Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2024 | 23:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Der kom en forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

 

ICE forstærkerne

(citat)
Som helhed polerer anlægget lyden meget, det lyder i hvert fald meget anderledes end det jeg er vant til. Mange kanter er lissom skåret af, og der er ikke så meget attack. Jesper mente (så vidt jeg husker) at det faktisk var ICE'ens skyld. Harpen (eller hvad det er) på Stings "Mad about you" var lidt mere tilbagetrukket end på mit eget, og der manglede faktisk en guitar.

Ingen tvivl om at det er ICEpower lyd, når man har testet længe nok på det, og alle tilgængelige varianter, finder man langsomt ud af, at der mangler noget musik når man anvender Icepower forstærkere - det uanset om de er trekantede eller hedder ASP, dog spiller ASPerne lidt bedre.
Den med at det skulle skyldes en gammel udbrændt forforstærker, er lidt søgt og uden indhold i virkeligheden. Men selvfølgelig er en god forforstærekr, som alle andre komponenter i et setup at foretrække.

Det der kendetegner ICE forstærkerne, uanset model, er at de spuiller tilbagetrukket, der mangler musikalitet og man fornemmer et slør over musikken.
Ikke dermed sagt at det er noget L..., men det er ikke High End med alle detaljer og udbredt musikalitet.

Men går man tilbage til producenten - B&O, så har de heller ikke lovet det, ligesom det heller ikke er meningen. Det skyldes alene, disse forstærkere er ikke fremstillet til Hi-Fi, men alene til professionelle formål, herunder orkestre og andre prof anlæg, hvor der oikke kræves de samme ting for detaljer og findetaljeret lyd.

Derfor er der ikke noget unaturligt i, at så mange påpeger, at der mangler noget og det spiller anderledes. Vi hører ofte at der fremhæves en utrolig ro og stilhed over lydbilledet. Men lytter man nærmere og sammenligner tingene, skyldes det snarere mangler og slør i de forskellige områder.

Da disse forstærkere bruges i professionelle øjemed og kun er tiltænkt disse formål, er de også produceret med en masse sikkerhed, hvilket betyder en masse ekstra omløb og lange omveje med sikringsanordninger, som vi alle ved -betyder lange veje og tab af detaljer og musikalitet - så i virkeligheden er det som det skal være og ikke de optimale forstærkere til Hi-Fi.

 

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

 

 

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

 

ICE forstærkerne

(citat)
Som helhed polerer anlægget lyden meget, det lyder i hvert fald meget anderledes end det jeg er vant til. Mange kanter er lissom skåret af, og der er ikke så meget attack. Jesper mente (så vidt jeg husker) at det faktisk var ICE'ens skyld. Harpen (eller hvad det er) på Stings "Mad about you" var lidt mere tilbagetrukket end på mit eget, og der manglede faktisk en guitar.

Ingen tvivl om at det er ICEpower lyd, når man har testet længe nok på det, og alle tilgængelige varianter, finder man langsomt ud af, at der mangler noget musik når man anvender Icepower forstærkere - det uanset om de er trekantede eller hedder ASP, dog spiller ASPerne lidt bedre.
Den med at det skulle skyldes en gammel udbrændt forforstærker, er lidt søgt og uden indhold i virkeligheden. Men selvfølgelig er en god forforstærekr, som alle andre komponenter i et setup at foretrække.

Det der kendetegner ICE forstærkerne, uanset model, er at de spuiller tilbagetrukket, der mangler musikalitet og man fornemmer et slør over musikken.
Ikke dermed sagt at det er noget L..., men det er ikke High End med alle detaljer og udbredt musikalitet.

Men går man tilbage til producenten - B&O, så har de heller ikke lovet det, ligesom det heller ikke er meningen. Det skyldes alene, disse forstærkere er ikke fremstillet til Hi-Fi, men alene til professionelle formål, herunder orkestre og andre prof anlæg, hvor der oikke kræves de samme ting for detaljer og findetaljeret lyd.

Derfor er der ikke noget unaturligt i, at så mange påpeger, at der mangler noget og det spiller anderledes. Vi hører ofte at der fremhæves en utrolig ro og stilhed over lydbilledet. Men lytter man nærmere og sammenligner tingene, skyldes det snarere mangler og slør i de forskellige områder.

Da disse forstærkere bruges i professionelle øjemed og kun er tiltænkt disse formål, er de også produceret med en masse sikkerhed, hvilket betyder en masse ekstra omløb og lange omveje med sikringsanordninger, som vi alle ved -betyder lange veje og tab af detaljer og musikalitet - så i virkeligheden er det som det skal være og ikke de optimale forstærkere til Hi-Fi.

 

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hej Toftdahl,

Ved ved du har lavet mange eksperimenter med ICE, så jeg at det er velbegrundet hvad du siger, men hvordan står det til med eksperimenterne af den seneste zappulse 2.3... Er konklussionen den samme eller ligger mulighederne for High-end her i opbygningen af strømforsyningen og valg af lytter og trafo mv.

Rart at høre fra dig igen...

Med venlig hilsen fra ham som måske ikke er helt færdig med zappulse...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

ppp-dk

Hej - og tak for de pæne ord.

Jeg har haft forrygende mange ting at tage mig af, så jeg har ikke været så aktiv på Hi-Fi siden i en længere periode, men det er dog ikke gået helt i stå.

Med hensyn til LCs 2.3 moduler, er jeg ikke rigtigt kommet længere. Men ingen tvivl om at en forstærker med 2.3 modulerne og den rigtige trafo samt nogle enkle tweaks, bringer os i HIGH END verdenen.
Disse moduler er ikke produceret på samme måde som ICErne, med alt disse lange veje og sikkerhed på sikkerhed - derfor spiller de mere åbent og musikalsk - de er befriet for musikdræbende foranstaltninger, som lægger et slør over musikken, hvilket ICErne meget klart gør - det der ofte - misforstået og beskrives af nogle som en stor stilhed og ro omkring musikken, det burde bedre beskrives som manglende musikalitet og åbenhed.
Til gengæld kan man sige, at hvis man vil producere forstærkere og sælge dem, med LC modulerne, så er billedet lidt anderledes, idet man skal huske på at der er noget der hedder en CE godkendelse. Denne godkendelse kan blive svær at opnå med LCs moduler. Og en CE godkendelse er ret så dyr, specielt hvis det ikke går igennem første gang.
Derfor ser man at dem der producere disse forstærkere PWM, anvender ICErne, da de er CE godkendt fra B&O side. Ingen tvivl om at man ville opnå langt bedre musikalske resultater med LC modulerne, i sådan en produktion, men den er som sagt lidt umuliggjort, da der ikke forefindes en CE godkendelse af LCs moduler - desværre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

ppp-dk

Hej - og tak for de pæne ord.

Jeg har haft forrygende mange ting at tage mig af, så jeg har ikke været så aktiv på Hi-Fi siden i en længere periode, men det er dog ikke gået helt i stå. Det var da godt...

Med hensyn til LCs 2.3 moduler, er jeg ikke rigtigt kommet længere. Sig endelig til når du er kommet videre - det er ikke umuligt at jeg kan lokkes med på vognen...Men ingen tvivl om at en forstærker med 2.3 modulerne og den rigtige trafo samt nogle enkle tweaks, bringer os i HIGH END verdenen. Lyder spændende...
Disse moduler er ikke produceret på samme måde som ICErne, med alt disse lange veje og sikkerhed på sikkerhed - derfor spiller de mere åbent og musikalsk - de er befriet for musikdræbende foranstaltninger, som lægger et slør over musikken, hvilket ICErne meget klart gør - det der ofte - misforstået og beskrives af nogle som en stor stilhed og ro omkring musikken, det burde bedre beskrives som manglende musikalitet og åbenhed. Ingen roser uden torne...
Til gengæld kan man sige, at hvis man vil producere forstærkere og sælge dem, med LC modulerne, så er billedet lidt anderledes, idet man skal huske på at der er noget der hedder en CE godkendelse. Denne godkendelse kan blive svær at opnå med LCs moduler. Og en CE godkendelse er ret så dyr, specielt hvis det ikke går igennem første gang.
Derfor ser man at dem der producere disse forstærkere PWM, anvender ICErne, da de er CE godkendt fra B&O side. Ingen tvivl om at man ville opnå langt bedre musikalske resultater med LC modulerne, i sådan en produktion, men den er som sagt lidt umuliggjort, da der ikke forefindes en CE godkendelse af LCs moduler - desværre. Ja, hvis det blev aktuelt - kunne et bur af kobber udenpå modulerne måske være vejen frem mod en EMC godkendelse eller endnu bedre at modulerne kan godkendes direkte...

Med venlig hilsen do

Jørgen Toftdahl Peter

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Nå, har trådens ejermand fået handlet noget
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hehe, nope. Var lidt bange for at bassen blev for dominerende hjemme hos mig + at han ville have 10K for sættet som stod rigtigt pænt, men eks. manglede alle bananstikkene og det er jo en ydeligere udgift på 500 kr. Så jeg tror jeg venter lidt med en opgradering for nu.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Jamen det er da fair nok. Kommer tid kommer (øøøh) ..... nyt
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Mjaaa, højtalerne har jeg haft i ca. 2 år så nu kunne jeg godt tænke mig at prøve noget andet eks. Dali Grand Diva ;-)

Vedr. AR'en så er sådan lidt tjaaaa, det kunne da være sjovt at prøve noget andet nu ala Holfi NB250, Vincent 991, ML 27,5 eller 331.

 

Vil du nu hen og have noget ML?

Hilsen

Danny



__________________
Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
Til top Vis Gufle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gufle Besøg Gufle's Websted
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hehe, man ved aldrig, kunne være sjovt at prøve noget andet, men ikke pt., der er lukket for kassen, skal bruge en del penge på rejseri her det næste halve år.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hehe, man ved aldrig, kunne være sjovt at prøve noget andet, men ikke pt., der er lukket for kassen, skal bruge en del penge på rejseri her det næste halve år.

Hvis du var rigtigt Hifi mand så droppede du din rejse og købte anlæg i stedet



__________________
Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
Til top Vis Gufle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gufle Besøg Gufle's Websted
 
Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Jesper var det ikke noget at få den her hjem i stuen. Så kan det
sgu blive til en jordomrejse til næste år....Jeg ville ihvertfald
give en flaske ret god vin for at få lov til at høre den duo

vh Oluf

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=75785& item=7521292895&rd=1
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Damn, jo det kunne være rigtigt fedt, meeen det går sgu ikke pt.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 27 November 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

"Ja, men det er vist det. EAR står til indbrænding, og bliver bedre og bedre, lige i starten kunne jeg slet ikke forlige mig med dens lyd, det ret besynderligt, men den bliver bedre og bedre jo mere den står tændt og spiller, og detaljeringsgraden er helt uhyggelig, jeg hører ting på cd'er som jeg ikke anede de indeholdt. Men ja, helt sikkert en "anden" slags lyd end hvad jeg har hørt før."

 

 

Undskyld men hvad er en AR EAR TWO ?



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 27 November 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:

"Ja, men det er vist det. EAR står til indbrænding, og bliver bedre og bedre, lige i starten kunne jeg slet ikke forlige mig med dens lyd, det ret besynderligt, men den bliver bedre og bedre jo mere den står tændt og spiller, og detaljeringsgraden er helt uhyggelig, jeg hører ting på cd'er som jeg ikke anede de indeholdt. Men ja, helt sikkert en "anden" slags lyd end hvad jeg har hørt før."

 

 

Undskyld men hvad er en AR EAR TWO ?

http://www.acoustic-reality.com/

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=16812.0



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 27 November 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som ved hvad der rent faktisk står på den hollandske side?

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 27 November 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Er der nogen som ved hvad der rent faktisk står på den hollandske side?

Overhovedet ikke, men der var et godt billede!

Efter næste weekends julefrokost kan jeg sandsynligvis oversætte det, men indtil da er jeg blank.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Nå, var der noget med noget Mark Levinson på vej her?
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Yes sir, det var der nemlig, og den står og spiller nu efter at være varmet op i en 24 timers tid, og jeg må sige den spiller aldelses fremragende. Jeg skal nok tage nogle billeder her en af dagene, når der kommer lidt solskin.

Btw. fulgte der original kabel med til din, og hvis ikke hvad bruger du så istedet?



__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Jamen tråden hedder jo "der kom en kasse"

Hvis vi snakker netkabel, så var det med, ellers var der ikke andet. Netkablet sidder i bunden, så hvis man skal have et andet skal man ud i noget med vinkelstik. Det medfølgende kabel er med "semi-aktiv skærm".

Det er måske ikke den bedste pre i verden, men jeg deler fuldt ud din begejstring.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Thanks, jeg havde et vinkel netkabel liggende, men det var alligevel ikke nok, så lige står den og svæver på nogle gamle SD fødder jeg havde liggende i lyserødt, ikke specielt kønt, men afkoblingen er sikkert godt nok. Og nej, det er helt sikkert ikke den bedste forforstærker i verden, men jeg synes den lyder rigtigt godt.



__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes