Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 06:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp til helt nyt system!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fido
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juni 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg sidder her og er igang med at kigge på hifiklubbens hjemmeside, og er ved at finde ud af hvor meget at jeg skal spare op for at få et nogenlunde anlæg.

Jeg sidder med et par Grado sr-225 hovedtelefoner + en forstærker her i forvejen. Hvor mange penge skal jeg bruge før at det kan svare sig at købe et anlæg.

Det skal nok siges at jeg skal til at starte helt forfra. Dvs højtalere, forstærker (mulighvis cd-afspiller, ved ikke helt endnu om det kommer til at være igennem pc'en)

Jeg lytter til rock og jazz ala Dream Theater, John Coltrane, Dave Matthews band, A Perfect Cirlce osv.

Jeg har måske en 5000-7000,- at gøre godt med.

På forhånd tak!
Til top Vis Fido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fido
 
Fido
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juni 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ikke nogen der ved noget om dette??

Har lavet noget research selv men kan ikke rigtig finde rundt i hvad der er bedst.

Ville blive virkelig glad for noget hjælp!!!
Til top Vis Fido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fido
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 03:03 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være lidt "farlig" det med en alt for færdig løsning hvis du kigger lidt mellem linierne i indlæget om den aktuelle udstilling vil du se forskellige opfattelser af hvad der lyder bedst nok en lidt subjektiv opfattelse.

Når det kommer til stykket er det jo dig som skal kunne leve med lyden i længden og læse kan man jo til man skal i graven.Alle producenter/forhandlere vil jo gerne fremhæve netop deres ting som de bedste.Som grøn har jeg også læst en masse og derved fået nogle forstillinger der ikke altid holdt eller var ikke i stand til at gennemskue tingene.

Du kunne evt. prøve at lytte på Denon og NAD eks. det er dog heller ikke altid sådan lige grundet forskelligt udstyr som højtalere og kabler o.s.v.Viser du ærlighed og interesse nok kunne det måske være mulighed for at prøve noget udstyr hjemme.

Bor du i Århusområdet kunne du jo hvis tid og lejlighed er til det tage på udstilling.

Brugt kunne måske være en mulighed for at få mere får pengene nyt er ikke nødvendigvis altid bedst.



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 03:21 | IP-adresse registreret  

Du skriver heller ikke noget om evt. rummets størrelse vil du gerne have små højtalere eller omvendt fordi du eks. har et stort rum.Kiggede lige lidt på brugtmarkedet vedr. højtalere der var da nogle muligheder kunne jeg se.

__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Fido
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juni 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Min Rumstørrelse er vel en 12-14 m2. Jeg ville gerne have nogle store højtalere, altså nogen som ikke skal have noget at stå på.

Et af de problemmer jeg også står med, er at jeg ikke har nogen føling med hvad der er en god handel er hvad der ikke er. Jeg kiggede igennem jeres brugt marked, og der var mange mærker jeg overhoved ikke kendte.

Min viden er mere eller mindre begrænset til hifiklubben:S

Er derfor svært at vælge hvad jeg skal tage. Skal dog også lige siget at jeg nok ikke køber det lige med det samme, men måske går 2-3 måneder.

 

Til top Vis Fido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fido
 
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Fido: Generelt kommer man langt med brugt eller demo køb. (Mellem 30 og 60 % under forhandler pris)

Redigeret. Du kan kan jo evt. starte med et par gulv højttalere, en afspiller og en Receiver. Senere når du får råd kan du udvide med center og baghøjttalere.

 

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
Fido
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juni 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Mit behov er kun til musik. Det vil sige at jeg vil ikke have andet en stereo. Så jeg ledte også efter nogle gulhøjtalere +forstærker og cd afspiller.

Til top Vis Fido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fido
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Der var da for eks et sæt Dali 850 de er vel pænt store og du har jo kigget lidt på Dali skriver du.Sikkert udmærkede højtalere hvis de er ok lyt efter skratten og unoder kig også på udsende er de fine så er det vel ikke så meget at betænke sig på.Søg også gerne efter oplysninger andre stedet på pris billeder og lign. for at se om tilbudet er rimeligt.

Der var jo også et sæt JBL nok en anden lyd end Dali.

Umiddelbart kender jeg ikke lige musikken men vil du gerne have en lidt mere fin højtaler eller vil du gerne have bas og høje lydtryk også ting som afgør valget lidt.

Denon og NAD er forskellige i lyden lyt efter hvad du bedst kan lide og kan du ikke leve med NAD's noget anderledes design så er sagen klar i den sammenhæng,vil dog nok mene at du får bedre forstærker med NAD.

Tag dit musik med ud for at evaluere på tingene kan det det som du forventer.

Tænk også lidt på at kabler også har en vis betydning lysnetledning er ikke lige det bedste til højtalerkabler f.eks.

Kan du evt. selv lodde kabler så kan man godt få noget ganske spændende til ikke så mange penge.

Mht. CD maskiner så er der da en del til salg som sikkert er udmærket men du kan dog være uheldig at laseren er ved at være færdig eller andre ting galt.Så eksembelvis en Onkyo DX6850 til ca.1000kr brugt en sikket udmærket maskine har selv DX6770 også Denon har udmærkede maskiner eks.DCD1460 og 1560 gå gerne efter de lidt bedre modeller brugt fra starten så helere give 500kr ekstra for den bedre kvalitet hvis du gerne vil have det lidt mere forfinede.Sony har ES til modelbetegnelsen på deres bedste modeller læs mest seriøse.Tør du gå længere tilbage så jeg en Denon 3560 en tung sag tidligere topmodel til ca.2200kr nogen kan godt lide den herinde dens løbeværk er temmelig godt lavet. 



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1117
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

køb dig et sæt dali 107 (der er et sæt til 1200,- i dba) og en Harman Kardon 670 (2200,- i dba) og så er det bare at finde en cd spille til.

Held og lykke 
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy
 
Fido
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juni 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Jeg siger mange tak for jeres hjælp. Nu har jeg da fået lidt at tænke over og er nok snart ikke så langt fra mit første rigtige stereo.

Til top Vis Fido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fido
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til Dali så se gerne her:

http://64.233.183.104/search?q=cache:5FdmLeCiqN4J:www.dali.d k/Page.asp%3FMMID%3D3%26MID%3D17%26PID%3D258+%22Dali+107%22& amp; amp;hl=da

En lang smøre.

Dali 850 er større end 107 og kan sikkert flytte mere luft så det komme nok an på forholdene det kan måske også virke uheldigt med at rummet går lettere i selvsving.Men 850 har nok mere pondus. 

Surround recivere og lign. ville jeg nok holde fingererne fra mange spiller som en brækket arm i stereo som en sælger sagde på udstillingen her i weekenden.En stero reciver kunne du vælge om du ønsker at høre radio.Ellers skal du evt. købe en løs tuner de er nu også billige på brugtmarkedet.En kraftig integreret forstærker ville nok være en fornuftig løsning.



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes