Forfatter |
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 12 April 2017 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du til gør-det-selv. Er lydstyrken fra dit V1 for høj, ses her 2 x dæmbeled der loddes i de to RCA stik på ovenstående adapter kabel.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 12 April 2017 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
krelle skrev:
Helt ok Peter.
Men synes du personligt selv det er ok jeg skal betale 800kr. for et dæmpet kabel, nu hvor det medfølgende kabel har virket i 2 år uden problemer?
Jeg mener tydeligvis der er en fejl i den forstærker enhed som sidder i subwoofer, siden der er så meget støj, at den ikke vil slukke.
Selv hvis jeg tager Line In kablet ud af subwoofer summer, og brummer det hele.
Selv med Sonos connect tilkoblet, men uden tilført strøm, nægter S8 at slukke ned. Det står bare og summer og er tændt. |
|
|
Vi krydsede hinanden krelle Nej det er ikke i orden. Hold fast på din garanti, hvis der stadig er tid tilbage. Ellers kommer du nok til selv at betale, for noget der evt. er en labbe løsning. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
krelle Forum Bruger
Bruger siden: 24 August 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 12 April 2017 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Vi krydsede hinanden krelleNej det er ikke i orden. Hold fast på din garanti, hvis der stadig er tid tilbage. Ellers kommer du nok til selv at betale, for
noget der evt. er en labbe løsning. |
|
|
Ja det tror jeg også Peter
Jeg holder fast i min garanti, har 10 måneder tilbage af den.
Det lyder også underligt at B&O i Struer skulle have skrevet på en liste over fejlrettelser. At man skulle bruge et dæmpet kabel. Og det endda skal
speciel fremstilles til formålet. OG at kunden selv skulle betale de 800 kr.
Jeg er målløs. Især over de ikke engang har gidet at teste det som min fejlbeskrivelse var.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 12 April 2017 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ krelle
Husk nu at skrive, når du har fået et resultat om din BeoPlay S8 subwoofer fra din B&O forhandler. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger
Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 12 April 2017 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
krelle skrev:
Hej Peter Pan
Glemte lige at skrive at det er V.1 Jeg har
Altså uden Connection Hub. Hvor det tilkobles under bunden på subben til den sommer hedder Front. Iflg. Manulen.
Sonos Connect > RCA > RJ45 > BeoPlay S8
Bruger det originale tilhørende kabel.
Jeg har sågar testet det med en spritny Sonos Connect.
Beklager forvirringen jeg har skabt. |
|
|
Du skriver ovenfor at 'fejlen kun kom på line-mode, ikke på PL-mode'.
Jeg går ud fra, at du normalt har tilsluttet din Somos Connect med et RCA -> PL/RJ45-kabel - hertil er 'Line'-indstillingen rigtig!
Men hvordan har du så tilsluttet Sonos'en, når du bruger 'PL-mode'?
Hvis fejlen ikke fremkommer dér, hvorfor fortsætter du så ikke bare med den mode?
For mig lyder det, som om der er for meget 'støj' på den (Sonos-)udgang hhv at indgangs-følsomheden på S8'eren er for høj.
Det sidste kunne muligvis rettes med en sw-opdatering (forhandleren bør forhøre sig direkte i Struer herom).
Men forslaget med det kabel med dæmperled er måske ikke nogen dårlig idé.
Hvorfor ikke aftale med forhandleren, at du får det med hjem som test - før der gøres mere!
@Peter Pan
Når krelle skriver V1, mener han jo nok version 1 - der er ingen grund til at blande et V1-tv ind i det!
Læs iøvrigt her de indlæg, der var dengang, da krelle købte sin S8
HER - side 519/520
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
krelle Forum Bruger
Bruger siden: 24 August 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 12 April 2017 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millemis
Undskyld forvirring også til dig.
PL-Mode er afprøvet med min kammerats B&O TV.
Det med for meget udgangs støj fra Sonos Connect har jeg også tænkt på.
Men nu har det virket i 2 år uden problemer. Har endda prøvet med en helt ny Sonos Connect og Heos Link.
Og her var det præcis det samme problem.
Fejlen forkommer også hvis jeg piller strømmen af Sonos Connect. (Derved burde den jo ikke lave udgangs støj)
Hvis jeg nu tager S8, piller alle kabler ud, Lader S/C kortslutnings stikket side i, som de anbefaler (Den skulle jo forhindre støj og brummen siger
Struer) så får jeg en endnu højre susen / brummen i højtaler enhederne når jeg alene tilslutter strøm.
Ps. lige nu sidder min "gamle" Sonos Connect tilkoblet et sæt Beolab 8000, og de slukker ned uden problemer.
|
Til top |
|
|
krelle Forum Bruger
Bruger siden: 24 August 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 12 April 2017 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ps. og S/C kortslutning stikket sidder i S/C porten. Som det altid har gjort.
-
Psss. Savner Edit knappen
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger
Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 12 April 2017 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må S8-sub'en nok en tur gennem møllen - godt at der stadigvæk er garanti.
Men prøv dog først det kabel, forhandleren anbefaler - hvis han altså vil låne dig det.
En anden mulighed ville være at teste en anden S8-sub derhjemme - dog usandsynligt at forhandleren har en 'på lager'.
Du kunne måske finde en hos en anden forhandler til at 'få på prøve'
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
krelle Forum Bruger
Bruger siden: 24 August 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 12 April 2017 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil skam også gerne prøve det kabel. Men nægter at betale de 800kr.
Så ser lige om jeg ikke får det med hjem til test.
Mener bare stadigvæk at fejlen må ligge i S8-Sub, hvis der skal et kabel med dæmpe led på. Når det førhen har virket.
Du er fuld af gode idéer
Jeg må lige slå koldt vand i blodet, og nyde de gamle Beolab 8000 jeg fandt frem fra gemmerne.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger
Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 12 April 2017 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoLab 8000 - sådan nogle skal man da ikke have stående 'i gemmerne' - de skal bruges
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger
Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 12 April 2017 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
krelle skrev:
Når det førhen har virket.
|
|
|
Nu har du vel ikke skiftet kabel 'undervejs' - og er sikker på, at det er helt i orden, ikke er bøjet...?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
krelle Forum Bruger
Bruger siden: 24 August 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 12 April 2017 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig skiftet kabel, anlægget har stået samme sted i de 2 år. Det har jo kørt upåklageligt. Men butikken ringede her til eftermiddag, og lagde sig fladt ned, og beklagede meget deres håndtering, samt at de nu godt kunne se at der var fejl på det. Og at det i dag vil blive sendt ind til ombytning. Jeg ved ikke om det var min letter frustrerede mail til dem, eller at B&O i Struer ville ringe til dem, som hjalp på at de nu kunne finde fejlen. Alt i alt skulle jeg gerne modtage en ombytning. Så jeg håber på det bedste. God aften herfra
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger
Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 12 April 2017 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da dejligt!
Måske er der bare en af dem, der har læst med her
Håber du vender tilbage med en opdatering på, hvordan det så går med det nye, hvor længe det varer før osv osv...
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 13 April 2017 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 18 April 2017 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
R100 Wireless Speaker with FM/DAB/DAB+/Internet Radio Minder det dig om noget du har set før ?
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 19 April 2017 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ComputerCity lukker helt.
Så kom informationen om, at resten af en stor kæde lukker ned. Den 21 april er sidste dag for onlinehandel, og 11 maj lukker varehuset i Glostrup.
Henrik B skriver. Til gengæld bliver butikken/lageret i Glostrup til en NetOnNet. Og de vil poppe op rundt omkring i DK, over de kommende år, istedet for ComputerCity. Så det er reelt kun navnet som forsvinder... __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 22 April 2017 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen støj problem med en BeoPlay S8 subwoofer.
cbp81 skrev:
Jeg har nogle udfordringer med opsætningen af mit Beoplay S8 sæt, som er tilsluttet mit Beoplay V1 40" tv. Det jeg kæmper med støj/brummen/summen fra både satellitterne samt sub´en og jeg kan ikke dreje hvorfor.
Jeg har forsøgt at indstille på ny gentagende gange og udfaldet er det samme. Gode råd er værdsat - tak på forhånd. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=105207& PN=1
|
|
|
Jeg har bedt cbp81 om at læse om krelles oplevelse med BeoPlay S8 subwoofer her på siden.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
krelle Forum Bruger
Bruger siden: 24 August 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 23 April 2017 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt ang. min S8 garanti sag.
Der er ankommet et nyt sæt til mig.
Nu er jeg så spændt på om det er et refurbish sæt, eller om det er helt nyt.
Men det finder jeg ud af enten i morgen, eller tirsdag.
God søndag til jer.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 23 April 2017 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen krelle, tak for tilbage melding
Ja det vil vise sig. Men husk at få ny garanti.
Sort BeoPlay S8 startede med Hvid BeoLab-14 - Se video. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
beomedia Forum Bruger
Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 25 April 2017 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg søger brugervejledning til BeoCom 6000 til mk1. Er eer nogen der kan hjælpe? B&Os hjemmeside lader kun til at have til den seneste udgave mk2
med int knap instedet for prik knap.
Gerne et link til alle varianterne for det virker som der er lavet flere indimellem end blot mk1 og mk2.
PS: hvad koster det at købe ny farve tilset handlet og skifte fronten så den kosmetisk bliver som ny?
Mvh
BeoMedia
|
Til top |
|
|