Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 13:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mitt HIGH-END anlegg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 19 November 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Til Novisad.

Jeg bruker hififorum billed server, men det ser ut til at denne er nede og derfor vises ikke bildene. Jeg vet ikke, men håper ikke at denne serveren er nedlagt. Da må jeg finne en annen nettserver til å legge inn mine bilder. Kommer tilbake med det.....



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

...nå virker server for bildevisning igjen.

Jeg skal legge ut noen flere bilder. Jeg får også snart mine nye Montana Monitor høyttalere for bruk bak......



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Litt nærmere anlegget....



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Montana EPS2



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2090
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Rigtig rigtig lækkert setup stort bilfald fra mig af

 

Mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Meget spændende og innovativt

Altid utroligt spændende at følge en hifirejsendes færd gennem Hifiland, særligt når man samtidigt også lærer noget. Meget spændende setup, særligt disse amerikanere som jeg desværre ikke har truffet før. Helt enig i dine fullrange filosofier, trods dette har jeg investeret i nogle less than fullrange.

Tillykke 



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

PBN Audio har shippet mine Montana EPS2'er fra US idag, og jeg glæder mig som et lille barn. Det kan kun gå alt for langsomt. Mit lytterum er en katastrofe (stue og køkken-alrum i et stort 60 m2 rum fordelt over to plan med op til seks meter til loftet...) derfor glæder jeg mig til at erstatte mine Audiovector M3 som er okay, men godt nok en anelse for tynde til rummet.

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

PBN Audio har shippet mine Montana EPS2'er fra US idag, og jeg glæder mig som et lille barn. Det kan kun gå alt for langsomt. Mit lytterum er en katastrofe (stue og køkken-alrum i et stort 60 m2 rum fordelt over to plan med op til seks meter til loftet...) derfor glæder jeg mig til at erstatte mine Audiovector M3 som er okay, men godt nok en anelse for tynde til rummet.

Legg ut bilder når du får dem.....



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Skal være mig en glæde
Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 23 November 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Her er nærbilde av min Olympia HT4. Den er målt til 2x492W i 8Ohm. Den kan benyttes som 4 kanals 4x140W....(jeg har tidligere oppgitt 130W pr kanal, men det er 140W pr kanal i 8Ohm).

1500VA strømforsyning. Utrolig kontroll!

Test i norske Lyd og Bilde: http://www.lydogbilde.no/kjopeguiden/produkttester.asp?

Olympia HT4

Forforsterkeren har bla en strømforsyning på 375VA!!

Olympia-L Mini

Jeg føler å ha kommet i mål på forsterkersett og vel så det. Når det gjelder forsterkere til senter høyttaler og bakhøyttalere hhv Rotel og 2xVincent skal jeg på sikt bytte ut disse.



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 18 December 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hej RH,

Så er Montana EPS2'erne landet, pakket ud - indbrændingsprocessen startet

De hidtidige Montana EPS var kanongode... men de nye EPS2'ere - oh la la...

Sender billeder snarest!

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 18 December 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

Hej RH,

Så er Montana EPS2'erne landet, pakket ud - indbrændingsprocessen startet

De hidtidige Montana EPS var kanongode... men de nye EPS2'ere - oh la la...

Sender billeder snarest!

Fint, gleder meg til å se.

Jeg har selv fått i hus enda mer oppgraderinger....for det første landet mine nye Montana Monitor på torsdag. Helt utrolig god lyd "straight out of fthe box". Gleder meg til de er innspilt. Disse ble levert med custom Sound Anchor stands tilpasset Monitor.

Samtidig fik jeg Olympia Mini i hus. Skal da benytte HT4 til senter og bakhøyttalere.

Jeg har også bestilt Montana SWS (subwoofer) custom made!! Håper den siste kommer inn før året er omme. Bilder kommer etterhvert.



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 18 December 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Kanon - jeg glæder mig helt utroligt til at høre PBN Olympia Mini og Olympia AX når jeg besøger Peter B. Nørbæk til foråret.

De stands som du har fra Sound Anchor passer vældig fint til Monitor modellen. Jeg fik sammen med mine EPS2'er også et sæt Monitor, men som du kan se af billedet står de stadig på gulvet - og jeg har endnu ikke hørt dem

En af mine bekendte, som iøvrigt har lavet hi-fi racket, er igang med designe et par stands til mine Montana Monitor, som er det største jeg kan få i dagligstuen (negativ WAF).

Til gengæld er min hustru også istand til at overraske med positiv WAF, hvilket har resulteret i at jeg har fået bevilget 25-30 kvm til et dedikeret lytterum, YEEEEEEESSSS  

...og der skal mine EPS2'er stå...

Nu skal jeg ha' skudt dem på plads, monteret spikes og RÅHYGGE

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 18 December 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:
De stands som du har fra Sound Anchor passer vældig fint til Monitor modellen. Jeg fik sammen med mine EPS2'er også et sæt Monitor, men som du kan se af billedet står de stadig på gulvet - og jeg har endnu ikke hørt dem

Mig bekendt sker der snart noget i DK - se www.high-performance.dk - mon ikke de snart udsender en pressemeddelelse?



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 18 December 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

R.H. skrev:
[QUOTE=MOtheFREAK]Hej RH, Så er Montana EPS2'erne landet, pakket ud - indbrændingsprocessen startet De hidtidige Montana EPS var kanongode... men de nye EPS2'ere - oh la la...

 

Hvordan lyder det bortset fra bas bas bas - nævn noget musik du spiller og skriv, hvordan det lyder... hvordan lyder violiner, akustisk guitar, stemmer, opera, symfoni, rock koncerte osv.



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 18 December 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Bas bas bas er LANGT FRA tilfældet - Montana EPS2 farver IKKE med den store bas-pensel - er indspilningen tynd i bunden, så forbliver den tynd i bunden.

Bassen levner virkelig flot plads til mellemtonens formidling af eksempelvis stemmer, horn og guitarer. Hvad jeg har hørt indtil videre har helt generelt haft en unik punch når f.eks. absolut stilhed brydes af crescendo, og en sprødhed som bringer specielt akustisk musik HELT ind i stuen - en 3-dimensionel nærhed af musikerne.

Højttalerne blev tilsluttet igår, så det er selvsagt begrænset hvor meget jeg har hørt. Idag lyttede jeg flere timer, og ganske højt - og var forundret over hvor flot jeg blev inviteret op på scenen, uden at få "ondt i ørerne".

Jeg lyttede idag til: Twelve Moons med Jan Garbarek Group, Starbass Invasion med Dodge, Amplified Heart med Everyting but the Girl, Hang on Little Tomato med Pink Martini samt musik af Paco de Lucia, Shostakovich, Steve Rai Vaughan fra en Burmester reference CD.

Konklusionen er indtil videre at diskant og specielt mellemtone er fantastisk, bassen en anelse tyndere end jeg havde forventet - men jeg tror på at nogle flere timers spil vil gi' mere. Retfærdigvis skal også nævnes at mit nuværende lokale er stærkt uegnet til musik - alt for stort, næsten helt tomme vægge, trægulv uden tæpper.

Mere herfra...

 

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 19 December 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest et stort tillykke

Men kan du så se at få lavet dit rum. Det er halvdelen af lyden, næsten da.



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 19 December 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:

R.H. skrev:
[QUOTE=MOtheFREAK]Hej RH, Så er Montana EPS2'erne landet, pakket ud - indbrændingsprocessen startet De hidtidige Montana EPS var kanongode... men de nye EPS2'ere - oh la la...

 

Hvordan lyder det bortset fra bas bas bas - nævn noget musik du spiller og skriv, hvordan det lyder... hvordan lyder violiner, akustisk guitar, stemmer, opera, symfoni, rock koncerte osv.

Grunnen til at bass er spesialt nevnt er at MIN filosofi er at skal man ha en ekstremt god highend høytaler skal den også spille dypt og definert i bassen. Mange gode høyttalere har overdreven bassboost noe som ødelegger totale lydbilde. Altså selv om mellomtone og diskant er oppløste og gode overskygges dette av for mye bass. Andre gode highend høyttalerprodusenter satser på meget god mellomtone og ekstreme diskanter med frekvensområde både langt over hva et menneske kan høre og også langt høyere enn hva som virkelig er spilt inn på CD platen hvor bassen ikke er som den skal.

Jeg har brukt mye tid på å finne høyttalere som passer meg hvor ALLE parametere er fullstendige, altså meget god diskant, mellomtone og også bass. Nå er ikke jeg noen høyttaler konstruktør men mitt inntrykk er at det er vanskelig å få til en konstruksjon med ekstremt god bass sammen med ekstremt god mellomtone og diskant. Jeg har testet JMLab, Snell, Gradient, B&W ++ og synes at jeg selv nå er i mål.

Bass, bass, bass er nevnt spesielt fordi alle andre parametere er så ekstremt bra og man får i tillegg meget god bass, selv på de mindre Monitorene.

Jeg spiller ikke mye "ytterpunkter" i musikk, men alt i mellom. Med "ytterpunkter" mener jeg klassisk i den ene enden, og hardrock og rap i den andre enden. Pink Floyd, Dire Straits er to favoritter. Ellers hører jeg mye på blues, jazz, og mya pop/poprock. Norske artister har de senere år gitt ut mye bra musikk og jeg prøver å høre mye på dette, Kari Bremnes gir ut plater med fantastisk lydkvalitet - disse platene blir ofte brukt av leverandører på HiFi messer, Secret Garden med fioliner og orkester, VAMP's siste plate med orkester for å nevne noe......

Lydbildet i EPS2 er enormt stort. Det er definert, man hører tydelig hvor hvert enkelt instrument står plassert uten noen gang å rote til lydbildet. Stemmer kommer helt naturlig frem. De spiller silkemykt når det er silkemyk musikk, og det er en utrolig dynamikk når det er behov for det. Det er ingen overdreven lydkarakter, men en naturlig lyd over hele spekteret og når det trengs.

Både Secret Garden og Karunesh har mye fioliner og det låter fantastisk i mine ører. Man kan omtrent høre at voksen på strengene skrapes av ved bruk.....

Bass gitar (kutt nr 7 på Vail Johnson = verdens råeste bass gitar solo !!!!) og kontrabass synes jeg er artig å høre på (Ray Brown - Superbass)......aukustisk gitar det samme, en av de beste er samspillet mellom aukustisk og el gitar på Dire Straits spor 6 (You and your friend) fra plata On every street....den låter bare helt rått.

Orkester spiller jeg ikke så mye av, altså i form av klassisk musikk, det er ofte der hvor dette er endel av en vise/pop plate som feks fra norske VAMP. Det låter enormt stort.

Opera har jeg til nå nesten ikke spilt, før for et par uker siden hvor en av mine kompiser kom innom for å høre på mitt oppsett. Han liker Opera og hadde med seg en plate av Jennifer Larmour (jeg hadde aldri hørt om henne før....). Han ble overveldet, det ble jeg også og jeg måtte anskaffe meg min første opera plate..... :-)

Uansett, "lydsmaken er jo ofte som baken (=bottom end)".....den er delt. Det jeg synes låter flott er jo ikke sikkert at andre synes låter flott. Ting må testes ut, samspill mellom komponenter/matching må passe.....jeg selv har brukt 10 - 15 år før jeg nå endelig føler at jeg ikke bør skifte ut komponenter på en god stund, men jeg kan sette meg tilbake og kose meg med god musikk i et godt anlegg.

PS - MOtheFREAK - de Sound Anchors er custome made for Montana Monitor!! Bør sjekkes ut, 20-25kg ekstremt solide stands på kraftige spikes.

GOD "lytte" JUL !!



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 19 December 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

R.H. skrev:
En stund siden jeg har vært på det danske forumet, men her er oppsettet mitt nå, med de nye Montana EPS2. Jeg ble så fornøyd at jeg også måtte kjøpe senterhøyttaler i samme serie, nemlig Montana SPC. 52kg!!

 

Hvordan er kablerne forbundet mellem forstærker, center og sidehøjttalerne?



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 19 December 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Først og fremmest et stort tillykke

Men kan du så se at få lavet dit rum. Det er halvdelen af lyden, næsten da.

Tusind tak

Vi har sat huset til salg, og leder nu efter et andet hvor jeg kan få mig et perfekt rum på 25-30 kvm, med gulvtæpper osv. osv.

Glædelig jul !

PS - hold da k... hvor jeg glæder mig til at komme hjem og høre Vail Johnson (tak for tippet R.H.)

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes