Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 08:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Scanspeak projekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 516
Sendt: 20 August 2003 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Til USSX..    SÅDAN!!! en mand der ved hvad han taler om!!  

TAG DEN!!!! Nørd!!.. 

Bortset fra alt dette teknik og teori!... så er der en anden væsentlig faktor!...

HVORDAN LYDER DE FORSKELLIGE ENHEDER??

Hvilken klang og hvad er det man søger og går efter??

ScanSpeak enheder giver en specifik lyd!.. Vifa en anden og Skåning`s Flex en tredie, Eton noget andet og Focal noget HELT!! andet igen!.. osv. osv...  mulighederne er endeløse!..

Hvad skal man dog vælge???

Man kan efter min mening ikke bare sige at den og den enhed er bedre da den har super data og er den nyeste!...   de er alle godt og her deres berettigelse og anvendelse i henhold til de lydmæssige ønsker den enkelte der skal lave en højtaler nu har...  på sammme måde som i de færdige konstruktioners verden og blandt div. producenter...  da har alle deres valg af enheder.. og ikke altid blot de nyeste og de med bedst data mm.  nej!! de vælger udfra den specifikke ydelse og lyd de givende og valgte enheder nu byder på!.. og hvordan denne passer med det de ønsker og står for!...

Samme valg skal DIY. folk gøre sig!.. 

og at finde netop det og de enheder samt stumper der giver dig lige det DU! søger er ikke så`n bare lige......!!!!!

Her må man forholde sig til nogle referancer, eller også fortage et skud i tågen og kaste sig ud i det ukendte og købe noget godt og så godt man nu har råd til og mulighed for, og så se hvor det bringer en og hvad det bringer en!??? ( ikke lige måden jeg ville gøre det på dog! )

Jeg har selv bygget med ScanSpeak enheder, men også Peerless... da disse giver mig lige DET! jeg søger...

Der er muligvis andet der gør det samme og måske bare på en lidt anden måde, men aligevel noget der rammer lige i mine "øre"...

Jeg har dog hverken råd eller tid samt mulighed for at prøve alt af! ( desverre!!) så jeg har truffet et godt og sikkert valg som jeg havde referance mæssige erfaringer med!...

Der er MEGET!! andet spændende end ScanSpeak enheder!!! uha !! da!! ja vist!!..

MEN!!!...  man skal altså lige træffe et valg!!??...  og ScanSpeak er glimrende!!

( Selv de old gamle!!!  D2905/9900 og 18/W8546 + 18W8545k samt peerless SWR315- 12# jeg anvender.. ) 

ScanSpeak har deres lyd! og kan man lide den?? så er de et fornuftigt valg ( det fornuftigste!! hvis man som sagt kan lide lyden og netop det DE! står for )

mvh.

Til top Vis Mike-J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mike-J
 
USXX
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 20 August 2003 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Til DarkWing,

Jeg må hellere tage mig sammen og få den smidt på sitet. Jeg mangler dog en frisk måling, og vi har ingen 15M'er på lager lige nu - men så snart vi har...... (ellers må jeg jo bare bygge en).



__________________
/Ulrik
Til top Vis USXX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af USXX
 
DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 470
Sendt: 20 August 2003 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Mike-J

Selvbyg er vel altid et skud i tågen på et eller andet plan, lidt mindre hvis man bygger et kit/clone, det er jo en del af charmen i det, og at se om man kan gøre det lige så godt som de professionelle (eller bedre). Hvis man ik tør tage chancen at det ikke lyder som forventet, skal man nok holde sig fra at bygge selv. Men man har så også alle muligheder for at lave om indtil man er tilfreds.

Det bedste udgangspunkt må dog være at starte med de bedste enheder der falder inden for ens budget. Div. data kan så give en ide om hvad enheder man skal vælge som passer godt sammen. Indrømmet, jeg ved ik hvordan de nye scanspeak enheder lyder, men som sagt skal man jo starte et sted og det nyeste og dyreste er jo altid fristende. Har desværre ikke lige mulighed for at lytte til noget med de enheder jeg har kig på, men har endnu ik hørt nogen der siger noget direkte negativt om scanspeak, ud over at de måske er lidt dyre.

Så hvordan får man det bedste ud af de scanspeak enheder?

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing
 
DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 470
Sendt: 20 August 2003 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

USXX så byg et par og send dem til mig når du har målt
Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing
 
USXX
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 21 August 2003 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Det var ikke det, jeg mente. Det kan jeg skam ikke. Jeg mente, at jeg i givet fald ville være nødt til at bygge én, så jeg kunne lave en måling til vores web-site.

__________________
/Ulrik
Til top Vis USXX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af USXX
 
ebbe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juli 2003
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 21 August 2003 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

USXX

Sikken svada.

Enheden jeg taler om er Skaanings nye ConseQence 155 mm med 0.3 mm membran og kapton svingspole Den har ganske anderledes data. Den har en bevægelig masse på mindre end halvdelen af scanspeak, et ultra stablit SD magnet system, en let stigende freq. respons ingen skarpe peaks samt output til mere end 20 KHz   (Den er ikke på hjemmesiden). Aligment sammenligningen er til standard 85 dB Scanspeak og baseret på målinger uden filter.  At filteret ændrer noget er  ikke overraskende. Men elektrisk afrulning er 9000 % bedre en mekanisk ditto under transiente betingelser.

At du har adgang til nogle mere højtydene enheder og derfor har bedre muligheder er jo fint for dig.

 

 

Til top Vis ebbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebbe
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 807
Sendt: 21 August 2003 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Så kom der da gang i rygklapperiet i Scanspeak-klubben.

Poul
At jeg refererede til kendte højttalere - var for at sandsynliggøre overfor andre, der ikke har hørt enhederne selv, at de sikkert er "OK".

I mit "lager" af enheder har jeg - og bruger - de nævnte enheder fra Focal, Audax og Vifa. Accuton kender jeg fra to venner, der anvender dem i diskant og mellemtone og hhv. Scanspeak og Eton i bassen.
Desuden har jeg - og har brugt - Visaton, SEAS, Bravox, Tesla, Peerless, Scanspeak, Dynaudio, Nokia!!, Morel, Hiquephone...
Radui har jeg ikke hørt - men synes den er værd at undersøge.

Omvendt kunne godt tænke mig at vide, hvilke mærker du har hørt og anvendt !?

Mike-J
"Tag den" !??????????? - tag hvad ?

Audax og Focal har sikkert ikke den samme viden og erfaring - de bor sikkert også i huler og slår hinanden med køller.

Og som du selv siger - så er det lyden der tæller. Tal og teknik siger ikke så meget. Jeg har før overværet Lars Goller (ex. DALI - nu Scanspeak) BEREGNE, at Dali 701 havde dobbelt så stort dynamikområde i mellemtonen som Snell C IV - det var bare så svært at høre !

Undskyld
Jeg undskylder, at jeg overhovedet kunne tænke på at opfordre til at prøve andet end Scanspeak - det skal ikke ske igen.

Jeg tror jeg kører ned til VWGolf-klubben og fortæller, at der findes andre biler, der kører OK. F.eks. en letbenet italiener - og en svingglad franskmand. Der får jeg sikkert samme modtagelse !
(Jeg kunne jo også fortælle det til den lokale forhandler - han er jo helt neutral)

Undskyld Jonas for sammenligningen med biler

Hilsen

Nørd

 

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
USXX
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 21 August 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Til Nørd,

Jeg har intet imod, at du ikke bryder dig om Scan-Speak. Vi har alle vores smag, og det giver (heldigvis) plads til mange forskellige producenter.

Hvad, jeg har noget imod, er din negative attitude. Hvis du ikke har noget konstruktivt (med udgangspunkt i det oprindelige indlæg) at bidrage med så find en anden tråd.



__________________
/Ulrik
Til top Vis USXX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af USXX
 
poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Udelukket fra forum!

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 393
Sendt: 21 August 2003 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej

Så kom der da gang i rygklapperiet i Scanspeak-klubben.

Poul
At jeg refererede til kendte højttalere - var for at sandsynliggøre overfor andre, der ikke har hørt enhederne selv, at de sikkert er "OK".

I mit "lager" af enheder har jeg - og bruger - de nævnte enheder fra Focal, Audax og Vifa. Accuton kender jeg fra to venner, der anvender dem i diskant og mellemtone og hhv. Scanspeak og Eton i bassen.
Desuden har jeg - og har brugt - Visaton, SEAS, Bravox, Tesla, Peerless, Scanspeak, Dynaudio, Nokia!!, Morel, Hiquephone...
Radui har jeg ikke hørt - men synes den er værd at undersøge.

jeg vil meget gerne hører hvad du mener om den , når du har testet den.

Omvendt kunne godt tænke mig at vide, hvilke mærker du har hørt og anvendt !?

det er nok ca. det samme +/- X

jeg er mener ikke scan speak er det bedste til alle. men at mene det er en udkørt Skoda, for derefter at remse nogen op, der bruger nogen andet ???????????? hvad skal vi med det ?

de, SS, har nok valgt som de har, fordi de mente det var det der gav det bedste resultat... med eller uden W-membran. ud fra de forudsætninger der var stille op.

 

Mike-J
"Tag den" !??????????? - tag hvad ?

Audax og Focal har sikkert ikke den samme viden og erfaring - de bor sikkert også i huler og slår hinanden med køller.

Og som du selv siger - så er det lyden der tæller. Tal og teknik siger ikke så meget. Jeg har før overværet Lars Goller (ex. DALI - nu Scanspeak) BEREGNE, at Dali 701 havde dobbelt så stort dynamikområde i mellemtonen som Snell C IV - det var bare så svært at høre !

Undskyld
Jeg undskylder, at jeg overhovedet kunne tænke på at opfordre til at prøve andet end Scanspeak - det skal ikke ske igen.

helt fint, men det er jo ikke politik, så man behøver ikke sælge sine agumenter, ved at sige de andre er nogen idioter

Jeg tror jeg kører ned til VWGolf-klubben og fortæller, at der findes andre biler, der kører OK. F.eks. en letbenet italiener - og en svingglad franskmand. Der får jeg sikkert samme modtagelse !
(Jeg kunne jo også fortælle det til den lokale forhandler - han er jo helt neutral)

Undskyld Jonas for sammenligningen med biler

Hilsen

Nørd

 

Til top Vis poul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul
 
USXX
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 21 August 2003 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Til DarkWing,

Jeg har naturligvis vores Q.C. ref. enhed. Den er på vej til sitet.



__________________
/Ulrik
Til top Vis USXX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af USXX
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 807
Sendt: 21 August 2003 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Hej Poul

"Radui har jeg ikke hørt - men synes den er værd at undersøge.

jeg vil meget gerne hører hvad du mener om den , når du har testet den. "

Det var egentlig den reaktion, jeg efterlyste - nysgerrighed. Tak for det

(Jeg får ikke lige testet Radui - da det er svært at overbevise fællesøkonomien om, at de 62 !!! andre diskanter ikke skal bruges først)

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 21 August 2003 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hvad med Vifa diskanten XT25 - har længe haft kig på denne.

Nogen som kan give et kvalificert bud på dennes egenskaber sammenlignet med 2904/7000 og f.eks. 2905/9900.

Den bliver jo "tilsyneladende" brugt i mange kvalificerede og eller dyre konstruktioner.

SATMIT

Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT
 
poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Udelukket fra forum!

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 393
Sendt: 21 August 2003 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej Poul

"Radui har jeg ikke hørt - men synes den er værd at undersøge.

jeg vil meget gerne hører hvad du mener om den , når du har testet den. "

Det var egentlig den reaktion, jeg efterlyste - nysgerrighed. Tak for det

(Jeg får ikke lige testet Radui - da det er svært at overbevise fællesøkonomien om, at de 62 !!! andre diskanter ikke skal bruges først)

Hilsen

Nørd

ja den kender jeg... man stråler som en lille dreng til jul med sin nye kasse under armen ! og så kommer den fra overkomadoen: "hvad skal du med den, hvad har den kostet, hvad er der galt med den du har ? og har du ikke lige købet en ?"

jeg kan forstå at den Radiu er lidt svær at få til at virke med noget ! er der nogen bud på hvad den kunne kom til at spille med ? så det stadigvæk hænger samme.

Til top Vis poul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 807
Sendt: 21 August 2003 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

poul skrev:
Nørd skrev:

Hej Poul

"Radui har jeg ikke hørt - men synes den er værd at undersøge.

jeg vil meget gerne hører hvad du mener om den , når du har testet den. "

Det var egentlig den reaktion, jeg efterlyste - nysgerrighed. Tak for det

(Jeg får ikke lige testet Radui - da det er svært at overbevise fællesøkonomien om, at de 62 !!! andre diskanter ikke skal bruges først)

Hilsen

Nørd

ja den kender jeg... man stråler som en lille dreng til jul med sin nye kasse under armen ! og så kommer den fra overkomadoen: "hvad skal du med den, hvad har den kostet, hvad er der galt med den du har ? og har du ikke lige købet en ?"

Ja - og samme spørgsmål virker slet ikke, når det gælder sko og smykker - Hmmm, hvor gik det galt.

jeg kan forstå at den Radiu er lidt svær at få til at virke med noget ! er der nogen bud på hvad den kunne kom til at spille med ? så det stadigvæk hænger samme.

Mit bud var en Audax HM130CO (Kulfiber). Den er meget åben og dynamisk. Har brugt den flere gange - og har hørt den spille flot sammen med en Heil-diskant.

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
ebbe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juli 2003
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 21 August 2003 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Raidu Tweetern er usædvanlig fordi den absolut ikke har nogen egenlyd. Dens impulssvar fra lyd til total stilhed er ligeså kort som sampling tiden på et  96 KHz Lydkort. Den har forvrængnings data der måles i promiller og et ufatteligt højt maksimal lydtryk. Ingen(meget lille) Kompresion da der ikke er masse der skal Accelreres/bremses 0.02 g.

Det er klart at en sådan enhed stiller krav til hvad den skal arbejde sammen med. Derfor pegede jeg også på kapton Skaaningen. Jeg er også sikker på at den af USXX udpegede mellemtone vil være god. Jeg har selv lavet et system med Audax HM 140 Z 0 med fremragende resultat.  Det er ikke frekvens mæssigt at Raidu Diskanten er svær at matche da den arbejder fint til 3-4 KHz. men opløsningsmæssigt.

Til top Vis ebbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebbe
 
DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 470
Sendt: 01 September 2003 kl. 04:02 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået enhederne hjem, så nu skal der laves kabinet.

Det store sprøgsmål er så kabinet volumen?

Bas: 2stk 18W8531G00 i basreflex ca 40L ?

USXX: du har anbefalet mellem 18 og 22L til en 18W8531G00 i diverse tråde og du skriver at du selv bruger 2 af dem i dit nuværende 3 vej system. Kan man få lidt flere detalier om det system?

Er det bedst med 2 seperate rum eller et stort?

Mellemtone: 15M4531K00 i trykkammer

Nok også til USXX: Div programmer siger ca 3-5L men det er nok for lidt, hvad siger du til det?

 

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing
 
USXX
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 01 September 2003 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

15M/4531K00:

Vil du absolut bruge den i et lukket kabinet, bør det være på 4-6 liter.

Jeg ville hellere bruge et 4 - 4.5 liter refleks kabinet afstemt til 50-55 Hz. Så slipper du af med den altid hørbare kompression.

18W/8531G00:

Så længe kabinettet ikke er større, kan du fint lade dem sidde i samme volumen (med afstivning). Det er en fordel, da du ellers ikke får plads til en fornuftig port.



__________________
/Ulrik
Til top Vis USXX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af USXX
 
DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 470
Sendt: 01 September 2003 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Havde ikke lige overvejet reflex til den 15M. Det bliver vel også mere en form for ventileret kammer når man deler den ved 200-300Hz. Hvor langt skal man lade den gå ned? En 3cm port skal vel være ca 15cm lang så bliver lidt svær at placere.

Et 40-44L bas kammer afstemt til ca 33Hz lyder fornuftigt?, man kan jo altid trimme det lidt ned. En 10cm bas port bliver nok for lang, er en 7cm stor nok?

Regner med at lave matrix afstivning til bassen. Mellemtone kommer i et seperat kabinet af en massiv stak mdf.

Hvordan beregner man afstand mellem enheder?

 

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing
 
USXX
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 02 September 2003 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

En Ø3cm port er fin til 15M, og længden passer også fint. Hvis du tænker dig lidt om, er det mere end let at få porten til at være der - hint: du skal eliminere bagvæggen (så får du heller ikke refleksioner direkte tilbage på membranen).

Ø7cm er helt perfekt (jeg tror endda Ø6cm ville virke fint).

Der kan ligge flere filosofier til grund for beregning af afstand mellem enhederne. Diskant og mellemtone skal i princippet sidde så tæt sammen som muligt, men der skal jo også lige være noget plade at arbejde med - 1cm mellem disse er super. Centrum af diskanten bør være et sted mellem 90 - 100cm over gulvet.

Ved placering af basserne bør man tænke både på gulv-refleksion og stående bølger mellem gulv og loft (afh. af loft-højde) - nok mest det første. Endelig er der tidsforsinkelsen til øret at tage hensyn til.

Delefrekvensen (ml. bas og ml.tone) spiller en rolle, da det er væsentligt at få den første gulv-refleksion til at ligge uden for enhedernes arbejds-område. Det gælder også for mellemtonen (her skal den så ligge under delefrekvensen). Man skal dog ikke ukritisk vælge delefrekvens efter dette kriterie. Det er først og fremmest vigtigt, at enhederne arbejder ordenligt sammen, så timingen (ikke mindst i grundtone-området) er på plads. Dermed er der ikke frit valg af delefrekvens.

Giv mig din e-mail, så sender jeg dig et lille program, jeg har lavet til beregning af gulv-refleksioner (og hvis man er lidt snedig, kan det også bruges til beregning af refleksion fra sidevæggen).

 



__________________
/Ulrik
Til top Vis USXX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af USXX
 
DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 470
Sendt: 03 September 2003 kl. 05:31 | IP-adresse registreret  

Tænker, men er ik helt med på hvor du vil placere den port  Med en smal baffel er der ik rigtigt plads på fronten. Bagudvendt ville være nemt og pænt, men enheden vil komme til at spille direkte ind i den, så det er vel ikke ret smart? Ser godt nok ud som om sonus faber gør det på cremona: http://www.sonusfaber.com/wallpapers/desk02_800.jpg

Med 15M 90cm over gulv får jeg refleksion ved 270Hz og 340Hz med den øverste bas 70cm over gulv. Så der er vel ik så meget man kan gøre ved det uden at flytte enhederne langt fra hinanen, igen som cremona?

Planen er et kabinet med buede sider som det her: http://audioclone.free.fr/ventis1/Page.html

Bas delen lavet som limtræ af 3-4mm mdf plader bukket og limet sammen som her: http://users.tpg.com.au/users/gradds/curved%20loudspeakers/Plywood.jpg

Mellemtone delen af en stak 22mm mdf lag limet sammen til en blok: http://audioclone.free.fr/sa2k/original/logo3.JPG

Hvor kammeret måske er skåret ud med bølge kanter: http://home.hetnet.nl/~geenius/Diary_concept_bestanden/image036.jpg

Har så en skummel ide om at dreje et dråbe formet diskant "horn" som en forvokset udgave af b&w's http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/Nautilus_803/detail_large_one.jpg

Så jeg får en afrundet kant uden om forpladen på r29.

Diskanten kan så forskydes efter behov for at rette tidsforsinkelser og evt. kan hele kabinetet tiltes bagover.

Er b&w "hornet" en syg ide? Skal man bare lave en sonus faber cremona klon istedet?

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes