD, og der ved er der DTSen det går ud over i EU! som så bliver kompimeret!! og der ved får dårliger lyd!!

 

MVH

     manley

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley
 
Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 03 August 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Foreksempel i filmen "Anja efter Victor" er der jo ingen reel grund til at ofre så meget DVD-plads på et DTS lydspor. DTS fylder jo mere på DVD'en end Dolby Digital.

I film som LOTR skal der være DTS og det er der også på special udgaverne.

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan
 
Adam
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 03 August 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Når folk synes DD lyder bedre end DTS, tror jeg det hænger sammen med at deres DTS dekoder ikke er god nok. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet at DD lydsporet var bedre.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam
 
Jules
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 03 August 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Therac skrev:

Så kan men vel håbe på at de nye optagemedier (blu-ray, HD-DVD) snart kommer på gaden så vi kan få begge lydsystemer i en meget højere opløsning!

Jeg håber bare på at man dropper det ene format og det andet bliver forbedret. Så slipper man for denne latterlige problemstilling.

Til top Vis Jules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jules
 
manley
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 300
Sendt: 03 August 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

hej

 

skal lige siges, at jeg har kun oplevet at DD lød bedre end DTS på de DVDer hvor begge formater var på (code 2)

 

MVH

      manley

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 03 August 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

x
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes