Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 15:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Infinity Intermezzo-Update Onkyo TX-SR875 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 17 November 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Nye billeder side 5 25/8-2008! Onkyo TX-SR875 erstatter H/K AVR8500! ny kabel gemmer!

Nye billeder side 4 22/07-2008! Harman Kardon AVR 8500 solgt! Pioneer til låns

Nye billeder side 4, 6/3-2008 Pioneer 428XD - Toshiba HD-EP35 - Spectral Straight ST910

Nye bileder side 4, 28/9-2007 Ny lejlighed og lidt nyt udstyr!

Nye billeder side 3, 21/9-2006 komplet surround set-up!

Nye billeder side 3, 2/3-2006 Infinity Intermezzo 3,5c centerhøjttaler!

Nye billeder side 2, 22/12-2005 Infinity Intermezzo 2,6 baghøjttalere! 

Nye billeder side 2, 1/3-2005 med holfi cd!

En lille opdatering!

Udstyret der spilles på i dag:

Fronthøjttalere: Infinity Intermezzo 4,1t

Center: Infinity Intermezzo 3,5

Baghøjttalere: Infinity Intermezzo 2,6

Surroundforstærker: Onkyo TX-SR875

HD-DVD afspiller: Toshiba HD-EP35

Laserdisk: Pioneer cld515

Slimdevices Squeezebox

Minidisc: Sony MDS-JE510 Defekt, overvejer invistering i en anden!

Video: Lumatron billig model fra brugsen

Plasma: Pioneer PDP 428XD

Kabler: Wasatch til front og center!

Sony Playstation 2

Sega Dreamcast

billederne nedenunder er fra da jeg kørte rent stereo!

Mit grej består af følgende:

Fjernsyn: Loewe 4681zp 32" widescreen udemærket fjernsyn jeg købte for en del år siden, har tjent mig godt, men synes nu 32" er for lidt i den nye lejlighed, i det jeg sidder 5 meter der fra, så engang i fremtiden vil jeg da gerne have et nyt, men venter lige og ser tiden an mht digital tv osv (penge)

Forstærker: SOLGT NAD S300, købte den da jeg kunne få den til en ydderste favorabel pris, og da jeg først fik den hjem i hus, blev jeg for alvor ramt af hifi-feberen på ny, så mine højttalere skulle udskiftes! forstærkeren afløste en Arcam AV50 pro logic forstærker på 5*50watt, en udemærket forstærker som også gjorde det godt i stereo, men tåler overhovedet ingen samligning med S300'eren hvor der langt flere detaljer og punch i, en fremragende forstærker, som kommer til at tjene mig i rigtig mange år!

CD: SOLGT Holfi Xaurus NFB REX sidste nye maskine i hjemmet og sikke en maskine, det er virkelig kram, 9 kgs dansk håndværk, en verden til forskel fra min NAD T550, langt mere kontrol over sagerne end nad'en! (kommer billeder så snart jeg kan up loade dem)

DVD: NAD T550 en god maskine til dvd, eneste negative er at den ikke spiller brændte cd'er/dvd'er! men en fin maskine som går det godt med eagles eller phil collins koncerter på dvd, uhh det er super musik! 

Minidisc: Sony mds-je510 ja hvad er der at sige: en gammel svend som spiller endnu!

Laserdisc: Pioneer cld 515 købte dyret da dvd var så småt begyndt at komme frem på markedet, jeg mente det var sikrest at købe laserdisc på daværende tidspunkt, er nu sjældent jeg bruger den efterhånden, mest når jeg skal høre min Cher koncert!

Højttaler: Inifinity Intermezzo 4,1t! ledte egentlig efter nye højttalere til min S300 i lang tid, hørte lidt forskelligt bla Dali Helicon 400, JBL TI 5000/TI 10k osv osv, men da jeg var til Lyd og billed udstilling i Århus hørte jeg i experts udstilling et sæt Infinity Prelude MTS, hvilket er deres topmodel til 95000kr, og efter det lyt, var jeg slet ikke i tvivl om, at det var en Infinity jeg skulle eje, men okay 95000kr havde jeg ikke til højttaler (får det nok heller aldrig), men vidste at Audiovision i skive havde den mindre model Intermezzo 4,1t på tilbud, som iøvrigt benytter samme 12" bas enhed og 850 watt forstærker som preluden gør. Så den efterfølgende mandag kørte jeg til Skive, og lørdagen efter var jeg den lykkelige ejer af dette enestående sæt højttalere, som jeg bliver mer glad for hver dag der går! højttalernes placering er efter anvisninger fra Audiovision sådan ca, hvor jeg så til sidst har finindstillet dem! de afløser et sæt System Audio 1050!

Højttalerkabel og Interconnect: Wasatch Cable Works 530 og Wasatch Cable Works Maxamus, kunne få de kabler til en billig pris, så jeg slog til, og jeg må sige de slog benene væk under mig, der kommet langt flere detaljer og perspektivet er noget for sig, alt er faldet på plads nu!

Fremtiden: hmm ja stereoen er sådan set på plads, er yderst tilfreds, dog går jeg og drømmer om at opgradere til surround med infinity hele vejen rundt(gjort) , og højest sandsynlig med en NAD surround forstærker da jeg synes det er et godt makkerpar(blev H/K), så kommer vi jo til næste problem: racket er for bette, så der går jeg og tænker på at lave mit eget, med nogen lega blokke osv! fjernsynet er også ved at have nogen år på bagen, og jeg døjer med at læse teksten, så går og drømmer om et bagprojektions fjernsyn Thomson eller LG!



__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 17 November 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

damn.. lækkert.....bare ærgeligt der er så langt mellem jer med laserdisc...

jeg har aldrig hørt de inf. hvordan vil du beskrive lyden?



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 17 November 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

 

Ren Martin Logan'er de der Inifinity



__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 18 November 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Lyden er jeg helt tilfreds med, især efter jeg skiftede højttalerkabel og phonokabel, førhen brugte jeg Dali Silverwave, men diskanten var alt alt for skinger og skreg nærmest når man fyrede det af, så fik jeg et godt tilbud på de Wasatch kabler, og jeg må sige det er en af de bedste invisteringer jeg har gjort, diskanten og mellemtonen har åbnet sig meget mere, uden at virke anstrengende, der er virkelig detaljer for alle pengene, og der er kommet hug på bassen, alt i alt en fremragende højttaler, som Poul fra Audiovision sagde: det er en højttaler man bare blir gladere og gladere for! og jeg kan kun give ham ret!
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 977
Sendt: 18 November 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

meget fin højttaler, og forstærkeren skulle bestemt også være top notch

__________________
Hilsen Pihl
Til top Vis Pihl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pihl
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 18 November 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Mange tak for de fine ord, det varmer

ja synes faktisk også det går helt fint sammen med Infinity og NAD, det er nu ikke noget man ser sammen så tit, så det var lidt en satsning, vil nu gerne have en mere seriøs cd-afspiller senere hen, men indtil videre går det da!

Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
syska
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Damm, det øverste billed ser nice ud..... ser ud som et godt sted at drikke en øl med vennerne, dejligt og hyggeligt

Inifinity Intermezzo 4,1t sagde du var på tidbud? men hvad var prisen?

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Takker mange gange, har nu også drukket en hel del øl med kammisserne igennem tiden i den stue! normal prisen var 44000kr for et sæt, men audiovision i skive havde købt restpatiet, og solgte dem for 25995 kr! importøren stoppede med importen af dem, da der ikke rigtig var købere til dem! har snakket med ham om det, han mente de var førud deres tid!
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Utroligt flot setup! Og lyder er sikkert også derefter.. :)

Bare jeg kunne byde mit rack (det samme som dit) samme kvalitets komponenter.
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot setup, men jeg er overbevist om at en god CD-afspiller vil tage dit anlæg til helt nye højder ..! Dit anlæg fortjener det også !

Så pas på - Det har det jo med at blive dyrt sådan noget ! 

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Lækkert! Tillykke med den nye lejlighed

Hvor høje er de højttalere egentlig? De ligner godt nok nogle tårne...

Damn, jeg glæder mig til at få en lejlighed så mit grej kan få lidt mere plads


__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Super-lækkert....

De Infinity er godt nok lækre......dem gad jeg sgu godt lægge ører til engang. De er godt nok nice....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Azo> jeg arbejder også på sagen, har kigget lidt på NAD S500 som  matcher min forstærker, men ved ik helt endnu, eller om jeg skal gå en klasse højere op, men skal selvfølgelig nok gi besked, så snart jeg har handlet

Rapper>tak skal du have! de er 130 cm høje, så de rager da lidt i vejret! ja det er jo altid rarest at have noget plads, det fylder jo så meget, det herlige hifi!

Dumbo> du skal være velkommen og det skal i andre selvfølgelig også 

Mvh Brian!

Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Så lige en test af Prelude MTS i High Fidelity Nr.5 2001 hvor de var blevet anbefalet at sætte basserne udad og de mente at de spillede bedst på den måde.Har du fået en anbefaling vedr. dette forhold eller hvad?

Kan selvfølgelig også godt se at basenhederne kommer tæt på ydervægen.

Ikke en kritik men måske en måde til at få det optimale ud af det.

Har du i øvrigt set på Genesis side de har nogle der ligner lidt syntes jeg gad vide hvem der har lånt fra hvem.

Har også hørt at den integrerede NAD som du har skulle være den bedste bedre end S200.



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

En NAD s500 kan erhverves for under 5k! Som Acer er inde på: Et anlæg bliver aldrig bedre end det signal som skal formidles af signalkilden.

__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

JRGW: har prøvet at vende dem med basserne ud af, men det dur ikke, jeg kan simpelthen ikke styre R.A.B.O.S'en, bassen blir alt for buldret, audiovision havde det samme problem, så de havde også størst erfaring med at lade dem spille ind mod hinanden! har du forresten et link til de genesis? Min S300 skulle være mere musikalsk end S200, men S200 har så tilgengæld flere kræfter og det er ikke en dual mono som S300, men jeg har dog aldrig hørt dem mod hinanden! jeg læste engang i en amerikansk eller engelsk test, at vedkomne mente den var på højde med en krell mente den hedder KAV 300 eller sådan noget!

__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Fournais: jeg har skam købt en ny afspiller, men kan ikke up loade billederne! det er en Holf NFB REX! sikke en lyd det gav

__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Her er linket til Genesis det link i oversigten her i forumet duer ikke.

http://www.genesisloudspeakers.com

De har nogle ret vilde systemer man aner noget fra de gamle Infinity systemer har i nogen sinde set billeder af eks. IRS V prøv linket her.

http://www.infinity-classics.de

Mht. S200 hørte jeg fra en kender at prototypen var god men det færdige produkt er ikke, de har så måske sparet lidt eller hvad der er sket.Jeg må også sige at i de opstillinger hvor jeg har hørt S200 var det ikke noget særligt bevars dynamik var det men opløsning manglede.

Tillykke med din nye CD dejligt når det går fremad så er det interessen er sjov.



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
chriller4
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se vi har samme DVD. En fin maskine, men min er i hvert fald ikke til brændt så for mig er en cd nødvendig

Fint set-up !



__________________
Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet

Mit anlæg, klik her

Min hjemmeside: www.christerholte.dk
Til top Vis chriller4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller4 Besøg chriller4's Websted
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

JRGW: ja de genesis minder da noget kun om de gamle infinity'er, man kan mere eller mindre godt se de har haft samme konstruktør det er godt nok nogen voldsomme højttalere de laver, en skam der ikke er en forhandler her i danmark, gad godt høre dem! jeg har kun hørt S200 engang sammen med S100 og S500 på et sæt dali grand i et alt for bette rum, så det var ikke ligefrem noget særligt ud over det spillede hamrende højt! gad nu godt høre den mod min S300 for at høre om der var den vilde forskel! ja det er herligt med sådan en ny afspiller, den gør godt nok underværker, det er simpelthen super sager!

__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes