Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. marts 2024 | 03:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ICEpower Class D Amplifiers (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

På denne side: Næsten alt om        

Downloads ----------------------------- Tryk for ------------------ Tryk for ----------------- Tryk for.

 Opdateret 2009:

ICEpower150ASH7:

http://www.icepower.bang-olufsen.com/en/solutions/theater/

ICEpower ASP Series:

http://www.icepower.bang-olufsen.com/en/solutions/speaker/AS P_SERIES

ICEpower ASX2 Series:

http://www.icepower.bang-olufsen.com/en/solutions/speaker/AS X2_SERIES

ICEpower ASC Series:

http://www.icepower.bang-olufsen.com/en/solutions/speaker/AS C_SERIES

ICEpower A Series:

http://www.icepower.bang-olufsen.com/en/solutions/speaker/A_ SERIES

 

ICEpower® er designet til
et lavt energiforbrug i
brugsfasen.

Styr på energiforbruget med ICEpower®

__________________________________________________________

Hjælp til ICEpower ejere, hvis forforstærkeren er et B&O produkt.

From DIN til XLR


 

Setup: Midgard Icepower monoblokke. Pioneer, pre-out. Patos Lyric højttaler.

http://www.midgardaudio.no



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

ICE-moduler.   Se datablad for ICEpower500ASP i pdf file Tryk her.
 
 
             
Bang & Olufsen ICEpower Technology Revolution.
 
------------------------------------------------------------ --------------------------
 
 

                              
Kabinettet med de 2 ICEpower modulerne du ser på mit billede, blev tidligere produceret af Jazz
som ikke laver dem mere. Men et produkt der indeholder de samme 2 x 500 Watt ASP ICE power
moduler kan stadig købes.
 
           
 
============================================= 
 
     D- Sonic ICEpower forstærkere kan købes her.               
 
 
         ICEpower STEREO (2-Channel) AMPLIFIERS

                               MAGNUM 1000S/ 500S

Valuta omregner: Tryk her.

http://www.d-sonic.net/

Se rigtige billeder: http://www.d-sonic.net/photos.html

D-Sonic 2500 -7 med 3 x 1000ASP moduler
og 4 x 500ASP moduler sammen bygget
Se dem her.

D-Sonic 2500-7. Pris 15.320. Dkr.

_________________________________________________________

======================================================
 
 
Wyred 4 sound ST 500 stereo amplifier
 
 
===============================================
 
                       
 
Læs også to hifi4all test fra 2005 her:  eAR 1001           eAR 202
_____________________________________________________
 
                                                Audiomatus.
 
 
Pris år 2010, 8.735. DKr. Læs mere:
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Oversigt over hvem der kan levere ICEPower forstærkere.

Teac AH-01 Stereo Amplifier with D/A Converter:
http://www.a1-sound.co.uk/product/teac-ah-01-stereo-amplifie r-with-da-converter
(ICEpower)

NewClear Audio: http://www.newclearaudio.com/Site/NewClear_Audio.html
(ICEpower ASP moduler)

Seymour: http://www.seymourav.com/amps.asp
(ICEpower)

AUDIOMATUS: http://www.audiomatus.com/
(ICEPower)

BelCanto: http://www.belcantodesign.com/Belcanto_eOneSeries.html
eOne (ICEPower)

D-Sonic http://www.d-sonic.net/
Magnum (ICEPower)

Jeff Rowland: http://jeffrowlandgroup.com/us/products.html
(ICEPower)

Dragon Audio:  http://www.reddragonaudio.com/
(ICEpower)

Rotel: http://www.rotel.com/
(ICEPower)



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

 

_____________________

Forord
 
Det arbejde præsenteres i denne afhandling er en del af projektet "SICAM - Single Conversion etape forstærker ", der finansieres af Energistyrelsen under EFP2002 program, J.nr. 1273/02-0001. Projektet blev udført på Ørsted DTU Automation afdeling inden for dens Power Electronics Group (PEG) i perioden fra den 15 november 2002 til den 31 december 2005. På industriens side, samarbejdet med Bang & Olufsen ICEpower a / s, i Kgs.. Lyngby har givet ekstra kvalitet til projektet, ved at understrege sin relevans og betydning i det ekstremt "overfyldt" forbruger audio marked.
En del af arbejdet vedrørende den direkte lyd effekt forstærkere for bærbare applikationer og deres digitale modulatorer blev gennemført under min 1,5 måneder lange ydre forskning ophold i laboratoriet for Low Power Management og integreret SMPS på universitetet i Toronto i Canada, under tilsyn af professor Aleksandar Prodi'c.
 
Først vil jeg gerne udtrykke dybeste taknemmelighed til min vejleder professor Michael A. E. Andersen for at tage mig som sin Ph.D. studerende til at arbejde på dette meget interessante emne, der giver ubegrænsede støtte til min brede forskningsinteresser, forvalte den praktiske spørgsmål om den krævende projekt, samt udgifter masser af timer på frugtbare diskussioner og deling af hans enorme viden. Sammen med kolleger fra Power Electronics Gruppen og Ørsted DTU Department, de er mest ansvarlig for at gøre mig så komfortabel og sikker.
 
Den praktiske relevans og tekniske appel af projektet ville blive langt mindre udtalt, hvis det ikke var for den enorme indsats fremgår af min anden vejleder Lars
Petersen, fra det samarbejdsvillige selskab Bang & Olufsen ICEpower. Hans nysgerrige bemærkninger og on-sted spørgsmål har altid provokeret mig at rejudge konklusionerne og finde en vej ud af den store labyrint jeg blev lagt i, når virksomheden dette projekt. De entusiastiske B & O ICEpower ansatte viser mig rundt i labs og forfald min præsentationer hjulpet mig bygge en seriøs tilgang så nødvendig, når tackle sådan et relevant emne.
En anden tak går til min eksterne forsknings-vejleder professor Aleksandar Prodi'c fra University of Toronto, for at tillade mig at tilbringe en udfordrende uger i hans "Fuldt digitale verden" og deling af hans ideer og meninger, hvilket gør den tid, der bruges i Toronto en uforglemmelig oplevelse.
 
I løbet af disse tre stressende års hårdt arbejde, stramme tidsplaner og en lang række forpligtelser, Jeg har altid fundet en fredelig husly og kilde til endeløse glæde og tilfredsstillelse i mit nærmeste familie - min kone Elena og vores lille datter Emma. Jeg vil gerne takke Dem for, at de altid ved min side, og viser mig, at de vigtigste ting i livet ikke kan være repræsenteret af ligninger, udtrykt i tal eller måles i fysiske enheder ...
 
Kongens Lyngby:  Petar Ljuˇsev. December 2005
 
På dette link ses ICEpower projektet udviklingen.
 

_____________________

Det går rigtigt godt for Bang & Olufsens datterselskab med at sælge ICEpower.
 
Målet for ICE-lab er hvert andet år at halvere størrelsen, og fordoble effekten.
 
Du kan læse eller download på PDF fil  Tryk her.
 
 
Hurtig skrev:     
 

Det er næppe helt tilfældigt.

Det er jo Bang & Olufsen der står bag ICEpower. Folk står i kø for at fortælle hvor elendig Bang & Olufsen er til at udvikle, fordi Deres produkter ikke er rigtig High End, men folk tager grusomt fejl. Jeg vil nok endda påstå, at Bang & Olufsen er blandt de mærker, der er absolut bedst til udvikling! Det mener jeg faktisk seriøst! De har bare valgt en anden målgruppe, end de folk der sidder og piller sig i navlen imens de leder efter fejl i optagelserne.
 
Hvis man lytter til Bang & Olufsen vil man opdage, at ALLE Deres produkter følger den samme lydfilosofi, nemlig at hr. og fru. DK og alverdens andre musikelskere skal kunne leve med det. Denne kontinuitet i lydidealet er der MEGET få andre producenter der har formået at holde!

Samtidig er ALT Bang & Olufsen i en herlig byggekvalitet. Mit bud er, at INGEN i branchen har strengere krav til kvalitet! Man har opfundet flere unikke testmetoder, der ligger lysår foran mængden af branchen. Jeg kunne sagtens begynde at liste dem, men det er nok lidt udenfor tråden.

Og så er ICE ultra godt specificeret. Der er virkelig tale om et 100% færdigt produkt, hvor INTET er overladt til tilfældighederne! Her kommer INGEN anden producent af forstærkermoduler i nærheden!!! Det er ingeniørmæssigt et total gennemført produkt!

Så kort fortalt... Står du og leder efter en effektforstærker i prisklassen 20-30.000,- ville jeg klart gå efter en ICE-baseret. Og så ville jeg finde den billigste mulige (husk at der er flere størrelser, og dermed er alle ICE ikke ens. Men prisforskellen på 250 og 500 watt er ikke voldsom). Om man giver 3.000,- eller 100.000,- er elektronikken og lyden den samme.

Jeg informere dig om, at der kun findes EN producent i verden af ICEpower moduler. Det er Bang & Olufsen, der har patent på teknologien! Alle andre der er baseret på ICE, benytter sig af færdige moduler fra Bang & Olufsen. Og dermed er det de samme moduler der sidder i de billigste, som i eks Jeff Rowland og Rotel og hvad de ellers hedder. Men producenterne gør alt hvad de kan, for at få folk til at misforstå budskabet, og dermed tro at det er Deres egne ICE-moduler... Det er det IKKE .

Se listen over de standard moduler, som alverdens HiFi mærker bygger ind i egne kasser, og i øvrigt prissætter ret forskelligt  øverst på denne side.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

ICEpower møder Thiel & KRELL.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Har du ikke et B&O anlæg som pre-out forforstærker, skal der noget
andet til, for at du kan styre lyd volumen til din ICEpower stereo moduler.
 
Så er NAD C162 Pre-amp forforstærker en billig og udmærket løsning.
 
 
 
C162 er en særdeles velbygget forforstærker med både linie og MM/MC pladespillerindgang.
Den fungerer perfekt sammen med modeller fra andre producenter.
 
Specifikationer
 
Fjernbetjening
6 linieindgange
MM/MC pladespillerindgang
2 sæt pre-out (en med niveauregulering)
Klasse-A kresløb
"Ble Velvet" Alps volumpotmeter
Tone Defeat
12V trigger-udgang
Udgang for hovedtelefon
Størrelse: 43,5x8x28,5 cm (BxHxD)
Nettovægt: 4,8 kg
 
___________________________
 
Her en anden mulighed:
 
 
 
 
 
                                 SA1 Passive Level Control
 
Prisliste:
Goldpoint Passive Level Controls (Passive Preamps)
Feks. SA1 samlet til Pris 1715 Dkr.
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

 Jeg har købt ennu en 2 X 500 Watt APS ICEpower stereoforstærker til mit set-up.

 
ICEpower moduler skal efter min mening være tændt permanent, og tilspilles for at lyde rigtigt godt. Se herunder.
 
Integrated evaluation. Wyred4Sound recommends a 300-hour break-in period.
 
 

Se min A/B test her.

 

_____________________________

Det skal du vide:

Bang & Olufsen ICEpower A/S er i fuld gang med at optimere den digitale forstærker, opbygget med switching teknologi. 

 
Når ICEpower teknologiens hurtigtswitchende efekttransistorer "hakker lyden i småstykker" for efterfølgende at reproducere den helt ud i sluttrinet, opnås en række fordele i forhold til den traditionelle audioforstærker baseret på bipolære transistorer. Først og fremmest en langt højere effektivitet, men også en forbedret lydgengivelse. Til gengæld stilles der krav om endybtgående ekspertise inden for områder som EMC (elektromagnetisk -kompatibilitet) og HF- teknik.

Styr på energiforbruget med ICEpower® Bang & Olufsens forstærkerteknologi giver større ydeevne med et mindre energiforbrug.

Hvor almindelige klasse AB forstærkere under optimale forhold kan opnå en effektivitet på op til 40%, kommer en ICEpowerforstærker op på 96-97%  ved fuld efekt - og målet er at nå endnu højere op, specielt ved lave udgangseffekter, hvor forstærkeren typisk opererer. Samtidig taler vi om et dynamikområde på 120 db, så selv den mest krævende musikform kan gengives realistisk. 

I klasse AB forstærkere skal varmen væk fra forstærkeren, så den ikke brænder sammen, derfor er forstærkere ofte udstyret med store køleplader. Det gælder dog ikke for ICEpower®, som er Bang & Olufsens forstærkerteknologi.

Forstærkeren bruger nemlig 10 gange så lidt strøm for at opnå den samme effekt som en almindelig forstærker. Det betyder, at forstærkeren på grund af den mindre effekttilførsel producerer langt mindre varme, hvorfor det ikke er nødvendigt med store køleplader. Miljøfordelene ses altså både ved det reducerede energiforbrug men også ved, at der spares materialer til køleplader.

Sammenligner man en BeoLab1, som er udstyret med ICEpower®, med et tilsvarende af Bang & Olufsens produkter, BeoLab Penta (uden ICEpower®), bliver miljøfordelene på effektforbruget meget tydelige.

Hvor BeoLab Penta bruger 24 W, når den er tændt, bruger BeoLab1 kun 14 W. Effektforbruget er altså faldet med 40 %, og det selvom BeoLab 1 har en maksimal ydeevne på hele 600 W mod kun 150 W i BeoLab Penta.

Skrevet af ICEpower A/S 2004 

Man kan skrevet til B&O's Service questions- Bang & Olufsen - Customer Service Enquiry, på dette link: http://www.bang-olufsen.com/customerservice
 
 
Se datablad for ICEpower500ASP i pdf file Tryk her.
Søg ICEpower amplifier HER
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

 

 
 
 
Efter selv at have benyttet tilsvarende moduler i 2œ år, kan jeg anbefale:
 
 
 
 
Priser
     


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 05:32 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Man kan vælge at montere input transformere fra Svenske Lundahl
i indgangen for at opnå bedre impedans match imellem forforstærker.

Hvad er forskellen med Lundahl LL7902, her et eks.

Google's automatisk oversættelse fra Kinesisk er måske lidt "morsom".

 

 
Lundahl LL7902 : 
 
Sverige har planer om at levere meget fleksible input transformator viklinger ændringer
For at lette testning og adgang til de bedste arbejdsbetingelser. Således vil vi transformer
input modul og anbringelse i en test-platform, og gentagne gange lyttet til objektive test.
 
Kredsløbet.
ICEpower 1000ASP 500ASP modul og input impedans er 10K. De fleste af niveauet før
kampen med noget problem, men hvis der endnu før den igen af produktionen kapacitans
niveau bruges nok, antallet af low frequency resultater vil blive berørt. De importerede input
impedans transformere vil blive øget med fire gange til 40K, impedans matcher den forrige
plan vil blive bedre. I et andet område, de signaler, der sendes af første klasse gennem input
transformer, Anti-skala opgradere brugt en samlet sats (Fælles mode afvisning forholdet.
CMRR) til at fjerne fælles mode støj i baggrunden yderligere at øge graden af stille stemmer
og rige detaljer om økonomi.
 
Hertil kommer, at import af transformatorer tilsluttet, kan det også give det tidligere niveau
efter niveau, og (ICEpower modul) reference GND være i karantæne, være i stand til at
forhindre enhver tilslutning af sløjfen problemer undertiden forekomme. Desuden er de input
transformator selv kan ses som et band-pass filter. over en bestemt frekvens og høj frekvens
DC (NB) vil blive filtreret, kan nås RFI / ESD beskyttelse. (Bemærk: Specifikationerne for de
udestående egenskaber ved Lundahl LL7902, ofte opnå en meget høj standard 100kHz bred).
 

 
The caption said : actual supply, Lundahl LL7902 importation alone
will be fixed in PCB transformers, strengthen product Integration.
 
 
 
 
Lundahl LL7902 ICEpower module also provides excellent
PSRR and CMRR. while loop to solve the troubled system.
 
 
 
 
 
OPTION 1-Lundahl LL7902 upgrading program each channel : 3,680, when compared with NT. 
____________________________________________________________
 
Et billede der måske bedre viser hvordan Lundahl audio transformer tilsluttes.
 
 
 
 
                                            http://www.lundahl.se/pdfs/datash/1545a.pdf
 
Lunddahl  forhandles i Danmark af :   www.sc-sound.dk  : Audio transformatorer
 
Arne Gertsen fra SC SOUND ApS skrev:
 
Du skal bruge to trafoer, en til hver kanal. Det er ikke helt til at se hvilken kobling Murano har brugt. På sekundær siden ligner det "R2" koblingen fra Lundahls datablad. Jeg ville vælge Lundahl koblingerne "L2" for primærsiden og "R2" for sekundærsiden. Forbind trafo benene som vist i databladet for L2 og R2. (pin 2 - pin 7, pin 6 til pin 11) ( pin 15- pin 20, pin 18-23)

INPUT: Forbind den "varme" ledning fra inputsoklen til pin 1 og 12. Forbind stel fra inputsoklen til pin 5 og 8.
 
OUTPUT: Forbind pin 14 og pin 24 til modulets "varme" input . Forbind pin 17 og 21 til modulets stel/ 0 input.
 
GROUND: Forbind pin 13 og pin 16 til chassis.

Med venlig hilsen Arne Gertsen. Tlf. 43 99 88 77.
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hvad koster EL for 2 X 500 Watt ASP ICEpower moduler i standby. 
 
 
Jeg har konstateret at ASP ICEpower moduler giver den bedste lyd her og nu, når de aldrig bliver slukket.
 
Hvad koster det så at have 2 x 500 Watt stående tændt ??  
 
Her min beregning:
 
Et 500 Watt ASP ICEpower modul forbruger 3 W når der ikke spilles på det. 2 x 500 Watt bruger 6 W.
Regnestykket bliver så 365 dage gange 24 timer = 8760 timer gange 6 W. I min kommune betaler vi
(2007)  for 1 kwh 1.92 Kr. x 52.560 Wh/år  = 101 Kr. pr. år.
 
Så mener jeg godt man kan forsvare at lade stereoforstærkeren stå med konstant strøm på.
 
OK så løber der jo lidt ekstra på, hver gang der bliver spillet musik, men billigt syntes jeg det er.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

           

Høre du "blobs" i dine højttaler når du slukker dit ICEpower
ASP 500 modul, er der en mulighed for powerdown-feature.

Pin 7 på connectoren "P2" slukker ICEpower modulet ned ved aktivering, så man undgår
evt. blobs i højtaleren. Det beskrives hvordan man kan aktivere denne feature, på side 17 i
databladet for ICEpower 500ASP modulet.

Se det på datablad for ICEpower500ASP i pdf file  Tryk her.

____________________________________________________________ _______
 

http://www.wyred4sound.com/webapps/p/74030/117839/802459

http://www.wyred4sound.com/

____________________________________________

500 watts i 8Ω.

Download og se datablad for ICEpower 1000 ASP modul på pdf file:

http://www.icepower.bang-olufsen.com/files/solutions/icepowe r1000aspdata.pdf

Bemærk! Wyred4Sound anbefaler en 300-timers break-in-perioden.
fra du starter op med dine ICEpower ASP moduler.

Over denne periode vil en lidt tør og tynd lyd ændre sig.
Der kommer mere gennemsigtighed i mellemtonen, en
fremragende bredde og acceptabel dybde i lyden. 

http://www.6moons.com/audioreviews/wyred3/sti_2.html  

ICEpowerASP-Series Designers Manual pdf



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Opdatering År 2013. Nu Rotel RSP-1572- http://www.av-connection.dk/?PGr=2335



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

BeoVox Penta får indbygget 200Watt ASC ICEpower moduler.

snoopy - B&O Penta owners will want to bookmark this!

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/24006.aspx?PageIn dex=1
------------------------------------------------------------ ----------

På dette link:
 
Beofan giver en fin og grundig redegørelse i forbindelse med
renovering af de forskellige komponenter i hans to BeoLab Penta.
 
 
========================================================

Her link til en vejledning, hvis der bliver for store problemer
med bund forstærkerne på dine BeoLab Penta.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42140&P N=1&TPN=20

Her fine gamle indlæg om emnet.

http://www.6moons.com/audioreviews/jjaz/jjaz.html

Af Bulgarien - AT LAST... Cheap ICEpower for the masses!

http://archivedforum.beoworld.org/forums/p/3745/28009.aspx#2 8009
------------------------------------------------------------ ------------
Af Bulgarien -Penta High- End - a great project!

http://archivedforum.beoworld.org/forums/p/7549/56578.aspx#5 6578
------------------------------------------------
Af Bulgarien - Penta amp failure

http://archivedforum.beoworld.org/forums/p/14189/104845.aspx #104845
------------------------------------------------------------ -----------------

Det er dog en skam en del billeder ikke findes mere.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 August 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

PHOTOS OF PREMIERE
Click on an image to enlarge. Use the back button to return to this page.

Spectrons Premiere 7 Cannel Amplifiers.

http://www.spectronaudio.com/premiere.htm

_______________________________________

Producen af ICEpower forstærker.  ICEpower    



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 19 August 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Når vi modtager vores nye ASP ICEpower forstærker, står vi ofte og skal vælge om vi skal benytte RCA eller XLR indgangs bøsningerne, da de to muligheder ofte er til stede.
 
Bang & Olufsen forsøger at komme støj til livs, ved køre en slags "balanceret" lydsignal via den måde deres PowerLink DIN stik er tilsluttet. På det 8 polet DIN stik findes, lydsignal højre, lydsignal venstre. Omkring de to ledninger er viklet to skærme som giver analog lyd 0 signal. Så findes ennu en stel ledning (digital stel) som man kan lade ende på en stel skrue på modtager apparatet, hvis man vælger at lave en DIN til RCA adapter. Det giver en slaks balancering.
 
Et balanceret lyd signal vil i en ægte XLR system være det bedste.
 
Adapter PowerLink til XLR stik. På en ledning, hvor der bliver trukket strøm, ser man ikke det oprindelige signal i den anden ende. Man ser et meget mere oprindeligt signal på ledninger, hvor man ikke trækker strøm.
 
Når man har en balanceret indgang, kan man forbinde stel med en god forbindelse, så den strøm der skal løbe mellem apparaterne løber der. Desuden har man en indgang med to ledere, der måler/ser forskel i signal. Dem kan man så trække hen til signalkilden, og der måle/se den oprindelige stel og signal, og altså få fat i det rigtige signal.
 
Problemet med at der løber strøm mellem apparaterne er blevet større med årene, hvor en del apparater laver radiostøj, og derfor skal filtreres kraftigt. Netfiltrene gør at der tit løber større strøm på stel mellem apparaterne end tidligere. Man kan fjerne denne strøm ved at jordforbinde (alle) apparaterne med netfilter. Men hvis mere end et apparat i hele set-up'et er jordforbundet (f.eks. med antennekablet til et fællesantenneanlæg), kommer der stelsløjfer, og de kan være endnu værre.
 
Balancerede indgange kan også løse problemet med stelsløjfer... hvis de er rigtigt forbundet. Balancerede udgange er strengt taget ikke nødvendige, men de gør det nemmere at "forbinde rigtigt"
 
Jeg har nu lavet tilslutning til mit ICEpower stereo forstærker hvor jeg følger XLR princippet for (balanceret) tilslutning, og samtidigt undgå samlinger på signal vejen.
 
Jeg skulle bruge 5 m. kabel mellem mit BeoVision 7-40" TV og min stereo ICEpower forstærker. I B&O butikken køber jeg et 10 meter PowerLink fuld loddet MK II kabel, ( kunne lige så godt være MK III kablet ) og klipper det over på midten. På mit TV findes 2 PowerLink bøsninger med front signal, her tilsluttes de 2 PowerLink stik der sidder på de 2 kabler, efter at de er klippet over. I bagpanelet på min ICEpower forstærker har jeg boret et 10 mm hul, og montere en låsbar gennemførings muffe. Gennem den trækker jeg de 2 afklippet kabel ender. 
 
På min ICEpower forstærker er monteret XLR bøsninger, og på bagsiden af de 2 XLR bøsninger har jeg nu sølv lodder de 2 PowerLink kabler, det ene kabel til højre kanal, og det andet kabel til venstre kanal. På denne måde får jeg et uafbrudt signal, og kan hurtigt lave det om hvis det behov opstår.
 
Jeg stater med højre kanal.
I PowerLink kabel løber en grøn ledning fra pin 5 = højre lydsignal + som loddes til Pin 2 = hot på XLR bøsningen. Omkring denne ledning løber en skærm. Denne skærm kommer fra Pin 2 i PL. stikket som er analog lyd minus = leder 0. Den loddes til Pin 3 på XLR bøsningen. Der findes i PL. kablet en hvid ledning (digital stel) med skærm om, (på MKIII kabler blå ledning) som på PL. stikket er loddet på Pin 7, den danner 0 i balanceringen. Den loddes på Pin 1 på XLR bøsningen.
 
Venstre kanal:
I det andet PL. kabel løber en brun ledning fra Pin 3 = venstre lydsignal + som loddes til pin 2 = hot på XLR bøsningen, venter kanal. Omkring denne ledning løber en skærm, denne skærm kommer også fra Pin 2 i PL. stikket = analoglyd minus/0 . Den loddes til Pin 3 på XLR bøsningen. Resten laves som på højre kanal.
 
Jeg ved ikke hvor meget balancering der er i opbygningen af mit TV, men på denne måde er det lavet så godt man kan, og samtidigt er opnået en direkte forbindelse.
 
Hvis du vil lave det samme, så vær opmærksom på, det kan give problemer så længe du har garanti på din forstærker, da man ikke må gå ind i apparaterne i garanti perioden.
 
 
Her er to PowerLink MKIII kabeler, et til hver ICE modul trukket gennem bag pladen, for at undgå samlinger.
 
           
 
PowerLink tilsluttet direkte til XLR.
 
 
 
                  
 
Hvordan lyder det så.
 
Prøver jeg at tilslutte en adapter RCA ---> XLR, i XLR bøsningen, oplever jeg helt klart at RCA tilslutning,
er lysere i lyden end tilslutningen med PowerLink kablet loddet direkte på den balanceret XLR bøsning.
Pre-outs lyden fra BeoVision 7-40's forforstærker til XLR balanced inputs syntes jeg bedst om.
 
       


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 24 August 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Herunder ses XLR bøsningen på det ene af mine 2 ASP 500 Watt ICE moduler.
Jeg har sølv loddet et PowerLink Mk II kabler sammen med den oprindelige XLR
tilslutning. Kablet ender i et 8 polet DIN stik som tilsluttes surround modulets front
PowerLink indgang, på mit BeoVision 7-40" Mk III TV. På ICE modulet tilsluttes
almindelige 6 mm2 højttaler kableret til mine passive Beo vox Penta højttaler.
 
 

Mangler du mere forklaringer så, find dem her:

ICEpower500ASP Datasheet på pdf file Tryk her.
 
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Wulffie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 11 September 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg er elektronikmekaniker og har fået et par Beolab 6000 højtalere der skulle være i stykker. jeg kan ikke finde nogen fejl på dem, men jeg har prøvet at tilslutte dem til en Beosound 9000. det der sker er at dioderne bliver grønne ganske kort og jeg høre lyd, men så går de tilbage til standby. Jeg ved ikke noget om B&o produkter, og ville høre om det kunne være kablerne eller om de 2 ting ikke passer sammen.

På forhånd tak Morten

 

Til top Vis Wulffie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wulffie
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 September 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hej Morten, tryk på billedet så finder du tegninger, mål så om dine kabler er loddet rigtigt.

=====================================

ICEpower 250ASX2. Download datasheet i pdf  her.

http://www.icepower.bang-olufsen.com/en/search/

www.icepower.bang-olufsen.com

============================================================ ==

Her kan du købe løse B&O ICEpower stereo moduler 125ASX2.

http://www.cadaudio.dk/cadpwmmoduler.htm

http://www.icepower.bang-olufsen.com/files/solutions/icepowe r250asx2_datasheet_1_1.pdf

Vær opmærksom på at CAD Audio dk. måske har udsolgt,
og vil promoverer sine egne produkter. Hvis det er tilfældet
så husk at det bestemt ikke er = ICEpower moduler.  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 September 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

På AV Science Forum (engelsk) kan man læse mange tråde om klass D. Forstærker.

                                                                  Tryk her.

=========================================

Se søgeresultat på ICEpower her på hifi4all. Det giver meget læsestof om emnet.
                                                             Tryk her


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes