Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 23:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mitt HIGH-END anlegg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 19 December 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Se skisse. På denne måten kan jeg kjøre CD/musikk helt separat uavhengig av surround systemet, men jeg kan integrere surround systemet ved å bruke samme effektforsterker og fronthøyttalere. Jeg må som du ser kjøre CD signalene og DVD front signalene inn på 2ch pre-amp. Jeg har velger da et referanse volum på 2ch pre-amp ved DVD avspilling og volumet styres da av surround prosessor. Fungerer helt fint, og for meg er det viktigste å ha absolutt best ytelse på CD samtidig kan jeg også ha full nytte av et skikkelig highend hjemmekino uten å måtte ha to helt separate systemer.



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 21 December 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Enda ett skryte bilde.....Monitorene står og "brenner" seg inn.....



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 22 December 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hej R.H.

Hvilke HT-kabler bruger du ?

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 22 December 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Det er nok ikke designet de vinder på. Det er de grimmeste og mest klodsede "fødder" jeg har set. Kan højttalerne de ikke stå i en reol? Hvordan lyder de - det er måske vigtigere...

__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 22 December 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har en design-minded klejnsmed igang med at lave fødder til mine Montana Monitor og han sagde skægt nok nogenlunde det samme som dig!

Jeg hørte fra R.H. at Anchor Sound fødderne er drøngode - de vejer 25 kg stykket og er uden tvivl totalt "døde"

...men kønne, det er de ikke

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 22 December 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Hei

HT kabler er Straight Wire Black Silk og Virtuoso R.

Jeg er enig at Stands ikke ser spesielt lækre ut på bildet, MEN de må ses i virkeligheten. De er FAKTISK lang penere i live enn hva de er på billedet. Og langt viktigere, de er tunge og vibrasjonsfrie - skikkelige HIGH END føtter.



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
Johnson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 27 December 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Men hvordan lyder disse forholdsvis små kasser?
Til top Vis Johnson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnson
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 27 December 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Johnson skrev:
Men hvordan lyder disse forholdsvis små kasser?

........MEGET BRA TIL Å VÆRE MONITORER. SE INNLEGG SIDE 3. DET ER KLART AT OPP TIL HOVED HT MINE FALLER DE TILBAKE PÅ DE FLESTE PARAMETERE, DET SKULLE BARE MANGLE, MEN JEG VAR OVERRASKET OVER HVOR GODT DE LYDER MED HENSYN TIL OPPLØSNING OG DYNAMIKK OG LYDBILDET. LYDBILDET ER STORT, FULLT PÅ HØYDE MED LANGT STØRRE HT. DET SOM BEGEISTRET MEG, ELLER OVERRASKET MEG MEST, VAR DEN FORHOLDSVIS DYPE BASSEN PÅ SÅPASS SMÅ HT. DE FLESTE MONITORER JEG HAR LYTTET ØRET TIL ER FRAVÆRENDE HVA BASS GJELDER. DE ER LETT Å LIKE, INGEN OVERDREVENE PARAMETER VERKEN I BASS, DISKANT ELLER MELLOMTONE. DE BARE ER MED PÅ EN LEVENDE OG OVERBEVISENDE MÅTE.

JEG SKAL BENYTTE DEM SOM HT BAK I HJEMMEKINOSYSTEMET OG DET ER NESTEN FOR GALT Å SETTE SÅ GODE FRONTHØYTTALERE BAK, MEN, MEN......



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 29 December 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Her er min siste investering, OLYMPIA MINI. 2x150W og strømforsyning på 1500VA. 75Ohms signal kabel system i tillegg til obligatorisk RCA og XLR samt separate Bi Wire utganger (!!) for høyttalere.

 



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 30 December 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hej R.H.

Hvordan oplever du så din nye PBN Olympia MINI sammenlignet med HT4. Jeg har jo selv PBN Olympia HT4 og har stadig til gode at høre de nye topmodeller MINI samt AX.

Desværre har jeg måtte aflyse min tur til CES i Las Vegas    og får først senere lejlighed til at høre de nye topmodeller - hmmmmh.... R.H. bor jo ikke så langt væk...

Rigtig Godt Nytår til alle !

MO

PS - glæder mig usigeligt til at flytte i nyt hus, hvor lytterummet kommer i højsædet og alle skal være velkommen.

PSPS - Gufle's nye hus/lytterum er bare en fornøjelse at se på.

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 30 December 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har hatt gleden av å høre Mini x 2 (2x500W) både på Montana XP, EPX, EPS, EPS2 og det spiller fantastisk. Lydmessig var jeg klar over at det var enda litt mer selv om HT4 er fantastisk lydmessig. Det jeg trodde skulle skje ved overgang fra HT4 til Mini var at Mini skulle virke litt mindre powerful (2x150W) mot HT4's 2x400W (de var faktisk iflg Peter målt til 492wpc!!), men det var det IKKE. Man skulle tro effekten var det samme og det er helt sikkert pga strømforsyning og enda mere kostbare komponenter i Mini'n. Den virker enda litt mer detaljert, det er full kontroll fra topp til laaaaangt ned i bunn, og det er enda mer ro i lydbildet.....og du vet jo selv hvor godt HT4 låter......så, du får enda litt mer med Mini!!

Jeg venter 75Ohms kabler som skal få det absolutt beste ut av den. Gleder meg.

Når det gjelder AX har jeg hørt den på XP, EPS2 og SP3.....DEN MÅ BARE HØRES!!!! Jeg har hørt mange HIGH END forsterkere, man ALDRI noe så fantastisk som dette.

Synd du ikke får vært på CES. Det måtte blitt litt av en opplevelse. Du er velkommen til Norge....Fredrikshavn - Larvik så er du rett ved. Høsten 06 er det messe i Horten og da skal den norske importøren ha messe stand der som flere tidligere år, med HT4, Mini, AX, L Mini, LX + flere høyttalermodeller.

GODT NYTT ÅR.



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 31 December 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Tak for invitationen, jeg kommer i aften

Helt klart, jeg kommer forbi Norge. Er ved at afslutte hushandler (sælge/købe) og når det er på plads, så kontakter jeg dig direkte.

Såfremt den norske importør har AX, så kan vi måske besøge ham - jeg er spændt på at høre hvordan en 4000 VA transformer "lyder"

Et spørgsmål: har du ikke 75 Ohms signalkabler idag ?

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 31 December 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Min HT4 har ikke 75Ohms system. Min nye Mini har dette og også preampen. Jeg venter derfor nå på 75Ohms kablene...håper de kommer snart.....i mellomtiden spiller jeg på Serenade XLR.

__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 31 December 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

OK, så forstår jeg bedre, du må have den tidligere HT4. Min har nemlig 75 Ohms systemet. Til gengæld har du en spritny MINI ..... arhhhhh

Ha' en fornøjelig aften

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej R.H.

Jeg bestiller nogle flere HT-kabler hjem til test - hvordan er dine Virtuoso H i forhold til f.eks. Symphony II ?

Her til aften kom EPS2'erne også på spikes

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hei

Jeg benytter de tidligere Virtuoso R (tror ikke det er Virtuoso H) og jeg bruker tidligere "speciality cable" Black Silk som bass kabel. Begge er helt fantastiske kabler! Begge Level 4 (Reference grade fra SW).

Jeg har desverre ikke hørt Symphony II på EPS2. I tillegg til mine har jeg hørt på de nye Crescendo som er enda litt bedre, samt Monster M2.4s som også låter fantastisk bra.

Jeg vil anta at både Serenade og Virtuoso H spiller endel bedre en Symphony II, men jeg vil tro det er langt mindre forskjell mellom Serenade og Virtuoso sammenlignet med forskjellen til S II. Så i utgangspunktet ville jeg nok anbefale en av Level 4 kablene.

Når man snakker om oppgradering.....hva med å kjøpe en 303/300?



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
JohnD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Det er nogle fede højtalere du har.....og annleg..

Det hænger et billedet med Pink Floyd(The Wall).. Har du selv lavet det..Kan jeg få et billedet af det...

Jeg vil selv igang med at lave nogle rammer til nogle af mine vinyl..Jeg mangler inspratsion.

Har ledt på neted men kunne ikke finde noget.

 

Til top Vis JohnD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JohnD
 
R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Jo takk, jeg er fornøyd med anlegget!!

Send meg en PM med din e-mail så kan jeg sende deg et par bilder av Pink Floyd "on the wall".....og, ja det er selv laget



__________________
PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

R.H. skrev:

Hei

Jeg benytter de tidligere Virtuoso R (tror ikke det er Virtuoso H) og jeg bruker tidligere "speciality cable" Black Silk som bass kabel. Begge er helt fantastiske kabler! Begge Level 4 (Reference grade fra SW).

Jeg har desverre ikke hørt Symphony II på EPS2. I tillegg til mine har jeg hørt på de nye Crescendo som er enda litt bedre, samt Monster M2.4s som også låter fantastisk bra.

Jeg vil anta at både Serenade og Virtuoso H spiller endel bedre en Symphony II, men jeg vil tro det er langt mindre forskjell mellom Serenade og Virtuoso sammenlignet med forskjellen til S II. Så i utgangspunktet ville jeg nok anbefale en av Level 4 kablene.

Når man snakker om oppgradering.....hva med å kjøpe en 303/300?

Hej R.H.

Jeg har bestilt Virtuoso H, så må vi "se" hvordan de virker

En 303/300 står klart højt på ønskesedlen. Men først skal vi overtage det nye hus, således at vi kan færdiggøre lytterummet - hvilket afgjort bliver næste opgradering.

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Spiller R.H. med fronterne på højttalerne eller tager han dem af?

Laves de ikke til at spille med fronterne på og risikerer man ikke, at der sker noget med balancen. altså at diskanten bliver for fremherskende?

 



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes