Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 07:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Hvor high-end kan man lave det? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Duelund
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1057
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Duelund > Det var mere om de kan klare samme effekt ved dybe frekvenser som alm enheder, eller om trådophænget begrænser dem nedaf til grundet størrere membranudsving. Jeg har aldrig lejet med trådophæng skal lige siges.

Duelund > Hvad syntes du om de M21'er fra Torben?

Det er da omvendt, hvis det er noget.

Normale ophæng holder membranen i et fastere greb end trådophænget. Dér skal det lukkede princip gå ind og hjælpe til.

det sidste spørgsmål forstår jeg ikke lige

 

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund
 
Duelund
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1057
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Lux550 Freak skrev:

Eller er konstruktionen af et delefilter mere end "blot" at måle på højttaleren?

Det må man sige, at det er  -  i den grad.

mvh  Steen Duelund

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund
 
Duelund
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1057
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Svaret på tiltlens spørgsmål må være at der ingen begrænsning er, andet end den konstruktørens viden sætter.

mvh  Steen Duelund

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

"Svaret på tiltlens spørgsmål må være at der ingen begrænsning er, andet end den konstruktørens viden sætter"
- Ganske sandt!

Personligt er jeg ikke glad for "pakkeløsninger". Så kan man jo lige så godt købe en ny højttaler.

En ting er at måle sig frem til tingene, en anden er at prøve sig frem. Målingerne kan give et cirka på resultatet, men ikke mere. De målinger Frequence refererer til, er vel ikke andet end at smide enhedernes specs ind i et beregningsprogram. Dem er der mange af gratis, så det kan du selv gøre.

Som udgangspunkt, har du overvejet nogle gode enheder. Scan Speak går du ikke helt galt med. Det er typisk også nemmere at få hjælp herinde, når man ikke har et KÆMPE HIGH-END projekt, der maksimalt må koste 500 kroner, men at man ved at kvalitet koster - men det behøver selvfølgelig ikke koste spidsen af jetjager.

Hvis du har mod på det, så start med din egen løsning - selvfølgelig med nogle udgangstips fra os herinde.

Jeg lover til gengæld, at hjælpe til så meget jeg magter, og jeg er sikker på folk herinde også er behjælpelige.

P.S
- Kan se du bor i København, samme her. Vi kan sagtens finde tid til mødes og sludre om projektet, og så har du mulighed for at høre mine projekter til inspiration.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

Lux550 Freak skrev:

daniels skrev:
Hvis man vil undgå en 3-vejs løsning, så kan du lave en 2,5-vejs løsning, hvor du laver en 2-vejs sammensætning af diskant og mellemtone, men lader mellemtonen falde hurtigere end normalt rent akustisk. Så tilføjer du bassen med en spole og en kondensator (12db/oktav), faktisk som man normalt ville tilføje en subwoofer til et system.
Løsningen kan blive rigtigt god, men kan kræve nogle forsøg med mellemtonens overlap med bassen - men alle nye løsninger kræver flere forsøg. Det er vist ret sjældent at man rammer plet i første forsøg.

FreQuence har tilbudt en "pakke-løsning", hvor de tilbyder at måle et et filter ud til mig, når valg af enheder er lagt fast. Ville det ikke kunne garantere en nybegynder som mig en vej gennem en 3-vejs konstruktion, og imødekomme nogle af de ting du nævner? De skriver, at jeg vil være sikker på et optimalt og dokumenteret resultat.

Eller er konstruktionen af et delefilter mere end "blot" at måle på højttaleren?

 

det er da et af de bedste bud. (husk dog på, at i en 3 vejs konstruktion, skal du dele dit kabinet op indv. så mellemtonen kommer i sit eget kammer)

som de andre siger, så er 3 vejs, svært, ved mere end 1 ordens meget svært, og uden måleudstyr umuligt.

hvorfor er det du er så meget i mod et par 6.5" og en tweeter ?

links til dvs. steder med byggesæt:

http://www.danskaudioteknik.dk/sites/media.htm

http://www.danskaudioteknik.dk/sites/tnt.htm

http://www.lautsprechershop.de/hifi/index_en.htm

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/dynabel//euforia_ brosj_tester.pdf

http://www.hifikit.se/  (under produkter, hifi og hjemme bio, byggesæt)



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

som de andre siger, så er 3 vejs, svært, ved mere end 1 ordens meget svært, og uden måleudstyr umuligt.

hvorfor er det du er så meget i mod et par 6.5" og en tweeter ?

Jeg tror lige så meget det er en mental process for mig, dette her.

Til at starte med tænkte jeg på at lave samme type højttaler, blot med bedre enheder end de oprindelige. Som sagt før, ville jeg jo gerne have at mit arbejde med højttaleren ender ud i en højttaler som er bedre end den jeg i sin tid købte.

Noget af de første input var netop at bruge 2x6½" og en diskant, hvilket betød at der skulle laves en ny forplade. Dette var lige et skridt op i kompleksitet i forhold til hvor jeg var på det tidspunkt.

Så fik jeg en mail tilbage fra FreQuence, hvor de nævner muligheden for at lave 8"-systemet med en slave. Men - og tilgiv mig min uvidenhed - samtidig synes jeg at fornemme at de foreslår at bruge enheder i omtrent samme kvalitet som de oprindelige?

I samme mail nævner de så muligheden for at lave et 3-vejs system, og jeg kaster mig da ud i at nævne konkrete enheder til hele systemet. Det betyder jo osse, at der skal laves en ny forplade - men nu er jeg ved at have indstillet mig på at det nok skal til. Og da Daniels så giver udtryk for at 3-vejs tankegangen rent faktisk kan være en vej igennem - og anbefaler andre udgaver af enhederne, ja - så er det der jeg står lige nu.

Men der er ikke noget helligt for mig i denne sammenhæng, og nu er jeg forberedt på at der skal laves en ny forplade. Men så lad mig prøve at foreslå følgende, idet jeg har en ganske u-underbygget forkærlighed for Scan Speak :

Vil et system med 2905/9700 og 2x18W8546-00 være mere enkelt at lave, og nemmere at få til at lyde godt? Hvad skal der laves ved kabinettet i dette tilfælde? Jeg vil jo ikke kunne få de 2 6½" til at ligge på hver sin side af diskanten, som jeg ellers ofte ser på de link du har listet.
Eller er der een der vil komme med et konkret bud på en 6½" der er mere velegnet end den nævnte?

Det bedste ville måske være at ende ud med 2 løsningsmodeller - det kunne være den 3-vejs som Daniels skitserede, og så måske en model med 2x6½". Med to konkrete bud kunne man måske have en mening om fordele og ulemper?

 

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Den her tråd illustrerer ret godt hvorfor man skal bruge måleudstyr..

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board =diy2;action=display;num=1108762615

Samtidig kan man så lige tænke over hvor meget sværere opgaven bliver ved et 3-vejs system, f.eks. fordi at en ændring i mellemtonens højpasfilter også giver en ændring i dens lavpasfilter. Det gør det ikke just nemmere.



__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Lux550 Freak skrev:
Vil et system med 2905/9700 og 2x18W8546-00 være mere enkelt at lave, og nemmere at få til at lyde godt?

2905/9700 er i mine øjne en af de suværent bedste diskanter der kan købes for menneskepenge. Dog er den (som en anden skrev tidligere) ikke nær så nem at arbejde med som 9300, hovedsagligt på grundt af at 9300 har magnetisk olie i gabet.
18W8546 har jeg ikke arbejdet med, men det er jo en meget brugt enhed. Bedste bud vil være at hente et simuleringsprogram på nettet og se hvilke enheder der kan bruges i kabinettet. Det vil givetvis gøre udvalget mindre, derefter kan du se på deres respons opadtil.
Alternativt kan du gøre omvendt og starte med deres højfrekvens respons og bagefter finde ud af om to stk. i dit kabinet giver en fornuftig dybbas.
Jeg ville gå efter en dybbas formåen med f3 omkring 40-60Hz for at være realistisk.

__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke bruge en 18W8546-00 til bassen. Det er ikke dens bedste område efter min mening - med mindre det bliver basrefleks. Jeg kender 18W8546'eren særdeles godt, og har brugt den i mine referencehøjttalere i en række år. Desværre kender jeg ikke en anden 6,5-7" der vil være god til bassen. Har altid syntes at bassen bliver lige svag nok, og vil derfor klart anbefale 8" eller derover.

Prøv at se denne løsning: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12509&P N=2

Den minder på mange måder om min løsning, og der kan man da tale om High-End DIY.

Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Duelund > Det var mere om de kan klare samme effekt ved dybe frekvenser som alm enheder, eller om trådophænget begrænser dem nedaf til grundet størrere membranudsving. Jeg har aldrig lejet med trådophæng skal lige siges.

Duelund > Hvad syntes du om de M21'er fra Torben?

 

Torben?

DAT?



__________________
Med venlig hilsen

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hey,

Frederik > Nej, Duelund har nogle Vifa M21WP0016 og en Xt25 over fra en af mine kammerater som han skulle lave nogle filtre på. Ville bare hører hvad han syntes om basenheden.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Aahh så er jeg med...

 



__________________
Med venlig hilsen

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted
 
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hmmm... et forslag til ny strategi udfra de mange indtryk i tråden.

Og iøvrigt en varm tak til alle der har bidraget med holdninger og råd i denne tråd - det er altså af meget stor værdi for en nybegynder som mig..

Men - den nye strategi... Jeg prøver at sammenfatte nogen af informationerne...

JJAZ skrev:

Langt vigtigere er det at kunne konstruere et godt delefilter, selvom det selvfølgelig er nemmere med gode enheder der opfører sig pænt (hvilket selv de bedste enheder sjældent gør når først de sidder i et kabinet).

Duelund skrev:

Svaret på tiltlens spørgsmål må være at der ingen begrænsning er, andet end den konstruktørens viden sætter.

Det vil sige, at man behøver ikke at have som ambition at lave den ultimative højttaler i første hug?

Daniels skrev:

Så min forkromede løsning må være
2905/9700
18W8546-00
21W8555-01
Jeg har gode erfaringer med dem alle, og tør næsten godt lægge hovedet på blokken, og garantere et godt resultat.

samt - og dette er nok grunden til at jeg stadig hælder til 3-vejs løsningen..

Daniels skrev:

Desværre kender jeg ikke en anden 6,5-7" der vil være god til bassen. Har altid syntes at bassen bliver lige svag nok, og vil derfor klart anbefale 8" eller derover.

Så længe man har lavet sit "forarbejde" - det mekaniske - fornuftigt, med "sikre" enheder, så får man vel et udgangspunkt der kan forbedres i delefilteret, jvf. Duelund og JJAZ, efterhånden som man blir mere og mere vidende?

hvis jeg kan opdele mit kabinet i passende størrelser til et 3-vejs-system, og få lavet en passende forplade til de enheder anbefalet af Daniels, samtidig med at jeg benytter mig at de fantastiske menneskers hjælp herinde til at få kontrueret første udgave af et delefilter - så betyder det vel rent faktisk at jeg så får en højttaler der kan give lyd, og som har potentialet til at blive bedre i takt med at mine lytte-færdigheder og viden forbedres?

Jeg behøver vel ikke at stile efter den ultimative højttaler i første omgang - det har jeg jo slet ikke viden nok om højttalere til endnu.

Er det ikke rigtige betragtninger?

 

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hey,

Find nogle højttaler DU syntes ser lovende ud, og der tiltaler dig. Så får du kontakt til en der har noget måleudstyr, f.eks. Clio og få målt hver enhed igennem i det kabinet de skal spille (uden filter) og så får du lavet et filter tilpasset de målinger. Så har du et godt udgangspunkt. Der findes software som kan importerer Clio målinger og simulerer filter på de målinger direkte, så kan du se hvad du har gang i og ikke har. Det er efter min menning den bedste måde at gribe det an på.

Prøv og lav en tråd herinde hvor du spørger hvem der har et måleudstyr i nærheden af hvor du bor i landet, og hvad de skal have for en enkelt måling eller to. Få så målingerne med hjem på en diskette, eller via mail. Så kan du arbejde på dem direkte. Jeg hjælper dig gerne derfra. Men før du får de målinger, er det ren gætværk efter min menning. Og så kan man ødelægge selv de bedste enheder af. (akustisk).

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Ofte er det de samme enheder der går igen i mange af de "high-end" DIY herinde. Holder du dig til en lukket løsning, så er enhedernes præcise=udmålte data knap så vigtige i første omgang.

Jeg startede med at udmåle alle enheder og komponenter med pinlig nøjagtighed, men måtte i sidste ende sande, at mine ører var bedre som måleudstyr. Jeg har brugt oceaner af tid på at lave en fuldstændig linær højttaler, med et noget skuffende resultat. Først da jeg tog to enheder, satte dem i lidt for store kabinetter, og lyttede til dem, da begyndte der at ske noget. Først lidt fyld, så mere og så mindre volumen osv. osv. Jeg synes selv jeg endte med et super resultat, selvom de efterfølgende målinger ikke viste en helt linær frekvensgang, så var musikaliteten til stede, og vigtigst af alt; Jeg fik de højttalere JEG kunne lide.

Min pointe er nok bare, at jeg vil anbefale, at man kun bruger specifikationerne som bob-bob tal, og først og fremmest bruger ørene. Det erjo dig, der skal lytte til dem, og ikke en målemikrofon.

(Undskyld de lidt lange "historietime-indlæg", men jeg er næsten ikke til at stoppe, når først jeg kommer igang).
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt hvad I har sagt, og det giver ganske god mening i mine ører.

Jeg er gået i gang med at indhente tilbud på de nævnte enheder, og er lidt spændt på hvad det i den sidste ende løber op i. 

Mht. delefilter skubber jeg det lidt endnu, her kommer jeg nok til at bruge nogen af de ideer der er nævnt i tråden, samt tage nogen af jer på ordet om at benytte mig af lidt hjælp.

De næste I ser blir forhåbentligt et par kabinetter der er slebet ned igen, og klar til at få lagt finér på...

 

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ikke for at blande mig, man de SS enheder (9700/8546/8555) ses ofte ibrugtmarked, både her på forum og dba...

Foriøvrigt, så passer 18w8545 ret godt til ca. 30L, også sammen med 8546...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Ikke for at blande mig, man de SS enheder (9700/8546/8555) ses ofte ibrugtmarked, både her på forum og dba...

Hej Per,

bland dig endelig :-)

Er der nogen faremomenter ved at købe brugte enheder? Hvis enheden ser "pæn" og velholdt ud, hvad blir så "slidt" på sådan een? Jeg kan allerede nu se at projektet løber op i noget der ligner 10-12.000, så hvis der er nogen måde at holde lidt igen, er jeg meget interesseret i det.

PHN2 skrev:

Foriøvrigt, så passer 18w8545 ret godt til ca. 30L, også sammen med 8546...

Her skal jeg til gengæld lige være helt med... Så du foreslår at benytte de 2 6½" enheder, i stedet for en 6½ og en 8" ? Skal det så stadig konstrueres som en 3-vejs, eller laver man det så som en 2½-vejs? Eller spiller de to enheder bare fint sammen, osse i en 3-vejs konstruktion?

Jeg kan forstå at en 2½ vejs løsning består i ikke at lade de to 6½" rulle af i delefilteret overfor hinanden, men at lade dem spille sammen i samme kabinet?

Når man laver en 3-vejs løsning, placerer man så mellemtone og bas i hvert deres lukkede del af kabinettet, ikke? Men kan man lade diskanten og mellemtonen være i det samme kabinet, sådan at mellemtonen lige får lidt mere volumen, når man nu ikke har jordens største kabinet?

 

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hej.

8545 er ofte til salg brugt, og den passer sohutjeghvisker til omkring 30L. (hov det er vist refleks, kan ikke huske hvodden det er med trykkammer)det var derfor jeg nævnte den. Men den skal formentlig bruges som "ren" 3vejs. Andre der kender 8545 må lige blande sig hér. Jeg har set konstruktioner herinde med denne kombination. Du må prøve at søge i diy sektionen. Både 8546 og 9700 kender jeg rigtig godt og de er ofte til salg brugt...som tidligere nævnt.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Så kom der lidt skred i projektet igen... Efter en hyggelig aften med Daniels med masser af input og beregninger - og mange tak for det  - besluttede jeg mig for at holde ambitions-nivauet nede. Det betyder, at jeg vil forfølge en strategi om at lave en 2-vejs slavebas-konstruktion som den oprindelige, og så prøve at benytte andre enheder der lægger sig nogenlunde op ad de oprindelige.

Nu er jeg lige kommet hjem fra DAT med en kasse under armen.. Det blev til.. :

Scan Speak 9900 Revelator (valgt ovre 9700 pga. tilbudspris)

Bas/mellemtone  Scan Speak 21W-8554-07. Var egentligt ude efter en 8554-00, men denne var hjemme, og på tilbud, og skulle have præcis de samme specs som 00'eren, samtidig med at den skulle være lidt bedre i mellemtonen.. :

Samtidig vil jeg lægge en ekstra magnet på 8554'eren.

Endeligt en passiv enhed. Jeg valgte at købe en decideret passiv enhed, da det for det første er billligere og nemmere, og så er der en lille smart skrue bagpå til at skrue ekstra vægt-skiver på.. Alt i alt lidt nemmere..

Til sidst en vue ud over alle enheder - og magneterne... :

Så langt så godt.. I aften skal jeg så ned til min gode ven, og så får kabinetterne den første grove nedslibning. Men ak.. jeg så lige da jeg kom hjem og pakkede enhederne ud - de passer ikke i hullerne.. de er selvfølgelig lidt for store.. Ikke meget - bare nok. Men jeg skal jo nok ikke klage i forhold til dem der starter helt fra bunden...

Det var bare en lille opdatering...

 

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak
 

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes