Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 17:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: DiefCinema, gamle bio side 1, ny side 7 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Takker endnu engang for alle de lækre respons i giver, er gået lidt i stå med bioen, det vil jeg gerne indrømme. Jeg vil genoptage projektet snarest, dog er jeg stadig under opsparingsfasen, og det har jeg været længe, men det skyldes den ferie jeg havde på Gran Canaria i denne måned.

Det gør at opsparingen starter forfra. Håber ikke at skuffe jer for meget, men tro mig, de billeder skal nok komme. I er de først der for besked og det ved i.

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Zainn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Godt arbejde

Nolge smart fineser du har lavet m. gardin osv. Men jeg syntes lige de ledninger får lidt for meget plads, især dem fra projekteren de bryder meget. Men glæder mig til at se update.

Til top Vis Zainn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zainn
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej Hjemmebio-folket.

Ja , jeg har ikke været den mest aktive herinde, det må jeg indrømme. Men jeg kommer da med et indlæg i ny og næ.

Min bio er kommet et skridt videre, jeg har fået forhænget sat op, dog er det stadig under en kraftig testfase, men det virker rent mekanisk bedre end forventet. Det jeg blot mangler at få helt på plads er styringen. Jeg havde jo monteret 2 følere som skulle indikere hvornår forhænget er i top/bund. Det har vist sig at mit metal stykke (for dem som ikke kender min styring endnu, læs side 1), som skal bryde motoren når de nærmer sig følerne, når at passere forbi føleren inden motoren er stoppet. Jeg skal derfor have lagt et selvhold (en hukommelse) ind på relæet som skal bryde motoren.

Ud over det har jeg fået nyt møbel, en rigtig praktisk og lækker sofa fra JYSK.

Her ligger man på den lange side, med hovedet oppe. Der er plads til 2 i sengen (125 x 200cm), og dermed også dømt gæsteværelse, til folk som kommer dumpende forbi.

Her er det bredde-siden, og sengen er nu en sofa. Bemærk at det er muligt at lægge 3 forskellige ryglæn ned/op. Overvejer meget om jeg skulle ombetrække møblementet, så det har samme farve som biostolenen, men det er skide godt at sidde/ligge i.

Og nu forhænget:

Fantastisk ikke, jeg styrer alt dette fra min lille hjemmebyggede pult (se side 1).

Her ses hvor forhænget gemmer sig når det er oppe.

Og her lige en lille ting mere. En messing-kant blev monteret på forhøjningen, til bagerste række.

Lige et blik fra bagerste række. Jeg undskylder de mørke billeder, men mit kamera kan ikke lyse bioen op, selv med en spot på 500 Watt. Det skyldes at min bio har sort tæppe/vægtæppe, men det er jo ideelt til en hjemmebio.

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Clemen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hej Dief

Imponerende stykke arbejde du har lavet. Thumbs up. Du skrev på et tidspunkt at dine basse til tider lød sådan lidt booom agtigt. Dette har ikke nødvendigvis noget at gøre med højtalerne, men skyldes højest sandsynligt stående lydbølger i rummet. Stående bølger skal forstås som reflektioner mellem væg-væg og gulv-loft på grund af det kvadratiske rum. Løsningen på dette problem kan ikke klares med "normal" lydisolering, som f.eks. rockfon eller andre lydabsorbenter, da disse kun kan dæmpe frekvenser ned til omkring 200-250 hz og og de basfrekvenser du har beskrevet højest sandsynligt ligger helt ned i området omkring 100 - 150 hz. I stedet kan du overveje at lave nogle løse mini vægge med rockfon på begge sider og en hård og tung kerne (mdf eller 2 lag gips). Disse placeres i hjørnerne som 45 graders vinkler og skal kunne flyttes frem og tilbage (tættere eller længere fra hjørnet). Afstanden fra væggen har betydning for hvilke frekvenser der dæmpes.

Inden du giver dig i kast med at ombygge din ellers super fede bio vil en gåtur langs væggene give dig meget information omkring dine højtalere og hvordan de spiller i netop dit rum. Det kan jo være at du kan klare problemet med konventionel lyddæmpning og æggebakke skumplader til lyd diffusiering (nedbringelse af rumklangstiden i rummet).

Rummet skal ses som en del af højtalerkabinettet og derfor har placering af højtalere, lyddæmpning/lyddiffusiering og placering af "lyttepost" kolosal stor betydning for den samlede oplevelse.

Håber det gav lidt information til yderligere forbedringer

Keep up the good work

Clemen
Til top Vis Clemen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemen
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Lækkert! ...men er det ikke "farligt" med sådanne møblement. Jeg tænker her på de snigende søvn-attacks som kommer helt uventet omkring 22-tiden?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

L.B.-> Jo, man kan godt falde hen i sådan et møblement.

Clemen-> Tak for tippet, jeg tror også du har ret, da de står meget symetriske, de to basser. Dog er de sat ude af spil, dvs. de er ikke integreret i systemet længer, og det er derfor kun min sub som spiller med på de dybe frekvenser. Det hjalp gevaldigt, men den står også på gummifødder, hvorimod basserne er to stor kasser som har direkte forbindelse til gulvet.

Det med at gå en tur rundt i lokalet, har jeg allerede gjort en del gange, i forsøget på at få den bedste lyd ud af subben, og her finder man ud af at det ikke er ligegyldigt hvor subben er placeret. Jeg har valgt at sætte den tilhøjre mellem højre front og højre baghøjtt.

Mvh Dief

 



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Har sat spots op i bioen, desværre viser billederne ikke deres dejlige belysning. Her er nemlig tale om "guld"-lys og ikke hvidt lys, hvilket gør det mere hyggeligt.

Lamperne er lavet af kobber og messing, så de passer til de andre kobberlamper jeg har (se side 1). Og bemærk at kablerne til projektoren er sat ordenligt op, og ophænget er kortet af så projektoren hænger lidt højere, mangler dog lige at få malet den færdig.

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Dief...din enrgi for dagen er som altid imponerende. Hvornår maler du dine højttalere matsorte så de forsvinder væk i mørket?....In the night all cats are grey.
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Tak, kan se du også rumler derhjemme, skal du have den 3910'er.

Hvornår de bliver sorte ved ikke endnu....ha ha, men radiatorerne skal i hvert fald være sorte så de forsvinder i omgivelserne.

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 03 April 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Sad lige og legede med nogle billeder, bl.a DD og DTS skilte:

Men det er jo ved at være standard i folks hjemmebio, dog er det et must at have dem, for de er jo flotte.

Men jeg legede også med andre billeder som kommer op og hænge i bioen:

Eller det her, kan i skelne mellem det originale og falske??

Alt for nu.

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 03 April 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hehe!

Synes "HOLLYWOOD"-skiltet er ret godt

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Mange fede detaljer, sså som dts, dd og thx skiltene, de forskellige dæmpede lamper, instruktør stolen osv. Det er super fedt, og det er sådan nogen ting der skal være før den rigtig stemning kommer i top - efter min mening.
Du har generelt meget fedt udstyr, specielt er jeg vilde med dine DIY højttalere! De er bare top dollar!

MVH Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Tak Krog, det var venligt af dig.

Er du selv igang med en hjemmebio, jeg har kun set dit udstyr, hvilket ser vældig fint ud. Har selv aldrig hørt noget Onkyo i aktion, men det skulle jo være fint at sætte øret til.

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
apack
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Lækkert! ...men er det ikke "farligt" med sådanne møblement. Jeg tænker her på de snigende søvn-attacks som kommer helt uventet omkring 22-tiden?



hehehe, det fik jeg lige en god griner over


__________________
Cerwin Vega S-1
Til top Vis apack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af apack
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Tak Krog, det var venligt af dig.

Er du selv igang med en hjemmebio, jeg har kun set dit udstyr, hvilket ser vældig fint ud. Har selv aldrig hørt noget Onkyo i aktion, men det skulle jo være fint at sætte øret til.

Dief



Jeg er delvist igang med en hjemmebio - det vil sige at jeg meget gerne vil have en hjemmebio, men mine muligheder er begrænset da jeg bor hjemme og er 16 år. Men jeg har lydsiden i orden (mere eller mindre), nu mangler jeg bare et ordentligt billede ( Må døje med et 20" finlux indtil videre, som jeg fik da jeg blev 10 eller noget. Arrhhnjhfg!! ). Har fundet ud af at vi har et lærred i kælderen men det er måske blevet skadet af et sprunget vandrør, men hvis det er intakt så skal jeg jo bare finde mig en brugt projektor, og så har jeg jo stort set en hjemmebio!!!

Jeg kan sku ikke vente til at flytte hjemmefra, så kan jeg rigtig komme i sving med en hjemmebio!!

MVH Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Super fede skilte Dief!
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

L.B-> Tak, er også glade for dem, men der er også mange andre der har de skilte efterhånden. Eller mener du hollywood-skiltet ???

Krog-> Ja glæd dig til du kan komme igang med din bio, det er det værd.

Dief

 



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

L.B-> Tak, er også glade for dem, men der er også mange andre der har de skilte efterhånden. Eller mener du hollywood-skiltet ???

Jeg mener Hollywood-skiltet, det er top sejt!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej bio-folket.

Jeg var efterhånden træt af at slæbe rundt på denne her hele tiden:

Min lille styre-box. Jeg har derfor lavet en ny styre-box som hænger permanent på væggen:

Jeg købte boxen hos El-supply.dk, den var mørkeblå og bunden var hvid. Den er derfor blevet spraymalet sort over det hele så den matcher omgivelserne. Pladen med trykknapperne er børstet aluminium, og er skruet oven på boxen.

Ledningerne er skjult bag tæppet og går hele vejen hen i mit styreskab (se side 1). Nu kan jeg altså styre hele bio'en lige ved indgangen, det er skam rart med sådan en pult.

Dief

PS. yderligere har jeg fået ny 300 watts aktiv forstærker, af mærket Detonation, til subwooferen. Den gamle Detonation-forstærker (150 Watt ved 4 ohm), er blevet sluttet til kevlar-bas-enhederne foran.



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 20 September 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Hej Folkens.

længe siden jeg har smidt noget i tråden.

Har dog fået udsmykket døren, som er indgangen til hjemmebioen. Fandt lige disse fine messingskilte på et loppemarked.

Så kan man da ik være i tvivl om hvilken dør man skal ind ad

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes