Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 20:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: SP4800 firmware på Infocus X1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 27 September 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Som en del sikkert er klar over, har Infocus X1 og SP4800 identisk hardware. Kun softwaren (firmware) er forskellig. Gammakurverne i SP4800 er optimeret til film.

Jeg har prøvet, at lægge firmwaren fra Infocus SP 4800 ind i min Infocus X1, og det har jeg ikke fortrudt. For det første er farvemætningen blevet bedre. Hvis man vælger en af de forud definerede indstillinger, som Film eller Video, er billedet meget tæt på at være perfekt, uden at man skal ind og pille ved de avancerede indstillinger. Jeg vil dog stadig anbefale at man prøver sig frem med at skrue op for alle 3 farver under Menu -> Picture -> Advanced -> Color Control For det andet, så ser mørke scener mere "ægte" ud. Det er lidt svært at forklare, men jeg synes helt klart at billedet er blevet bedre med SP4800 firmwaren. Den eneste ulempe er, at Effect-knappen på fjernbetjeningen ikke virker længere. Efter opgraderingen vil projektoren starte op med Sp4800´erens startbillede og i 16:9 mode som standard.

Sådan opgraderer man:

Download firmwaren til SP-4800 her:
http://www.infocus.com/service/soft...s/SP4800v16.exe
og installer softwaren på din computer. Inden man kan flashe SP4800 firmwaren over i X1, er det nødvendigt at lave en rettelse i registreringsdatabasen på sin PC. Dette skyldes, at flash-softwaren checker, om der i forvejen ligger en SP4800 firmware i projektoren, og hvis der ikke gør det, får man fejlmeddelelsen: "File and Projector do not match". Man kan som sagt overvinde denne hurdle ved at rette i registreringsdatabasen. Det gøres på følgende måde: Klik Start, vælg Run, skriv Regedit, og tryk på Enter.

Herefter klikker man sig frem til følgende:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\InFocus\FlashUSB\Settings
Dobbelklik på den linie, som hedder: Match Files to Hardware. Denne værdi skal sættes til 0 (nul) i stedet for 1.

Herefter er det blot at følge vejledningen, som downloades sammen med Flash-softwaren.

Advarsel: Ved at ændre værdien i registreringsdatabasen, bliver det muligt at uploade andre firmwares til X1. Det er meget vigtigt, at kun X1 eller SP4800 firmwaren, uploades til projektoren. Hvis man forsøger, at uploade andre firmwares, kan det ende med, at projektoren ikke længere kan starte op. Hvis dette sker, er det ikke sikkert, at man kan installere den originale firmware igen. Man risikerer med andre ord, at stå med en ubrugelig projektor.

Jeg håber andre kan have fornøjelse af mine erfaringer omkring ovenstående. Og så er det jo bare at spørge løs. Er der andre der kører med SP4800 firmware, på en X1?

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 28 September 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hej Per Ejvind.

Synes det er fint du giver den viden videre. Har godt nok en 4800'er så jeg har ikke brug for opgraderingen.

Mvh Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 30 September 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har forøvrigt lige prøvet fjernbetjeningen fra SP-4800. Den virker naturligtvis 100%, når X1 kører med SP-4800 firmware. Det er faktisk en rigtig smart fjernbetjening. Der er flere knapper, så man kan gøre mange flere ting med et enkelt tryk, uden at man skal ind i menuen. Hvis den ikke er alt for dyr, kan jeg sagtens finde på at købe sådan en.

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Marillodk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hej Per Ejvind,

Lige et spørgsmål, hvordan flasher eller uploader jeg til x1 eren?

Mvh. Jens

Til top Vis Marillodk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marillodk
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Marillodk skrev:

Hej Per Ejvind,

Lige et spørgsmål, hvordan flasher eller uploader jeg til x1 eren?

Mvh. Jens

Ja, jeg kan se at Infocus har lavet deres websted om, så man nu skal indtaste serienummeret på sin projektor for at få lov til at downloade firmwares. Hvis du ønsker det, kan jeg sende dig en zipped fil med SP4800 firmware version 1,6. Det er den jeg selv kører med. Der medfølger instruktioner i hvordan man flasher firmwaren over i sin projektor. Man skal bruge det USB kabel, der fulgte med projektoren. Hvis du ikke har det, så kan det købes i enhver computerbutik, for det er sådan et USB-kabel som også bruges som printerkabel.

Jeg har ikke selv oplevet problemer med operationen, og har heller ikke hørt om andre der har haft det.

Husk dog at det er på eget ansvar at du gør det!

Glæder mig til at høre hvad du synes om opgraderingen



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Marillodk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sætte stor pris på, hvis du vil sende mig filen med firmwaren!

Mvh. Jens

 

Til top Vis Marillodk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marillodk
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Check din postkasse Jens

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes