Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 15:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Erfaringer med PHILIPS 32PW9509 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 10 December 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Nogen der har nogen erfaringer med dette lækre Phillips tv:

PHILIPS 32PW9509

Link: http://kortlink.dk/fr3 

Til top Vis ebsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebsen
 
tumz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 13 December 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Yes det har jeg da. Er selv ejer af et. Billedet er kanon, og jeg er rigtig glad for det, men det er dog ikke helt uden forbehold:
  • Lyden kan runge (pga tv-signalet(har ikke oplevet det på dvd endnu)) hvor det lyder somom hele fjernsynet ryster. Ikke sindsyg fedt.
  • Jeg synes at billedet har det med at hakke ved hurtige panoreringer, men dette er vidst et generelt 100 hz problem.
  • Der kan være noget der ligner jpeg-interlacing rundt om personer når de bevæger sig hurtigt. Jeg tror det har noget med PixelPlus2 at gøre.
Ud over det er billedet på DVD superb. Super skarpt og detajlerigt. Man kan virkelig se samtlige små porer og riller i huden ved closeup billeder, og billedet er smukt når man ser naturbilleder.

Det er en smagssag om man synes det opvejer hinanden, men jeg er nu kanon-glad for mit, pga den suværene billedkvalitet.

Ps. Er der nogen der ved om det tredje punkt er pga PP2 eller en evt. fejl i mit apparat?


__________________
.. :...
Min fine bio :)
Nu med billeder.
Til top Vis tumz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumz
 
Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 13 December 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Punkt 3 skyldes natural motion compensation. Prøv at slå det fra, og se den omkringliggende skygge om hurtigt bevægende objekter forsvinde.
Til gengæld hakker panoreringer derefter. Så hellere lidt skygge...

__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Mcfly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mcfly
 
Hede
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 14 December 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har samme problem som dig ( punkt 3 ) men det er stadig et af de bedste tv på marked idag.

Mvh



__________________
Mvh.

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede
 
tumz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 14 December 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Mcfly skrev:
Punkt 3 skyldes natural motion compensation. Prøv at slå det fra, og se den omkringliggende skygge om hurtigt bevægende objekter forsvinde.
Til gengæld hakker panoreringer derefter. Så hellere lidt skygge...
Hvordan? Er det DNR man skal fjerne oder was? Der er ikke noget der heddet det andet der. Skulle måske læse manualen.

Undskyld for at spolere din tråd. Det er et godt fjernsyn. Køb det ;)


__________________
.. :...
Min fine bio :)
Nu med billeder.
Til top Vis tumz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumz
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 14 December 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

tumz skrev:
Mcfly skrev:
Punkt 3 skyldes natural motion compensation. Prøv at slå det fra, og se den omkringliggende skygge om hurtigt bevægende objekter forsvinde.
Til gengæld hakker panoreringer derefter. Så hellere lidt skygge...
Hvordan? Er det DNR man skal fjerne oder was? Der er ikke noget der heddet det andet der. Skulle måske læse manualen.

DNM er en integreret del af Pixel Plus 2 - PP2 fungerer ikke uden DNM. Derfor kan du ikke slå DNM fra uden at slå PP2 fra. Hvis du vælger 100 Hz eller Digital Scan er DNM slået fra, ved PP2 er det slået til, og ved Movie Plus er det slået til men i en lidt anden konfiguration. Sløret er mindre ved Movie Plus, men den redder så heller ikke så meget på bevægelserne.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
tumz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 14 December 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Så Otto, ville du anbefale at man ser filmene i Movie Plus, eller er det en smagssag? (hvilket det sikkert er)

__________________
.. :...
Min fine bio :)
Nu med billeder.
Til top Vis tumz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumz
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 14 December 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

tumz skrev:
Så Otto, ville du anbefale at man ser filmene i Movie Plus, eller er det en smagssag? (hvilket det sikkert er)

Det er nok en smagssag, men jeg foretrækker Pixel Plus 2. Jeg har dog ikke sammenlignet særligt intensivt, så måske skulle jeg benytte lejligheden til at foretage en mere specifik sammenligning...



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
tumz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 14 December 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige selv lavet en hurtig sammenligning af PP2 og MP, og det er sq lidt svært at sige hvad der er bedst.

Til langsomme billeder, close-ups fx. er der slet ingen tvivl om at PP2 er meget bedre og skarpere. Man får en masse detaljer med som ikke er på MP. Disse detaljer er også med ved panoreringer men billedet hakker nu en del, og specielt når man ser på løbende personer synes jeg der er en del interlacing rundt om personen.

MP ser bedre ud ved de hurtige billeder, men detaljerne mangler, så jeg vil nok også foretrække PP2, da det overall er klart det bedste.


__________________
.. :...
Min fine bio :)
Nu med billeder.
Til top Vis tumz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumz
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 14 December 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

tumz skrev:

Til langsomme billeder, close-ups fx. er der slet ingen tvivl om at PP2 er meget bedre og skarpere. Man får en masse detaljer med som ikke er på MP. Disse detaljer er også med ved panoreringer men billedet hakker nu en del, og specielt når man ser på løbende personer synes jeg der er en del interlacing rundt om personen.

Vi har haft snakket om indstillinger, ikke? PP2 laver en del fnidder i standard-indstillingen, som kan undgås når de forskellige digitalbehandlinger (DNR, Dynamisk kontrast og farveforbedring) slås fra. "interlacing rundt om personen" - det tror jeg umiddelbart er en misforstået brug af ordet interlacing, men jeg tror godt jeg ved hvad du mener. Dét der blandt andet er fedt med PP2 er netop at de interlace-artifacts man slipper for ved at køre progressive scan faktisk også forsvinder ved PP2, hvilket i sig selv overflødiggør progressive scan.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 718
Sendt: 15 December 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

tumz skrev:
Yes det har jeg da. Er selv ejer af et. Billedet er kanon, og jeg er rigtig glad for det, men det er dog ikke helt uden forbehold:
  • Lyden kan runge (pga tv-signalet(har ikke oplevet det på dvd endnu)) hvor det lyder somom hele fjernsynet ryster. Ikke sindsyg fedt.
  • Jeg synes at billedet har det med at hakke ved hurtige panoreringer, men dette er vidst et generelt 100 hz problem.
  • Der kan være noget der ligner jpeg-interlacing rundt om personer når de bevæger sig hurtigt. Jeg tror det har noget med PixelPlus2 at gøre.

Ud over det er billedet på DVD superb. Super skarpt og detajlerigt. Man kan virkelig se samtlige små porer og riller i huden ved closeup billeder, og billedet er smukt når man ser naturbilleder.

Det er en smagssag om man synes det opvejer hinanden, men jeg er nu kanon-glad for mit, pga den suværene billedkvalitet.

Ps. Er der nogen der ved om det tredje punkt er pga PP2 eller en evt. fejl i mit apparat?

Jeg har samme problem, er det mon muligt at slippe for dette ved købe en surroundforstærker og så køre lyden den vej?

m@dsen 



__________________
Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
Til top Vis m@dsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m@dsen
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 15 December 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

m@dsen skrev:
tumz skrev:
Yes det har jeg da. Er selv ejer af et. Billedet er kanon, og jeg er rigtig glad for det, men det er dog ikke helt uden forbehold:
  • Lyden kan runge (pga tv-signalet(har ikke oplevet det på dvd endnu)) hvor det lyder somom hele fjernsynet ryster. Ikke sindsyg fedt.
  • Jeg synes at billedet har det med at hakke ved hurtige panoreringer, men dette er vidst et generelt 100 hz problem.
  • Der kan være noget der ligner jpeg-interlacing rundt om personer når de bevæger sig hurtigt. Jeg tror det har noget med PixelPlus2 at gøre.

Ud over det er billedet på DVD superb. Super skarpt og detajlerigt. Man kan virkelig se samtlige små porer og riller i huden ved closeup billeder, og billedet er smukt når man ser naturbilleder.

Det er en smagssag om man synes det opvejer hinanden, men jeg er nu kanon-glad for mit, pga den suværene billedkvalitet.

Ps. Er der nogen der ved om det tredje punkt er pga PP2 eller en evt. fejl i mit apparat?

Jeg har samme problem, er det mon muligt at slippe for dette ved købe en surroundforstærker og så køre lyden den vej?

m@dsen 

Ja, det kan det hvis du kører lyden udenom tv´et - problemet er netop de indbyggede højttalere og kabinettet omkring.

Jeg har selv tv´et og jeg er enig i de punkter der er beskrevet ovenfor. Slå DNR osv. fra - så hjælper det gevaldigt!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 16 December 2004 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Ville så lige høre, om der så findes et bedre alternativ i sammeprisklasse?

Til top Vis ebsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebsen
 
m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 718
Sendt: 18 December 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

ebsen skrev:

Ville så lige høre, om der så findes et bedre alternativ i sammeprisklasse?

Hvis du kikker ind hos Hifiklubben på Åbullevarden i København har de lige nu en hel del Loewe som er sat ned til under halv pris. der er bl.a et 32" til 12000,- førpris 27000,-

m@dsen



__________________
Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
Til top Vis m@dsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m@dsen
 
tumz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 20 December 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

ebsen skrev:

Ville så lige høre, om der så findes et bedre alternativ i sammeprisklasse?


Nej Slet ikke. Jeg tror ikke du kan finde så godt billede til den pris.


__________________
.. :...
Min fine bio :)
Nu med billeder.
Til top Vis tumz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes