Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 00:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: endelig surround! Det var på tide (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nipmads
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 15 September 2004 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Ja...

Men så er spørgsmålet bare, hvilken - som skrevet ovenfor: 

Yamaha YST-SW800 : http://www.yamaha-hifi.com/products.php?lang=d&idcat1=1& amp; amp; amp;idcat2=24&idcat3=44&idprod=477&archivset=&am p;am p;am p;newsset=

eller

JBL E250P - http://www.jbl.com/home/products/product_detail.asp?ProdId=E 250P&SerId=NRE&sCatId=PSU

Jeg hælder nok mest til JBL'en... da den er i samme serie, som center og bag HT...

Nogen der har erfaringer? Eller råd?

Til top Vis nipmads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nipmads
 
nipmads
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 19 September 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

l**tet suser sgu!

Min KISS DVD afspiller suser i højtalerne, når jeg spiller højt, har prøvet både med optisk og digital udgang...

Så prøvede jeg med en digital udgang fra computeren, smækkede en dvd film på, og denne susen var væk!

Nogen der har oplevet det samme, og hvad det kan være? dvd'en skulle være rigtigt sat op, med RAW i udgangen etc. Så jeg fatter det ikke, det kan tage lidt fusen fra en go film... når der suser i de stille scener...

 

Til top Vis nipmads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nipmads
 
nipmads
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Så... nu har det kørt i nogen måneder. Det kører bare!

Tak til CHTT for tippet, nu bruger jeg PMA-200II som effektforstærker, som jeg så har sat volumen knappen til kl 12. Og så derefter brugt MCACC mikrofonen til at 'autotune' den. Med source direct sat til. (Jeg bruger CD indgangen)

Men har så slået source direct fra igen, og op for bassen.. Så nu er der Bas på! Også meningen  Naboerne er dog knap så glade...



__________________
Mit Surround Setup
Til top Vis nipmads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nipmads
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

nipmads skrev:

Så... nu har det kørt i nogen måneder. Det kører bare!

Tak til CHTT for tippet, nu bruger jeg PMA-200II som effektforstærker, som jeg så har sat volumen knappen til kl 12. Og så derefter brugt MCACC mikrofonen til at 'autotune' den. Med source direct sat til. (Jeg bruger CD indgangen)

Men har så slået source direct fra igen, og op for bassen.. Så nu er der Bas på! Også meningen  Naboerne er dog knap så glade...

Hey - den her havde jeg lige overset: velbekomme godt at høre du får motioneret forstærkeren  ...stakkels naboer



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

hej

Nu har jeg kikket mange at de SS setup igemmen

Og det slår mig hvorfor er der så mange der vælger en så lille center speaker .

Det dur jo slet ikke , jeg mener center skal være den bedst i sådan et setup .

ps

har selv prøvet nogle stykker endtil nu og uf der er jo mega forskel .

En center skal give power i stemme en skal kunne gå dybt .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Sér sq da godt ud......er forresten vild med din Denon PMA-2000 stereoforstærker....

 

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble
 
nipmads
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Ja 'jensen' du har ret, centeren kunne godt være større, det samme kunne fronterne, forstærkeren, baghøjtalerne, kablerne, signal kablerne.

Rummet kunne være større, man kunne have flere penge... Men skulle starte et sted. Og du vil nok også være enig med mig i at det er bedre at have en center end slet ingen...



__________________
Mit Surround Setup
Til top Vis nipmads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nipmads
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

nipmads skrev:

Ja 'jensen' du har ret, centeren kunne godt være større, det samme kunne fronterne, forstærkeren, baghøjtalerne, kablerne, signal kablerne.


Rummet kunne være større, man kunne have flere penge... Men skulle starte et sted. Og du vil nok også være enig med mig i at det er bedre at have en center end slet ingen...



Nej nej sådan var det slet ikke ment .

Men man kan nu finde gode center til små penge idag .



Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
nipmads
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

 

ja ved jeg... synes da også jeg har gjort et udmærket valg, har altid brugt JBL. og de spiller den lyd der lige er mig, sagen er den, grundet fraværet af decideret bio kælder eller lignende skal det også kunne bruges til go musik. Og min passion for Metallica og REM (flere der så dem i Forum 16.02.05?) Skal der være go plads til at lyden kan forplante sig... hehe



__________________
Mit Surround Setup
Til top Vis nipmads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nipmads
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Stille og rolige fronter...!

__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
nipmads
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Subwoofer på vej...

Efter at have hørt, testet, fyret op for systemet... har jeg fundet ud hvad der mangler: (udover en kælder, eller loft)

Surround back højtalere, og SUB. Surround backerne ved jeg godt hvad skal være, og har en SUB i tankerne... tænkte på en Magnat Omega 530, en 21' subwoofer med en 300/600w forstærker i, kan fås lige syd for grænsen.'

Jeg har lyttet til den blive afspillet, godt nok til en eller anden snot koncert dvd i butikken, langt fra tweaket.. men skruede op for crossover og volumen, imponerende bass tryk.

Men det der slog mig var at de frekvenser (eller sådan noget) en 21' enhed sender ud, går ud over de områder som er lovlige at have i et offentlig forum, derfor meget lidt udbredt. har kun set fostex med større enhed engang

Jeg har så læst nogen tests af den (på tysk) og de siger den er ok, men undrer mig over der ikke er noget her på forummet der har nævnt den eller lignende.

dataene på den: 20-350hz. RMS udgang på 300w, max 600w... der er flere andre infos der kan ses på www.magnat.de

Hvad er jeres tanker omkring det?



__________________
Mit Surround Setup
Til top Vis nipmads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nipmads
 
denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

21' VILDT...den kan nok sige lidt...men hved koster så den lille sag?
Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804
 
nipmads
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

jamen... liste prisen er det der svarer til 20000, eller deromkring, men de har den i mediamarkt i flensburg til 1400€... dvs. 10 000! og så, synes jeg, pynter den! men er dog usikker...

__________________
Mit Surround Setup
Til top Vis nipmads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nipmads
 
sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 475
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om du har skrevet det et sted, men hvor stort er dit rum egentlig?

Er det ikke en anelse voldsomt? Den har selvfølgelig nok en blærerøvseffekt som jeg godt kunne forestille mig, men tror nu jeg ville finde en noget mindre og hurtigere en. Måske noget systemaudio. De lyder fedt til en fair pris. Desuden duer de også til musik fordi de er ret hurtige.

 

 

Til top Vis sonyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonyes
 
nipmads
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

det er en ungdomsbolig hvor selve værelset hvor grejet står i er 15 kvm, så man kan godt sige det er overkill..

Men regner da med at flytte herfra om ikke alt for længe, og jo blærerøvs effekten er da også lidt af det... men alligvel, noget mega bulder...



__________________
Mit Surround Setup
Til top Vis nipmads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nipmads
 
tschonbeck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Ser lækkert ud, thumbs up 

__________________
Med venlig hilsen
Thomas

Min Hjemmebiograf
Til top Vis tschonbeck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tschonbeck Besøg tschonbeck's Websted
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Jeg er litt skeptisk til den subwooferen. Et enormt element, og en ikke altfor stor forsterker virker ikke som en god kombinasjon. Jeg prøvde selv 6 forskjellige subløsninger over en periode på 2 år før jeg fant mitt nirvana.

http://www.svsubwoofers.com/

Jeg har den minste modellen (PB10), og selv den evner til å sette rommet i bevegelse.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
nipmads
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

ja ok... har godt læst om SVS'eren her i forummet... Men da Omegaen er en aktiv subwoofer, med indbygget forstærker skulle jeg da tro den sagtens kan trække den..

__________________
Mit Surround Setup
Til top Vis nipmads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nipmads
 
nipmads
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 18 November 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Så er der blevet indkøbt subwoofer...

Det blev godt nok ikke til den omega magnat som nævnt tidligere... Nej jeg tænkte det skulle være noget andet (10k er også en slags penge for studerende) så på en tur til tyskland fandt jeg følgende:

Blaupunkt Forstærker (bilforstærker) GTA 4 Spezial, "750w" som er brokoblet til subwooferen. Den har jeg så sat til receiveren, og 'tunet' den med den der setup mikrofon, kører helt kanon - giver rigtig go bulder, selvom den stadig er rimelig præcis-

Subwoofer:

Blaupunkt GTb 300 Dual, dobbel 12' på "750w" hver, så har 1500 watt i den af hvad jeg vil kalde bullsh*t watt, men hvad - den spiller godt! har givet det ekstra jeg manglede af punch i lyden.

Ydemere har jeg købt, for at køre det hele - et kabel sæt ved en autoudstyrs forhandler, og en 12v trafo ved thansen, som fungerer perfekt - samme som er i mit køkken anlæg.

Godt nok ser det lidt vildt ud herinde i min ungdomsbolig, men det spiller - og det spiller godt.

det er da absolut en løsning jeg vil anbefale folk, skal nok få nogen billeder sat ind af aktuel setup...



__________________
Mit Surround Setup
Til top Vis nipmads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nipmads
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 18 November 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

nipmads skrev:



Så er der blevet indkøbt subwoofer...


Det blev godt nok ikke til den omega magnat som nævnt tidligere... Nej jeg tænkte det skulle være noget andet (10k er også en slags penge for studerende) så på en tur til tyskland fandt jeg følgende:


Blaupunkt Forstærker (bilforstærker) GTA 4 Spezial, "750w" som er brokoblet til subwooferen. Den har jeg så sat til receiveren, og 'tunet' den med den der setup mikrofon, kører helt kanon - giver rigtig go bulder, selvom den stadig er rimelig præcis-


Subwoofer:


Blaupunkt GTb 300 Dual, dobbel 12' på "750w" hver, så har 1500 watt i den af hvad jeg vil kalde bullsh*t watt, men hvad - den spiller godt! har givet det ekstra jeg manglede af punch i lyden.


Ydemere har jeg købt, for at køre det hele - et kabel sæt ved en autoudstyrs forhandler, og en 12v trafo ved thansen, som fungerer perfekt - samme som er i mit køkken anlæg.


Godt nok ser det lidt vildt ud herinde i min ungdomsbolig, men det spiller - og det spiller godt.


det er da absolut en løsning jeg vil anbefale folk, skal nok få nogen billeder sat ind af aktuel setup...



Undskyld, men du mener at et sæt bil basser, i en kasse tunet til brug i bil, på en lille forstærker, med en ALT for lille, og ustabil strømforsyning kan spille så godt ? At du mener alle andre skal leve med det også ?

Ikke surt ment eller noget. Men for de penge du har brugt på det, kunne du få en rigtig sub. En der er beregnet til at spille i større rum, og ikke i en bil.

999,. er hvad en gale 3080w koster hos hifi klubben i herning lige nu.

P.s. En højtaler har ikke watt i sig ! De kan holde til at modtage watt fra en forstærker.

__________________
Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes