Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 05:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt gas i plasma tv hver 3 år ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 16 November 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Skal en plasma skærm genopfyldles hver 3 år ?. En af mine venner har en arbejdskollega som ville købe et plasma tv men en sælger fortalte ham at det skulle genopfyldles hver 3 år med nyt gas, og sælgerne viste en liste med 10 kunde som havde deres plasma tv til genopfyldning. Jeg har aldrig læst eller hørt noget om genopfyldning af plasma tv, for mig lyder som om at butikken tager røven på deres kunder.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 16 November 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Det kan IKKE lade sig gøre, cellerne er lukket under produktionsprocessen. Sikke en gang pis man skal høre fra sælgere nu om dage.

Hvem har iøvrigt sagt det?

Den butik må have sniffet for meget lightergas

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 16 November 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Det har jeg nu heller aldrig hørt at man kunne gøre. Tror det er en and.

__________________
Den som siger ingenting er umuligt har aldrig prøvet at smække med en svingdør.
Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 16 November 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

øhm.. nu heller ik lovligt at vise den liste (selvom den nu nok heller ik findes)

ville den sælger hellere sælge LCD ?

BTW: Ctacta, selvom dit egern er lidt cool, så ligger den ikke på det hurtigste site

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 16 November 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Live21, jeg tror at de har et misbrug af gas i butikken, og en flok dumme kunder der tror at deres skærme skal have ligthergas påfyldt hver 3. år *G*

 

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 16 November 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
BTW: Ctacta, selvom dit egern er lidt cool, så ligger den ikke på det hurtigste site

EGERN!?? Er der ikke nærmere tale om et marsvin...?  

Tror at ctacta har været på rov på dahf.dk...



__________________
Women Respond To Bass!
Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 16 November 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

BTW: Ctacta, selvom dit egern er lidt cool, så ligger den ikke på det hurtigste site

Tiden er måske inde til at opgradere din dial-up linje?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 16 November 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hehe, den med gassen har jeg hørt før, og det er en vittighed.

Til gengæld skal et almindeligt CRT fjernsyn have fyldt farver på ca. hvert 3. år. I modsat fald falmer billedet, og bliver til sidst sort / hvidt. Næh, det passer heller ikke

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 17 November 2004 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Hehe, den med gassen har jeg hørt før, og det er en vittighed.

Til gengæld skal et almindeligt CRT fjernsyn have fyldt farver på ca. hvert 3. år. I modsat fald falmer billedet, og bliver til sidst sort / hvidt. Næh, det passer heller ikke


He he - lol!

Det værste ved sådan nogle rygter - hvis de ellers er nogenlunde troværdige for alm. folk - er at de nemt kan blive til sandhed. Så hvis man fx. står og snakker hifi med en eller anden så skal der nok være et hjernedødt fjog der bryder ind og siger "undskyld, men de der plasma tv skal i holde jer fra - de skal have nyt gas hvert 3 år og det koster en bondegård"
Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 17 November 2004 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

De fleste plasmaskærme har vel en levetid på en 40 -50 år ved alm brug. Mon ikke man har fået noget bedre til den tid alligevel?

Spændende tanke egentlig: hvordan er "fjernsyn" til den tid? Jeg kan ikke lade være med at tænke lidt starwars-agtigt, hvor de har sådan et holgrafisk billede midt ude i rummet

Det rykker!

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
Luke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 17 November 2004 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Lytter lige med her .

Er levetiden oppe på 40-50 år  troede det var 10-15 år på alm plasma ?



__________________
/Per Røntved
Til top Vis Luke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luke
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 17 November 2004 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det gælder alle skærme, men jeg ved at fx Pioneers store 43" plasma skærm er anslået til at have en brændetid på over 60.000 timer!

Hvor mange år man så skal bruge for at lade den køre så lang  tid ved jeg ikke.

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2365
Sendt: 17 November 2004 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Et hurtigt regnestykke - hvis Pioneers plasmatv virkelig holder til 60.000 timer, så svarer det til at det står tændt i knap 7 år - nonstop.

For mere almindelige mennesker kan man måske sætte et snit på 4 timer om dagen - så svarer det til ca. 41 års brug...

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 18 November 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Et hurtigt regnestykke - hvis Pioneers plasmatv virkelig holder til 60.000 timer, så svarer det til at det står tændt i knap 7 år - nonstop.

For mere almindelige mennesker kan man måske sætte et snit på 4 timer om dagen - så svarer det til ca. 41 års brug...

Yeps.  Og så er der stadig minimum 50% af lysstyrken tilbage - altså min. 550cd/m2 for PDP-435FDE/HDE/XDE efter de 60.000 timer.

Prøv lige at sammenligne det tal med en spritny LCD, eller enkelte af de billige Plasma'er.....!

Jeg har læst et sted at, den gennemsnitlige dansker ser 2.5 timers TV om dagen. 



__________________
Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 18 November 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
RogueAgent skrev:
Et hurtigt regnestykke - hvis Pioneers plasmatv virkelig holder til 60.000 timer, så svarer det til at det står tændt i knap 7 år - nonstop.

For mere almindelige mennesker kan man måske sætte et snit på 4 timer om dagen - så svarer det til ca. 41 års brug...

Yeps.  Og så er der stadig minimum 50% af lysstyrken tilbage - altså min. 550cd/m2 for PDP-435FDE/HDE/XDE efter de 60.000 timer.

Prøv lige at sammenligne det tal med en spritny LCD, eller enkelte af de billige Plasma'er.....!

Jeg har læst et sted at, den gennemsnitlige dansker ser 2.5 timers TV om dagen. 

Det er sgu da meget cool. Når man kommer så langt ud i fremtiden, kan øjnene sikkert også kun opfange 50% af den lysstyrke de kunne engang, så man opdager ikke engang at billedet forringes.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 18 November 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=820&zoneid=1

efter 60.000 timer er der kun 50% lys tilbage, ergo, har man ogsaa kun 100% fuld lys de foerste 30.000 timer, da den derefter fader som alle oevrige PDP-paneler...

Det samme har de nye LCD-paneler fra Samsung og Philips.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 18 November 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Er det ikke lidt så som så med faktualiteten i det med halvering af lysstyrke, jeg mener der er jo ikke nogen der rent faktisk har haft en en af de nye plasmaskærme til at stå og snurre i 30.000 timer endnu. Er det ikke mere et estimat når det kommer til stykket ? - eller har man lavet nogle sikre test under udviklingne der viser at sådan er det.

Nåeh...skidt med det jeg kan vel glæde mig ved tanken om at der er godt 13 år tilbage inden mit Pioneer PDP er halveret i lysstyrke hvis det ellers er 30.000 for den. Men jeg læser det Henrik Skinbjerg skriver som om at det først er efter 60.000 timer lysstyrken er halveret.

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 18 November 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået at vide hvilken butik som har sagt at plasma tv skal til genopfyldning hver 3 år.
Der er EL-GIGANTEN i TÅSTRUP som har fortalt denne røverhistorie omkring plasmaskærme.
Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
bøje
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 18 November 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Øv der der troede jeg lige at en ny branche kunne startes!

PLASMA TV Gas Tankstationer !!!!!

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje
 
Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 18 November 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Vittel skrev:
Er det ikke lidt så som så med faktualiteten i det med halvering af lysstyrke, jeg mener der er jo ikke nogen der rent faktisk har haft en en af de nye plasmaskærme til at stå og snurre i 30.000 timer endnu. Er det ikke mere et estimat når det kommer til stykket ? - eller har man lavet nogle sikre test under udviklingne der viser at sådan er det.

Ja, det er en 'anslået brændetid', men det baserer sig nu på helt reelle laboratorietests. Pioneer har lavet plasma skærme siden 1995. Dengang var levetiden lidt kortere, men lysstyrkens levetid falder ligesom spændingen over en opladet kondensator - altså først hurtigt, og så flader kurven ud. Men dengang har man da haft testskærme til at stå på fuld knald hele tiden, så man hurtigt nåede op på mange tusinde timer. Når man så måler tallene kan man jo beregne sig frem til den der 'anslåede brændetid', alt efter hvornår man definerer at skærmen er 'færdig' (Vi siger så at en 50% reduktion betyder at den er brugt op, men man kan da sikkert godt holde ud at se på den stadigvæk).  

Men selvfølgelig har vi ikke kunnet nå at køre en 5.e generations skærm i 60.000 timer hehe.

En sjov historie: Da vi fik den første 3. generation blev den hurtigt slæbt op i vores showroom hvor vi tændte den ved siden af den 2. generation vi havde i forvejen. Der var så stor forskel på lysstyrken og farverne, at vi tænkte: "Det må være en MEGET brugt 2.G'er vi har stående". Et tjek viste den havde kørt en 5000 timer. Vi havde så tilfældigvis en anden 2.G'er stående der kun havde kørt ganske få timer - op med den også! Det viste sig at det var fuldstændig umuligt at se forskel på, om de havde kørt 5000 timer eller ej - 3'G. var bare SÅ meget bedre. Så det var jo fedt, men gav os også et indtryk af, at plasma teknologien er MEGET langtidsholdbar.

Vittel skrev:
Nåeh...skidt med det jeg kan vel glæde mig ved tanken om at der er godt 13 år tilbage inden mit Pioneer PDP er halveret i lysstyrke hvis det ellers er 30.000 for den. Men jeg læser det Henrik Skinbjerg skriver som om at det først er efter 60.000 timer lysstyrken er halveret.

jojo PDP-435FDE har også 60.000 timer (det har alle vores 4. og 5. generation) Du skal godt nok skynde dig, hvis du skal brænde den ud i løbet af 13 år - det må være noget med at have den tændt med helt hvid skærm i 10-12 timer om dagen hver eneste dag.

 



__________________
Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes