Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 00:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Pops hjemmebio (med DIY) upd. 4/11/2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
S V J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Mojn Søren

Hvorfor ikke beholde din "satellitter" og bygge 2 nye og en center + en sub selvfølgelig?

Jeg har lige bygget en 12"er sub fra Frequence, det var måske også noget for dig? BOOM BOOM....

 

mvh

Søren aka B4

Til top Vis S V J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S V J
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

S V J skrev:

Mojn Søren

Hvorfor ikke beholde din "satellitter" og bygge 2 nye og en center + en sub selvfølgelig?

Jeg har lige bygget en 12"er sub fra Frequence, det var måske også noget for dig? BOOM BOOM....

mvh

Søren aka B4

Hey gamle

Center og baghøjtalere skal selvfølgelig også laves (VP5-C og VP5-SE bliver det nok)

Jeg vil gerne holde mig til reolhøjtalere til fronter og der er VP6 en udemærket størrelse syntes jeg.
Så det var egentlig mere en optimering af designet af dem når de nu ikke skal spille den nedre bas mere

Og sub bliver nok såen en 12" fra frequence også, du kan da kigge forbi med din en dag så kan jeg se hvordan den spiller sammen med VP6'erne

Og hvis du nu tager Carsten under armen så gir jeg en pils eller 3 også

Har jo 2 måneder og lege i nu hvor den bedre halvdel smutter til skotland.

/C20



__________________
Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv

Mit Setup
Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 05 August 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Lang tid siden der er blevet skrevet noget her, så vi må nok hellere få en update på banen.

Det sidste nye er jo HTPC, og nørd som man er har jeg langt om længe fået taget mig sammen og lavet lidt på den front, indtil videre drejer det sig om og få skidtet installeret.
Valget faldt på MCE 2005, indtil videre har jeg dog hverken fjernbetjening eller tv tuner så den kan kun bruges til musik, billeder og film på computeren.

Og må nok indrømme at uden en fjernbetjening bliver den ikke brugt så meget, men fancy ser det ud

Angående fjernbetjening så har jeg prøvet og lodde en modtager sammen selv men har aldrig fået skidtet til og virke så det blev hurtigt droppet igen, heldigvis kostede delene sammenlagt kun en 20'er så det går jo nok

Angående bygning af nye højtalere af det stillet lidt i bero da farmand skal have ny bil inden for et par måneder så der skal lige lidt flere penge i den retning



__________________
Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv

Mit Setup
Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Så sker der lidt igen...

Er i fuld gang med og få lavet en center højtaler, egentlig er det mest for og lege lidt med kanter osv på forsiden af kabinettet.
So far ser det ud til og lykkedes meget godt, så den får lov til og blive lavet færdig.
Center højtaleren er en Søren version af VP5 center fra frequence.dk
Af modifikationer kan nævnes.:

  • Kraftigere kabinet 19mm i stedet for 12mm
  • 45 graders vinkler på kanterne foran
  • Lidt ændrede dimissioner (liter antallet er dog bevaret ;-)

I samme omgang har jeg leget lidt med maling / lak på spray dåser, og med ordentlig grunder og lidt omhyggelig slibning set det faktisk ud til og blive overraskende pænt.

Det kræver blot mange tynde lag.

Nogen der har nogle gode fif til og "lukke" kanterne på MDF med?
Fik et forslag der gik på og smøre ganske alm. trælim på kanterne og derefter slibe dem pæne igen, det skulle lukke det iflg den flinke mand.

Nogen der har nogle andre gode forslag?

Det hele er egentligt lavet fordi jeg vil have lavet mine VP6'er om til gulvhøjtalere i et lidt slankere design, og derfor ville jeg lege lidt med udskæring, maling osv.
At man så kan bruge sine forsøg til noget er jo kun et plus...


Og skal nok lige få taget nogle billeder og uploadet.

/Søren



__________________
Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv

Mit Setup
Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 04 November 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Så er selve kabinettet samlet, dog mangler der en del slibe arbejde endnu

Men det er blevet dejligt solidt må man sige, på trods af størrelsen er vægten allerede kommet godt op må man sige


Så nu skal den lokale finans minister bare lige give lov til og bruge en masse penge på enheder i stedet for julegaver

Udover det så fik jeg dog gennem trumfet indkøb af et nyt tv, det blev til A-Z's det bedste (til prisen  ) nemlig et 28" Philips Widescreen til den nette sum af 2200,- helt klart en forbedring i forhold til det 20" prosonic der var storskærmen før

/Søren



__________________
Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv

Mit Setup
Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

hvordan syntes du at vp6´erne spiller? jeg går nemlig selv og overvejer dem kraftigt, så gerne masser af info
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

til prisen syntes jeg de spiller rigtigt fornuftigt, der er god bund i dem trods størrelsen.

Jeg gik fra Dali 104 da jeg byggede VP6, og på mange punkter syntes jeg de spiller ens, dog er jeg lidt vildere med VP6, nok også fordi jeg selv har lavet dem

Men alt i alt er det et rigtigt godt begynder kit som man ikke kommer til og fortryde!
Meeeen man får blod på tanden og hen af vejen som pengene ruller ind vil jeg da gerne eksperimentere med andre ting.

En af de ting jeg går og overvejer lige for tiden er en opgradering af mine dali med nye komponenter i delefilter (bedre dele) og et andet kabinet, vil gerne have buede kabinetter hele vejen rundt så det bliver lidt af et projekt.

/Søren



__________________
Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv

Mit Setup
Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes