Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 08:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit opdaterede rørgrej.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Hej josan,

Tak for kaffe (og brød) for en oplevelse!!!

Det der biamping er værd at gå efter, så man lige kan give bassen, så hatten passer!

Det er nok blandt de bedste anlæg jeg har hørt og ikke mindst pga. bassen - selv om de stod 2-3 m fra bagvæg kunne basbølgerne mærkes i den grad. Rent og uforvænget!

Admiralen har offset-justeret sine fornemmelser for bas. Den "skæg" forstærker Beard P100 gjorde det bare ganske fint i mellemtone/diskant sammen med Classic forstærkeren til bassen - smart at lade den gå fra elektronisk filter til en indgang, således at bassen kan justeres - den ultimative loudness/tonekontrol

Biamping - det duer!

Hvis ikke det allerede er feset ind for alle og enhver, må jeg sige at jeg er ret imponeret!

Jeg må da hellere melde mig ind i Viborg hifiklub og deltage i det hyggelige samvær med "ligesindede" (og lære flere fif til at lade konen forstå at det er NØDVENDIGT at opgradere fordi bla-bla-bla ).

Forresten, da jeg kom hjem opdagede at Peter Gabriel, UP sad i maskinen.Nu er du jo heldigvis nød til at komme her med dine afspillekæde. Beard, Classic og Shandling...

Vi skal jo have de Snell A3i op og synge....

Det virkelig sjove var at da jeg kom hjem, var der meget mere bund i anlæget end ellers. Synes at jeg har opdaget det flere gange efter at anlæget har været pillet fra hinanden nogle timer - det er jo lidt bøvlet at pille alt fra hinanden hver aften... Er der nogen, som kan give en logisk forklaring på dette?

Du har er et setup du kan være stolt af...

Du må hilse Per...

Hygge herfra...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hej Per!

Mange tak for de rosende ord om mit anlæg!! Big smile

Jeg synes også selv jeg er kommet langt.

Det havde jeg ikke engang opdaget, at jeg har glemt en cd i din afspiller... men jeg har da påregnet at besøge dig engang i meget nær fremtid. Sikkert umiddelbart efter den 22. juni, hvis det kan lade sig gøre.

Og ja... biamping dur!! Utroligt man kan få så meget ud af en 17 år gammel rørslæde, som kostede 5.000 brugt!

Jeg har kun hørt et par anlæg, som lyder bedre... men du kan jo melde dig ind i klubben... så kan du høre endnu bedre lyd!

Mvh.

Johnny

PS: Uha... mener du virkelig at jeg skal tage alle 3 apparater med... de er jo ret tunge... nuvel... så længe jeg ikke skal tage mine højtalere med!!! LOL



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

josan skrev:

Hej Per!

Mange tak for de rosende ord om mit anlæg!! Big smile

Jeg synes også selv jeg er kommet langt.

Det havde jeg ikke engang opdaget, at jeg har glemt en cd i din afspiller... men jeg har da påregnet at besøge dig engang i meget nær fremtid. Sikkert umiddelbart efter den 22. juni, hvis det kan lade sig gøre.

Og ja... biamping dur!! Utroligt man kan få så meget ud af en 17 år gammel rørslæde, som kostede 5.000 brugt!

Jeg har kun hørt et par anlæg, som lyder bedre... men du kan jo melde dig ind i klubben... så kan du høre endnu bedre lyd!

Mvh.

Johnny

PS: Uha... mener du virkelig at jeg skal tage alle 3 apparater med... de er jo ret tunge... nuvel... så længe jeg ikke skal tage mine højtalere med!!! LOL

Hej !

Hvordan lyder det når du kun bruger rørslæden ?

Det der med at bruge to effekt er da godt, men har i tænk på at begge forstærker får samme signal og kun kan komme af med bassen / mellemtone, diskant , jeg har hørt en gang at dette er ikke godt da forstærkeren ikke kan komme af med de overskydene toner derfor er elektronisk delefilter til dette formål, håber i forstår vad jeg mener

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

josan skrev:

Hej Per! Du mener vel Peter

Mange tak for de rosende ord om mit anlæg!! Big smile - det er velfortjent!

Jeg synes også selv jeg er kommet langt. Bestemt!

Det havde jeg ikke engang opdaget, at jeg har glemt en cd i din afspiller... men jeg har da påregnet at besøge dig engang i meget nær fremtid. Sikkert umiddelbart efter den 22. juni, hvis det kan lade sig gøre. Ja lad os finde en dato!

Og ja... biamping dur!! Utroligt man kan få så meget ud af en 17 år gammel rørslæde, som kostede 5.000 brugt! Ja, og helt uden at prutte om prisen...

Jeg har kun hørt et par anlæg, som lyder bedre... men du kan jo melde dig ind i klubben... så kan du høre endnu bedre lyd! Kan du ikke rykke ham Carsten, idet jeg sendte ham en mail om dette næsten inden jeg var kommet hjem fra dig!

Mvh.

Johnny Peter

PS: Uha... mener du virkelig at jeg skal tage alle 3 apparater med... de er jo ret tunge... nuvel... så længe jeg ikke skal tage mine højtalere med!!! LOL
Argh, troede at du tog de "små" Titaner med

Jeg kunne vel ikke lokke dig til at tage TDL'erne med?

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 478
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
josan skrev:

Jeg har kun hørt et par anlæg, som lyder bedre... men du kan jo melde dig ind i klubben... så kan du høre endnu bedre lyd! Kan du ikke rykke ham Carsten, idet jeg sendte ham en mail om dette næsten inden jeg var kommet hjem fra dig!

Mvh.

Rolig nu !............

Information vedr. optagelse i Viborg Musik & HiFiklub er blevet sendt til dig (d. 10/6).

Mvh



__________________
Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Hej :):)

Mht. rørforstærkeren alene. Jeg har prøvet det flere gange i direkte sammenligning med min Classic på 165 watt. Dvs. først den ene alene og så den anden. Bearden alene lyder sådan set fint... også fin bund osv. I sammenligning med en SAT (det har PPP_DK og jeg også prøvet), lyder den også fint. Men men... hvis der skal spilles højt - og det skal der jo engang i mellem - så bliver bearden presset, fordi den lige mangler nogle ekstra watt, måske især strøm til bunden.

Med classicen alene kommer al den overskud man kan ønske sig. Men i diskant og mellemtone mangler den altså et eller andet i sammenligning med Bearden. Når man så sætter de 2 sammen, kombinerer man det bedste af de 2. Alle der har hørt mit anlæg har sagt det samme. Det lyder væsentlig bedre med biamping her end uden... der er ingen diskussion.

At det skulle skade en forstærker ikke at spille hele frekvensområdet lyder for mig lidt ulogisk. Tværtimod... den bliver vel nærmere aflastet. Jeg kan spille væsentlig højere nu, hvor det stadig forbliver rent. Hvis det hele skal køre over aktivt filter (det kan jeg jo godt) skal jeg have et ekstra til mellemtone og diskant og det koster jo også.

Nuvel.... mit setup er selvfølgelig præget af, at jeg ikke har ubegrænsede midler til f.eks. at købe en rørforstærker der både leverer mange watt og meget strøm. Jeg har hørt quadrallerne over nogle rørmonoblokke der kunne begge ting og det var en oplevelse af vellyd!! Men til prisen, når man tager i betragtning, at den samlede pris, jeg har givet for mine 2 forstærkere, er 12,5 K, så synes jeg, at jeg er kommet langt. Jeg har undersøgt, hvad en rørforstærker på 140 watt og opefter koster... og det kommer vel ca. til at koste fra 60.000 og opefter at skifte... det må desværre vente!

I øvrigt er du jo velkommen til at komme og høre, hvis du ikke bor for langt væk!

Mvh.

PS: Hej Carsten!, god sommerferie - nu bliver PPP glad LOL



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

josan skrev:

Hej :):)

I øvrigt er du jo velkommen til at komme og høre, hvis du ikke bor for langt væk! Det lyder da godt, men jeg bor i københavn så det glemmer vi bare

Mvh.

PS: Hej Carsten!, god sommerferie - nu bliver PPP glad LOL

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Gorm
Branchemedlem
Branchemedlem

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hmmm, det ser jo ganske godt og spændende ud dit anlæg, ikke lige frem meter varer, men absolut spændende sager.

Jeg er selv begyndt at eksperimentere lidt med rør, og ja jeg må give dig ret i de "flasker" kan et eller andet, jeg tror det er musikalitet.

mvh.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2090
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

hold fast hvor ser det lækkert ud, jeg har selv bestilt en cd afspiller med rør til udgangene og det skulle give en dejlig lækker blød lyd, men ville meget gerne høre om dit anlæg har en super blød lyd da du kører rør hele vejen igennem....

mvh Novi

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad
 
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1117
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

josan skrev:

Hej :):)

Mht. rørforstærkeren alene. Jeg har prøvet det flere gange i direkte sammenligning med min Classic på 165 watt. Dvs. først den ene alene og så den anden. Bearden alene lyder sådan set fint... også fin bund osv. I sammenligning med en SAT (det har PPP_DK og jeg også prøvet), lyder den også fint. Men men... hvis der skal spilles højt - og det skal der jo engang i mellem - så bliver bearden presset, fordi den lige mangler nogle ekstra watt, måske især strøm til bunden.

Med classicen alene kommer al den overskud man kan ønske sig. Men i diskant og mellemtone mangler den altså et eller andet i sammenligning med Bearden. Når man så sætter de 2 sammen, kombinerer man det bedste af de 2. Alle der har hørt mit anlæg har sagt det samme. Det lyder væsentlig bedre med biamping her end uden... der er ingen diskussion.

At det skulle skade en forstærker ikke at spille hele frekvensområdet lyder for mig lidt ulogisk. Tværtimod... den bliver vel nærmere aflastet. Jeg kan spille væsentlig højere nu, hvor det stadig forbliver rent. Hvis det hele skal køre over aktivt filter (det kan jeg jo godt) skal jeg have et ekstra til mellemtone og diskant og det koster jo også.

Nuvel.... mit setup er selvfølgelig præget af, at jeg ikke har ubegrænsede midler til f.eks. at købe en rørforstærker der både leverer mange watt og meget strøm. Jeg har hørt quadrallerne over nogle rørmonoblokke der kunne begge ting og det var en oplevelse af vellyd!! Men til prisen, når man tager i betragtning, at den samlede pris, jeg har givet for mine 2 forstærkere, er 12,5 K, så synes jeg, at jeg er kommet langt. Jeg har undersøgt, hvad en rørforstærker på 140 watt og opefter koster... og det kommer vel ca. til at koste fra 60.000 og opefter at skifte... det må desværre vente!

I øvrigt er du jo velkommen til at komme og høre, hvis du ikke bor for langt væk!

Mvh.

PS: Hej Carsten!, god sommerferie - nu bliver PPP glad LOL



Du skal bare købe dig et par NUforce blokke. Så for du både en ekstrem god mellemtone, som fra en dyr single ended rør-børge, og tilmed styr på dine basser!! Kan man ønske mere??

Og en tomgangstrøm på 7 watt og en max. strøm på 125 watt ud af stikkontakten, sparer du også en masse strøm og penge, som du i stedet kan gå ud og købe musik for
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

hold fast hvor ser det lækkert ud, jeg har selv bestilt en cd afspiller med rør til udgangene og det skulle give en dejlig lækker blød lyd, men ville meget gerne høre om dit anlæg har en super blød lyd da du kører rør hele vejen igennem....

mvh Novi

Ja... det synes jeg!!! Lyden er meget lyttevenlig... men samtidig sprød p.g.a. bånddiskanterne... jeg elsker lyden på mit anlæg. Jeg har aldrig hørt så meget musik, som jeg gør i øjeblikket!!! Selvfølgelig er der det sædvanlige crap af indspilninger som intet anlæg kan afspille fornuftigt... men jeg er efterhånden kommet ned på, at det kun er 20% der lyder direkte skod!



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
josan skrev:

Hej :):)

Mht. rørforstærkeren alene. Jeg har prøvet det flere gange i direkte sammenligning med min Classic på 165 watt. Dvs. først den ene alene og så den anden. Bearden alene lyder sådan set fint... også fin bund osv. I sammenligning med en SAT (det har PPP_DK og jeg også prøvet), lyder den også fint. Men men... hvis der skal spilles højt - og det skal der jo engang i mellem - så bliver bearden presset, fordi den lige mangler nogle ekstra watt, måske især strøm til bunden.

Med classicen alene kommer al den overskud man kan ønske sig. Men i diskant og mellemtone mangler den altså et eller andet i sammenligning med Bearden. Når man så sætter de 2 sammen, kombinerer man det bedste af de 2. Alle der har hørt mit anlæg har sagt det samme. Det lyder væsentlig bedre med biamping her end uden... der er ingen diskussion.

At det skulle skade en forstærker ikke at spille hele frekvensområdet lyder for mig lidt ulogisk. Tværtimod... den bliver vel nærmere aflastet. Jeg kan spille væsentlig højere nu, hvor det stadig forbliver rent. Hvis det hele skal køre over aktivt filter (det kan jeg jo godt) skal jeg have et ekstra til mellemtone og diskant og det koster jo også.

Nuvel.... mit setup er selvfølgelig præget af, at jeg ikke har ubegrænsede midler til f.eks. at købe en rørforstærker der både leverer mange watt og meget strøm. Jeg har hørt quadrallerne over nogle rørmonoblokke der kunne begge ting og det var en oplevelse af vellyd!! Men til prisen, når man tager i betragtning, at den samlede pris, jeg har givet for mine 2 forstærkere, er 12,5 K, så synes jeg, at jeg er kommet langt. Jeg har undersøgt, hvad en rørforstærker på 140 watt og opefter koster... og det kommer vel ca. til at koste fra 60.000 og opefter at skifte... det må desværre vente!

I øvrigt er du jo velkommen til at komme og høre, hvis du ikke bor for langt væk!

Mvh.

PS: Hej Carsten!, god sommerferie - nu bliver PPP glad LOL



Du skal bare købe dig et par NUforce blokke. Så for du både en ekstrem god mellemtone, som fra en dyr single ended rør-børge, og tilmed styr på dine basser!! Kan man ønske mere??

Og en tomgangstrøm på 7 watt og en max. strøm på 125 watt ud af stikkontakten, sparer du også en masse strøm og penge, som du i stedet kan gå ud og købe musik for

Hvorfor i alverden skulle jeg investere i det når styrken i Bearden er mellemtonen????



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1117
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

josan skrev:
Mr. High Fy skrev:
josan skrev:

Hej :):)

Mht. rørforstærkeren alene. Jeg har prøvet det flere gange i direkte sammenligning med min Classic på 165 watt. Dvs. først den ene alene og så den anden. Bearden alene lyder sådan set fint... også fin bund osv. I sammenligning med en SAT (det har PPP_DK og jeg også prøvet), lyder den også fint. Men men... hvis der skal spilles højt - og det skal der jo engang i mellem - så bliver bearden presset, fordi den lige mangler nogle ekstra watt, måske især strøm til bunden.

Med classicen alene kommer al den overskud man kan ønske sig. Men i diskant og mellemtone mangler den altså et eller andet i sammenligning med Bearden. Når man så sætter de 2 sammen, kombinerer man det bedste af de 2. Alle der har hørt mit anlæg har sagt det samme. Det lyder væsentlig bedre med biamping her end uden... der er ingen diskussion.

At det skulle skade en forstærker ikke at spille hele frekvensområdet lyder for mig lidt ulogisk. Tværtimod... den bliver vel nærmere aflastet. Jeg kan spille væsentlig højere nu, hvor det stadig forbliver rent. Hvis det hele skal køre over aktivt filter (det kan jeg jo godt) skal jeg have et ekstra til mellemtone og diskant og det koster jo også.

Nuvel.... mit setup er selvfølgelig præget af, at jeg ikke har ubegrænsede midler til f.eks. at købe en rørforstærker der både leverer mange watt og meget strøm. Jeg har hørt quadrallerne over nogle rørmonoblokke der kunne begge ting og det var en oplevelse af vellyd!! Men til prisen, når man tager i betragtning, at den samlede pris, jeg har givet for mine 2 forstærkere, er 12,5 K, så synes jeg, at jeg er kommet langt. Jeg har undersøgt, hvad en rørforstærker på 140 watt og opefter koster... og det kommer vel ca. til at koste fra 60.000 og opefter at skifte... det må desværre vente!

I øvrigt er du jo velkommen til at komme og høre, hvis du ikke bor for langt væk!

Mvh.

PS: Hej Carsten!, god sommerferie - nu bliver PPP glad LOL



Du skal bare købe dig et par NUforce blokke. Så for du både en ekstrem god mellemtone, som fra en dyr single ended rør-børge, og tilmed styr på dine basser!! Kan man ønske mere??

Og en tomgangstrøm på 7 watt og en max. strøm på 125 watt ud af stikkontakten, sparer du også en masse strøm og penge, som du i stedet kan gå ud og købe musik for

Hvorfor i alverden skulle jeg investere i det når styrken i Bearden er mellemtonen????



Af flere årsager. Dels ville det være bedst med ens forstærkere, så det passer bedre passer sammen, lyd og impedansmæssig. Dels ville det givet vis lyde bedre generelt. Mere dynamik over hele linjen. Flere detaljer. Meget lavere EL regning, Mere alting!!

Det var bare ment som et tip. Synes mit indlæg er upassende, så se på det med milde øjne, og tænk "han er bare en bindegal hifisyg mand, med skøre idéer"

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy
 
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2090
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Nej det synes jeg bestemt ikke du er du har bare tænkt det  igennem og det synes jeg er flot jeg har lige fået audia pre og nu er den endelig varm og den spiller fantastisk til forskel mit accuphase meget bedrer mere varm og detaljeret...
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
Nej det synes jeg bestemt ikke du er du har bare tænkt det  igennem og det synes jeg er flot jeg har lige fået audia pre og nu er den endelig varm og den spiller fantastisk til forskel mit accuphase meget bedrer mere varm og detaljeret...
Jeg har læst dette indlæg flere gange og jeg har stadig meget svært ved at forstå hvad du mener og hvem du henvender dig til!

Har du hørt om komma (,) og punktum (.) ?

Man skulle næsten tro at det er det dig, som har skrevet den Zappulse predator test!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
josan skrev:
Mr. High Fy skrev:
josan skrev:

Hej :):)

Mht. rørforstærkeren alene. Jeg har prøvet det flere gange i direkte sammenligning med min Classic på 165 watt. Dvs. først den ene alene og så den anden. Bearden alene lyder sådan set fint... også fin bund osv. I sammenligning med en SAT (det har PPP_DK og jeg også prøvet), lyder den også fint. Men men... hvis der skal spilles højt - og det skal der jo engang i mellem - så bliver bearden presset, fordi den lige mangler nogle ekstra watt, måske især strøm til bunden.

Med classicen alene kommer al den overskud man kan ønske sig. Men i diskant og mellemtone mangler den altså et eller andet i sammenligning med Bearden. Når man så sætter de 2 sammen, kombinerer man det bedste af de 2. Alle der har hørt mit anlæg har sagt det samme. Det lyder væsentlig bedre med biamping her end uden... der er ingen diskussion.

At det skulle skade en forstærker ikke at spille hele frekvensområdet lyder for mig lidt ulogisk. Tværtimod... den bliver vel nærmere aflastet. Jeg kan spille væsentlig højere nu, hvor det stadig forbliver rent. Hvis det hele skal køre over aktivt filter (det kan jeg jo godt) skal jeg have et ekstra til mellemtone og diskant og det koster jo også.

Nuvel.... mit setup er selvfølgelig præget af, at jeg ikke har ubegrænsede midler til f.eks. at købe en rørforstærker der både leverer mange watt og meget strøm. Jeg har hørt quadrallerne over nogle rørmonoblokke der kunne begge ting og det var en oplevelse af vellyd!! Men til prisen, når man tager i betragtning, at den samlede pris, jeg har givet for mine 2 forstærkere, er 12,5 K, så synes jeg, at jeg er kommet langt. Jeg har undersøgt, hvad en rørforstærker på 140 watt og opefter koster... og det kommer vel ca. til at koste fra 60.000 og opefter at skifte... det må desværre vente!

I øvrigt er du jo velkommen til at komme og høre, hvis du ikke bor for langt væk!

Mvh.

PS: Hej Carsten!, god sommerferie - nu bliver PPP glad LOL



Du skal bare købe dig et par NUforce blokke. Så for du både en ekstrem god mellemtone, som fra en dyr single ended rør-børge, og tilmed styr på dine basser!! Kan man ønske mere??

Og en tomgangstrøm på 7 watt og en max. strøm på 125 watt ud af stikkontakten, sparer du også en masse strøm og penge, som du i stedet kan gå ud og købe musik for

Hvorfor i alverden skulle jeg investere i det når styrken i Bearden er mellemtonen????



Af flere årsager. Dels ville det være bedst med ens forstærkere, så det passer bedre passer sammen, lyd og impedansmæssig. Dels ville det givet vis lyde bedre generelt. Mere dynamik over hele linjen. Flere detaljer. Meget lavere EL regning, Mere alting!!

Det var bare ment som et tip. Synes mit indlæg er upassende, så se på det med milde øjne, og tænk "han er bare en bindegal hifisyg mand, med skøre idéer"

Jeg er absolut ikke enig med dig. Du nævner, at det vil være en fordel at have to ens forstærkere. Hvorfor i alverden det??? Hvis jeg nu tog 2 stk. beard rørforstærkere... så ville bunden jo ikke blive bedre... og omvendt.. hvis jeg tog 2 classic-forstærkere.. det ville ikke forbedre mellemtone og diskant! Næh...... med mit setup har jeg det bedste af to verdener.... rørforstærker til diskant/mellemtone.. og masser af strøm til basserne. Impendans og lignende... tjah.... det kan da godt være du har ret i teorien... men praksis... kom og hør!!!!

I øvrigt.. det kan godt være min beard rørforstærker er gammel (17 år).. og jeg gav ikke en skid for den... (5000).. men.... den spiller stadig røven ud af bukserne på transistorforstærkere op til mange mange tusinde kroner!!! Faktisk spiller den så godt, at den kun er en millimeter fra en Rogue 225 watts rørforstærker.. vel at mærke til 68.000 kroner!!! Indrømmet.. Zeus spiller bedre.... men prisen!!! Så til hvem der ellers læser dette..... kom bare forbi med jeres transistorforstæker.... vi kan lave en a-b test.. no problem... min gamle rørforstærker banker det meste ud a banen!!!

En sidste ting..... ingen.. og jeg mener ingen.... får mig overbevidst om, at en transistorforstærker lyder bedre end rør!!! Så er det sagt!

Mange hilsener

Johnny



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jeg er absolut ikke enig med dig. Du nævner, at det vil være en fordel at have to ens forstærkere. Hvorfor i alverden det??? Hvis jeg nu tog 2 stk. beard rørforstærkere... så ville bunden jo ikke blive bedre... Jo vis du brugte elektronisk delefildter så den ene kun får bas signalet og den anden resten af signalet så ikke mere her fra  og omvendt.. hvis jeg tog 2 classic-forstærkere.. det ville ikke forbedre mellemtone og diskant! Næh...... med mit setup har jeg det bedste af to verdener.... rørforstærker til diskant/mellemtone.. og masser af strøm til basserne. Impendans og lignende... tjah.... det kan da godt være du har ret i teorien... men praksis... kom og hør!!!!

I øvrigt.. det kan godt være min beard rørforstærker er gammel (17 år).. og jeg gav ikke en skid for den... (5000).. men.... den spiller stadig røven ud af bukserne på transistorforstærkere op til mange mange tusinde kroner!!! Faktisk spiller den så godt, at den kun er en millimeter fra en Rogue 225 watts rørforstærker.. vel at mærke til 68.000 kroner!!! Indrømmet.. Zeus spiller bedre.... men prisen!!! Så til hvem der ellers læser dette..... kom bare forbi med jeres transistorforstæker.... vi kan lave en a-b test.. no problem... min gamle rørforstærker banker det meste ud a banen!!!

En sidste ting..... ingen.. og jeg mener ingen.... får mig overbevidst om, at en transistorforstærker lyder bedre end rør!!! Så er det sagt!

Mange hilsener

Johnny

[/QUOTE]
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger altså elektronisk delefilter!!!

Mvh.

 



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

josan skrev:

Jeg bruger altså elektronisk delefilter!!! Ok Ok

Mvh.

 

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

hold fast hvor ser det lækkert ud, jeg har selv bestilt en cd afspiller med rør til udgangene og det skulle give en dejlig lækker blød lyd, men ville meget gerne høre om dit anlæg har en super blød lyd da du kører rør hele vejen igennem....

mvh Novi

Hej Novisad!

Jeg kører ikke med rør hele vejen igennem.. men næsten. Jeg har en 165 watts transistorforstærker kun til bassen. Bare for at rydde misforståelser af vejen!

Mvh.

 



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes