Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 12:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVI-afspiller fra Cambridge (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 22 December 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Ny afspiller fra Cambridge med faroudjachip, upscaling og dvd-audio.

http://www.hifiklubben.com/files/PDF_files/DK/Produkter/Camb ridge/DVD77DVD79.pdf

Jeg har slet ingen erfaring med deres dvd-afspillere. Er det noget, de kan finde ud af at lave?

Jeg havde egentlig tænkt på at købe en Panasonic S97, men det bliver nok svært at finde et sted, hvor man kan se dem begge. De har samme deinterlacer så vidt jeg kan se. Panasonic S97 har på papiret den fordel at have hdmi i stedet for dvi, men min projektor har dvi, så det gør ingen forskel (ud over fremtidssikring, som alligevel er en risky business)

- er der nogen, der har erfaring med, hvordan Cambridges dvd-afspillere lyder? ikke til cd, men til dvd-lyd i stereo eller i surround med de indbyggede dekodere. Jeg har nemlig ingen surroundforstærker, så de analoge lydudgange er ret vigtige.

- nogen der ved, om de er gode til at lave dvd-audio? (og Panasonic?)

 

 

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 22 December 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Vanderlay, du er benhård til dette med at finde afspillere...

Jeg har ingen erfaring, men er absolut også interesseret i at høre nærmere!

Det kunne være rart hvis HiFi Klubben kunne bekræfte, at den ikke har de samme fejl som, Denon 1910.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
notional
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 561
Sendt: 23 December 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Designet ligner noget fra deres Azur serie (jeg har den normale Azur dvd afspiller), men jeg synes ikke der står det er en fra azur serien
Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 26 December 2004 kl. 06:37 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det ville være rigtig godt hvis HiFi klubben kunne sige noget om denne afspiller har samme probelmer som Denon 1910. Jeg tænker især på projektorer som mange "herinde" bruger: Sanyo Z2/Z3 & Panasonic 500/700 ?

Jeg tror der er mange der er klar til at give kr. 2.000,- for en afspiller med HDMI eller DVI!!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
spinner
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2004
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hvad med at RINGE til Hi-Fi Klubben istedet for at sidde her passivt og vente på at de svarer ?? ...  De har sgu nok bedre ting at lave end at overvåge hver eneste tråd på HIFI4all !

 

 

Til top Vis spinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spinner
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Uden at ville oprulle den evige diskussion for og imod Hifiklubben vil jeg blot naevne, at jeg har vaeret forbi een af deres butikker, hvor de havde faaet afspilleren hjem. Som forventet vidste de absolut intet om den, havde ikke proevet den og lod heller ikke til at vaere interesseret i at proeve.

Selvom de havde projektorer i butikken, var de kun sat op med component, og selvom de gjorde rigtig meget for at promovere de nye Denon-afspillere, mente de aabenbart ikke, at det var noget, der skulle demonstreres.

Det kan selvfoelgelig vaere helt forskelligt i andre af deres butikker, men jeg var faktisk overrasket over, at de virkede totalt uinteresseret i at saelge noget. Jeg kom og viste klar interesse for den afspiller, og alligevel lod det som saelgeren troede han kunne saelge mig en Denon-afspiller til 10K blot ved at sige "den er rigtig, rigtig god".

Min konklusion var i hvert fald, at vil man have information om deres produkter, saa er hifiklubbens butikker det sidste sted man skal gaa hen. Saa faar man trods alt mere at vide paa deres forum cybertainment.dk , men ellers vil jeg give Becker ret. Hifi4all er stedet, hvor man faar information om den slags.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Panasonic´en du også spørger til, er en fin afspiller. Jeg har for nyligt set den i aktion med HDMI og det var ikke mindre end fremragende. Komponentkvaliteten i den lader ikke meget tilbage at ønske og specielt videoDAC´en er jo i en pæn kaliber. Samtidig har den en rigtig fed brugerflade og menustruktur som jeg sjældent har set bedre specielt til prisen!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Panasonic´en du også spørger til, er en fin afspiller. Jeg har for nyligt set den i aktion med HDMI og det var ikke mindre end fremragende. Komponentkvaliteten i den lader ikke meget tilbage at ønske og specielt videoDAC´en er jo i en pæn kaliber. Samtidig har den en rigtig fed brugerflade og menustruktur som jeg sjældent har set bedre specielt til prisen!

- og hvad er prisen så ???



__________________
AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Rizzo skrev:

Ronin skrev:
Panasonic´en du også spørger til, er en fin afspiller. Jeg har for nyligt set den i aktion med HDMI og det var ikke mindre end fremragende. Komponentkvaliteten i den lader ikke meget tilbage at ønske og specielt videoDAC´en er jo i en pæn kaliber. Samtidig har den en rigtig fed brugerflade og menustruktur som jeg sjældent har set bedre specielt til prisen!

- og hvad er prisen så ???

Den ligger vist omkring kr. 4.000,-

...og ja, Jens Holst (tror jeg nok han hedder) Produktchef fra HFK har deltaget aktivt flere gange på dette forum.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har idag set Cambridge afspilleren i HFK og den virker faktisk ganske OK.  

"Personen" i butikken skulle faktisk have den med hjem idag for at se, om der var nogle fejl a la Denon1910 på DVI-udgangen. Jeg glæder mig til at høre hans tilbagemelding!!!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

HFK har melddelt mig at der ingen problemer er med denne afspiller, så jeg tror at jeg må have kigget nærmere på den... evt. låne den med hjem
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige lånt en og glæder mig til at fortælle jer om mine observationer...
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Jamen her er så min "dom"... Jeg er måske lidt hård ved en afspiller til 2000 kr, men jeg er ærlig.

Jeg har testet den med 10 meter HMDI kabel (fra av-connection) samt adapter til DVI og med Panasonic PT-AE700.

Positive ting:

- Jeg synes at designet er flot

- Den virker "kvalitets-agtig" uden at den vejer så meget

Negative ting:

- Fjernbetjeningen kunne ikke række de 4 meter fra hvor jeg sidder.

- DVI outputtet defaulter til 480p hver gang maskinen har været slukket og det finder jeg hammer irriterende, da jeg gerne vil sende et 720p signal til min PJ.

- Når 720p vælges på DVI output ændres størrelsen på billedet i forhold til mit normale billede på andre input. Det gælder også for 1080i for den sags skyld.

- De yderste pixels i højre side af billedet er mørkere end resten af billedet. Det er værst på 480p, bedre på 720p og ikke så slemt, men det er der på 1080i.

- Min 5 år gamle Denon DVD-2500 gav et bedre billede i mine øjne (især mindre ringing) på diverse testbilleder.

Det kan være det er mig der ikke har forstået nogle "ting" helt mht. denne maskine, men jeg ønsker ikke at beholde den. Det kan også være kombinationen med mit andet udstyr - det er ikke til at vide...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Tak for din lille test   

Man skal nok ikke købe en af de billige dvd med dvi hvis man ønsker godt billede

Men hvilken er den bedste i prisklassen 4-6,000 .-

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Munken1790
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv lige købt en denon 2900 sat ned til 5000,- i hfk. Nu har de oven i købet sat den ned til 4500 Men den har ihvertfald et rigtigt flot billed. Jeg har lade mig fortælle at denon 2910 skulle have et helt fantastisk billede. Så det var nok også et kig værd. Men har desværre ikke selv oplevet den

 

Til top Vis Munken1790's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munken1790
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

Tak for din lille test   

Man skal nok ikke købe en af de billige dvd med dvi hvis man ønsker godt billede

Men hvilken er den bedste i prisklassen 4-6,000 .-

Mvh Hans

Sådanne som jeg ser det er det et stort "hul" fra 2000,- til 6000,- hvor der ikke rigtigt er nogle afspillere. Fra 6000,- ligger Denon 2910/3910, Pioneer 668 som er rigtig gode. Jeg synes dog, at det er for mange penge med et nyt HD format om hjørnet...

Jeg har testet 668'eren hjemme hos mig selv og der var en forskel til det bedre ved HDMI kontra component. Jeg kan også godt lide ideen ved HDMI/DVI.

Snart "lander" Panasonic DVD97, Phillips SA900 og Sony 975 som alle har HDMI til omkring 3000-4000,- og det glæder jeg mig til!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg venter og ser om Phillips SA900  bliver et hit,

spec. ser gode ud   så er det bare om den så er det.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:

Jamen her er så min "dom"... Jeg er måske lidt hård ved en afspiller til 2000 kr, men jeg er ærlig.

Jeg har testet den med 10 meter HMDI kabel (fra av-connection) samt adapter til DVI og med Panasonic PT-AE700.

Positive ting:

- Jeg synes at designet er flot

- Den virker "kvalitets-agtig" uden at den vejer så meget ( jeg går ud fra, at du mener: den virker kvalitets-agtig DOG uden at den vejer så meget ( da større vægt generelt er en kvalitetsindikering = mere i kassen, bedre stabilitet, osv.)

Negative ting:

- Fjernbetjeningen kunne ikke række de 4 meter fra hvor jeg sidder.

- DVI outputtet defaulter til 480p hver gang maskinen har været slukket og det finder jeg hammer irriterende, da jeg gerne vil sende et 720p signal til min PJ.

- Når 720p vælges på DVI output ændres størrelsen på billedet i forhold til mit normale billede på andre input. Det gælder også for 1080i for den sags skyld.

- De yderste pixels i højre side af billedet er mørkere end resten af billedet. Det er værst på 480p, bedre på 720p og ikke så slemt, men det er der på 1080i.

- Min 5 år gamle Denon DVD-2500 gav et bedre billede i mine øjne (især mindre ringing) på diverse testbilleder.

Det kan være det er mig der ikke har forstået nogle "ting" helt mht. denne maskine, men jeg ønsker ikke at beholde den. Det kan også være kombinationen med mit andet udstyr - det er ikke til at vide...  Tak, for du deler din erfaringer med os andre.



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
Indiana
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2004
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

L.Becker du brugte et 10 m langt kabel.

Tror du noget at den manglende kvalitet skyldes, at du har et længere kapel end en DVI udgang officelt kan trække (5 m.).

Jeg har ihvertfald hørt om flere der har haft problemer med så lange kabeltræk ved DVI.

Til top Vis Indiana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Indiana
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet en Pioneer 668 som ikke gav nogle problemer overhovedet med samme set-up... jeg synes bare den er lidt dyr!
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes