Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 09:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Roveen’s anlegg Nu med fladskjerm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

Så fikk jeg benyttet sjansen til å flytte anlegget ned i stuen da gamlingene var på en liten reise.

 Ja seksjonen er litt overfull for tiden...

Her ser man Thomson 32" 100hz tv, Motorola digital dekoder, Primare A30.2, Nad C162, Nad C542 og harman kardon dvd 25

Til sist mine flotte høytalere

Lydmessig var det ikke den beste opplevelse å flytte det ned.. Stereoperspeltivet ble klart bedre, men det var og det eneste

stuen synger alt for mye med, spesielt seksjonen den står bare og klirrer. Bassen ble og mye mer fraværende.. men det hadde jeg jo ventet til det store rom.

Så jeg har flyttet det tilbake igjen til mitt gamle gode rum som har blitt så mye bedre etter jeg fikk dempet med tepper etc.

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted
 
Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 26 April 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Så har det skjedd noe nytt...

Jeg har flyttet for meg selv og fått meg egen leilighet.

Kan endelig bestemme selv hvor høyt jeg vil spille musikk uten at noen kommer å klager på volumen, Det bor noen over men det er lydisolert så de hører svært lite av det.. har vertfall ikke fått noen klager. til nu....

Ellers var det et stort fremskritt lydemessig i den nye leil i forhold til det gamle rummet med skråtak, etc.

Her er et billede av det. Det kommer nok flere senere

Jorma JPC 2,5. 6 veis alu-list med 2 stk JPC 2,5  1,5 meter

Jeg skal invistere i ett par tepper til å ha på gulvet, og gjerne noen veggtepper. Men kan ikke finne noen som passer til å henge på vegger.

Er det noen der ute som har noen linker/Forslag til veggtepper?

 

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted
 
Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 407
Sendt: 26 April 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Ahh, jeg gad så godt have din cd-afspiller. Har haft den lånt engang, og den spiller bare himmelsk.



__________________
Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
Til top Vis Svinefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svinefar
 
Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 26 April 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Ja det gjør den

Blir bare mer og mer glad for den for hver dag som går

Så ser den og meget flott ut mener jeg

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted
 
Andreas Brink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 28 April 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

kanon flot jeg gad godt at kunne sige det samme om mit eget

__________________
Setup

Opdate

Stop Talking LISTEN
Til top Vis Andreas Brink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas Brink
 
Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 28 April 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hei Andreas

takk for det..

Synes du har et godt anlegg til å være 16 år.. da jeg var på din alder hadde jeg ikke anlegg i det hele tatt, ett par nye eller brukte høytalere så skulle du være godt på vej

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted
 
Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Så ble det penger til en liten oppgradering

Det ene er Jorma strømkabler. 2  Stk JPC 2.5 på 1,5 meter og en 6 uttaks Jpc aluminiumslist på 2 meter.

Så fant jeg ut jeg måtte invistere i ett headsett da ovenboen var nede hos meg og klaget på den høye musikken jeg spiller. Så de lyd dempende tak platene i stuen har jeg funnet ut at ikke hjelper meget. Selv om jeg spiller på moderat høyt volum kan han høre det rigtig godt, var selv oppe å hørte

Vurderer å sette opp noen nye plater i taket (Rockfon) men vet ikke hvor mye det ville hjelpe.

Her er noen bilder av mine nye:

Sennheiser HD 650

 

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted
 
thomand3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Ble det noen hørbar forbedring ved bytte av strømkablene?
Til top Vis thomand3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomand3 Besøg thomand3's Websted
 
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1117
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hei på dei

Hatten af for dit "begynder anlæg" Dit eget værelse med den skrå væg, ser da ellers rigtig hyggelig ud  Hvis din hifi standard allerede nu er så høj, så ville jeg godt høre dit anlæg om 5-10 år 

HEJA NORGE!!
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy
 
Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Ja det gjorde det helt klart.

Det første jeg merket var hvor meget svartere bakgrunnen ble.

Ellers føler man at detaljene kommer meget bedre frem, og dynamikken spesielt trommeslag giver en del ekstra magepunch.

Skal og nevnes at de gir en litt varmere klang i anlegget.

Jeg må innrømme at jeg kunne høre bedre forskjell på å bytte nettkabler enn å bytte signal eller høytalerkabler.

Så bruker du original kablene som følgte med utstyret kan du forvente deg en ganske stor hørbar forskjell til det bedre.

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted
 
thomand3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Høres spennende ut. Får gå til innkjøp at noen snart. Takk for tilbakemelding
Til top Vis thomand3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomand3 Besøg thomand3's Websted
 
Andreas Brink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

tak for tilbagemeldingen :). der er kommet nogle nye-brugte...

jeg er ked af at høre det med din overbo jeg har også problemer med mine forældre.

fungere dine Sennheiser HD 650 som de skal jeg har aldrig hørt hifi på hørebøffer.

 



__________________
Setup

Opdate

Stop Talking LISTEN
Til top Vis Andreas Brink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas Brink
 
Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Hei på dei

Hatten af for dit "begynder anlæg" Dit eget værelse med den skrå væg, ser da ellers rigtig hyggelig ud  Hvis din hifi standard allerede nu er så høj, så ville jeg godt høre dit anlæg om 5-10 år 

HEJA NORGE!!

Hei high fy.

takk for det, ja om 5-10 år har jeg nok fået oppgradert 2-3 komponenter

For en uke siden var jeg fast bestemt på å invistere i ett sett brugt Strauss, men de planene ble fort ødelagt av ovenboen som klaget over den høye bass i mine AV's. Tror godt de Strauss kunne passe i mitt rum. 26kvm ikke medregnet kjøkken, som ikke kan lukkes av.

Jeg tenkte en del på å kjøpe stativ høytalere i stedet, f.eks VA  Haydn CG men er ikke sikker på om de blir for små for mitt rum.

Det er bare meget synd å ikke kunne oppgradere pga klager fra ovenboen, men jeg får se hva jeg finner ut av.. Måske viss jeg får dempet rummet med andre takplater etc..

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Fedt anlæg du har dig der!
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

- det ser vildt ud. Flot begynder anlæg. Det er ellers noget af en hi-fi rack (reol) du har - hvor højt er det ?

__________________
Audi A3

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted
 
Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hei takk for det.

Det er 1,47 høyt. det skrår ganske mye så det ser ikke så voldsomt ut.

Det kostet visst 5000 ny, fikk d for en tusse.

alle hyllene kan stilles i valgfri høyde

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted
 
Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 17 September 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Liten update

Føy det er vanskeligt å ta bilder av sorte høytalere..

Sand skal der til.. Det ble mye bedre av å sandfylle mine standers, bassen ble strammet opp, og gulvet spiller mye mindre med.

Så kom det en amp til mine hodetelefoner. synes den spiller godt, eneste er at bassen virker litt tam.

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted
 
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2090
Sendt: 17 September 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Hej jeg sidder lige ogg studerer dit anlæg og kan se din har audio aero jeg har også en prima men bare den nye version, men grunden til jeg skriver er fordi jeg ville lige høre om hvordan akustikken er med de skråvægge...

 

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad
 
Kays
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 18 September 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Mht til lydisolering for ovenboens skyld:

Det nytter ikke meget at beklæde indersiden af dit rum med bløde materialer. Det pynter primært på akustikken.

Hvis du vil gøre noget effektivt skal du sætte et ekstra loft op, der ikke har direkte kontakt til det nuværrende. Materialer og fremgangsmåde, må du konsultere eksperter for.

Husk også at lavere frekvenser indeholder MEGET mere energi end høje frekvenser, og gennemtrænger let det meste lydisolering,  så det kan også nytte en del at justere på tonekontrollen.

Til top Vis Kays's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kays Besøg Kays's Websted
 
Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 19 September 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Novisad:

 Jeg bor ikke på det rum med skråvegger lengre, da jeg har flyttet i leilighet. Akustikken var slett ikke god med de skråvegger, den høyre speaker var ca 30cm fra loftet.. hadde det vert mulig å plassere høytalerne anderledes altså fra det skrående tak og utover i normal takhøyde kan jeg tenke meg det hadde vert en liten fordel i forhold til normale rum.

Kays: Tak for godt svar!

Tror ikke det blir aktuelt med et ekstra loft så lenge jeg bor her.. men akustikken kan jeg jo alltids leke litt mere med.

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes