Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 21:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bowling fra B&W eller terning fra B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 405
Sendt: 21 August 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Skal det være en bowlingkugle fra B&W eller eller en spilleterning fra B&O? (update 2007, se hvad jeg valgte længere ned i tråden)

Jeg synes lige at i skulle se billedet af denne, efter min mening fantastisk smukke subwoofer fra Bowers & Wilkens i ren aluminium og 500 indbyggede ICEpower watt fra Bang & Olufsen 

2 ens aktive basenheder,(front og bag) en frekvensgang  ned til 18 Hz (-6dB at 18Hz and 40/140Hz adjustable) og 22.5 kilo dødvægt.

Den blev lanceret tidligere på året, men er der nogen som har haft mulighed for at lytte til den, og hvordan er kvaliteten af de valgte materialer?

 Prisen på ca 10.000 kr  (update! 11.000 kr. i 2007) lyder som om at det ikke er legetøj!, men bør jeg vælge denne, fremfor BeoLab 2, når det drejer sig om lyden?

Beolab 2 vejer 18 kilo og begynder at afskære ved 23 hz.  den har en aktiv og to slaveenheder Den kan levere 850 watt og har to slavebasser. Prisen er ca 18.000 kr.

 Er slavebasserne ikke en fordel og er der andre fordele /ulemper ved de to subwoofer typer eller er de i virkeligheden stort set ens.?

Jeg fandt info om B&W Spherical Shaped PV1 Subwoofer her: 

 

http://www.audiorevolution.com/news/0204/02.bw.html

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 21 August 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

LYT! Det ville jeg i hvert fald gøre, hvis jeg skulle ofre det beløb på en sub. I den prisklasse bør de kunne klare det meste, selvfølgelig. Men den eneste reelle chance du har for at vurdere dem er at lytte.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 21 August 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Lidt mere info hér:

http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.mode ls/Label/PV1



__________________
MVH Jannick Petersen
Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick
 
tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 21 August 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

B&W har IKKE introduceret PV1 i Europa endnu, sker nok ikke før i September.



__________________
hilsen Tonka
Til top Vis tonka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonka
 
BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 405
Sendt: 21 August 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fundet ud af, ved at læse lidt mere om B&W, at PV1  har en hel del til fælles med B&O, da den indbyggede forstærker på 500 watt,  rent faktisk er en ICEpower forstærker fra Bang & Olufsen!  Ja, verden er lille...

At B&W, som jeg normalt betragter som seriøse, derimod synes at det er en god ide at bruge aluminiums enheder, overrasker mig meget, da jeg har svært ved at forstå at dybbas, frembragt af metallåg skulle være vellydende. Sidst jeg så et par alu. enheder, var vel for 25 år siden, hvor de blev brugt i nogle  hidsige skingre teenage højtalere.

 Hvorfor har de så valgt alu. enheder? Har de fået dem til at lyde bedre end andre kendte materialer, hvilket jeg har svært ved at tro eller skal det bare se smart ud, (hvilket det gør!) og så blæse være med, hvordan det lyder?

Har B&W  lavet en seriøs subwofer, eller er det kun smart design og skidt lyd og er BeoLab 2 i virkeligheden den ægte vare, hvor det drejer sig om lyden, og hvor designet efterfølgende er tilpasset denne lyd?

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan
 
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 21 August 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

BeoFan:

B&W's originale nautilus model til 200.000 kr. pr. stk. bruger bl.a. aluminiums enheder. Så det må da være ret seriøst.

Og hvis du kun mener subwoofere, så har B&W også lavet ASW675 og CM subben som begge har alu enheder og stikker dybt (ned til 18 hz) med en lille 10" enhed. Og så spiller de kanon godt og er velegnet til musik. 



__________________
MVH Jannick Petersen
Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick
 
BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 405
Sendt: 21 August 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Tak for info, men

 Forklaringen på at bruge alu enheder skulle ifølge HFK være at de er lette og stive, og når de benyttes i B&W Nautilus modellen( som jeg pga prisen  aldrig har hørt) men kun hørt om! så er der jo ingen tvivl om at det kan komme til at lyde rigtigt godt, men er der andre producenter af højtalere som benytter alu. som basenheder, eller er det kun B&W som foretrækker at bruge denne type enheder på udvalgte højtalere.

 Som jeg forstår det, så mener B&W at  alu enheder altså lyder bedre end pap/papir/glasfiber osv, men hvorfor er det så ikke mere udbredt end det rent faktisk er tilfældet. I tilfældet med B&W PV1 skrives der faktisk  at det bl.a. er valgt pga det visuelle udtryk,, men om de rent faktisk også,  i denne kugle er det rigtige valg lydmæssigt, kan kun tiden vise.. Jeg vil prøve at høre ASW675 så der er noget at sammenligne med

Tak til Tonka for oplysningen om lanceringsdato i Danmark. Bliver det alle HFK som får den hjem? og passer prisen mon?

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 21 August 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Erik, aluminium er et supergodt membranmateriale til basenheder
fordi det er relativt let og stift (magnesium er bedre men også dyrere
og sværere at arbejde med). Jeg synes ikke man kan sige at det
generelt er bedre/dårligere end så meget andet for det kommer helt
an på hvordan det bruges, men du skal bestemt ikke afskrive sub'en
fordi den har alumembran (efter min mening tvætimod).

Jeg ved ikke hvor mange producenter der rent faktiskt bruger
aluenheder i deres subwoofere endnu, men jeg tror der kommer
flere og flere af dem efterhånden som flere producenter af
højttalerenheder finder ud af at lave enheder med alu og
magnesiummembraner



/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
jbhe
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben (Produkt- og indkøbsafd.)

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 21 August 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har været så heldig at have haft mulighed for at høre en PV1. Den kan i godt glæde jer til. Billederne yder den slet ikke retfærdighed. Udførelsen er super lækker, og i det setup jeg hørte den lød den faktisk rigtig godt. Ydelsen minder umiddelbart om hvad du får ud af en ASW675, så man betaler naturligvis en smule ekstra for det pæne design.

Prisen bliver såvidt jeg er informeret 11k. Jeg vil tro de fleste HFK tager den hjem umiddelbart, men der kan naturligvis være undtagelser.



__________________
hilsen Jonas,
Til top Vis jbhe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbhe
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 22 August 2004 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

fedt nok, med lidt held falder det sammen med lanceringen af deres nye katalog, ja man kan da håbe...



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 405
Sendt: 22 August 2004 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Heldige rad! Jeg gad godt lytte til den lige nu! 

B&W ASW675 har også en udgangseffekt på 500 watt. Mon ikke det er den samme B&O ICEpower forstærker som bruges i B&W PV1?

Waal skrev i  tråden Andet "  HIFI entusiaster nærmere fanatisme"

"Jeg kan blot konstatere at B&W sælger højttalere der teknisk set lider af "alvorlige fejl og mangler" hvilket selvfølgeligt præger lyden fra samme."

Der kommer nok en forklaring fra Waal senere, men udtalelsen forskrækker mig alligevel en lille smule, for er der fejl i konstruktionen, enhederne eller noget helt andet?

Jeg kan godt forstå, hvis man ikke bryder sig om lyden fra B&W højtalerne, hvis man har en reference,  som ligger uden for det som B&W højtalerne kan tilbyde, men kan det være sandt, at B&W laver højtalere med alvorlige fejl og er der noget jeg bør være specielt opmærksom på når der skal lyttes til højtalere fra B&W, herunder også deres subwoofere, når de primært skal bruges i en stereo opsætning og sekundært Dolby digital 5.1

BeoLab 2 har jeg haft hjemme på prøve over flere omgange, og den tilføjer indiskutabelt lydbilledet en imponerende bund, og hvor subwooferen konstant  lægger op til at blive udfordret! De 850 Watt som den har i sig, betyder at den i alle situationer gengiver selv den dybeste bas fuldstændigt uanstrengt og detaljeret. Her kan man virkelig tale om at føle bassen dybt inde i kroppen. Virkelig en oplevelse som man bliver helt "høj" af

Problemet er altså blot at at jeg er faldet for for "bowlingkuglens"design, og aluminiums enhederne skulle altså være et kvalitetstegn, men jeg er i tvivl om, hvorvidt den kan klare sig i konkurrencen mod BeoLab2,- eller også kan man slet ikke sætte dem op mod hinanden, da forskellen mellem dem er for stor?

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

At B&W, som jeg normalt betragter som seriøse, derimod synes at det er en god ide at bruge aluminiums enheder, overrasker mig meget, da jeg har svært ved at forstå at dybbas, frembragt af metallåg skulle være vellydende. Sidst jeg så et par alu. enheder, var vel for 25 år siden, hvor de blev brugt i nogle  hidsige skingre teenage højtalere.

 Hvorfor har de så valgt alu. enheder? Har de fået dem til at lyde bedre end andre kendte materialer, hvilket jeg har svært ved at tro eller skal det bare se mart ud, (hvilket det gør!) og så blæse være med, hvordan det lyder?

Kære BeoFan

En højttalers forvrængning afhænger af membranens opbrydning. En meget stiv membran vil "gemme" mindre energi og opføre sig mere som et stempel. Seas´s magnesiummembraner er et fremragende eksempel på enheder, der anvendes i mange hi-end-produkter. Ulempen ved en stiv membran er et ukontrolleret opbrud ved høje frekvenser (det er her, metallågslyd kan opstå), som ofte nødvendiggør et skarpt filter m. sugekredse og vaharvi. Men det er jo netop ikke et problem ved en sub!
En subwoofer, der skal kunne spille rent, skal ubetinget have stive membraner. Resonanserne kan dæmpes eller lægges uden for arbejdsområdet.

hilsen fra en, der har B&W til sin tokanal og B&O TV i kælderen, og som overvejer en PV1

 

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Problemet med metalmembraner er typisk, at de 'bryder op' mere brutalt end andre materialer, når de når ud over deres stempelområde - det lyder ikke godt! Men det kan bekæmpes ved at afskære længere nede, og/eller bruge stejle filtre. Da materialet i dette tilfælde anvendes i en decideret subwoofer-enhed, ville jeg ikke være så nervøs .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Nå skal jeg synge mitt refreng angående de små subwooferene og hvor dypt de spiller. 18hz på papiret, i virkeligheten:

http://www.soundandvisionmag.com/assets/download/81820031653 3.pdf

Jeg vet ikke hvorfor det er ok for produsentene at lyve når det gjelder subwoofere.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Jan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

 

I skal ikke være bange for alu enhedder. der er flere der bruger dem bla. Revel og Infinity.

Jeg  ar selv 2 stk Infinfity Intermetzo subs med hver en 12" enhed og 850w forstærkning. Og de spiller rent og dybt som bare pokker 105 db ved 20hz, så har de indbygget RABOS rumkorection. Jeg har faktisk kun hørt Revel subs der kan gøre jobbet bedre, men så taler vi også om 36k  pr sub. Det er dog ikke rene Alu enhedder, men en sandwitch mellem alu og keramik.

B&O har jeg hørt og den buldrer en hel del efter inie ører, i teorien vil slaverne også altid skulle reagere på den aktive enhed.
Hvis jeg skulle vælge så var det helt klart B&W jeg ville have, selv om jeg ikke har hørt den, menjeg har hørt B&Oen og det er nok.

 

Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan
 
BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 405
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

 

Så landede B&W PV1 endelig på stuegulvet,- og det til den rigtige pris ;-) selvom den er steget 1000 kr i udsalgspris siden første indlæg (det kan altså godt betale sig at vente, og købe en let brugt, og så er den jo også spillet til)

Materiale kvaliteten er næsten på højde  B&O, men de enkelte dele passer altså ikke lige så  godt sammen som på B&O, og samtidigt der er nogle designmæssige svagheder, som B&O ikke ville have lagt navn til, bla skruehullerne som ville været blevet skjult , indikatorlys som ville været gjort mere synlig  og justeringsskruerne som ville være af en pop-up type, fremfor en skruekærv til brug med en mønt (!)

Samtidigt ville B&O aldrig have plastret sine produkter til med firmanavnet.

 På PV1 står firmanavnet  med store bogstaver alle steder.- Det fulde navn på begge enheder ,  stort logo på siderne  og endnu engang firmanavn i bunden bunden.

 Det er dybt åndsvagt, da der kun findes den ene og helt specielle model på markedet, og man skulle formode at køberen kender firmanavnet.

 Det er til at leve med, men det viser altså klart at B&O trods alt er førende og meget sikker  når det gælder design, materialevalg og samlekvalitet . Prisen er derfor også noget højere på BeoLab 2, men det er der altså forklaring på, udover at BeoLab 2 også har en betydeligt større forstærker indbygget.

PV1 er 100 % lyddød, det lyder præsis som en klippesten når man banker på kabinettet, og det er altså en underlig fornemmelse når det "bare" er et menneskeskabt højttalerkabinet.  

Justerings skruerne er i drejet i det fineste stål, gummiet er i en lækker kvalitet og behagelig overflade, og membramen er ekstrem stiv og ubevægelig og og uden helt uden vibrationer overhovedet.

Adgangen til stikforbindelsen er nem og ligetil og de er monteret på en stålplade monteret med forkromede skruer. Den skal tilsluttes en subwooferkabel (mono phonoledning) men da jeg vælger selv at  fremstille det går der lige et par dage.

Imens vil jeg nyde det flotte design og den fine kvalitet, og glæde mig over at min hustru er enig med mig Samtidigt glæder jeg mig dog over at forstærkerdelen på 500 ægte ICEpower watt er fra  B&O, så  stilen kan holdes

Iøvrigt tak ManicMiner for hans humoristiske måde at vælge en subwoofer på, så nemt er det altså ikke i virkeligheden.

Hvis jeg skulle vælge, så var det helt klart B&W jeg skulle have,- selv om jeg ikke har hørt den, men jeg har hørt B&O`en, - og det er nok.

I dette tilfælde var det ligeså meget design og  materiale kvalitet der var i fokus, og der er B&W ganske godt med, men det er smag og behag for den enkelte

Hvad angår lyden,- som jo er det vigtigste,  skal jeg gerne komme med en kommentar, men der kommer altså lige til at gå et par dage,  formentlig bliver jeg  ikke  skuffet.

PV1

 

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Tillykke BeoFan med den nyindkøbte subwoofer.
 
Jeg vil gerne se hvordan den kan placeres, følger der fod / væg / loft ophæng eller hvad med, eller skal det tilkøbes ?
 
Og så et spørgsmål mere, bruges der 4 mono mini Jack til denne adaptertilslutning eller hvordan skal det forstås ?


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 405
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan , Tak for opmærksomheden

'Ja så er jeg hjemme igen,- det tog ialt 4 timer at hente den, men så sparede jeg også lidt 

Subben har en integreret, relativ flad og tynd gummi ring placeret i bunden og som den hviler på, -jeg overvejer allerede at anskaffe den meget tykke og kraftige gummiring fra en BeoLab 2 for at høre om der er evt. forskel. Måske underboen bedre kan høre forskellen

Der er flere muligheder for at tilslutte PV1 til anlægget.

 Den du viser på billedet er, hvis du bruger din forstærkers almindelige  højtalerudgange, og hvor udgangs signalet jo er ganske kraftigt, og dette signal ender så i et telefon lignende stik på subwooferen

Det, de fleste nok vil benytte, er forstærkeren (sub) phonoudgang, og som ender i et almindeligt phono stik, LINE IN på PV1éren

Her skal PV1ér kun  have signalet fra en kanal , da de dybeste frekvenser jo er i mono, og subwooferen har indbygget delefilter til at fjerne alt >80 Hz

LINK OUT er hvis du har anskaffet dig en ekstra PV1 og subsignalet kan så tages herfra, istedet for fra forstærkeren.

I forbindelse med B&O mener jeg at jeg kan benytte en ledig DIN udgang på Dolby Digital modulet på BeoVision Avant fjernsynet, og blot bruge signalet fra den ene kanal.

 Dertil skal jeg benytte et dobbelskærmet kabel med DIN i den ene ende og phono i den anden ende.

Styresignalet (on/off funktionen) skal jeg lige finde ud af hvordan det er sat op til at virke, det kan som udgangspunkt ihvertfald godt  slås fra, hvis man ønsker det, kan jeg umiddelbart se på billedet.

Ikke også..

Link til  instruksbog som pdf hvor bl.a set-up tegnninger vises

http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.mode ls/Label/Model%20PV1

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Tak for dine svar.

Se:  Peter Pans adapter tegninger.   TRYK HER.

       



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 405
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

 Super!

 Tak skal du have, Peter Pan

Med hensyn til selve forstærkerdelen i PV1 er der mulighed for at have den tændt konstant (som jeg vælger at gøre) eller vælge automatik , der når forstærkeren ikke modtager liniesignal i mere end 5 minutter går i standby. Denne automatik er så vidt jeg har forstået,  standard i ICEpower modulerne.

Iøvrigt er B&W designet  flot til det øvrige B&O udstyr, det passer helt perfekt til BeoCenter 2, som den er placeret ved siden af. (De ualmindeligt grimme skruehuller er det eneste der afslører, at det umuligt kan være et ægte B&O produkt!)

Lyden? Ingen bulren overhovede, den dybe bas kan "ikke høres" og den sætter sig ikke i væg og gulv og dermed hos en evt.  underbo , som andre subwoofere har for vane at gøre, og det skyldes formentlig selve dykkerklokke konstruktionen

 Bassen  er der bare..- som en varm fornemmelse eller følelse i maven Det er først når PV1éren slukkes, man hører hvor meget information i de dybe toner som PV1  gengiver helt ubesværet.

 Den er absolut helt neutral og lægger ikke noget ekstra til, for måske få det til at lyde af lidt mere.. Det er en meget seriøs tilgang til opnåelse af en bestemt lyd, som bør give respekt for PV1éren.  

BeoLab 2 har til gengæld en imponerende  dyb bas, som man ikke kan undgå at lægge mærke til, (positivt ment) og den lægger op til at blive fyret af, - den beder konstant om at blive udfordret, og hvor du uanset hvor hårdt du forsøger at presse den, lyder den absolut hele tiden overlegen! så valget er faktisk svært, da de begge lyder godt men på hver sin måde!

Til musik er BeoLab 2 måske ikke det bedste (neutrale) valg, den er måske lidt for varm (lidt dominerende og  måske lidt buldrende, men det er jo smag og behag) men ihvertfald fremragende til actions film o.l.

 B&W er til gengæld fremragende til alle former for musik, og  den klarer sig bestemt udemærket når det drejer sig om jordskælvscener og andet actions præget film, (men dog uden at porcelænfigurerne falder ned af hylden) men valget som sædvaneligt i sidste ende ens eget.

 Jeg mener derfor, at B&W PV1 er det bedste køb med hensyn til allround lydkvalitet, den fylder relativt lidt, den har et pænt design, den tekniske kvalitet er i top og da jeg også  hører mere musik, end jeg ser film er valget alligevel relativt nemt.

  B&W PV1 er blevet en del af familien hos os, og det tror jeg iøvrigt også  at vores naboer i sidste ende er glade for

 

B&W PV1

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes