Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 23:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Larsenbio - B&W & Onkyo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 22 December 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu har jeg med stor interesse set en masse surroundstuer her på sitet og nu vil jeg også være med

Anlægget har løbende været under udskiftning, hvor det mest er receiver og dvdafspiller der har været skiftet ud nogle gange, mens højtalerne har stået ved min side i den tid jeg har haft surround.

Det største tiltag til bio'en var nok sidste år, da jeg investerede i en projektor.

Selve udstyret består af:

Onkyo TX-DS989 receiver
som har været Onkyos topmodel af receivere i lang tid (bliver afløst her i December måned af TX-5000). Den kører ca. 7x140 watt og spiller utrolig godt sammen med mine højtalere. Jeg har desværre ikke prøvet at køre 7.1 (endnu) pga. indretningen af stuen, men den klarer det også godt i 5.1. Tidligere har jeg haft en Onkyo TX-DS838 som jeg nåede at købe inden Hi-Fi Klubben solgte ud af Onkyo for nogle år siden. Den gjorde det så godt, at jeg ønskede at fortsætte med Onkyo. Dog har jeg i mellemtiden haft 2 Acurus effektblokke sat til 838'eren, så jeg kørte 5.1 i 200 watt, og så en Millinium DTS decoder sat til. Dog var der ingen 5.1 indgang i 838'eren så jeg skulle skifte signalkabler hver gang fra receiver til dekoder og dekoderen kunne jeg ikke rigtig indstille forsinkelse af signalet på. Samtidig syntes jeg også det var noget "bøvl" at skulle gå og tænde blokkene seperat hver gang, så jeg solgte ud af det hele og købte "pakken" i stedet, med 989'eren.

Philips SA-963 DVD-afspiller

DVD-afspilleren er nok den, som er blevet skiftet mest ud. Jeg startede i sin tid med en Sony 715, som så blev skiftet ud med en Denon 2500, hvilket blev til en Arcam Diva DV-88, som så til sidst blev til Philips 963'eren. Den gør det også godt mht. cd-lyd og billede, men der er nogle få ting som jeg godt kunne ønske var bedre og så kunne det jo også være sjovt at prøve at feede min projektor med DVI i stedet for component kablet, hvilket så igen kræver udskiftning af dvd-afspiller. Philips kommer jo med en ny udgave af min til Januar 2005, så det kan være den skal prøves af.

Fronte: B&W Matrix 803


Center: B&W Matrix HTM


Bag: B&W Matrix 805


Mine baghøjtalere er jeg lidt stolt af, da de ikke har standard farven ifht. B&W's serie. Det er nogle jeg har købt brugt af en mand som lavede højtalerkabinetter til B&W. Ifølge ham skulle der findes tre sæt i verden af denne slags. Det var vistnok én fra B&W's design afd. som havde ønsket et sæt 805'ere specielt lavet til hans Nautilus Sneglehuse, som ham jeg købte dem af, så har lavet. Lige da jeg så dem første gang tænkte jeg, at de havde en lidt sjov farve, men kort tid efter begyndte jeg at synes de så fede ud med lilla piano lak på kabinettet og en sølvgrå front.

Sub: B&W Matrix 800ASW
En stille og rolig sub med en 12" bas og 200 watt forstærker, der godt kan sige boom!!

 

Projektor: Panasonic AE500

Selve ophænget til projekteren har jeg selv lavet, som består af en træklods for at sænke PJ'en, som har fået en del af et Silvan højtaler ophæng påmonteret som så har en gennemsigtig plast plade (lavet i Bauhaus) sat på.

Lærredet er også et jeg selv har sat sammen. Det er nogle lægter fra Silvan, som er spraymalet, og så er det et mørklægningsgardin som fungerer som selve lærredet. Det løb op i en 700 kr. så jeg er godt tilfreds, da et færdiglavet nyindkøbt nemt koster 6 gange så meget med ramme. Dog ved jeg ikke hvor meget bedre det ville være, men nu er det min første PJ og lærred, så jeg ville bare prøve at se hvordan det kom til at se ud, og jeg synes det virker ret godt.

Selve centerhøjtaleren stikker lige lidt for meget op, hvis det skulle være helt perfekt, men det fleste film er alligevel i et bredere format end 16:9 som lærredet er lavet i, hvilket betyder at der er lidt sorte bjælker nede i bunden. Dog generer den ikke det store, selvom om billedet er fyldt helt ud med de dejlige 100". Her fra sweetspot hænger der normalt nogle lamper over bordet, men som det kan ses fra tidligere billede, har jeg skruet nogle lampeophæng op i loftet som jeg så kan flytte mine sofabordslamper over i, når den står på film i det store format. Samtidig kan jeg styre min lamper i stuen fra min Onkyo 989 fjernbetjening, da den er programerbar og da jeg samtidig har fået sat nogle LK lysdæmpere på lyset.

Her lige en enkelt billede fra den fede serie Band of Brothers, men som sagt, centerhøjtaleren generer ikke så meget som det ser ud til, og så tror jeg egentlig at lige præcis Band of B. ikke er den bedste film at tage billede fra da hele filmen er sådan lidt blege i billederne. Men det er lige det eneste jeg har indtil videre.

Det er Larsenbio indtil videre, men nu får vi at se om der bliver "tid" til mere senere. Nu er jeg jo kun en fattig studerende selvom mine medstuderende ikke synes det ser sådan ud når de er på besøg, men det er jo også over flere år der er investeret i udstyr, og man må jo aldrig gå ned på udstyr

Kommentarer og inputs er velkomne

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 22 December 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Damn, det ser sgu lækkert ud, også mht. til B&W's gamle Matrix serie, nice.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 22 December 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 22 December 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Velkommen til. Det ser jo rigtig godt ud. Jeg kender godt det med at forstærkeren bliver skifte ud man vil jo gerne have det bedste.......

Jeg kan forstå du synes godt om dine baghøjtaler. De er meget sjove



__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 22 December 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Fedt anlæg!

Jeg har faktisk selv haft 803/HTM/805 før i tiden... kanon opstilling!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
haspalm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 247
Sendt: 22 December 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

For pokker hvor ser det bare godt ud !!!

 

Til top Vis haspalm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haspalm
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 22 December 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Forresten, synes godt nok dine baghøjttalere peger meget mod hinanden, har du prøvet en anden opstilling ?

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 22 December 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Forresten, synes godt nok dine baghøjttalere peger meget mod hinanden, har du prøvet en anden opstilling ?

Diskanterne peger tilgengæld mod lytteposition!



__________________
MVH Jannick Petersen
Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 22 December 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:

Diskanterne peger tilgengæld mod lytteposition!

Ja - når man står op i sofaen  

I øvrigt tillykke med sit anlæg. Det kan du med rette være glad for. Jeg synes det er rart at se endnu et eksempel på, at der kan etableres hjemmebio i stuen uden at det kommer til at ligne en skilteplakatforhandlerlydstudieoperatørrumsbiograf.

Jeg synes også dine surroundhøjttalere er ret friske i designet.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 22 December 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Jo tak for de pæne ord.

Jeg har faktisk prøvet at have baghøjtalerne til at pege lige ud ligesom de gør i mange setup. Jeg har også prøvet at lade dem stå på et bord lige ved siden af sofaen i hovede højde hvilket lød helt forkert. Lyden bliver så alt for tydelig og giver slet ingen rumklang, som baghøjtalere skal gøre.
Grunden til at de hænger som de gør, er dog for at man stadig skal kunne høre dem. Hvis de pegede en anden retning end lyttepositionen virker det jo forkert, da man så slet ikke hører dem. De bedste ville jo være at jeg placerede sofaen midt i stuen og så havde baghøjtalerne til at pege fremad og så lige et sæt højtalere mere til 7.1. I dette tilfælde vil baghøjtalerne faktisk være dem på siden (det ekstra sæt højtalere) og "backsurround" være dem der peger fremad. Jeg vil dog gerne undgå at placere min sofa mit i stuen, da det i så fald vil se lidt rodet ud .

Ifølge Dolby er det faktisk også sådan at de viser opstillingen af højtalere. Nedenstående er taget fra deres brochure om opsætning af surround. (læs hele brochuren her: http://www.larsennet.com/bio/Guide.HomeTheater.0110.pdf

Fordi de peger ind mod lyttepositionen betyder jo ikke at det ikke lyder som om det kommer bagfra, i dette tilfælde hører du bare lyden komme forbi, i stedet for at lyden bliver sendt ud i lokalet.

Dette setup har i hvert fald givet det bedste resultat indtil videre.

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 22 December 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Absolut fair nok i mine øjne. Hvis det samtidig er ens stue skal det se ordentligt ud!

Jeg er nu ikke enig med Dolby, men kan godt se dine argumenter og hvis det virker for dig, så er det jo som det skal være...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 22 December 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

 - tjaa, - der er vel ikke rigtigt mere at sige..

__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 22 December 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok den vildeste "studenter-bio" jeg har set indtil videre!

Og som om det ikke var nok at udstyret er totalt lækkert, så mindsanten om indretningen også er super sweet ..!

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 22 December 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Ja jeg må tilslutte mig de andre og sige det er gennemført!! fræk bio!!
Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi
 
ralle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 22 December 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

hej Mlarsen.

det ser super godt ud, det må jeg sku give dig. der er ikke en finger at sætte på det.

Jeg har lige et spørgsmål, Hvor har du købt dit DVD skab, hvad koster det og hvor mange DVD film kan der være.

Der er kun en ting at sige=

Rasmus



__________________
Film skal ses i hjemmebio.

Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
Til top Vis ralle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ralle
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 22 December 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Super fedt hjemmebio setup. Jeg er helt vild med Onkyo har selv haft 4 forskellige surroundreceiver fra Onkyo den sidste var en TX-DS838, som jeg desværre fik sat en DTS chip i til 6000 kr som desværre fik Dolby digital dekoderen til give et klik/knald i højttalerne i det øjeblik hvor den fik et Dolby digital signal. Laserphile som monteret DTS chippen ville sende en nye chip som kunne løse problemet men den kom aldrig og pludselig var Laserphile lukket  så idag har jeg en Onkyoreceiver til 16000 kr som ikke virker under min seng. Da jeg skiftede min Onkyo TX-DS838 ud ville jeg godt havde købt en TX-DS989 men det var der ikke penge til så det blev en Pioneer til 8000 kr som senere er blevet skiftede ud med en Pioneer VSX-2011. Pioneer spiller godt men kan ikke måle sig med en god Onkyoreceiver så jeg tror sku at min Pioneer bliver skiftede ud med en Onkyo TX-NR5000E i 2005 eller 2006 der skal lige spares nogle penge sammen.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 22 December 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Uha det ser flot ud, virkeligt lækkert setup.

Det godt at se at der stadig står noget Onkyo rundt omkring, har selv haft to surround receivere fra Onkyo (Tx-Sv 424 og en Tx-Ds 575X) inden jeg gik over til Denon. Hifi Klubben påstod jo at det var pga. Onkyo dalede i kvalitet at de skippede mærket, jeg kan tydeligt huske sælgeren sagde til mig "det gamle Onkyo var bundsolidt men det nye er noget skrammel" men om det passer skal jeg ikke udtale mig om.

Peter



__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 22 December 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Totalt fed hjemme bio du holder dig der, den spiller!!!!!!

Jeg ville også gerne vide hvor mange DVD dit skab kan indeholde´(er selv ejer af et sådant vitrineskab (mit er købt i IKEA og minder meget om det du har)).

Glæder mig at du har BOB, det er den fedeste film/serie der er lavet om 2. VK

og iøvrigt, VELKOMMEN på siden....



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 23 December 2004 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Mit skab er faktisk også fra IKEA, det er vist næsten en standard del i et surround rum , jeg har i hvert fald set mange der har sådan et, men det fungerer også fint. Jeg har lige været inde og regne på det, der kan være 7 rækker dvd'er med 20 i hver så det må jo give 140 dvd i et skab. Jeg har dog valgt at dele mit skab med cd'er også, men der er nu ved at være lidt trængt i skabet med alle de film.

Til dem der ikke har prøvet Onkyo før kan jeg kun sige at det er kvalitet og uden at lyde som én fra en tv-reklame så vil jeg bare sige "det lyder bare bedre"  (hvilket jo selvfølgelig er en meget subjektiv vurdering ). Jeg har også haft en cd-afspiller og en minidisc i Onkyo som klarede det godt. Min forklaring som jeg fik fra HiFi klubben dengang jeg hørte de holdt med Onkyo var, at de skulle skære ned på mærkerne så de ikke havde så mange forskellige, men det ved jeg nu ikke om det holder længere i dag, men noget skulle de jo sige.

Til Biojensen kan jeg kun anbefale at kigge nærmere på den nye TX-5000 som Onkyo kommer med, dog uden at jeg selv har hørt den, men den ser nu fed ud (http://www.areadvd.de/hardware/onkyo_tx_nr5000e.shtml)
(dog med en lidt pebret pris; ca. 5000€)

Drømmeforbedringen til hjemmebioen må jo næsten være at få sådan en receiver og drømmen ude i fremtiden er også at skifte B&W Matrix'erne ud med et Nautilus setup, det kunne være fedt:


Kilde: www.bwspeakers.com

men det kræver lige noget mere kapital end det jeg sidder med lige nu, desværre.

 

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen
 
ralle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 23 December 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

tak for det, Mlarsen.

Sådan et skab skal jeg sku have.

Ellers vil jeg bare sige velkommen til, og ja det ser sku mega godt ud.

Rasmus



__________________
Film skal ses i hjemmebio.

Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
Til top Vis ralle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ralle
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes