Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 14:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: En drøm er brast (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 02 April 2003 kl. 05:25 | IP-adresse registreret  

HER ER SÅ MINE GREJER.

Min oprindelige tanke var at anskaffe mig et godt souround anlæg til både film og musikafspilning. Jeg ikke ville gå på kompromis med lydkvaliteten,da jeg altid har haft noget rimeligt stereo. Men efter at jeg havde købt min AVC-A1 hos en privat mand, som led af snurhirundtfidelitis ( det er en meget smitsom sygdom ) og havde grej i verdensklasse, begyndte der efter kort tid at vise sig svage symptomer hos mig. Jeg har ikke kunnet finde en kur mod sygdommen som nu er i fuldt udbrud. Så det efterfølgende er derfor et skræk eksembel på hvor galt det kan gå bare fordi man kan lide lidt god lyd. 

 SURROUNDFORSTÆRKER - AVC A1-SR/OPGRADERET

                        

20-11-02 surroundforstærkeren er fra marts 2001 købt brugt, en kanon forstærker med masser af power til film og den gør såmen også et flot stykke arbejde i stereo.

(Den lille sorte dims til højre er min lydmåler.)

I juni/juli 2003 fik jeg den opgraderet til en SR model "det tog 7uger"     

 

 DVD - DVDA1 

04-01-05 Så kom der endelig en rigtig dvdspille i huset igen, den første blev jo "bøffet" men HFK i lyngby havde gudskelov en demo til 20k så den nuppede jeg

 Tuner TU-245 

15-01-05 har lige reseveret sådan en fætter i klubben, den lever godtnok ikke op til den S10 der "blev væk" men til radioavisen/baggrundsstøj er den sgu oki og designet passer også bedre "siger kæresten"

21-01-05 Hov der sneg sig lige sådan en fætter med i posen

SHARP DV-NC100 video/DVD-afspiller

 

 FRONTHØJTTALERE - NAUTILUS 802

 

11-01-03 fronterne er fra august 2002 og købt brugt,  De afløste et par B&W 802 

my speakers

 

 CENTERHØJTTALER - NAUTILUS HTM1.

16-10-03 Denne Center er lige kommet ind af døren idag  Det er en ordentlig moppedreng på 21kg. Den er købt i tyskland helt ny, så den skal jo lige spilles til før den kan vuderes rigtigt.

 

 SUBWOFFER - ASW 800

27-07-05 lige ankommet er 2 stk asw 800 har ikke fået installeret dem endnu da mit tv gik totalt amok da det 'så' dem  mangler også lidt kabler

jeg elsker tvillinger

 

 BAGHØJTTALERE - NAUTILUS 805 4stks

16-02-03 Baghøjttalerne er fra maj 2000 og december 2001 de er købt brugt, jeg var så heldig at finde 2 sæt samtidig så jeg kunne hente dem samme dag og næsten samme sted

 

 FJERNSYN - SCENIUM 36" 16/9

03-07-02 TV'et er købt fra nyt i hifiklubben, det var faktisk det der startede det hele. Min interesse for hifi havde på det tidspungt ligget på et meget lille sted i ca 10år, da jeg ikke har haft den fornødne tid til rådighed. Men besøget i klubben vakte samtidig min gamle interesse for god lyd til live og det der snurrerundtlyd det var sgu da noget spændende noget.

Det var så biografen nu er turen kommet til stereolyden 

CDSPILLE - CDP-10

24-10-03 Så er der en lille ny mere, men det er stadig for tidligt at sige noget om den da den lige er kommet idag,  den er iskold så den bliver først sat til i morgen.

 

FORFORSTÆRKER - CP-65

27-05-05  Så kom den endelig idag og som effekten også denne gang fra tyskland.

 

EFFEKTFORSTÆRKER - CAM-350

 

07-04-05 Har DD udskiftet min elskede ca-300 men et par nye blokke.

 

PLADESPILLER - TD321

Pladespilleren er fra 1986 (Den er faktisk købt i kvickly)  men det bliver den nu ikke ringere af

 PICKUP ARM - 3009

lige så er pickup armen

 PICKUP - MC20SUPER

og pu'en den var lidt af en revolusion da den kom frem (til prisen)

 STEP UP TRAFO - T20

en sød lille fyr til min MC pick-up

NAD PP2  RIAA

Vidste ikke rigtigt hvad det skulle være, ville helst have haft en Grado men syntes det var for meget at smide efter en så gammel plov

KABLER

Kabler kan man købe sig fattig i så jeg er kommet frem til følgende som i mine øre er ganske fornuftige, der kan helt sikkert hentes forbedringer/forandringer på dette område.

B&W CDC 16 T Højttalerkabel 2x8 masive kobberledere pr side til fronterne, til centeren og bagkanalerne 2,5¤ fra jem&fix

Argento Silver XLR-XLR balanceret mellem CD-PRE-EFFEKT

Argento Silver RCA-RCA mellem TRAFO-RIAA-PRE

Taralabs prism 500S 2x4 meter fra PRE-SUB

Taralabs prism 500D mellem dvd-Surround

 

Reolen er hjemmebyg og stammer fra mit tidligere setup, den skal skiftes til nogle rigtige hifimøbler på et senere tidspungt

 

Når jeg engang bliver færdig med at renovere/udvide mit lytte rum ( hmm hvornår mon det bliver ) skal jeg nok se om jeg kan låne et rigtigt digikamera og tage nogle bedre billeder.

hilsen Finn

PS. Det kan være farligt at gøre det selv



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 05 April 2003 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

ASW 4000 den må rykke jeg har selv haft deres gamle topmodel ASW3000 i et 9kvm stort Kollegieværelse og Damm den kunne flytte luft så håret bevægede sig og bukserne vibrerede. Faktisk skilte jeg mig af med disse subber og ja jeg havde i en kort periode 2 af dem, MEN fordi jeg kom til at gå mere og mere op i musik og dette kunne disse ASW 3000 slet ikke til de var alt for langsomme. Måske du skal beholde den ASW4000 og blot slå den fra ved Musik lytning. Prøv en dag at flytte den ud af rummet når du lytter musik så vil du opleve at den passive enhed som subben spiller med når den er slået fra, drevet af dine fronter ikke spolere musikken og sammenhængene.

JOnas BOjer

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 05 April 2003 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Hej jonas

ja den kan godt flytte lidt luft, og den er ganske rigtigt for langsom, jeg tror forstærkeren er for lille 400w,men den er faktisk svær at undvære når man først har haft den. jeg har prøvet at slukke for den ved musik men det lyder lidt tamt de 4 8" der sidder i 802´eren er ikke nok til min stue.men der kommer 2 nye modeller til april asw800 og asw850 dem forventer jeg mig meget af de er på henholdsvis 12" og 15" og yder 700 og 1000w (og er vist nok trykkammer)de er afstemt til hele 800 serien.



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 10 April 2003 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Så det er næste projekt til samlingen?!?
Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 10 April 2003 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Forresten, er der mulighed for at at du kunne uploade nogle pics på et tidspunkt? Jeg vil vildt gerne se dit anlæg, fordi det er det jeg selv drømmer om en dag at eje....
Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 10 April 2003 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

ville gerne men har ikke noget digi kamara.

Desuden er hele huset efterhånden under ombygning og bliver nok ikke færdig før til vinter da jeg selv laver det hele så det er kun lidt stereo der er sat til pt.



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 10 April 2003 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

N802 med Denon AVC A1-SE ?? , det går da ikke de speaker skal da have et godt skub i røven for bare at spille lidt godt

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 10 April 2003 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Jow jensen det går faktisk rimeligt bare man ikke spiller højt hvad jeg normalt ikke gør 90-95db men skal man højere op ville et par monoblokke ikke være af vejen og hvem ved måske en dag 

 



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 10 April 2003 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Finn29]

Jow jensen det går faktisk rimeligt bare man ikke spiller højt hvad jeg normalt ikke gør 90-95db men skal man højere op ville et par monoblokke ikke være af vejen og hvem ved måske en dag 

Ja pas helller lidt på med at spille for højt

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 559
Sendt: 03 Maj 2003 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
[QUOTE=Finn29]

Jow jensen det går faktisk rimeligt bare man ikke spiller højt hvad jeg normalt ikke gør 90-95db men skal man højere op ville et par monoblokke ikke være af vejen og hvem ved måske en dag 

Ja pas helller lidt på med at spille for højt

HIFIKLUBBEN selv siger at 802'en kan knække forstærkeren,selv i stereo 

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK
 
Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 917
Sendt: 03 Maj 2003 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

  Jeps !!  802 sammen med et par store nos... vil helt sikkert være okay, ellers fedt setup, måske en smule misundelig 
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 03 Maj 2003 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hej Finn. scor lidt penge på den ombygning, du ved små renter, og lad gælden stå til dine arvinger. Så er plads til 5x 33h og 3 x 802. Det er vel et ordenligt lytterum du har tegnet
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 03 Maj 2003 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:
jensen skrev:
[QUOTE=Finn29]

Jow jensen det går faktisk rimeligt bare man ikke spiller højt hvad jeg normalt ikke gør 90-95db men skal man højere op ville et par monoblokke ikke være af vejen og hvem ved måske en dag 

Ja pas helller lidt på med at spille for højt

HIFIKLUBBEN selv siger at 802'en kan knække forstærkeren,selv i stereo 

Ja selvføli' ka' de det jeg tror ikke der er ret mange amp'er til menneskepenge der kan fylde nok på dem til en god fest.Men som sagt spiller jeg sjældent mere end 90-95db og der har den ingen problemer.Jeg har da også prøvet at lukke op for dyret,men jeg har aldrig oplevet at den har klippet, den slår fra istedet



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 03 Maj 2003 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:
  Jeps !!  802 sammen med et par store nos... vil helt sikkert være okay, ellers fedt setup, måske en smule misundelig 

Ja det ville ikke være at kimse af,jeg har da også lidt kig på de 2 mda300 der står i esbjerg men

1 de er for dyre

2 jeg er bange for at fronterne vil stikke af fra resten når jeg ser film

3 jeg syntes egentlig ikke at jeg har noget at bruge al den effekt til (skulle udelukkende være for en lydmæssig gevinst)

4 jeg har ingen penge pt.



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 03 Maj 2003 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
Hej Finn. scor lidt penge på den ombygning, du ved små renter, og lad gælden stå til dine arvinger. Så er plads til 5x 33h og 3 x 802. Det er vel et ordenligt lytterum du har tegnet

Naaaah!! Små renter dvs.du mener jeg skal låne det er jeg ikke meget for,de renter kan jeg nemlig godt bruge på lidt nyt plast/vinyl og pladsen den er der allerede 55m2 men akustikken pt.spiller jeg stort set i en mindre sportshalmed en masse ekkoekkoekkeekkeoooo til følge ja du ved ingen møbler bare væge og ingen tæpper.



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 917
Sendt: 03 Maj 2003 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Tonny skrev:
  Jeps !!  802 sammen med et par store nos... vil helt sikkert være okay, ellers fedt setup, måske en smule misundelig 

Ja det ville ikke være at kimse af,jeg har da også lidt kig på de 2 mda300 der står i esbjerg men

1 de er for dyre

2 jeg er bange for at fronterne vil stikke af fra resten når jeg ser film

3 jeg syntes egentlig ikke at jeg har noget at bruge al den effekt til (skulle udelukkende være for en lydmæssig gevinst)

4 jeg har ingen penge pt.

Så er der kun een ting at gøre !!  Skyd (snyd) skattevæsnet og brug pengene på HIFI

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 03 Maj 2003 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:
Finn29 skrev:

Tonny skrev:
  Jeps !!  802 sammen med et par store nos... vil helt sikkert være okay, ellers fedt setup, måske en smule misundelig 

Ja det ville ikke være at kimse af,jeg har da også lidt kig på de 2 mda300 der står i esbjerg men

1 de er for dyre

2 jeg er bange for at fronterne vil stikke af fra resten når jeg ser film

3 jeg syntes egentlig ikke at jeg har noget at bruge al den effekt til (skulle udelukkende være for en lydmæssig gevinst)

4 jeg har ingen penge pt.

Så er der kun een ting at gøre !!  Skyd (snyd) skattevæsnet og brug pengene på HIFI

Naaah!! den går vist ikke,ærlighed vare længst 

iøvrigt omtalte væsens skyld at det er tomt i kassen 



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 15 Maj 2003 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Har du fået købt en ny amp til de 802 ? og må høre hvad?

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 16 Maj 2003 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Har du fået købt en ny amp til de 802 ? og må høre hvad?

nope. no money Det bliver nok først til efteråret. 



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 16 Maj 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hvad kigger du så på?

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 

Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes