Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. maj 2024 | 21:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Marantz-Rega P5-Aurum Cantus opd. 21.06 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 05:32 | IP-adresse registreret  

Lækre højttalere
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 26 November 2003 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet nyt udstyr... Denne gang kabler!

Jeg fik et MEGET godt tilbud på tre helt nye sæt TaraLabs RSC AXIOM samt et Ixos 130-300 scartstik, og var "nødt" til at slå til...!

De tre sæt signalkabler skal bruges til DVD/SACD/DVD-A når jeg (om 2-3 måneder) skal have ny dvd-afspiller. Indtil videre bliver det ene sæt koblet på cd-afspilleren.


Jeg har aftenen igennem testet lidt på de nye AXIOM kabler og jeg havde aldrig drømt om der ville være SÅ stor forskel i lyden. Jeg anser mine "gamle" TaraLabs Prism 11 for en god kvalitet, men med RSC AXIOM lyder det næsten som om jeg har fået nye højttalere...! Der er MEGET mere hul igennen, og lyden står klarere og mere detaljeret. Specielt stemmer og akustiske guitarer træder virklig i karakter. Den største forskel ligger dog i bassen. Den "rumlen" der før var i baggrunden, er nu erstattet af en tør, præcis og detaljeret bas... LÆKKERT!

Nu skal de bare spilles til...

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 26 November 2003 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også jeg må begynde på en uddannelse igen, med alt det man får råd til (lol)

Det ser godt ud. og kablerne, har du fået hørt på dem ?



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 26 November 2003 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hej Schrammelll

Rart at høre du er glad for de nye fine kabler. Jeg benytter selv 2 sæt magen til dine i mit eget setup, et sæt til min cd og et sæt til min effekt. Jeg er også godt tilfreds med mine...

Det er jo altid skønt med lidt nyt til anlægget, så man får lyst til at lytte alle yndlings-pladerne igennem igen

God fornøjelse med dem...

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1070
Sendt: 26 November 2003 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

flotte kavler dude!

(se nu bare at få smidt den gamle DVD slæde ud....)

__________________
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top Vis Webmonkey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Webmonkey
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 26 November 2003 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
flotte kavler dude!

(se nu bare at få smidt den gamle DVD slæde ud....)

Ja... DVD'en skal snart på plejehjem...  Jeg regner med at købe ny i februar!

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 26 November 2003 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

lækre kabler ... det er min erfaring at ixos generelt laver gode scart kabler, til menneskepenge... har selv XHT611 (det flade lilla)

og de taralabs... mmmm... jeg se at finde mig et godt tilbud, jeg har dvd-a men ikke nogen kabler, og så nytter det jo ikke så meget.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Jegedal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 26 November 2003 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hvor er det rart at høre du er glad for dine højtalerer.

Jeg har nemlig lige købt de præcis samme højtalere gennem den blå avis(uden sub), skal ud og hente dem i morgen, kan næsten ikke vente....

Da jeg indtil videre kun har købt DALI'erne til mit nye anlæg, vil jeg høre din menig om hvad resten af mit nye anlæg skal bestå?

Jeg er også selv studerende, så derfor er mit buget også rimeligt begrænset, ca. 10.000 til resten. Derfor håber jeg også at jeg kan købe noget af det brugt.

Jeg er blevet lidt vild med en H/K AVR-4500 forstærker og en dvd afspiller af samme mærke, hvad syntes du om det valg? Måske skal jeg bruge mere på forstærkeren.....??

Jeg kan se du bruger 3 forskellige slags kabler til højtalerne. Det er klart at Dali Suite 2.5 skal have nogle Biwire, men hvad grunder til dit valg af de andre og hvad ville du købe hvis du var mig?

Jeg skal også med at udvide mit system med en sub, regner med en DALI, hvad ville du anbefale? (denne kommer dog nok først senere)

Du vil skifte dine 2.5'erne ud. Hvorfor det?

Håber du har tid til at læse og svare på mine spørgsmål.

Mange hilsner Jeppe

Til top Vis Jegedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jegedal
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 26 November 2003 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hvor er det rart at høre du er glad for dine højtalerer.

Jeg har nemlig lige købt de præcis samme højtalere gennem den blå avis(uden sub), skal ud og hente dem i morgen, kan næsten ikke vente....

Da jeg i sin tid købte mine Suite 2.5 kostede de kr. 5000,- for et sæt, og bedre højttalere siner man ikke i den prisklasse... Jeg har ihvertfald ikke hørt nogen der kommer tæt på hvad Suite 2.5 kan.

Da jeg indtil videre kun har købt DALI'erne til mit nye anlæg, vil jeg høre din menig om hvad resten af mit nye anlæg skal bestå?

Jeg er også selv studerende, så derfor er mit buget også rimeligt begrænset, ca. 10.000 til resten. Derfor håber jeg også at jeg kan købe noget af det brugt.

Jeg er blevet lidt vild med en H/K AVR-4500 forstærker og en dvd afspiller af samme mærke, hvad syntes du om det valg? Måske skal jeg bruge mere på forstærkeren.....??

Harmon Kardon er et udmærket valg til Suite 2.5. Både Marantz og H/K har den samme lydfilosofi (generelt set), og er begge noget varmere i lyden end de fleste japanke mærker, og det passer perfekt til Dali'erne som generelt er lidt "lyse" i toppen. Hvilken H/K DVD havde du tænkt dig?!

Da jeg købte min CD-afspiller havde jeg først en Denon DCD-1450 hjemme til test (havde dengang Sony reciever), og det blev ALT for skingert til Suite 2.5'erne... Marantz'en derimod leverede varen som jeg kan li' det!!!

Jeg kan se du bruger 3 forskellige slags kabler til højtalerne. Det er klart at Dali Suite 2.5 skal have nogle Biwire, men hvad grunder til dit valg af de andre og hvad ville du købe hvis du var mig?

De fleste kabler har jeg fået gratis, eller til MEGET fordelagtig pris. (Kender en der har arbejdet i Hifiklubben...! )
Det vigtigste er at få nogle kvalitets kabel. Brug for guds skyld IKKE de sorte "lakridser" der følger med produkterne... Det er synd...
Start med noget Ixos eller TaraLabs (Dali kabel til Suiten... )

Jeg skal også med at udvide mit system med en sub, regner med en DALI, hvad ville du anbefale? (denne kommer dog nok først senere)

Jeg er ikke så meget inde i subwoofere. Jeg har som sagt lånt min nuværende Cervin Wega, og dén kan jeg ikke anbefales... Selv ville jeg kigge på den nye Suite S1.2... Jeg har dog ikke hørt den endnu.
Dine Suite 2.5 kan også levere en god dyb bas selvom den "kun" har 6,5" basser...

Du vil skifte dine 2.5'erne ud. Hvorfor det?

Dengang jeg købte mine Suite 2.5'ere havde jeg et lidt andet anlæg. Med tiden er der blevet investeret her og der, og bl.a. min reciever (SR7300) synes jeg måske fortjener bedre idag... Men for at finde en højttaler der præstere meget bedre, skal man også betale meget mere. Så derfor haster det heller ikke. Jeg er som sagt godt tilfreds med lyden.

 

Alt ialt trorjeg det er et udmærket valg med Suite og H/K.
Hos www.audiosound.dk kan du få H/K AVR4550 + H/K DVD 30 til kr. 9200,- Der købte jeg min Marantz SR7300. Meget dog service, og så sparer man også nogle skillinger...


Håber du kan bruge svaret...

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Jegedal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 26 November 2003 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

woow tak for det hurtige svar... Meeeen jeg har lige et par stykker til hvis det er i orden

Jeg havde nu ike tænk mig at bruge helt så meget på en DVD afspiller, men det er nok en god ide da jeg også regner med at bruge den som cd-afspiller. Jeg har en gammel Marantz cd-63 (nypris ca. 3500), tror du den vil være bedre til at spille cd'er end en DVD afspilleren?

Grunden til jeg lige valgte H/K 4500 er fordi man kan få den til 4595 kr i kt-radio, ved ikke om 4550 er de 1400 kr mere værd?

Til top Vis Jegedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jegedal
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 26 November 2003 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke købe den billigste dvd-maksine hvis den samtidigt skulle bruges som cd-afspiller... Men det er svært at gisne om specielt fordi det er en "gammel" cdafspiller mod en ny dvdafspiller.
Hvis jeg var dig ville jeg vente med at bestemme mig inden jeg havde hørt maskinerne mod hinanden...

Hvilken H/K dvd havde du tænkt dig???

Jeg kender ikke så meget til H/K's produkter og hvad forskellen på 4500 og 4550. Ifølge deres hjemmeside er den ikke ret stor... Dog vejer 4550 ca. 20% mere end 4500'eren. Det kunne tyde på en større strømforsyning.
På papiret synes jeg ikke 4550 virker kr. 1400,- bedre end 4500'eren.

Du må ud og lytte dig frem...  

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Jegedal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 26 November 2003 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Ja der er ikke andet for ind at tage ud og lytte... Det bliver nogle hårde dage for mit dankort

Kunne måske godt finde på helt op og købe 5550'eren, men det finder jeg ud af når jeg har hørt det hele.

Jeg havde ikke tænk ret meget over hvilken DVD jeg ville købe, andet det skulle være H/K.

Tak for hjælpen, det var flinkt af dig at bruge tid på mine spørgsmål.

Til top Vis Jegedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jegedal
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 26 November 2003 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

der er en H/K DVD25 (kodefri) til 2200.- på dba.dk - sælger er vidst nok fra Kastrup...

Det er faktisk en ret god pris... den har været i, et stykke tid, så han/hun er nok til at presse lidt mere...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
micjen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 478
Sendt: 26 November 2003 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

der er en H/K DVD25 (kodefri) til 2200.- på dba.dk - sælger er vidst nok fra Kastrup...

Det er faktisk en ret god pris... den har været i, et stykke tid, så han/hun er nok til at presse lidt mere...

Jeg vil nu hellere købe en ny til 2500kr hos f.eks. hifishoppen.dk

Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 26 November 2003 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Til Jegedal

Suite 2.5'erne er en 4 Ohm højttaler, og er lettere at "trække" end en 8 Ohms (f.eks. B&W). Derfor kræver den ikke så meget power fra forstærkeren for at spille godt. Jeg er ret sikker på du ikke vinder meget ved at købe en større reciever, men at du derimod kan vinde en del med en god dvd-afspiller...

Men igen... Ud og lyt!!! Og vi vil meget gerne se billeder efter du har tortureret dankortet...

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 26 November 2003 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

2500.- det er sgu billigt...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Jegedal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 27 November 2003 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Så står de hjemme i min stue. De er fadme dejlige...

Jeg har været i kt-radio i dag og lytte og kom frem til præsis det samme Den eneste forskel (i mine øjne) mellem H/K AVR-4500 og 5550 er flere Watt (som jeg ikke rigtigt har brug for), 7.1 kanaler, et par andre mere eller mindre ubruglige funktioner og så 2400 kr!! Mellem 4550 og 5550 er der kun forskel i power.

Jeg er også helt enig med at det kan betale sig at ofre meget på DVD-afspilleren, især når jeg skal bruge den til musik.

Så anlægget bliver nok Harman/Kardon AVR-4500 til 4600 kr. og DVD-30 til 3000kr. 

Så har jeg også penge nok til nogle gode kabler.

Der skal nok kommer billeder når det hele kommer på plads

Til top Vis Jegedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jegedal
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 27 November 2003 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hvad skulle du give for Suite 2.5'erne?!

Jeg tror du får en fed kombination med AVR-4500 og DVD-30.

kr. 3000,- er BILLIGT for en afspiller med progressiv scan (PAL/NTSC) og dvd-audio. Jeg faldt lige over denne test af dvd-30'eren. Den er godt nok på tysk, men...
http://www.areadvd.de/hardware/harmankardondvd30.shtml

Ligeledes en test af AVR-4500: http://www.whatvideotv.com/testbench/Amplifiers/HarmanKardon /HarmanKardonAVR-4500.php

Det lover godt!

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 27 November 2003 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

han skamroser jo dvd30 ... det er også en dejlig maskine - jeg har den selv.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Jegedal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 03 December 2003 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg købt forstærker (avr-4500) og DVD, valgte dog at gå ned i DVD 25, efter det viser sig at der ikke er nogen lyd og billid mæssig forskel på de to. De bruger mange af de samme kresløb, den største forskel er at DVD 30 har DVD-audio. Tror ikke meget på DVD-audio i fremtiden. Til gængæld er der 700 kr forskel i prisen.

Jeg har desværre kun nået at sætte front højtalerne til, men de spille helt suverænt. Langt bedre end mine gamle dali 909'er. Resten bliver nok sat op i løbet af weekenden. Jeg har ikke fået købt noget ordenligt biwire kabel endnu, så der kommer også nogle små forbedringer i det næste stykke tid.

Jeg har givet 6000 kr for hele Suite sættet.

Scrammelll bruger du spikes under dine suites?

Til top Vis Jegedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jegedal
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes