Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 07:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD3020...hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 78
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Daw & Båt!

Så fik vi prøvet Ice op mod 3020.
Først vil jeg lige tillade mig, at indsparke, at det er en Icepower ting, der kan en masse watt, uden at koste mange penge. Jeg tror det måske er 250Watt pr. kanal.
Så det er en usædvanlig prisrimelig udgangsforstærker vi her har med at gøre.
Den er endnu billigere end 3020 i kr/watt forhold.
Så det er på mange måder allerede en ret fantastisk amp vi her lytter til.

Når vi så har rost den, så vil jeg tillade mig at omdøbe den til en:

Soft Ice Amp

Man skulle ikke tro det, men disse Ice power amps er så bløde og behagelige at lytte til, at man overhovedet ikke kan forbinde lyden til switch mode power supply og en lynhurtig og kold forstærker, der burde lyde frygteligt af cross over m.m.
Det er ikke tilfældet, i stedet er den simpelthen udpræget romantisk.
Den egener sig klart til soundtracks, new age musik og måske Moby eller den slags.
3020 mine herrer er ikke nogen tøseforstærker.
Den er definitivt mere dynamisk, den er også mere underholdende og tro det om i vil, en hel del mere udstrakt.

Den bedste analogi jeg kan komme i tanke om, er at Ice power minder mig om en Werthers ægte, hvor 3020 klart mere er en Fishermanns friend.

Blød behagelig og behersket og i øvrigt ret B&O agtig op mod en lille blikkasse, som slår gnister og kaster sig over opgaven, klør på så langt bukserne holder, og endda måske en smule længere. Den klarer ikke alt, slet ikke, men det er ubestikkeligt ærligt det den så kan. Ikke noget med at smøre en gang vandbaseret glidecreme ud over de ømme steder.

Jeg mener HIFI stadig er klart sjovest med 3020.
Havde jeg en hjemmebio som Svend, så ville jeg glemme den til andet end centerkanalen.
Der har han også sådan én siddende, hvilket jeg måtte bemærke, da jeg besøgte ham. Stemmerne var ganske udsøgt lækre.
Faktisk har jeg ikke nogensinde oplevet filmlyd som hos Svend.
Knald på er vist det rette ord.

Tak til Svend for lån af Softice, den er behageligt fyldt med vanilieørl nu

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Båt båt

Jeg magter ikke at læse tråden igennem for at se om din 3020'er har delt kindheste ud til zappulse....så bær lige over med mig.

Hvis den ikke har tværet en zap, så giv lyd så flikker jeg en sammen...

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:

Båt båt

Jeg magter ikke at læse tråden igennem for at se om din 3020'er har delt kindheste ud til zappulse....så bær lige over med mig.

Hvis den ikke har tværet en zap, så giv lyd så flikker jeg en sammen...

Har den!
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Havde i øvrigt ganske kort Svend P og en kammaat på besøg yesterday.
De kom for at lytte kort til monsterampen og Soft Ice Banditten fra AR.

Jeg mener bestemt de fik et godt indtryk af Soft Ice Vanilla Baby.
På lidt længere sigt og på lidt andre skiver end dm vi hørte, ville jeg nok så småt begynde at kede mig lidt, men jeg er nu alligevel lidt overrasket over, hvor meget romantik der er i Isbamserne.

Svends kammi, som også skriver herinde, var vist lidt overrasket over lyden generelt.
Jeg tror det var noget med en realitetsjustering omkring 6,5" enheders evner i det dybe.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg tror der var enighed om at Kubikkens set-up var det mest dynamiske og detaljerede vi nogensinde havde oplevet. Og dybbassen var så vild at jeg skammer mig over selv at skulle have to stk. 15" subs derhjemme for at opnå den samme effekt.

Som med 3020'eren, er Kubikkens udstyr udtryk for at man kommer langt med de rigtige komponenter, og at prisen ikke altid er afgørende.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Dav, eller måske båt.

sjovt som ICE bliver beskrevet forskeligt af hvem der lytter. de har nu alt hæftet på sig.

kolde, kliniske og nu behagelige og romantiske.

det er ikke så sært at det er svært at blive enige

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 13 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

Dav, eller måske båt.

sjovt som ICE bliver beskrevet forskeligt af hvem der lytter. de har nu alt hæftet på sig.

Ifølge Kubikken er det i sig et kvalitetsstempel, altså at de for så forskellige karateristika 

Og mon ikke nogle siger kolde og kliniske når de ved det er "digital" teknologi, ligesom mange kalder rørlyd "varm" og behagelig....

Til top Vis PederM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PederM

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

PederM skrev:
3DX skrev:

Dav, eller måske båt.

Ifølge Kubikken er det i sig et kvalitetsstempel, altså at de for så forskellige karateristika 

det har han vel ret i. for det må jo betyde at den lyder af noget, frem for af ingen ting. -hvis det gav mening

det er vel bedre at noget rykker noget ved/i folk, frem for de er ligeglade.

Og mon ikke nogle siger kolde og kliniske når de ved det er "digital" teknologi, ligesom mange kalder rørlyd "varm" og behagelig....

jo, det er nok en del, der allerede har givet noget karakter, inde det siger noget som helst, fordi de ved hvad det er.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Her i weekenden fik jeg fingre i en NAD3020 på et loppemarked (300kr.).  Jeg havde helt glemt, hvor musikalsk denne "spilledåse" er. I tidernes morgen, da den kom på markedet, købte jeg en, men dengang skiftede jeg den hurtigt ud med en NAD3080. Hvorfor ved jeg ikke. Den er lidt afrundet i bas og diskant, men koblet sammen med et sæt LS 3/5 og en Thorens TD320 grammofon med OM40 PU spiller den suverænt. Back to basics!
Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Den der 3020´er - og specielt den af KUBIKS - det er da klart at de forskellige forstærkere "taber" til den lille 20 watter gang på gang. Kurt har strikket sit anlæg sammen, så alt spiller i harmoni - det gælder ht placering, kabler osv, når der så kommer en fremmed amp ind i det setup vil den da klart falde ud med et andet resultat. Og når man er "vant til" den lyd vil den "nye" forstærker stortset altid lyde dårligere - bedre på nogle punkter, men alligevel dårligere - totalt set.

De er ufatteligt at folk ikk kan se hvad det er der sker ! Indtil videre er der ikke EN ENESTE forstærker der har spillet ligeså godt som den. Min forstærker ER en bedre forstærker, men den vil sikkert gi et "dårligere" resultat end den 3020´er i lige netop hans opsætning. Men ta nu den lille latterlige 3020´er under armen og kom ned med den på MIT SETUP, så skal jeg nok skrive et indlæg om hvad den kan og navnligt hvad den IKKE kan.

Jeg VED at det er en udemærket lille forstærker og den spiller TEMMELIGT godt, men det er kun 20 watt og den kommer til kort i mange sammenhæng

Men nu gider jeg ikk længere høre på hvad den 3020´er kan - på trods af at jeg har haft 8-10 stykker af dem gennem tiderne, så køber jeg en mere og så bruger jeg en måneds tid på at sammenligne den, med den forstærker jeg har på nu.

Det vil være skide unfair, da den jeg spiller på til hverdag er strikket rigtig godt ind i mit system og DEN spiller i den sødeste harmoni - alt her er tilpasset hinanden på en sådan måde, at jeg vil tro enhver forstærker, uanset pris, vil falde ud med et dårligere resultat (nu er min forstærker måske også lidt speciel), Men unfair eller ej - det er samme betingelser som KURT KUBIK stiller over for alle de andre forstærkere - og så er det vel egentligt FAIR nok.

Men jeg invisterer i sådan en 3020´er mere - sætter den op som REN effekt i en måneds tid - derefter kommer jeg med MIN vurdering i en skrivelse her, eller andet sted og derefter er folk velkomne til at kigge forbi.

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

hahaha, ja helt utroligt.......at man kan fylde 54 sider ud med en 30 år gl. komfirmations-forstærker til  - var det kr. 995 ?

Ufatteligt at ML, Accuphase o.a. i det hele taget har kunne sælge forstærkere i lyset af 3020' ernes ufattelige og uovetrufne lydegenskaber.................

- eller er der blot tale om en masse-psykose ? ................jeg ved det ikke.

Men skal gerne tilslutte mig Only2channels vurderings- og testgrundlag ....som jeg synes lyder ganske fair.

med mange velo-hilsner

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Only2channel skrev:

Den der 3020´er - og specielt den af KUBIKS - det er da klart at de forskellige forstærkere "taber" til den lille 20 watter gang på gang. Kurt har strikket sit anlæg sammen, så alt spiller i harmoni - det gælder ht placering, kabler osv, når der så kommer en fremmed amp ind i det setup vil den da klart falde ud med et andet resultat. Og når man er "vant til" den lyd vil den "nye" forstærker stortset altid lyde dårligere - bedre på nogle punkter, men alligevel dårligere - totalt set. Det er synd for de dyrere forstærkere...

De er ufatteligt at folk ikk kan se hvad det er der sker ! Indtil videre er der ikke EN ENESTE forstærker der har spillet ligeså godt som den.  Det er jo forkert, har du ikke læst tråden?

Min forstærker ER en bedre forstærker, men den vil sikkert gi et "dårligere" resultat end den 3020´er i lige netop hans opsætning. Men ta nu den lille latterlige 3020´er under armen og kom ned med den på MIT SETUP, så skal jeg nok skrive et indlæg om hvad den kan og navnligt hvad den IKKE kan. Hvilken forstærker har du?

Jeg VED at det er en udemærket lille forstærker og den spiller TEMMELIGT godt, men det er kun 20 watt og den kommer til kort i mange sammenhæng Det gør 100W også...

Men nu gider jeg ikk længere høre på hvad den 3020´er kan - på trods af at jeg har haft 8-10 stykker af dem gennem tiderne, så køber jeg en mere og så bruger jeg en måneds tid på at sammenligne den, med den forstærker jeg har på nu. Det er også helt frivilligt

Det vil være skide unfair, da den jeg spiller på til hverdag er strikket rigtig godt ind i mit system og DEN spiller i den sødeste harmoni - alt her er tilpasset hinanden på en sådan måde, at jeg vil tro enhver forstærker, uanset pris, vil falde ud med et dårligere resultat (nu er min forstærker måske også lidt speciel), Men unfair eller ej - det er samme betingelser som KURT KUBIK stiller over for alle de andre forstærkere - og så er det vel egentligt FAIR nok.

Men jeg invisterer i sådan en 3020´er mere - sætter den op som REN effekt i en måneds tid - derefter kommer jeg med MIN vurdering i en skrivelse her, eller andet sted og derefter er folk velkomne til at kigge forbi.

Hvis du læste tråden ville du se at du tager fejl....og det ufattelige er fatteligt

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

hahaha, ja helt utroligt.......at man kan fylde 54 sider ud med en 30 år gl. komfirmations-forstærker til  - var det kr. 995 ?

Ufatteligt at ML, Accuphase o.a. i det hele taget har kunne sælge forstærkere i lyset af 3020' ernes ufattelige og uovetrufne lydegenskaber.................

- eller er der blot tale om en masse-psykose ? ................jeg ved det ikke.

Men skal gerne tilslutte mig Only2channels vurderings- og testgrundlag ....som jeg synes lyder ganske fair.

med mange velo-hilsner

Jesper/Oldhifinut

Enig med dig, hvis folk stoppede med at lytte med øjnene ville mange dyre amps være i vanskeligheder. Det gør de bare ikke

Men det gør jo ikke en 3020 dårligere

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

- skal lige gøre een ting klart; jeg mener ikke at 3020 er en dårlig forstærker - på ingen måde - sandt at sige så hørte jeg den sidst til min kammerats komfirmationsfest, hvor forældrerne serverede hvid sodastream-cola...........og for pokker den spillede, LANGT bedre end hvad der var på markedet af DUX, Techincs og JVC radioer ( - den med det store skydehjul til tuneren og SEA eq. ) + div. andre

MEN, så spillede den altså heller ikke bedre, end da kammien gik over til en Denon POA 2200, så fik NAD'en pedalen  som eff. trin- og hvem betegner en sådan Denon som "HIFI" i dag ?......ihvertfald ikke en velo-chauffør med dobbelttunede bagagebærer.

Det jeg derimod synes er skønt, er at man kan samle SÅ mange inputs om et - indrømmet - hifi-klonedie som 3020'eren - for det er hvad den er; et klenodie

De ALLER bedste hilsner - især til de glade 3020 ejere

Jesper/Oldhifinut - en ICE ejer, som iflg. "eliten" ikke kan kende/høre forskel på L... & lagkage

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Only2channel skrev:

Den der 3020´er - og specielt den af KUBIKS - det er da klart at de forskellige forstærkere "taber" til den lille 20 watter gang på gang. Kurt har strikket sit anlæg sammen, så alt spiller i harmoni - det gælder ht placering, kabler osv, når der så kommer en fremmed amp ind i det setup vil den da klart falde ud med et andet resultat. Og når man er "vant til" den lyd vil den "nye" forstærker stortset altid lyde dårligere - bedre på nogle punkter, men alligevel dårligere - totalt set.
Det er ikke rigtigt, jeg bruger den aldrig til dagligt, ligesom jeg overhovedet ikke ændrer en dyt nogen steder, når jeg sætter den på.
Styrken (tror jeg) i min 3020 er at den har gennemgået en helt afsindig modifikation - den har nemlig fået ny netledning. Egentlig mest fordi den gamle var for kort, men også fordi jeg menete den jeg monterede var sejere på daværende. Og nu gider jeg ikke skifte den tilbage igen.
Så det med at tingene er trimmet til 3020 er ikke rigtigt.
Faktisk er der adskillige ting, som jeg lige præcist ville gribe til, om jeg skulle foretage en tilpasning. Det ville dog begrænse sig til lidt kabler med en lidt mere tilgivende lyd, end mine D501ére. Lidt rundere, men kun så meget, at 3020´s manglende evne til at opløse den øvre ende ville være skjult.
Faktisk oplevede jeg lige præcist det hos Svend P, hvor han driver centerkanalen med en 7020, som er recieverudgaven af blikæsken.
Lyden hos ham er klart skruet sammen til film, men 3020 gjorde her stemmer til lidt af e overraskelse. Blidt og ikke helt udstrakt, men alligevel klart mere finkornet og dynamisk end jeg lige har hørt det før - taleforståelse på et rigtig godt niveau.

De er ufatteligt at folk ikk kan se hvad det er der sker ! Indtil videre er der ikke EN ENESTE forstærker der har spillet ligeså godt som den. Min forstærker ER en bedre forstærker, men den vil sikkert gi et "dårligere" resultat end den 3020´er i lige netop hans opsætning. Men ta nu den lille latterlige 3020´er under armen og kom ned med den på MIT SETUP, så skal jeg nok skrive et indlæg om hvad den kan og navnligt hvad den IKKE kan. Åh jo, der har været konkurrenter, der rystede den en kende, ligesom min monster amp på ethvert område ligger over 3020 i ydelse.

Jeg VED at det er en udemærket lille forstærker og den spiller TEMMELIGT godt, men det er kun 20 watt og den kommer til kort i mange sammenhæng. Det er ikke på den måde man skal teste den. Hvis man drøner den på og jorder vildt og voldsomt til vaflerne, så er det jo klart den kun har 20 watt, jeg har dog hørt den fremtræde betydeligt kraftigere end en 100 watter.

Men nu gider jeg ikk længere høre på hvad den 3020´er kan - på trods af at jeg har haft 8-10 stykker af dem gennem tiderne, så køber jeg en mere og så bruger jeg en måneds tid på at sammenligne den, med den forstærker jeg har på nu.

Det vil være skide unfair, da den jeg spiller på til hverdag er strikket rigtig godt ind i mit system og DEN spiller i den sødeste harmoni - alt her er tilpasset hinanden på en sådan måde, at jeg vil tro enhver forstærker, uanset pris, vil falde ud med et dårligere resultat (nu er min forstærker måske også lidt speciel), Men unfair eller ej - det er samme betingelser som KURT KUBIK stiller over for alle de andre forstærkere - og så er det vel egentligt FAIR nok. Well!
Du bestemmer jo selv, hvor ærlige øjne du vil kigge med.
Efterhånden klasker jeg bare 3020 på, hvor det nu end måtte være og gerne kold fra kassen, selvom jeg ved det ikke er fair. en den er nu ikke faldet i anseelse hos mig endnu.

Husk powerampen er den gode del af den.
Resten er noget tåget i lyden.

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

PederM skrev:
Only2channel skrev:

Den der 3020´er - og specielt den af KUBIKS - det er da klart at de forskellige forstærkere "taber" til den lille 20 watter gang på gang. Kurt har strikket sit anlæg sammen, så alt spiller i harmoni - det gælder ht placering, kabler osv, når der så kommer en fremmed amp ind i det setup vil den da klart falde ud med et andet resultat. Og når man er "vant til" den lyd vil den "nye" forstærker stortset altid lyde dårligere - bedre på nogle punkter, men alligevel dårligere - totalt set. Det er synd for de dyrere forstærkere...

De er ufatteligt at folk ikk kan se hvad det er der sker ! Indtil videre er der ikke EN ENESTE forstærker der har spillet ligeså godt som den.  Det er jo forkert, har du ikke læst tråden?Jo det har jeg og blevet ret målløs

Min forstærker ER en bedre forstærker, men den vil sikkert gi et "dårligere" resultat end den 3020´er i lige netop hans opsætning. Men ta nu den lille latterlige 3020´er under armen og kom ned med den på MIT SETUP, så skal jeg nok skrive et indlæg om hvad den kan og navnligt hvad den IKKE kan. Hvilken forstærker har du?Det vil ta noget tid at forklare hvad det er for en - og gjorde jeg det vil folk bare sige: nå ja, men det er jo klart fordi du osv osv osv - undskyldning på undskyldning. Men HVORFOR ???? Den burde LAMMETÆVE min !!!

Jeg VED at det er en udemærket lille forstærker og den spiller TEMMELIGT godt, men det er kun 20 watt og den kommer til kort i mange sammenhæng Det gør 100W også... OK ??? Min er på 100 watt i 8 ohm - Og hvad er DU så parat til at vædde ????  MIN tur til grinende ansigter

Men nu gider jeg ikk længere høre på hvad den 3020´er kan - på trods af at jeg har haft 8-10 stykker af dem gennem tiderne, så køber jeg en mere og så bruger jeg en måneds tid på at sammenligne den, med den forstærker jeg har på nu. Det er også helt frivilligt JA DET er det og skide sjovt - Men jeg har haft 8-10 stykker af den 3020´er og stået og solgt mindst det 3-dobbelte - og styr jer lige, den er en legende eller er blevet det, den spiller godt til pengene og i forhold til hvad den er på af effekt - men stop lige op og prøv en 3020 på en Dali 18 mkII, en Dali 40, en baily, en Snell A3i - - - så er de 20 watt sgu ikk med mere, men sjovt nok så er flere 100 wattere NEMT med der og var det ikk det du og andre sammenlignede den med

Det vil være skide unfair, da den jeg spiller på til hverdag er strikket rigtig godt ind i mit system og DEN spiller i den sødeste harmoni - alt her er tilpasset hinanden på en sådan måde, at jeg vil tro enhver forstærker, uanset pris, vil falde ud med et dårligere resultat (nu er min forstærker måske også lidt speciel), Men unfair eller ej - det er samme betingelser som KURT KUBIK stiller over for alle de andre forstærkere - og så er det vel egentligt FAIR nok.HER glemte du at kommentere

Men jeg invisterer i sådan en 3020´er mere - sætter den op som REN effekt i en måneds tid - derefter kommer jeg med MIN vurdering i en skrivelse her, eller andet sted og derefter er folk velkomne til at kigge forbi.HER glemte du det også

Hvis du læste tråden ville du se at du tager fejl....og det ufattelige er fatteligt HALLOOOOO ????!!!!! Den ER læst og du skriver selv : SYND FOR DE DYRERE FORSTÆRKERE - Og hvad er det så DU læser ????

Men INGEN tvivl om at der står en 3020 hjemme hos dig !!!!!

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Ja, jeg tror der var enighed om at Kubikkens set-up var det mest dynamiske og detaljerede vi nogensinde havde oplevet. Og dybbassen var så vild at jeg skammer mig over selv at skulle have to stk. 15" subs derhjemme for at opnå den samme effekt. Ja så.
Hvad mon hemmeligheden er?

Som med 3020'eren, er Kubikkens udstyr udtryk for at man kommer langt med de rigtige komponenter, og at prisen ikke altid er afgørende. Prisen er nemlig IKKE altid afgørende. Sagen er den, at køber man f.eks. nye kabler, så kan kobbret kun reses til det er helt rent, extruderingshastigheden hjælper det efter et givent punkt ikke yderligere at sænke.
Det jeg mener er, at når de bedst tænkelige komponenter er anvendt i den bedst tænkelige kombination, så er yderligere tiltag ikke noget der gavner lyden.
Og hvis du ser en japser der indkoorporerer disse komponenter, så bliver produktet ikke det 3 dobbelte værd fordi det er Engelsk eller Amerikansk.
Det er ret enkelt i virkeligheden.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

Dav, eller måske båt.

Øhhh!
Måske er jeg ny her.
Jeg har aldrig hørt eller læst om nogen der kaldt dem kolde og kliniske.
Men på den anden side, har jeg ikke læst særligt meget om Vanilla Babes i det hele taget.
Jeg hørte dem på et tidligt tidspunkt, hvor det gik op for mig, at ret mange købte dem. Hvorfor gik ikke lige op for mig, for de var da pænt dyre og ret trekantede.
Alle gange jeg har lagt ører til dem, har de haft en klart afrundet øvre ende. De trekantede bæster tillige en noget ulden lydmæssig fremtoning.
Specielt i forbindelse med tykke netledninger, synes jeg det kammer helt over.
Den dimmer jeg hørte forleden er en ASP fidus, til ca. kr. 3K.
Den blev tilsluttet med mine egne netledninger, eftersom Svend oplyste, at den kom helt uden. Den skulle jo holdes op mod 3020, som jo også bruger den samme netledning. Monsterampen også.
Og her skal jeg da lige oplyse, at der absolut intet tilgivende er over den netledning, så det er ikke den jeg sad og vurderede.
I øvrigt kan man jo sige, at forskellen til en anden netledning ikke har noget med AR at gøre, idet det han står for, blot er et kabinet og lidt bøsninger.
Modulerne er blot Vanilla Babes, som her er paket ind i lidt frækt undertøj.

Hvis man skal give en lidt nærmere beskrivelse af lyden af AR fidusen, så er min opfattelse, at den er noget voluminøs i den nedre ende, hvor stramheden ikke er udtalt. Man kan heller ikke sige den går rigtig dybt ned, idet den vokser i størrelse mere end den går dybt.
Bassen hænger med andre ord ikke helt på resten. Opefter virker den lettere filtreret. Det ville ikke undre mig, om den faldt af ret hurtigt over det hørbare område. Kigger man på resten, så virker den lidt som en "ryggen til" forstærker. Den forskrækker ikke nogen, men nu koster den altså kun kr. 3.000.
Det er da et kup skulle jeg mene.
Da svend var forbi, hørte vi faktisk kun et enkelt nummer på ICE tingen pga lidt småtravlhed. Jeg har spillet noget mere på den. Spiller man klassisk musik, er det specielt nuanceringen der kan gøres bedre.
Dynamisk set biver den voldtæsket af monsterampen, men altså - så er proportionerne vist også lidt ude i hampen.

Min vurdering er, at til 3K bliver det svært at finde erstatning for effekten.

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Only2channel skrev:
PederM skrev:
Only2channel skrev:

De er ufatteligt at folk ikk kan se hvad det er der sker ! Indtil videre er der ikke EN ENESTE forstærker der har spillet ligeså godt som den.  Det er jo forkert, har du ikke læst tråden?Jo det har jeg og blevet ret målløs

Min forstærker ER en bedre forstærker, men den vil sikkert gi et "dårligere" resultat end den 3020´er i lige netop hans opsætning. Men ta nu den lille latterlige 3020´er under armen og kom ned med den på MIT SETUP, så skal jeg nok skrive et indlæg om hvad den kan og navnligt hvad den IKKE kan. Hvilken forstærker har du?Det vil ta noget tid at forklare hvad det er for en - og gjorde jeg det vil folk bare sige: nå ja, men det er jo klart fordi du osv osv osv - undskyldning på undskyldning. Men HVORFOR ???? Den burde LAMMETÆVE min !!!

Jeg VED at det er en udemærket lille forstærker og den spiller TEMMELIGT godt, men det er kun 20 watt og den kommer til kort i mange sammenhæng Det gør 100W også... OK ??? Min er på 100 watt i 8 ohm - Og hvad er DU så parat til at vædde ????  MIN tur til grinende ansigter Et væddemål, hvorfor når du ingengang vil fortælle hvem parterne er?? Lyder som du griner meget...alene

Men nu gider jeg ikk længere høre på hvad den 3020´er kan - på trods af at jeg har haft 8-10 stykker af dem gennem tiderne, så køber jeg en mere og så bruger jeg en måneds tid på at sammenligne den, med den forstærker jeg har på nu. Det er også helt frivilligt JA DET er det og skide sjovt - Men jeg har haft 8-10 stykker af den 3020´er og stået og solgt mindst det 3-dobbelte - og styr jer lige, den er en legende eller er blevet det, den spiller godt til pengene og i forhold til hvad den er på af effekt - men stop lige op og prøv en 3020 på en Dali 18 mkII, en Dali 40, en baily, en Snell A3i - - - så er de 20 watt sgu ikk med mere, men sjovt nok så er flere 100 wattere NEMT med der og var det ikk det du og andre sammenlignede den med

Det vil være skide unfair, da den jeg spiller på til hverdag er strikket rigtig godt ind i mit system og DEN spiller i den sødeste harmoni - alt her er tilpasset hinanden på en sådan måde, at jeg vil tro enhver forstærker, uanset pris, vil falde ud med et dårligere resultat (nu er min forstærker måske også lidt speciel), Men unfair eller ej - det er samme betingelser som KURT KUBIK stiller over for alle de andre forstærkere - og så er det vel egentligt FAIR nok.HER glemte du at kommentere Nej for kommentaren i bunden om at du ikke har læst tråden gælder her!, det er ikke tilpasset 3020 hos kurt.....

Men jeg invisterer i sådan en 3020´er mere - sætter den op som REN effekt i en måneds tid - derefter kommer jeg med MIN vurdering i en skrivelse her, eller andet sted og derefter er folk velkomne til at kigge forbi.HER glemte du det også HVad vil du høre??

Hvis du læste tråden ville du se at du tager fejl....og det ufattelige er fatteligt HALLOOOOO ????!!!!! Den ER læst og du skriver selv : SYND FOR DE DYRERE FORSTÆRKERE - Og hvad er det så DU læser ???? Flere amps har givet uafgjprt....læs nu tråden, ikke skim den!

Men INGEN tvivl om at der står en 3020 hjem me hos dig !!!!!  Nix, men jeg har da haft en.... Roser du kun dine egne ting?  

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

nå kurt koben, så skal den lille grimme nazidåse fra østen vist snart have tæv?

jeg er ved at finde tid i kalenderen til at gæste århus med en 40 år gammel amerikaner, hele to lyttere på hver 13,700, og et grimt Amcron skilt foran.

du er naturligvis velkommen til at forlade smilets by og komme til odense (de skøre borgmestres by) med den lille sag, og gæste verdens grimmeste lytterum

der vil blive serveret whisky, alt fra Tamdhu til Linkwood, og skal der ørles har genboen et sæt jamo 707.

<< Forrige Side af 78 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes